Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024-2025

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ2-ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-2024-25(1)

                                                                                                                4η Θεματική Ενότητα

                                                                                                                               ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Υποθεματική: 1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος Προγράμματος: «Ανακυκλώνω – Αναδημιουργώ»

Χρονική Περίοδος: Απρίλιος-Μάιος

Βασική επιδίωξη του προτεινόμενου προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σχετικά με το δασικό οικοσύστημα και τα περιβαλλοντικά προβλήματα που συνδέονται με αυτό και η ανάληψη δράσης για την προστασία του. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ζητήματα των απορριμμάτων.

Η ευαισθητοποίηση στα περιβαλλοντικά προβλήματα, η παρουσίαση φιλοπεριβαλλοντικών στάσεων, καθώς και η οργάνωση σχετικών δράσεων είναι σημαντικό να ξεκινούν από πολύ μικρή ηλικία, ώστε να λειτουργούν παρεμβατικά στη διαμόρφωση φιλικών προς το περιβάλλον αξιών, στάσεων και συμπεριφορών.

Η βασικότερη πρακτική μείωσης των απορριμμάτων στην Ελλάδα είναι η ανακύκλωση και αποτελεί τη σημαντικότερη πτυχή διαχείρισής τους.

Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τους/τις μαθητές/τριες ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων. Οι επιμέρους στόχοι αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών: (α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμμάτων, (β) ορθολογικής διαχείρισής τους (συλλογή και αποκομιδή) και (γ) ανακύκλωσης. Ακολουθώντας τις φάσεις της διερευνητικής μάθησης (Kotsari & Smyrnaiou, 2017), αξιοποιώντας τις ρουτίνες σκέψης στη ροή των μαθησιακών δραστηριοτήτων, τις δυνατότητες που παρέχει η ψηφιακή μάθηση και στοιχεία διαφοροποιημένης διδασκαλίας και 4 περιγραφικής αξιολόγησης, οι μαθητές/τριες εμπλέκονται ενεργά στην οικοδόμηση της γνώσης και αποκτούν δεξιότητες μάθησης, νου, δεξιότητες κοινωνικής ζωής και ενσυναίσθησης, καθώς και δεξιότητες τεχνολογίας.

Δημιουργίες των παιδιών με ανακυκλώσιμα υλικά:

20250508 154518 1

Μπουκέτο με λουλούδια από φίλτρο του καφέ

IMG 7055

Κοτοπουλάκια από χαρτόκουτο

1740481361659

Ο Big Ben με την τεχνική του κολάζ από εφημερίδα

IMG 6180

Πουλιά από χαρτόκουτο

1737991706356

Χειμερινό τοπίο με τέμπερες και δημιουργία δέντρου με εφημερίδα

20250121 133601 1

Δημιουργία ανταλλακτικής βιβλιοθήκης με κούτα

1737126868051

Κορίνες για bowling από πλαστικό μπουκάλι νερού

Μαθαίνω για την ανακύκλωση

Βιβλία που επεξεργαστήκαμε

IMG 7473  IMG 7484  IMG 7479

Παίξαμε

IMG 7346IMG 7345

Ζωγραφίσαμε

IMG 7339 IMG 7338  IMG 7483  IMG 7480  IMG 7482  IMG 7481

Συνθέσαμε το τραγούδι της ανακύκλωσης

IMG 7475   IMG 7474   IMG 7477   IMG 7476

 3ος Θεματικός Κύκλος

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ

Υποθεματική: STEAM

Τίτλος Προγράμματος: “Οι μικροί εξερευνητές”

Χρονική Περίοδος: 10 Φεβρουαρίου – 31 Μαρτίου

Το ακρωνύμιο STEΑM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematic – Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη, Μαθηματικά) χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει την έννοια της ολιστικής προσέγγισης της μάθησης μέσα από πέντε γνωστικά αντικείμενα, της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής, της Τέχνης και των Μαθηματικών.

