Σχέδιο Δράσης: «Αναβάθμιση λειτουργίας και εμπλουτισμός βιβλιοθήκης»
Άξονας: Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Η Γωνιά της Βιβλιοθήκης αποτελεί μία από τις σημαντικότερες παιδαγωγικές γωνιές αφενός γιατί λειτουργεί ως ένα κατεξοχήν διαμορφωμένο περιβάλλον εγγραμματισμού, αφετέρου γιατί αποτελεί ένα πολυλειτουργικό μέσο που συμβάλλει στην ανάπτυξη δεσμού αγάπης με το βιβλίο και την φιλαναγνωσία.
Η ορθή οργάνωση του χώρου της Γωνιάς της Βιβλιοθήκης (από την επιλογή του χώρου, τη γειτνίαση με άλλες παιδαγωγικές γωνιές ) και η συσχέτισή της με ποικίλες δράσεις ενισχύουν την επαφή και την εξοικείωση των παιδιών με το βιβλίο.
Στους στόχους του Σχεδίου Δράσης είναι:
- ο εκσυγχρονισμός της ήδη υπάρχουσας βιβλιοθήκης με περισσότερους τίτλους βιβλίων/παραμυθιών, στην επιλογή των οποίων θα συμμετάσχουν και οι μαθητές
- η αρχειοθέτηση και ταξινόμηση των νέων τίτλων καθώς και η απόσυρση βιβλίων που είναι φθαρμένα από την πολυετή χρήση ή ο Σύλλογος Διδασκόντων κρίνει πως δεν ανταποκρίνονται στην ηλικιακή κατηγορία των νηπίων του σχολείου,
- ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων με στόχο την κατανόηση των βασικών κανόνων διαχείρισης ενός βιβλίου (τι πρέπει να προσέξω για να μη χαλάσει, τσαλακωθεί ή σχιστεί),
- η συνεργασία με συγγραφείς παιδικών παραμυθιών και η υλοποίηση βιβλιοπαρουσιάσεων στον χώρο του σχολείου
- η συνεργασία με συνομήλικους και ενήλικες
- η προσφορά γνώσεων και ίσες ευκαιρίες στους μαθητές για πρόσβαση στα βιβλία
Η Προσχολική Εκπαίδευση ως αφετηρία της σχολικής ζωής των παιδιών, είναι σημαντικό να εξoικειώνει με βιωματικές δράσεις τα νήπια για:
- Την αξία της αναγνωστικής διαδικασίας
- Τη διασύνδεση της ανάγνωσης με την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, γραμματισμού και φαντασίας
- Την ανάγκη διαχείρισης των βιβλίων με σεβασμό και προσοχή
- Τη σημασία της γνώσης των δικαιωμάτων του αναγνώστη
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΓΟΝΕΙΣ
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ανάπτυξη σύγχρονης και λειτουργικής βιβλιοθήκης που υπερβαίνει τον παραδοσιακό ρόλο της αποθήκευσης και του δανεισμού βιβλίων. Μια σύγχρονη βιβλιοθήκη συνδέεται με την καθημερινή διδακτική διαδικασία, εφαρμόζοντας ενεργητικές μεθόδους διδασκαλίας και προωθώντας την αυτονομία στη μάθηση. Η προσπάθεια επικεντρώνεται κυρίως στον εμπλουτισμό της συλλογής με σύγχρονες εκδόσεις, η βελτίωση της προσβασιμότητας και της λειτουργικότητας με την οργάνωση, καταγραφή και ταξινόμηση της συλλογής αλλά και την επέκταση του χρόνου λειτουργίας, καθώς και στην ισχυρότερη σύνδεση της διαδικασίας δανεισμού βιβλίων με την εκπαιδευτική πράξη (φιλαναγνωσία, φιλομάθεια, γραμματισμού και εκτίμηση της αξίας της αναγνωστικής διαδικασίας).
Η Γωνιά της Βιβλιοθήκης ως ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα για τον έντυπο λόγο δημιουργεί όλες εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε ο μαθητής/αναγνώστης να αντιληφθεί τη σπουδαιότητα της γλώσσας και τον επικοινωνιακό της ρόλο, να κατανοήσει τη δομή της, να μάθει τρόπους προσέγγισης και ερμηνείας των κειμένων, αναπτύσσοντας παράλληλα τις γλωσσικές του δεξιότητες.

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης «Αναβάθμιση λειτουργίας και εμπλουτισμός βιβλιοθήκης», που εκπονεί το Νηπιαγωγείο μας για τη χρονιά 2024-2025, δημιουργήθηκαν μία σειρά από δράσεις με σκοπό να ενισχυθεί το αίσθημα της φιλαναγνωσίας και να εμπλακούν όσοι γονείς το επιθυμούν πιο ενεργά στην όλη διαδικασία.
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε τη δημιουργία ανταλλακτικής βιβλιοθήκης στην είσοδο του σχολείου μας!
Πώς λειτουργεί η ανταλλακτική βιβλιοθήκη ; Πολύ απλά! Αρκεί να θυμάσαι τον παρακάτω κανόνα.
Αφήνω ένα , παίρνω ένα!
Μπορείτε δηλαδή να αφήσετε στο ράφι της βιβλιοθήκης ένα βιβλίο, που δεν χρειάζεστε πια και να πάρετε ένα άλλο βιβλίο, που σας αρέσει.
Αυτό ήτανε! Μόλις αποκτήσατε ένα καινούργιο βιβλίο! Μπορείτε να το ξανακάνετε όσες φορές θέλετε.
Ακόμη, δίνουμε τη δυνατότητα σε όσους από εσάς το επιθυμούν να εμπλακείτε στο σχέδιο δράσης φιλαναγνωσίας του νηπιαγωγείου μας. Δημιουργήσαμε μια δανειστική βιβλιοθήκη για τους γονείς. Η Δανειστική Βιβλιοθήκη για γονείς θα λειτουργεί κάθε Παρασκευή στο χώρο του νηπιαγωγείου μας με τη λήξη του Ωρολόγιου Προγράμματος.
Τέλος, έχουμε δημιουργήσει μία ακουστική βιβλιοθήκη για όσα παιδιά επιθυμούν να ακούσουν και να δουν ένα παραμύθι που ίσως να μην διαθέτουν στη βιβλιοθήκη του σπιτιού τους. Η πρόσβαση της ακουστικής βιβλιοθήκης θα γίνεται μέσω του παρακάτω συνδέσμου:
https://padlet.com/mail6164/padlet-bapsgthxrowpfn8e
Καλή αρχή!
Από το Νηπιαγωγείο
Οργάνωση και εμπλουτισμός σχολικής βιβλιοθήκης