Το STEΑM πλαισιώνει τον τρόπο με τον οποίο το μυαλό ενός παιδιού μαθαίνει καθώς εξερευνά τον κόσμο συμβάλλοντας ταυτόχρονα στην ανάπτυξη της Υπολογιστικής Σκέψης! Η μεθοδολογία STEAM προσφέρει τη δυνατότητα σε παιδαγωγούς και δασκάλους να χρησιμοποιούν διδακτικές-μαθησιακές στρατηγικές βασισμένες σε προγράμματα που εμπλέκουν και τους 5 τομείς-πεδία (φυσικές επιστήμες, τεχνολογία, επιστήμες των μηχανικών, τέχνες, μαθηματικά) και δημιουργούν ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς αποκλεισμούς, όπου όλοι οι μαθητές μπορούν να συμμετάσχουν και να συνεισφέρουν. Σε αντίθεση με τα πιο παραδοσιακά μοντέλα διδασκαλίας, οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν τη μεθοδολογία STEAM ακολουθούν προσεγγίσεις στο πλαίσιο των οποίων οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργούν και να ενισχύουν πολλές και σημαντικές δεξιότητες.

Στα πλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων  κάναμε με τα παιδιά ένα φανταστικό ταξίδι σε διάφορες χώρες του κόσμου και γνωρίσαμε τα μνημεία παγκόσμιου πολιτισμού που αντιπροσωπεύουν τις χώρες αυτές.

Συγκεκριμένα, ξεκινήσαμε από τη χώρα μας, την Ελλάδα και ανακαλύψαμε τα μυστικά του Παρθενώνα και της Αρχαίας Ελλάδας, μέσα από σχετικό εποπτικό υλικό (εικόνες, εκπαιδευτικά βίντεο), μύθους και ιστορίες για τον τρόπο κατασκευής του.

Στη συνέχεια ¨ταξιδέψαμε¨ στη γειτονική μας χώρα, την Ιταλία και ανακαλύψαμε τον Πύργο της Πίζας, καθώς και τη σημαία της!

Έπειτα, φτάσαμε μέχρι την Αγγλία και εκεί ανακαλύψαμε το Big Ben: Η κα Αλεξίου, η εκπαιδευτικός της αγγλικής γλώσσας, μας ξενάγησε στα πιο σημαντικά μνημεία της Αγγλίας.

Το τελευταίο μας ¨ταξίδι¨ ήταν στη χώρα της Αιγύπτου με τις Πυραμίδες της! Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας πυραμίδες με υλικά που έχουμε στο νηπιαγωγείο, αφού μάθαμε πολλές πληροφορίες και γι΄ αυτό το αρχαίο μνημείο.

Το Project αυτό που επιχειρήσαμε, εντυπωσίασε και ενθουσίασε πολύ τους μικρούς  μας εξερευνητές, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν με πολύ κέφι και χαρά στην ανακάλυψη των μνημείων αυτών που είναι πασίγνωστα σε όλον τον κόσμο!

Τα ταξίδια μας..

1739384005392 1739278368383 1739278368373

1739384005388IMG 6257

 IMG 6238 IMG 6237 IMG 6240

IMG 6261   IMG 6260

Ελλάδα

17398755360391739875536029 11739875536033 2

IMG 6899 IMG 6900 IMG 6898

IMG 6897   IMG 6896

IMG 6882   IMG 6883 IMG 6884

Ιταλία

IMG 6295 1

IMG 6295 1739529310073 1739529310063 1739524467506 1739524467513

IMG 6894 IMG 6893 IMG 6895

IMG 6892   IMG 6891    IMG 6890

IMG 6889 IMG 6888 IMG 6887 IMG 6886

Αγγλία

1740481361659

17404802697351740480332517

1740480269726 1740480307523    1740480332508

IMG 6881 IMG 6880 IMG 6879

Αίγυπτος

IMG 6851 IMG 6853 IMG 6856 IMG 6855

IMG 6858 IMG 6859   IMG 6857

IMG 6595   IMG 6598 IMG 6597 IMG 6596

IMG 6615 IMG 6613  IMG 6621 IMG 6619 IMG 6609

1741688127148

1741688127152 1741688215463 1741688624484

1741688624514 1741688819767 1741688750454

1741688678658





2oς Θεματικός Κύκλος

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

Υποθεματική: Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Τίτλος Προγράμματος: “ Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”

Χρονική Περίοδος: Δεκέμβριος – 9 Φεβρουαρίου

Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείου. Τα προτεινόμενα εργαστήρια, ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ομάδας της τάξης του Νηπιαγωγείου. Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας και της συνεργασίας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό και τη συνεργασία πράξη και τρόπο ζωής. Σύμφωνα με τον Dewey, «η εμπειρία είναι το αποτέλεσμα της επίδρασης ενός οργανισμού με το περιβάλλον του […] είναι μια μεταμόρφωση της αλληλεπίδρασης στη συμμετοχή και την επικοινωνία». Όπως αναφέρεται στο Πρόγραμμα Σπουδών Νηπιαγωγείου, «H αναγνώριση της σχέσης του ατόμου με το περιβάλλον και η ευαισθητοποίηση σε σχετικούς προβληματισμούς που αποτελούν αντικείμενο των κοινωνικών επιστημών, λειτουργούν συμπληρωματικά με την διαμόρφωση της προσωπικής και κοινωνικής ταυτότητας και των κοινωνικών δεξιοτήτων που εντάσσονται στα περιεχόμενα της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης. Εξάλλου η καλλιέργεια αξιών, στάσεων και συμπεριφορών αποτελούν κοινό στόχο των κοινωνικών επιστημών και της προσωπικής κοινωνικής ανάπτυξης». Επομένως, είναι όφελος για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας να εμπλακούν σε εργαστήρια προώθησης του αλληλοσεβασμού, της διαφορετικότητας και της συνεργασίας.

Οι στόχοι του προγράμματος προσδιορίζονται βάσει των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις εξής κατηγορίες: Δεξιότητες Μάθησης, Δεξιότητες Ζωής, Δεξιότητες του Νου και Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης. Στα προτεινόμενα εργαστήρια δίνεται κυρίως έμφαση στις δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, στις ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμού και στην παραγωγική μάθηση μέσω των Τεχνών και της δημιουργικότητας. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους.

Στα επτά εργαστήρια του συγκεκριμένου προγράμματος προτείνονται δραστηριότητες από τις εξής κατηγορίες:

  • Δραστηριότητες γνωριμίας και συγκρότησης ομάδας · Συμβόλαιο Ομάδας · Οργανωμένες δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο · Αξιοποίηση διαφόρων μορφών τέχνης

Οι δημιουργίες μας….

IMG 6131 1

IMG 6084 IMG 6085 IMG 6086IMG 6133 1  IMG 6134 1IMG 6132 1

Η διαφορετικότητα..

Ο ξεχωριστός εαυτός μου

Τα πορτρέτα μας

IMG 6722 IMG 6726 IMG 6721 IMG 6723 IMG 6727 IMG 6724 IMG 6725  20250219 145833 20250219 141338 20250219 140200 20250219 135136

IMG 6330  IMG 6331   IMG 6332 IMG 6333

Γραφή Braille

1737649891132 1737649860209 1737649860230 1737649860217 1737649820706 1737649820714

Τα ομαδικά μας παιχνίδια….

17371268680511737126919929 1737126957097 1737126957113 1737126957091 1737126957083  1737126868077 1737126868040 1737126919890 1737127201448 1737127201440

IMG 5894 IMG 5909 IMG 5910 IMG 5908 IMG 5907
Συνεργάζομαι και δημιουργώ
Τα βιβλία μας
.IMG 5829b0a3fbd0aa67d1abcf401add18fa5235.jpgIMG 5711

IMG 4215

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ 1. Υγεία: Διατροφή –Αυτομέριμνα, Ασφάλεια

Τίτλος Προγράμματος: «Οι ντεντέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό».

Χρονική Περίοδος: 10 Οκτωβρίου – 30 Νοεμβρίου

Βασικός σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος είναι η ενημέρωση των παιδιών του Νηπιαγωγείου στην υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Η επίτευξη πραγματοποιείται μέσα από μια σειρά εργαστηρίων βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης, σε συνδυασμό με τη χρήση και αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων.

Πιο συγκεκριμένα, το παρόν πρόγραμμα αποσκοπεί στην προαγωγή της διατροφικής αξίας των προϊόντων που καταναλώνουμε (εποχιακά φρούτα και λαχανικά, τυποποιημένα προϊόντα κλπ.) καθώς και χρήσιμες συμβουλές για την υιοθέτηση ενός νέου διατροφικού προφίλ. Επιπρόσθετα, το πρόγραμμα υπάγεται στην θεματική ενότητα «Υγεία» στον κύκλο του «Ευ Ζην» και χαρακτηρίζεται από την καθοδηγούμενη-συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, μέσω της οποίας προωθούνται κυρίως οι ψηφιακές δεξιότητες αλλά και οι δεξιότητες μάθησης – η επικοινωνία, η κριτική σκέψη, η συνεργασία, η δημιουργικότητα- ενώ όσον αφορά τις ψηφιακές δεξιότητες, η ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακή συνεργασία, ψηφιακή δημιουργικότητα, ψηφιακή κριτική σκέψη. Ενεργοποιούνται επίσης, από τις δεξιότητες ζωής Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα και τις δεξιότητες του νου, η πλάγια σκέψη, οι ρουτίνες σκέψης, τα παιχνίδια και ο αναστοχασμός.