Έναρξη λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης με οπτικοποιημένη καρτέλα οδηγιών και πάνινη τσάντα







Δημιουργία Ανταλλακτικής βιβλιοθήκης “Ένα βιβλίο ταξιδεύει ξανά”
Γονείς και παιδιά αφήνουν ένα βιβλίο που δεν χρειάζονται πια και παίρνουν ένα άλλο βιβλίο που τους αρέσει. Στην αρχή δημιουργήσαμε μια βιβλιοθήκη με χαρτόκουτο το οποίο στολίστηκε με εικαστική παρέμβαση των νηπίων.



Στη συνέχεια, γονέας νηπίου εθελοντικά και σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων, έφτιαξε ένα “σπιτάκι” προκειμένου να φιλοξενηθούν τα βιβλία



Δημιουργία βιβλιοθήκης για γονείς


Μια Συγγραφέας στο Νηπιαγωγείο μας
Μια όμορφη έκπληξη περίμενε τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας τη Δευτέρα 7 Απριλίου, καθώς μας επισκέφτηκε η συγγραφέας και εικονογράφος παιδικών βιβλίων, κυρία Σταματιάδη Ντανιέλα.
Η συγγραφέας παρουσίασε στα παιδιά το βιβλίο της, διαβάζοντάς το με τρόπο ζωντανό και εκφραστικό που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον όλων. Μετά την αφήγηση, ακολούθησε ένα διαδραστικό παιχνίδι εμπνευσμένο από την ιστορία του βιβλίου, στο οποίο τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό.
Η δημιουργική αυτή εμπειρία ολοκληρώθηκε με μια δραστηριότητα ζωγραφικής, όπου τα νήπια αποτύπωσαν το δικό τους φανταστικό ζώο όπως στην ιστορία που διαβάσανε. Τα έργα τους γέμισαν την τάξη με χρώμα και φαντασία!
Ήταν μια ξεχωριστή ημέρα που συνδύασε τη φιλαναγνωσία με το παιχνίδι και τη δημιουργική έκφραση. Ευχαριστούμε θερμά και το σύλλογο γονέων που βοήθησε να πραγματοποιηθεί αυτή η υπέροχη εμπειρία.

Δημιουργία “βιβλίου της τάξης”
Τα παιδιά μαζί με την σχολική ψυχολόγο “γράφουν” και εικονογραφούν τη δική τους ιστορία, με τίτλο «Η Πεντάμορφη και το ηφαίστειο» Αναπτύσσουν δεξιότητες αφήγησης, γλώσσας και δημιουργικής έκφρασης.


Επίσκεψη από εκπρόσωπο της Βορέειου Βιβλιοθήκης στο Νηπιαγωγείο μας
Τη Δευτέρα, στις 19 Μαΐου 2025, είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας μια εκπρόσωπο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης, την κυρία Ανδριάνα Ασπρογέρακα, η οποία ήρθε για να μιλήσει στα παιδιά για τη σημασία του δανεισμού βιβλίων και τα πολλαπλά οφέλη της φιλαναγνωσίας.
Μέσα από ένα διαδραστικό και ευχάριστο πρόγραμμα, τα νήπια έμαθαν πώς λειτουργεί μια βιβλιοθήκη, τι σημαίνει “δανείζομαι ένα βιβλίο” και πώς μπορούμε να φροντίζουμε τα βιβλία που διαβάζουμε. Στη συνέχεια διάβασε στα παιδιά ένα όμορφο παραμύθι, που με απλό και κατανοητό τρόπο τόνιζε τη μαγεία του διαβάσματος.
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό, έκαναν πολλές ερωτήσεις και εξέφρασαν την επιθυμία να επισκεφθούν τη βιβλιοθήκη με τις οικογένειές τους. Μέσα από αυτή την επίσκεψη, κατάλαβαν πως τα βιβλία δεν είναι μόνο για το σχολείο, αλλά μια πηγή γνώσης, φαντασίας και χαράς για όλους!
Ευχαριστούμε θερμά τη Δημοτική Βιβλιοθήκη για τη συνεργασία και ανυπομονούμε για την επόμενη συνάντησή μας!

Κάποια από τα βιβλία που επεξεργαστήκαμε τη σχολική χρονιά 2024-2025





Ανάγνωση ξενόγλωσσων βιβλίων και ιστοριών από την εκπαιδευτικό της αγγλικής γλώσσας.
The Myth of the Almond Tree
The Balcony – Melissa Kastrillon
We’re all works of Art- Mark Sperring
Pete the Cat- I love my white shoes- Eric Lutwin
Where does Kitty go in the rain?- Brigette Barrager
Δωρεά βιβλίων στο 9ο Νηπιαγωγείο Αμαρουσίου
Παρασκευή,6 Ιουνίου 2025