Όσον αφορά τις διδακτικές μεθοδολογίες στις δραστηριότητες των επτά εργαστηρίων υιοθετούνται η καθοδηγούμενη-συνεργατική και ανακαλυπτική μάθηση, η μέθοδος project και η βιωματική μάθηση μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες με στόχο την επικοινωνία, τον αλληλοσεβασμό, τη συνεργασία και την ενσυναίσθηση. Ως προς τη χρήση των νέων τεχνολογιών, οι μαθητές, εμπλέκονται σε νέες διαδικασίες μάθησης χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ και τα ψηφιακά εργαλεία, αναπτύσσοντας θετική στάση απέναντι στους Η/Υ ως περιβάλλον εργασίας, ως εργαλείο ανακάλυψης και δημιουργικής έκφρασης, αλλά και ως νοητικό εργαλείο ανάπτυξης της σκέψης, αξιοποιώντας διδακτικά το διαδίκτυο και τις πολυμεσικές εφαρμογές του.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Τι θα φάμε σήμερα; Βρίσκουμε στην πυραμίδα τα τρόφιμα που θα κάνουν το σώμα μας γερό και το μυαλό μας δυνατό!

Ταξινομούμε τα τρόφιμα στις κατηγορίες τους

IMG 4214 IMG 4213 IMG 4211 IMG 4218IMG 4196IMG 4194IMG 4199IMG 4200IMG 4202IMG 4204173071492013617307149201321730714920126IMG 4207IMG 4206IMG 4210

Ώρα για φαγητό!

IMG 3686 IMG 3685 IMG 3684 IMG 3683 IMG 3681 IMG 3680 IMG 3679 IMG 3678

Σπάζω τον κώδικα και βρίσκω το καρότο…

IMG 4291IMG 4293IMG 4289IMG 4292IMG 4311IMG 4306

IMG 4304 IMG 4305

… του πιο διάσημου λαγού!!!

IMG 4302 IMG 4301 IMG 4300 IMG 4298

Γίνομαι λαγός και ψάχνω τα δικάμου  καρότα!

IMG 4314 IMG 4315 IMG 4318 IMG 4313

Το σώμα μου

Μαθαίνω για το σώμα μου

IMG 3698 IMG 3697 IMG 3696 1730356824758 1730356824763 IMG 3695 IMG 3691 IMG 3690  1730212128765 1730212128759 1730212173228 1730212173247 1730212088619

Μαθαίνω για τα δόντια μου

 IMG 4238 IMG 4235 IMG 4237

IMG 4240

1.ΣχέδιοΔράσης-ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ-ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-2023-2024-5(1)

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4

Θεματική Ενότητα : Ζω καλύτερα- Ευ ζην

Υποθεματική: ΥΓΕΙΑ: Ασφάλεια στο δρόμο

Τίτλος Προγράμματος:  Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ.

Κύριος σκοπός του εργαστηρίου είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, τα λάθη κυκλοφοριακής αγωγής , τα μέσα μεταφοράς και τη γενικότερη συμβολή τους στην ζωή μας.

Οι βασικοί στόχοι είναι:

1)Να μάθουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. 2) Να μάθουν για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών. 3) Να μάθουν τα δικαιώματα των πεζών. 4) Να μάθουν τα μέσα μεταφοράς 5) Να αντιληφθούν τους πιθανούς κινδύνους και τα ατυχήματα που προκαλούνται στο δρόμο.

Τον κύριο σκοπό συμπληρώνουν και επιμέρους διδακτικοί στόχοι σε τρία επίπεδα. Ως προς το γνωστικό αντικείμενο που μελετούν και ως προς τη μαθησιακή διαδικασία.

Α) Ως προς το γνωστικό αντικείμενο: (Γλώσσα, προφορικός και γραπτός λόγος):

1) Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. 2) Να αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, μέσα από την κατάθεση των εμπειριών τους. 3) Να προβληματιστούν πάνω σε θέματα κυκλοφοριακής αγωγής και να βρουν λύσεις μέσα από την ομαδική συζήτηση.