Στο πλαίσιο της καλλιέργειας της αλληλεγγύης και της ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας πραγματοποίησαν μια όμορφη και συμβολική δράση: τη δωρεά παιδικών βιβλίων στο γειτονικό νηπιαγωγείο.
Η πρωτοβουλία ξεκίνησε με ενθουσιασμό από τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συγκέντρωσαν με φροντίδα επιλεγμένα παραμύθια και βιβλία κατάλληλα για την προσχολική ηλικία. Στόχος μας ήταν να ενισχύσουμε τη βιβλιοθήκη του νηπιαγωγείου και, κυρίως, να δώσουμε χαρά στους μικρούς μας φίλους.
Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε, στις 6 Ιουνίου, με χαμόγελα και συγκίνηση. Οι μαθητές μας παρέδωσαν τα βιβλία και συνομίλησαν με τα παιδιά, διαβάζοντας μαζί τους και μοιραζόμενοι στιγμές δημιουργίας και φαντασίας. Η ανταπόκριση των παιδιών ήταν συγκινητική — γεμάτα ενθουσιασμό και περιέργεια, ξεφύλλιζαν τα βιβλία.
Με αυτή τη δράση καταλάβαμε όλοι, μικροί και μεγάλοι, πως η προσφορά δεν χρειάζεται να είναι μεγάλη για να έχει αξία. Αρκεί να γίνεται με αγάπη. Τα βιβλία που για εμάς ίσως ήταν πλέον ξεχασμένα στα ράφια μας, απέκτησαν ξανά ζωή στα χέρια των νηπίων.
Ευχαριστούμε όλους όσους συμμετείχαν και στήριξαν την προσπάθειά μας.
Ελπίζουμε αυτή να είναι μόνο η αρχή για περισσότερες αντίστοιχες ενέργειες προσφοράς και συνεργασίας.




Το 9ο Νηπιαγωγείο Αμαρουσίου με τη σειρά του μας χάρισε ένα βιβλίο γεμάτο ζωγραφιές των παιδιών!

Άλλες δράσεις που πραγματοποιήθηκαν:
Δραματοποίηση ιστοριών
Επιλέγεται ένα βιβλίο και γίνεται θεατρικό παιχνίδι ή παράσταση από τα παιδιά. Έτσι εμβαθύνουν στο περιεχόμενο και αναπτύσσουν κοινωνικές δεξιότητες. Επιλέξαμε για την Χριστουγεννιάτικη εορτή τη “Φρικαντέλα” του Τριβιζά και για την καλοκαιρινή μας εορτή την “Eιρήνη” του Αριστοφάνη.
23/12/2024 Αποστολή ερωτηματολογίου στους γονείς
20/01/2025 Ψηφιακά παραμύθια – αφήγηση με πολυτροπικά μέσα
Δημιουργία ακουστικής βιβλιοθήκης στο διαδικτυακό περιβάλλον του padlet για
τους μαθητές του σχολείου. Η πρόσβαση της ακουστικής βιβλιοθήκης γίνεται μέσω του παρακάτω συνδέσμου:
https://padlet.com/mail6164/padlet-bapsgthxrowpfn8e
6/02/2025 Διαδικτυακή συνάντηση με τους εκπαιδευτικούς του 9ου Νηπιαγωγείου
Αμαρουσίου, με σκοπό να γίνει ανταλλαγή καλών πρακτικών και διαμοιρασμός
ιδεών για δραστηριότητες και δράσεις των δύο σχολείων
10/2/2025 Επιμορφωτική συνάντηση με τη λογοπεδικό κα. Γεωργακοπούλου Έλενα, με θέμα
«Η σημασία της φιλαναγνωσίας στην ανάπτυξη του λόγου»
2/4/2025 Συμμετοχή στη δράση «Διαβάζουμε Μαζί», με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, που διοργάνωσε η ομάδα «Νηπιαγωγοί εν δράσει» μαζί με την «Κυψέλη» τη βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού. Επεξεργαστήκαμε το βιβλίο του Όσκαρ Ουάιλντ «Εγωιστής Γίγαντάς». Η δράση θα δημοσιευτεί σε συνεργατικό πάντλετ όταν μας αποσταλεί η διεύθυνση.
Εγώ, εσύ


και όλοι μαζί…

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2023-2024 – “Eγώ , εσύ και όλοι μαζί !!”
Σχολική Μονάδα: 11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ – 9051423
Στόχος Βελτίωσης:
Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών επηρεάζουν καθοριστικά την ποιότητα της σχολικής ζωής και την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας. Οι διαπροσωπικές σχέσεις μπορούν να επιδράσουν στη συμπεριφορά των μαθητών/τριών, στην κοινωνική, ψυχική και συναισθηματική τους ανάπτυξη και κατ’ επέκταση στην προσωπικότητα και στον τρόπο θέασης του εαυτού. Επομένως, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών αναμένεται να συμβάλει θετικά στην ανάπτυξη ενισχυτικών, υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών παρεμβάσεων και στην προαγωγή του συντονισμού της σχολικής ζωής. Πιο συγκεκριμένα, οι δραστηριότητες αυτές θα στοχεύουν στη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών/ -τριών με τους συμμαθητές/-τριές τους, στη δημιουργία κλίματος αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης, στη μείωση των εντάσεων και συγκρούσεων καθώς και στην ανάπτυξη συλλογικού πνεύματος και αλληλεγγύης.
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Αναγκαιότητα-Στόχοι:
Οι διαμαθητικές διαπροσωπικές σχέσεις μπορούν να επιδράσουν στη συμπεριφορά των μαθητών/τριών, στην ακαδημαϊκή, κοινωνική, ψυχική και συναισθηματική τους ανάπτυξη και κατ’ επέκταση στην προσωπικότητα και στον τρόπο θέασης του εαυτού. Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών επηρεάζουν καθοριστικά την ποιότητα της σχολικής ζωής και την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας. Επομένως, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών αναμένεται να συμβάλει θετικά στην ανάπτυξη ενισχυτικών, υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών παρεμβάσεων και στην προαγωγή του συντονισμού της σχολικής ζωής.
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών μέσω της ενίσχυσης της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της αλληλεγγύης και της εμπιστοσύνης, ώστε να δημιουργηθεί ένα ακόμη πιο ασφαλές, ευχάριστο και δημιουργικό περιβάλλον μάθησης. Ο/η κάθε μαθητής/τρια είναι απαραίτητο να εξελιχθεί κοινωνικά, να αναπτύξει θετικές διαπροσωπικές σχέσεις και επικοινωνιακές δεξιότητες με άλλες ομάδες. Ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνονται συναισθηματικά οι κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των μελών της τάξης σε κάθε μαθητή/τρια αποτελεί το παιδαγωγικό-ψυχολογικό κλίμα της σχολικής τάξης .H διαμόρφωση θετικού κλίματος με την υποστηρικτική στάση του/της εκπαιδευτικού απέναντι στους/στις μαθητές/τριες, δημιουργεί το κατάλληλο έδαφος για να τους/τις κινητοποιήσει και να συμβάλλει στη μαθησιακή τους πρόοδο, ενώ ταυτόχρονα δημιουργούνται συναισθήματα ικανοποίησης και νιώθουν ότι αποτελούν ενεργά μέλη της σχολικής μονάδας . Έτσι, το κλίμα που επικρατεί μπορεί να τις/τους επηρεάσει με ευνοϊκό τρόπο, καλλιεργώντας ικανότητες εγκλιματισμού ,όπως αυξημένα επίπεδα αυτοπεποίθησης, ικανότητες διαχείρισης διαφορετικών προβληματικών καταστάσεων, συναισθήματα ευχαρίστησης από τη ζωή.
Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος, οι γονείς θα ενημερώνεστε με επιστολές, σχετικά με τα θέματα που επεξεργαζόμαστε κάθε φορά στην τάξη μας. Με αυτόν τον τρόπο, σχολείο και οικογένεια μπορούν να επικοινωνούν, να συνεργάζονται και να δρουν παράλληλα για την αποτελεσματικότερη έκβαση του προγράμματος.
6 ΜΑΡΤΙΟΥ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Το φαινόμενο της σχολικής βίας και του εκφοβισμού έχει αρνητικές συνέπειες τόσο στην ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών όσο και στη διαδικασία μάθησης. Το φαινόμενο αυτό στο σχολείο καθρεφτίζει την κοινωνία μας στην οποία η έννοια της βίας έχει ενσωματωθεί σε κάθε πτυχή της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής των πολιτών.
Η αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο θα πρέπει να αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης κοινωνικής και συλλογικής προσπάθειας για ενδυνάμωση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της έννοιας της πολιτότητας και ενίσχυση των κοινωνικών αξιών του σεβασμού, της ισότητας και της αλληλεγγύης στο σχολείο, μέσα από οργανωμένες πρακτικές και εντατικά προγράμματα.
Τα παιδιά συχνά δεν έχουν πλήρη επίγνωση των διαφορετικών μορφών βίας και εκφοβισμού, ιδιαίτερα στην περίπτωση του κοινωνικού αποκλεισμού που τείνουν να τον αγνοούν ως μορφή σχολικής βίας. Υπάρχουν πράξεις στις οποίες και οι δύο πλευρές εκδηλώνουν εξίσου επιθετικότητα, δίχως αυτή να προκύπτει από κακόβουλο σχεδιασμό και τα εμπλεκόμενα μέρη είναι ίσης δύναμης. Π.χ. κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού στο μάθημα της γυμναστικής, ένας μαθητής πέφτει πάνω σε έναν συμμαθητή του ο οποίος τραυματίζεται. Από την άλλη, υπάρχουν πράξεις οι οποίες χαρακτηρίζονται ως παραβατικές.