(Μαθηματικά): 1) Να μάθουν χωροταξικές έννοιες όπως (μπροστά-πίσω, πάνω-κάτω, κοντά- μακριά, δίπλα-απέναντι). 2) Να μάθουν σχήματα και χρώματα. 3) Να ομαδοποιούν, να διατάσσουν, να σειροθετούν και να ταξινομούν μέσα από τις δυνατότητες τους .

(Μελέτη περιβάλλοντος) : 1) Να έρθουν σε επαφή με το περιβάλλον που τα περιστοιχίζει 2) Να διατυπώνουν ερωτήματα και να αναζητούν απαντήσεις. 3) Να διατυπώνουν προβλέψεις. 4) Να βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα, ύστερα από κριτική σκέψη. 5) Να μάθουν να φροντίζουν και να προσέχουν τον εαυτό τους.

(Δημιουργία-έκφραση): 1) Να εμπλουτίζουν τις δυνατότητές τους στο να εκφράζουν με διαφορετικούς τρόπους και μέσα, τη σκέψη και τα συναισθήματά τους.  2) Να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους με τη συμμετοχή τους σε δημιουργικές-καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

Β) Ως προς τη μαθησιακή διαδικασία:

1) Να εκφράζουν τις ιδέες τους. 2) Να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με τα μέλη της ομάδας ανταλλάσσοντας ιδέες και προτάσεις και να αναπτύξουν έτσι εναλλακτικές στρατηγικές προσέγγισης και επίλυσης προβλημάτων 3) Να αποκτήσουν την ικανότητα να εκθέτουν την εργασία τους στα μέλη της τάξης.

3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

Δημιουργώ και καινοτομώ

Υποθεματική : Ψηφιακές Δεξιότητες

Τίτλος Προγράμματος : « SΤΕΑΜ και η Γη γυρίζει»

Χρονική Περίοδος : 10/02 έως 31/03

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας που ακολουθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα ακολουθεί 5 φάσεις (στάδια) που περιλαμβάνουν: το στάδιο του προσανατολισμού, της ανάδειξης των ιδεών των μαθητών, της αναδόμησης των ιδεών, της εφαρμογής των νέων ιδεών και της ανασκόπησης.

Στόχος της μάθησης είναι η τροποποίηση των γνώσεων που ήδη υπάρχουν και στόχος της διδασκαλίας είναι η δημιουργία κατάλληλου και πλούσιου περιβάλλοντος με το οποίο αλληλεπιδρούν οι μαθητές. Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές της αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη με βάση την έρευνα (IBSE) προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσετε τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές .

Η καθοδηγούμενη ανακάλυψη ιδιαίτερα για τους μαθητές του νηπιαγωγείου, μπορεί να είναι μια αναπτυξιακά κατάλληλη πρακτική όταν στόχος μας είναι να κατανοήσουν θέματα που μπορούμε να τα παρουσιάσουμε με συγκεκριμένα παραδείγματα και η διαδικασία αυτή αποτελεί το πλαίσιο στήριξης που συνιστά τη σταδιακή βοήθεια που παρέχεται στα παιδιά προκειμένου να ολοκληρώσουν δραστηριότητες στις οποίες δεν μπορούν να φέρουν εις πέρας μόνα τους.

1709559371031 1709559371037 1709559371021 1709559371045 1711546449258

Και η Γη γυρίζει…

IMG 9370 IMG 9368 IMG 9371 IMG 9366

Πάμε μια βόλτα στο φεγγάρι….

IMG 9363 IMG 9361 IMG 9364 IMG 9356 IMG 9359

 20240312 12324320240312 123135 1710266901231 1710266901212

Το ηλιακό μας σύστημα.

Κολάζ, κιμωλία, ξυλομπογιές.

1710941854824 1710941854832 1710941854863 1710941854852

1000009013 1 1000009016 1000009018 1 1000009019

Πάμε μια βόλτα στον γαλαξία μας;20240223 125930

20240223 125206 2    20240223 125952 120240223 124805

20240223 12501517086918239401708691823933

Φτιάχνω τον δικό μου.

Με ασημόσκονη και τέμπερες

10000089871000008990100000898210000089801000008988100000898910000089861000008983

2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

1.Ανθρώπινα Δικαιώματα:

«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική !»

Κάτω από τα τριανταφυλλένια πέλματά σου δυο καρδιές

η καρδιά της μητέρας

η καρδιά του πατέρα.

Πάτα γερά.