Περιστατικά σχολικής βίας και εκφοβισμού μπορούν να λάβουν χώρα σε όλους τους χώρους εντός και εκτός του σχολείου, π.χ. στην αυλή του σχολείου, στις τουαλέτες, στον δρόμο προς και από το σχολείο, στην τάξη.
Οι βασικές μορφές της σχολικής βίας είναι οι εξής:
Ø Φυσική/σωματική βία και εκφοβισμός (π.χ. σπρωξίματα, χτυπήματα, κλωτσιές, τράβηγμα μαλλιών, γροθιές, δαγκώματα, κλοπή ή καταστροφή περιουσίας/προσωπικών αντικειμένων, απειλή με χρήση όπλου, εξαναγκασμός σε αντικοινωνικές συμπεριφορές, εκβιασμός)
Ø Λεκτική βία και εκφοβισμός (π.χ. βρισιές, προσβολή, επανειλημμένα πειράγματα, κοροϊδίες, ρατσιστικά σχόλια, διάδοση ψεύτικων φημών)
Ø Κοινωνικός αποκλεισμός και ψυχολογική/συναισθηματική βία (συμπεριφορές και πράξεις απομόνωσης του παιδιού-στόχου από τους συμμαθητές, αποκλεισμός του από δραστηριότητες, αδιαφορία και περιφρόνηση).
Από όλα τα παραπάνω αναδύονται ως αναγκαιότητες :
- Η ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, αξιοποίηση και ανάπτυξη συνεργατικών δράσεων, για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, του συνόλου των εμπλεκομένων, δηλαδή του σχολείου, της οικογένειας και της κοινότητας.
- Η δυνατότητα του συνεχούς εμπλουτισμού των σχετικών γνώσεων, ιδεών, δεξιοτήτων, μεθόδων, τεχνικών και πρακτικών όλων των εμπλεκομένων, μέσα από την ανάπτυξη, την ανατροφοδότηση και τη δημιουργική αξιοποίηση σχετικού εκπαιδευτικού υλικού.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ 4η
Αγαπητοί γονείς,
Με αφορμή την Πανελλήνια ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και Εκφοβισμού, στις 6 Μαρτίου, ασχοληθήκαμε με τις έννοιες του εκφοβισμού και της βίας. Μέσα από το σχεδιασμό κατάλληλων προγραμμάτων, τα παιδιά ενεπλάκησαν σε δραστηριότητες που είχαν ως στόχο να μπορούν να αναγνωρίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ενδοσχολικής βίας, να μπορούν να διακρίνουν τις διάφορες μορφές της, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα, να αναγνωρίσουν τη σπουδαιότητα του ρόλου του παρατηρητή στην αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας, να αποκτήσουν την ετοιμότητα να υπερασπίζονται τον εαυτό τους όταν εκφοβίζονται και τέλος, να αποκτήσουν την ετοιμότητα να υπερασπίζονται τους άλλους όταν εκφοβίζονται.
Επιπλέον, ο ρόλος της οικογένειας στο θέμα της αντιμετώπισης της σχολικής βίας και του εκφοβισμού είναι ιδιαίτερα σημαντικός τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και σε επίπεδο παρέμβασης. Οι γονείς πρέπει να βοηθήσουν τα παιδιά τους να καθορίσουν τα προσωπικά τους όρια και τα επίπεδα αντοχής τους, διότι μόνο έτσι μπορούν να τα υπερασπιστούν Να τους πούνε ότι έχουν δικαίωμα να ζητήσουν βοήθεια, από τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς ή τους συμμαθητές τους, έτσι ώστε να αντιμετωπίζουν την επιθετικότητα των άλλων παιδιών.
Στο πλαίσιο αυτό είναι σημαντικό να:
- Γίνετε θετικό πρότυπο για το παιδί σας.
Δείξτε στο παιδί σας ανοχή, σεβασμό και ευγένεια, με το να συμπεριφέρεστε ευγενικά στους άλλους ανθρώπους. Να θυμάστε ότι τα παιδιά σάς παρατηρούν πάντα.
- Εξηγήστε στο παιδί σας απλά και κατανοητά γιατί είναι σημαντικό να μην πληγώνει τους άλλους με λόγια και πράξεις.
Συζητήστε με το παιδί σας για τη βία και τις επιπτώσεις της με αφορμή βιβλία, ταινίες, παιχνίδια, σχέσεις με φίλους και συγγενείς.
- Παρατηρήστε το παιδί σας και ενθαρρύνετέ το να μιλήσει για όσα συμβαίνουν στο σχολείο του.
Ενθαρρύνετε το παιδί να αναφερθεί σε καταστάσεις που έχει δει ή ακούσει και δεν του φαίνονται ευγενικές και έχουν αναστατώσει αυτό ή κάποιο άλλο παιδί. Δείξτε του τί σημαίνει να είναι καλός φίλος και πώς να φροντίσει κάποιο παιδί που φαίνεται λυπημένο ή φοβισμένο.
- Αν υποψιάζεστε ότι το παιδί σας μπορεί να εμπλέκεται σε περιστατικά εκφοβισμού, μείνετε ψύχραιμοι και μην αντιδράσετε, πριν να είστε σίγουροι για το τι έχει συμβεί.
Διερευνήστε τα γεγονότα, μιλήστε με το παιδί, βεβαιωθείτε ότι έχετε επαρκή πληροφόρηση σχετικά με το τί έχει συμβεί. Η ψυχραιμία διευκολύνει τον αποτελεσματικό χειρισμό μιας αντικειμενικά δύσκολης συναισθηματικά κατάστασης.
- Μιλήστε με το παιδί σας και κάντε το να αισθανθεί ασφάλεια και υποστήριξη.
Η επικοινωνία με το παιδί, η ύπαρξη εμπιστοσύνης, η ειλικρίνεια είναι κρίσιμες για την αντιμετώπιση περιστατικών βίας ή εκφοβισμού. Μιλήστε με το παιδί σας και ακούστε το παιδί σας, πείστε το να μοιραστεί μαζί σας πώς φέρεται και πώς αισθάνεται. Προσπαθήστε να το καταλάβετε, να το ηρεμήσετε και να το κάνετε να αισθανθεί ασφάλεια. Αποφύγετε τον καταλογισμό ευθυνών και την τιμωρία και προσπαθήστε να το βοηθήσετε να συνειδητοποιήσει τί του συμβαίνει
- Μην κάνετε το παιδί να πιστεύει ότι αυτό που συμβαίνει είναι δικό του λάθος.
Στην επικοινωνία με το παιδί σας, δώστε του να καταλάβει ότι δεν πρέπει να κατηγορεί τον εαυτό του/της για ό,τι του συμβαίνει και διαβεβαιώστε το πως το αγαπάτε γι’ αυτό που είναι.
- Διαβεβαιώστε το παιδί σας ότι αυτό που βιώνει δεν είναι μια μόνιμη κατάσταση και πως τα πράγματα θα αλλάξουν.
Δώστε του ελπίδα και βοηθήστε το να δράσει. Τονώστε την αυτοπεποίθησή του μέσα από αθλητικές ή άλλες δραστηριότητες.
- Συνεργαστείτε με το σχολείο.
Κανείς δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τον εκφοβισμό μεμονωμένα – απαιτείται συνεργασία με τους δασκάλους, τη διοίκηση του σχολείου, τα μέλη της κοινότητας, άλλους γονείς και τα ίδια τα παιδιά.
- Ενημερωθείτε και αναζητήστε εξειδικευμένη βοήθεια και υποστήριξη.
Η ετοιμότητα των γονιών να αντιδράσουν σε περιστατικά εκφοβισμού είναι ιδιαίτερα σημαντική. Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τα φαινόμενα είναι κρίσιμη. Ενημερωθείτε μέσα από βιβλία, ιστοτόπους και ενημερωτικές εκπομπές.
- Ενθαρρύνετε το παιδί σας να λάβει μέρος σε εκδηλώσεις / δραστηριότητες κατά του εκφοβισμού.
Ευαισθητοποιήστε το παιδί σας σχετικά με φαινόμενα βίας και εκφοβισμού. Συζητήστε μαζί του με κάθε αφορμή και ενθαρρύνετέ το να μετέχει σε εκδηλώσεις, ομάδες και δραστηριότητες που ενισχύουν το ομαδικό πνεύμα και βοηθούν στην κατανόηση και στην ανοχή της διαφορετικότητας.
Ένα υγιές και υποστηρικτικό περιβάλλον μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου εκφοβισμού. Οι μαθητές θα έπρεπε να είναι και να αισθάνονται ασφαλείς οπουδήποτε στο χώρο του σχολείου: μέσα στη σχολική τάξη, τη βιβλιοθήκη, τις τουαλέτες, τα σχολικά προαύλια, τα σχολικά λεωφορεία κλπ. Όσο νωρίτερα το σχολείο πληροφορηθεί μία περίπτωση εκφοβισμού τόσο πιο σύντομα θα είναι σε θέση να απαντήσει και να τη χειριστεί με αποτελεσματικό τρόπο. Το σύνολο των εκπαιδευτικών κατανοεί ότι είναι οδυνηρό να αναφέρει ένα γονιός ότι το παιδί του εκφοβίζεται ή ότι μπορεί να είναι μέλος ομάδας που εκφοβίζει.
Η αμεσότητα, η συνέπεια και η διαθεσιμότητα για καλή συνεργασία της οικογένειας–σχολείου συνιστούν βασικούς παράγοντες επιτυχούς αντιμετώπισης περιστατικών εκφοβισμού, τα οποία επηρεάζουν τόσο την ομαλή συναισθηματική εξέλιξη των ίδιων των παιδιών όσο και τη λειτουργία των πλαισίων που αυτά ανήκουν.
Οι εκπαιδευτικοί
του 11ου Νηπιαγωγείου Αμαρουσίου
Εγώ και η οικογένεια
Επιστολή 3η
Αγαπητοί Γονείς,
Αυτό το διάστημα μιλήσαμε για το πώς μπορούμε να παίζουμε δίκαια, αλλά και για το πώς να περνάμε όλοι καλά σε μία παρέα. Είπαμε ότι σε μία παρέα είναι δίκαιο να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι. Γι΄ αυτό πρέπει να εκφράζουμε όλοι τις προτιμήσεις μας, ώστε να βρίσκουμε έναν δίκαιο τρόπο που να ικανοποιεί όλους.
Είναι σημαντικό για τα παιδιά να καταλάβουν ότι πολλές φορές τα άλλα άτομα σε μία παρέα, μπορεί να έχουν διαφορετικές από τις δικές τους προτιμήσεις και ότι μόνο όταν τις λαμβάνουν υπόψη τους, τότε θα περνούν όλοι καλά.
Παραθέτουμε μερικά από τα πράγματα που τα παιδιά έμαθαν στην τάξη:
- Είναι δίκαιο να μοιραζόμαστε τα παιχνίδια και τα πράγματα της τάξης.
- Είναι δίκαιο να περιμένουμε τη σειρά μας, για να παίξουμε ή να ασχοληθούμε με κάτι.
- Όταν θέλουμε να παίξουμε με το ίδιο παιχνίδι, μπορούμε να διαπραγματευτούμε και να κάνουμε ανταλλαγή ή να παίξουμε παρέα.
- Όταν θέλουμε να παίξουμε με κάποιον φίλο, πρέπει να βρούμε ένα παιχνίδι που να αρέσει και στους δύο, για να είμαστε και οι δύο ευχαριστημένοι.
- Μπορούμε, επίσης, να παίξουμε το μισό χρόνο ένα παιχνίδι που αρέσει στον έναν, και τον υπόλοιπο μισό, το παιχνίδι που αρέσει στον άλλον.
Θυμηθείτε ότι όλα τα μικρά παιδιά είναι εκ φύσεως εγωκεντρικά. Χρειάζονται αρκετή εξάσκηση και υποστήριξη με αυτές τις κοινωνικές δεξιότητες. Μην ξεχάσετε, ωστόσο, να τα επαινείτε, όταν τα βλέπετε να τις χρησιμοποιούν.
Τα παιδιά, επίσης, διδάχθηκαν ορισμένα βήματα που πρέπει να ακολουθούν για να λύνουν τα προβλήματά τους με τον καλύτερο τρόπο. Αυτό θα βοηθήσει να αναπτύξουν υπευθυνότητα και, σταδιακά, όλο και μεγαλύτερο έλεγχο των πράξεών τους.
Τα παιδιά είναι φυσικά ταλέντα στην επίλυση προβλημάτων και τους αρέσει να αισθάνονται ικανά να βρουν λύσεις. Εμείς στο σχολείο, μπορούμε να τα ενθαρρύνουμε με τους παρακάτω τρόπους:
- Τα καθοδηγούμε ως προς τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν, όταν υπάρχει πρόβλημα.
- Τα ενθαρρύνουμε να μιλούν για τα προβλήματα που έχουν.
- Τα ωθούμε να σκεφτούμε πολλές λύσεις.
- Τους μιλούμε για το πώς εφαρμόζοντας κάποιες λύσεις τα πράγματα θα γίνουν καλύτερα.
Όταν το παιδί σας έχει πρόβλημα στο σπίτι, αποφύγετε να του υποδείξετε τη λύση. Σε περίπτωση που δυσκολεύεται, βοηθήστε το, δίνοντάς του ιδέες, αφήνοντας, όμως και πάλι να επιλέξει εκείνο τη λύση. Με αυτό τον τρόπο μαθαίνει να λύνει μόνο του τα προβλήματά του και να μην εξαρτάται από εσάς.
Με εκτίμηση,
Οι εκπαιδευτικοί
του 11ου Νηπιαγωγείου Αμαρουσίου
Το σπίτι μου