Δε θα πέσεις.

(Γιάννης Ρίτσος)

Το παρόν εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!» προσεγγίζει θέματα οικογενειακής ποικιλομορφίας προς άρση των όποιων διακρίσεων (άρθρο 2, Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού), μέσα από δραστηριότητες που στοχεύουν στην καλλιέργεια και ενίσχυση των δεξιοτήτων μάθησης του 21ου αιώνα στους μαθητές (4Cs – συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα και επικοινωνία), αλλά και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κοινωνικής ζωής (κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία).

Σκοπός του προγράμματος είναι να υιοθετήσουν οι µαθητές στάση αποδοχής και κατανόησης µεταξύ τους. Αυτές οι στάσεις πρέπει να υιοθετούνται από την πολύ µικρή ηλικία γιατί σε αντίθετη περίπτωση η αλλαγή στάσης είναι πολύ δύσκολη στον ενήλικα. Είναι σηµαντικό εποµένως να ξεκινήσει µια καλή εκπαίδευση στην πολυπολιτισµικότητα και στα ανθρώπινα δικαιώµατα από τη νεαρότερη ηλικία

Στόχοι του συγκεκριμένου προγράμματος:

  • Να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους.
  • Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των ανθρώπων και των ζώων.
  • Να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας».
  • Να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού.
  • Να έρθουν σε επαφή με οικογένειες που ζουν σε άλλες χώρες .

Βασικό μας μέλημα είναι:

  • η ωρίμανση του συναισθηματικού του κόσμου,
  • η δόμηση των γλωσσικών του δεξιοτήτων,
  • η ανάδειξη των ταλέντων και κλίσεών του,
  • η αισθητική του καλλιέργεια,
  • η επαφή του με το φυσικό περιβάλλον και
  • η καλλιέργεια της υπευθυνότητας.

3 2 1 1

1707911065260 1707911065275 1707911065255 1707911065266

406 15 99 11

1m IMG 8426048052 IMG 8431171707 6aIMG 8469IMG 846874574193501355347

Οικογένεια αρκούδας σε χειμερία νάρκη.  

ΜΑΚΕΤΑ: Νερομπογιές, μαρκαδόρος ,ξυλομπογιές, οικολογικό χαρτί

IMG 8170 IMG 8171 IMG 8169 IMG 8168 IMG 8167 IMG 8166 02  0706     040805

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

  1. Οικολογία-Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά

Για αρχή, το έδαφος…

Σκοπό του προγράμματος αποτελεί η ανάδειξη του εδάφους ως ένα πολύπλοκο, φυσικό και βιολογικό σύστημα, το οποίο στηρίζει και διατηρεί τη βιοποικιλότητα, βρίσκεται σε συνεχή αλληλεπίδραση με τον αέρα και το νερό, σε άμεση συνάρτηση με τις ανθρώπινες δραστηριότητες και αποτελεί ένα πεδίο για παιχνίδι, πειράματα και κατασκευές. Μέσα σε ένα πλούσιο σε ερεθίσματα περιβάλλον, οι μαθητές/μαθήτριες καλύπτουν στόχους γνωστικούς όπως: να διευρύνουν τις γνώσεις τους για το έδαφος και τη σχέση του με φυτικούς οργανισμούς και ζωικούς οργανισμούς , να το αντιληφθούν ως φυσικό φίλτρο νερού, ως αποθήκη ορυκτών και πετρωμάτων και ως κρυψώνα αρχαίων πολιτισμών . Με την επικοινωνία και τη μεταξύ τους συνεργασία, τη συζήτηση, τη δράση, την ένταξή τους σε ομάδες καλύπτουν στόχους συναισθηματικούς και κοινωνικούς. Ταυτόχρονα, η εμπλοκή τους σε μικρές έρευνες, η αξιοποίηση της τεχνολογίας, η χρήση εργαλείων και οπτικοακουστικών μέσων πετυχαίνουν την επίτευξη επιστημονικών στόχων.

Οι διδακτικές διαδικασίες στηρίζονται σε βιωματικές καταστάσεις εξερεύνησης του φυσικού περιβάλλοντος και ανοιχτές ερωτήσεις, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά γύρω από το προς μελέτη θέμα και να ενεργοποιούνται στη δημιουργία υποθέσεων, προβλέψεων και πειραματισμών. Ταυτόχρονα, η ανακάλυψη , η μέθοδος επίλυσης προβλήματος και η εργασία σε μικρές ομάδες αποτελούν διδακτικές μεθόδους που ταιριάζουν στις πρακτικές του νηπιαγωγείου.