ΕΠΙΣΤΟΛΗ 2η
Αγαπητοί Γονείς,
Αυτές τις μέρες μάθαμε ότι όλοι οι άνθρωποι είμαστε διαφορετικοί, αλλά ίσοι και έχουμε τα ίδια ανθρώπινα δικαιώματα. Ωστόσο, όλοι είμαστε και μοναδικοί και ξεχωριστοί. Κανένας δεν είναι, εντελώς, ίδιος με κάποιον άλλο. Και όλοι, έχουμε την ανάγκη να αναγνωρίζεται αυτή η μοναδικότητά μας.
Και τα παιδιά, επίσης, νιώθουν την ανάγκη να αισθάνονται μοναδικά και να διαπιστώνουν ότι οι ιδιαίτερες ικανότητές τους εκτιμώνται και γίνονται σεβαστές από τους άλλους. Βεβαίως, η πιο σημαντική γι΄ αυτά αναγνώριση είναι αυτή από τους γονείς τους. Το κάθε παιδί έχει ανάγκη να βλέπει στο βλέμμα του γονιού του την αναγνώριση και αποδοχή, γι΄ αυτό που είναι. Έχει ανάγκη να νιώθει ότι το αγαπάτε έτσι όπως είναι και χωρίς όρους.
Αυτά που από την πλευρά σας μπορείτε να κάνετε εσείς, για να βοηθήσετε το παιδί σας να αναγνωρίσει και να σεβαστεί και το ίδιο τη μοναδικότητά του, είναι τα εξής:
- Αποδεχτείτε το με τις δικές του μοναδικές και ξεχωριστές διαφορές.
- Βοηθήστε το να χτίσει την εικόνα του, περιγράφοντάς του τα χαρακτηριστικά του, την προσωπικότητά του (με θετικό τρόπο), τις συμπεριφορές του, αλλά και τις ικανότητές του.
- Βοηθήστε το να αναγνωρίσει τα ταλέντα που ήδη έχει, αλλά και να ανακαλύψει νέα.
- Αποφύγετε να το συγκρίνετε με άλλα παιδιά. Μπορείτε μόνο να συγκρίνετε τις τωρινές δικές του επιδόσεις με παλαιότερες.
- Παροτρύνετέ το να σέβεται όλους τους ανθρώπους.
- Ενθαρρύνετέ το να βλέπει τις διαφορετικές οπτικές των άλλων.
Με εκτίμηση,
Οι εκπαιδευτικοί
του 11ου Νηπιαγωγείου Αμαρουσίου
ΕΠΙΣΤΟΛΗ 1η
Aγαπητοί Γονείς,
Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς, θα ενταχθεί στη διδασκαλία μας ένα καινούργιο Πρόγραμμα, που ονομάζεται « Eγώ , εσύ και όλοι μαζί !!».Το νέο αυτό πρόγραμμα έχει ως στόχο να βοηθήσει τα παιδιά του νηπιαγωγείου να αναπτύξουν καλύτερα τις δεξιότητες της σκέψης, να οδηγήσει σε ωριμότερους και πιο υπευθύνους τρόπους συμπεριφοράς και να βελτιώσει τις επιδόσεις τους. Οι διαπροσωπικές σχέσεις μπορούν να επιδράσουν στη συμπεριφορά των μαθητών/τριών, στην κοινωνική, ψυχική και συναισθηματική τους ανάπτυξη και κατ’ επέκταση στην προσωπικότητα και στον τρόπο θέασης του εαυτού.
Οι κυριότεροι στόχοι του Προγράμματος αυτού είναι:
- η ανάπτυξη και εδραίωση αξιών, όπως η συνεργασία, ο σεβασμός στη γνώμη του άλλου, η αγάπη για το συνάνθρωπο, η αλληλεγγύη, η ενσυναίσθηση και η αποδοχή της διαφορετικότητας.
- η δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των νηπίων, των εκπαιδευτικών και των γονέων/κηδεμόνων.
- η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
Οι γονείς είναι τα πιο σημαντικά πρότυπα ενός παιδιού, άρα και η πιο σημαντική επίδραση στην ανάπτυξή του. Επομένως, η βοήθειά σας είναι πολύτιμη για την ενίσχυση και την στήριξη της προσπάθειας του παιδιού σας στην κατάκτηση των δεξιοτήτων που διδάσκεται στο νηπιαγωγείο.
Η σωστή ενημέρωση θα σας βοηθήσει να συμμετέχετε στην εξέλιξή του. Γι’ αυτό το λόγο, μετά από κάποια μαθήματα θα λαμβάνετε επιστολές με πληροφορίες σχετικά με τις κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες που μαθαίνει το παιδί σας στο σχολείο. Οι επιστολές αυτές θα αφορούν τα εξής θέματα:
- Είμαστε διαφορετικοί αλλά και μοναδικοί
- Πώς διαχειριζόμαστε το θυμό μας
- Πώς δείχνουμε ότι νοιαζόμαστε και πως βοηθάμε
- Μαθαίνουμε να λύνουμε τα προβλήματά μας
- Πώς περνάμε όλοι καλά σε μία παρέα
Με εκτίμηση,
Οι Εκπαιδευτικοί
του 11ου Νηπιαγωγείου Αμαρουσίου
Το σώμα μου και οι λειτουργίες του

Ο εαυτός μου

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2022-2023
Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 2021-2022
Το σχέδιο δράσης που εκπονεί η σχολική μονάδα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν.4692/2020 θα αναρτηθεί το επόμενο διάστημα από τη διεύθυνση του σχολείου
Σχολική Μονάδα: 11ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
Στόχος Βελτίωσης:
Ο αύλειος χώρος συμβάλλει στην ποιοτική διαχείριση του διαλείμματος στην ανάπτυξη και βελτίωση της κινητικής δράσης των νηπίων. Ενθαρρύνει την συνεργασία , τον διάλογο , την επίλυση προβλημάτων και την καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος. Ο εξωτερικός χώρος του Νηπιαγωγείου σε συνδυασμό με την προσεκτική διαμόρφωσή του θα πρέπει να σέβεται τις ανάγκες των μαθητών και να φροντίζει για την ολόπλευρη ανάπτυξή τους.
Στόχος μας είναι να αναβαθμίσουμε τον εξωτερικό χώρο του Νηπιαγωγείου δημιουργώντας έτσι τις συνθήκες για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή,προσφέροντας ευκαιρίες για σωματική άσκηση, κίνηση και αλληλεπίδραση των παιδιών.
Σχέδιο Δράσης: Βελτίωση του αύλειου χώρου της σχολικής μονάδας
Άξονας: Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας
Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης συνδέεται με παράγοντες, όπως την υιοθέτηση σύγχρονων προτύπων οργάνωσης και λειτουργίας, την παιδαγωγική αξιοποίηση της σχολικής αυλής, την αξιοποίηση των πόρων του σχολείου, τη βελτίωση των διδακτικών πρακτικών. Μετά από συστηματική παρατήρηση διαπιστώσαμε ότι τα παιδιά είναι πιο
χαρούμενα όταν παίζουν στην αυλή. O αύλειος χώρος πρέπει να αναδιαμορφωθεί ώστε να καλλιεργεί τις σχέσεις μαθητών, να ενθαρρύνει την μάθηση , να είναι ευχάριστος και ακίνδυνος και να συμβάλλει θετικά στη βελτίωση της σχολικής ζωής. Η υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης συνδέεται με παράγοντες όπως η
υλικοτεχνική του υποδομή ,η διαμόρφωση και η εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος, η ενίσχυση των σχέσεων σχολείου-φορέων.
Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός της αυλής του Νηπιαγωγείου έτσι ώστε να χρησιμοποιηθεί για δραστηριότητες και για ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι. Η αυλή πρέπει να μπορεί να συνδεθεί με την καθημερινή διδακτική πράξη, με την καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτόνομης μάθησης, με την σχέση
του παιδιού με το παιχνίδι και την ανάπτυξη σχέσεων αλληλεπίδρασης μεταξύ των ατόμων που τη χρησιμοποιούν.
Στόχοι:
Aναβάθμιση της αυλής ώστε να εξυπηρετεί ανάγκες αισθητικές, κοινωνικές, και δημιουργικού παιχνιδιού για τους μαθητές.
Η ανάδειξη της αυλής ώστε να αποτελεί ένα περιβάλλον πλούσιο σε
μαθησιακές διαδικασίες, που διευκολύνει τις βιωματικές δράσεις.
Η διαμόρφωση μικρών φυσικών στα παρτέρια και στις γωνιές του κήπου.
Οργάνωση του αύλειου χώρου σε γωνιές ενδιαφερόντων ,όπως γωνιά
εικαστικών με φυσικά υλικά, φυσικών επιστημών,κ.α.
Ευαισθητοποίηση φορέων για την αξιοποίηση του αύλειου χώρου.
Ευαισθητοποίηση γονέων για την παιδαγωγική αξία των δράσεων που
πραγματοποιούνται στον αύλειο χώρο.
Ενίσχυση του Εξοπλισμού της αυλής του σχολείου με κατασκευές που
θα υποστηρίζουν δράσεις και προγράμματα. Η εκπλήρωση του στόχου
διαπιστώνεται από τη διαμόρφωση προτάσεων και σχεδίων για την
αναδιαμόρφωση του αύλειου χώρου και τη βελτίωση του εξοπλισμού.
Επιπρόσθετα η εκπλήρωση του στόχου διαπιστώνεται και από την υλοποίηση στο χώρο της αυλής του σχολείου προγράμματος επιμόρφωσης.
Βελτίωση των συνθηκών στον προαύλιο χώρο και μέριμνα για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών.
Υλοποίηση:
Στο συγκεκριμένο έργο συνεργάστηκε σε κλίμα εμπιστοσύνης και σεβασμού το Νηπιαγωγείο με την Πρωτοβάθμια Σχολική Επιτροπή του Δήμου Αμαρουσίου η οποία ήταν συνοδοιπόρος και αρωγός . Η συνεργασία αυτή καταγράφηκε στα πρακτικά των Σχολικών Συμβουλίων (ΠΡΑΞΗ 1η 24-11-2021,ΠΡΑΞΗ 2η 16/2/2022, ΠΡΑΞΗ 3η 30/5/2022).
Ο Σύλλογος Διδασκόντων κατέγραψε την απόφαση υλοποίησης και την πορεία του έργου στο Βιβλίο Πρακτικών του 11ου Νηπ/γείου Αμαρουσίου ( ΠΡΑΞΗ 8η 5/11/2021, ΠΡΑΞΗ 9η 22/12/2021,ΠΡΑΞΗ 10η 9/3/2022).
Οι εργασίες θα συνεχιστούν και τον Ιούλιο με την τοποθέτηση χλοοτάπητα και οργάνων παιδικής χαράς που έχουν εγκριθεί ,χρηματοδοτηθεί από τη Σχολική Επιτροπή και αναμένεται η παραλαβή και η τοποθέτησή τους.
Ολοκληρώθηκε το έργο με την τοποθέτηση του χλοοτάπητα και των οργάνων παιχνιδιού στις 29 Ιουνίου.Στις 6 Ιουλίου επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο ο Δήμαρχος Αμαρουσίου κύριος Θεόδωρος Αμπατζόγλου και η Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αμαρουσίου κυρία Βλάχου Ελένη και επέβλεψαν το έργο.
Ευχαριστούμε τον Δήμαρχο Αμαρουσίου κύριο Αμπατζόγλου Θεόδωρο ,την Σχολική Επιτροπή του Δήμου που κατανόησαν το όραμα του Νηπιαγωγείου και ήταν αρωγοί στην υλοποίησή του.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την Πρόεδρο κυρία Βλάχου Ελένη που ήταν συνοδοιπόρος σε όλη την πορεία μας και προσπάθησε για να είμαστε συνεπείς στο δικό μας χρονοδιάγραμμα.
Ευχαριστούμε το επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό που εργάσθηκαν με υπευθυνότητα και σεβασμό στο χώρο διασφαλίζοντας έτσι την ομαλή λειτουργία του Νηπιαγωγείου.
Περιμένουμε τα παιδιά για ώρες παιχνιδιού,χαράς ,δραστηριοτήτων,δημιουργίας σε έναν χώρο ασφαλή και λειτουργικό.
Παράδοση του έργου.
Επίβλεψη του έργου από το Δήμαρχο Αμαρουσίου κύριο Θεόδωρο Αμπατζόγλου και την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Α/θμιας Εκπ/σης κυρία Βλάχου Σταματάκη Ελένη.


Η τελική μορφή του χώρου μετά την ολοκλήρωση των εργασιών


Ο αύλειος χώρος μετά την τοποθέτηση σκυροδέματος, την τοποθέτηση μεταλλικής κατασκευής για την απομάκρυνση των ομβρίων υδάτων, την τοποθέτηση διαχωριστικής ξύλινης κατασκευής, τη βαφή του περιβάλλοντος χώρου, την τοποθέτηση σκίαστρου.
1
11


Αρχικές εργασίες.