Κάτω από αυτήν την οπτική, η περιβαλλοντική εκπαίδευση αποτελεί μαθησιακό πεδίο, το οποίο προσφέρεται για διαμόρφωση στάσεων και αξιών ιδιαίτερα για την προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία στην κατεύθυνση της εξασφάλισης ενός βιώσιμου μέλλοντος. Προσεγγίζει το περιβάλλον ολιστικά, δίνοντας έμφαση στις φυσικές, οικολογικές, κοινωνικές και πολιτιστικές διαστάσεις του.

Συνοψίζοντας, η συνθετότητα των περιβαλλοντικών ζητημάτων, στην εκπαιδευτική πράξη, συνεπάγεται, αφενός την απόκτηση γνώσεων και, αφετέρου, την διαμόρφωση προσωπικών αξιών, την αξιοποίηση των κοινωνικών αξιών, τη διαμόρφωση προσωπικού ήθους, καθώς και στάσεων και συμπεριφορών απέναντι στο περιβάλλον διαμορφώνοντας τους περιβαλλοντικούς στόχους του προγράμματος.

Το χώμα…

Στρατός από τερακότα

Ο Στρατός από τερακότα (ή πήλινος στρατός) βρίσκεται στο μαυσωλείο του πρώτου Κινέζου αυτοκράτορα  Τσιν Σι Χουάνγκ.

Το 1974 κάποιοι Κινέζοι αγρότες προσπάθησαν να ανοίξουν ένα πηγάδι στην περιοχή με αποτέλεσμα να βρουν ορισμένες από τις πήλινες φιγούρες. Στη συνέχεια οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα λάκκο μήκους 230 μέτρων με 11 διαδρόμους και τουλάχιστον 6.000 αγάλματα στρατιωτών του πεζικού από τερακότα.

Φτιάχνοντας τον δικό μας ¨ στρατό¨ από χώμα ,από τερακότα, δηλαδή από πηλό.

army IMG 6648 IMG 6647 IMG 6635 IMG 6638 IMG 6633 IMG 6626 IMG 6622 IMG 6629 IMG 6620 IMG 6625  IMG 6616 IMG 6617 IMG 6616

Λουλουδόκηπος! Μακέτα ( μαρκαδόροι ,ξυλομπογιές, τέμπερες)

  1700485640591      1700485640585     1700485640580  1λ

16  3λ  2πο 1πο IMG 6614

Ο αληθινός  μας κήπος! Φυτεύουμε!

Φ2 Φ1 169891419330520231115 114113IMG 6073IMG 6058IMG 6060IMG 6080IMG 6055

Παρατηρώ…

170005614199217000561419851700056141978

Μερικές μέρες μετά

IMG 6613

Πείραμα :Η διάβρωση του εδάφους, πως το χώμα συγκρατεί το νερό. Τι συμβαίνει στο δάσος όπου υπάρχουν πολλά δέντρα; Τι συμβαίνει σε ένα καμένο δάσος;

IMG 6716 1 IMG 6717 1 IMG 6715 IMG 6714 IMG 6713 IMG 6712 IMG 6710 IMG 6702 IMG 6698

Η θεά Δήμητρα, η θεά της φύσης

1700658820146 1700658820142 1 1700658820135 1700658820150

Κολάζ σε ακουαρέλα¨ Στο χωράφι¨

3γ2γ 1 2λ

1γ 2γ 1 1

Μαθαίνω για τα ηφαίστεια

η1 η2 η3 η6 η8 η5

η9 η12 1

Η Γη, όπως την φτιάξαμε με πλαστελίνη

9py 5py3py2py10py

Τα βιβλία που επεξεργαστήκαμε

1β 12β3β4β170056587267117005658726751700565872680 1700565872686

Κούκλες με μήλα

IMG 6611 IMG 6610

IMG 6321IMG 6353IMG 6318IMG 6311IMG 6352IMG 6354

05 1 06 1 08 1 08 1

https://blogs.sch.gr/11nipamarous/files/2023/06/1-ΣχέδιοΔράσης-ΣΧΟΛΕΙΟΥ-2022-2023-1.pdf1 ΣχέδιοΔράσης ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2022-2023 (1)

 Ε21686853940314 1686853940301

4ος Θεματικός Κύκλος

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑΔημιουργώ και καινοτομώ

Υποθεματική: STEAM/Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος Προγράμματος : Οι μικροί εξερευνητές

Χρονική περίοδος : Απρίλιος -Μάιος

Σκοπός – Στόχοι : Σκοπός του προγράμματος ήταν η γνωριμία των παιδιών με τα πολιτιστικά επιτεύγματα του κόσμου, η μελέτη των μνημείων και η δημιουργία μιας σειράς δράσεων. Η προσέγγιση του θέματος των Μνημείων αποσκοπούσε στη διεύρυνση των μαθησιακών εμπειριών, στην ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων και τη διαμόρφωση θετικών στάσεων για τα Μνημεία και για τις ΤΠΕ. Επίσης, σημαντικό κρίθηκε να αντιληφθούν οι μαθητές τη συνέχεια και την πολυμορφία του πολιτισμού και του περιβάλλοντος, μέσα από εμπειρίες, να κατανοήσουν την έννοια του χρόνου και της αλλαγής και να έρθουν σε επαφή με δραστηριότητες που ενθαρρύνουν την ενεργό συμμετοχή και προωθούν τον επιστημονικό τρόπο σκέψης. Ως προς τη χρήση των ΤΠΕ στόχοι ήταν η γνωριμία, εξοικείωση, κατανόηση βασικών λειτουργιών και απλή διαχείριση ψηφιακών συσκευών από τα νήπια όπως η φωτογραφική μηχανή, συσκευές ήχου και βίντεο, η εισαγωγή στην έρευνα, αναζήτηση, επιλογή και οργάνωση πληροφοριών με το διαδίκτυο, η εφαρμογή διαφόρων λογισμικών για τη γνωριμία και την παρουσίαση των μνημείων και τέλος, η αντιμετώπιση του Η/Υ ως ένα πολυτροπικό εργαλείο που ενθαρρύνει την επικοινωνία και ευνοεί την ανταλλαγή ιδεών και τη δημιουργική έκφραση.

Οι δραστηριότητες ήταν σύμφωνες και με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών για το Νηπιαγωγείο (2003) που αναφέρει ως κύριο σκοπό του νηπιαγωγείου την σωματική, συναισθηματική, νοητική και κοινωνική ανάπτυξη, μέσα από δραστηριότητες επικοινωνιακού και συνεργατικού χαρακτήρα. Ξεκινήσαμε από απλές έννοιες και διαδικασίες και προχωρήσαμε σε πιο σύνθετες, ώστε να οικοδομήσουν σταδιακά τη νέα γνώση μέσα από την αλληλεπίδρασή τους με εργαλεία και αντικείμενα, ψηφιακά και μη. Μέσα από βιωματικές δράσεις οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ασκηθούν στη λήψη αποφάσεων, να νιώσουν υπεύθυνοι, αποκτώντας εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και τους άλλους και να εισπράξουν την ικανοποίησης της συμμετοχής. Η μάθηση ήταν συνεργατική και συμμετοχική, και στηρίχθηκε στην αυτενέργεια και στην προσωπική εμπλοκή των μαθητών.

Στην Ιταλία

ι7ι6ι4ι3ι2ι1ι5

π1 π2 π3 π4 π5π6

Στη Γαλλία

ΠΑ10ΠΑ11ΠΑ13ΠΑ9

ΠΑ17ΠΑ16ΠΑ7ΠΑ5ΠΑ3  ΠΑ2    ΠΑ1ΠΑ14

Στην Αγγλία

ΛΟ1 1    ΛΟ9  ΛΟ8  ΛΟ7 ΛΟ6 1    ΛΟ4  ΛΟ3 ΛΟ2 ΛΟ1

Στην Eλλάδα

ΛΟ16 ΛΟ15 ΛΟ14 ΛΟ13 ΛΟ12 ΛΟ11

Στην Αίγυπτο

3a 4a 5a

7a 1a 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2022-2023

  3ος Θεματικός Κύκλος

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

  1. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος Προγράμματος: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Χρονική περίοδος : Φεβρουάριος -Μάρτιος

Το παρόν πρόγραμμα εντάσσεται στον κύκλο «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη», πιο συγκεκριμένα στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες νηπιαγωγείου.

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την έννοια και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό πράξη και τρόπο ζωής.

Οι στόχοι του προγράμματος προσδιορίζονται βάσει των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα και πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με τις εξής κατηγορίες: Δεξιότητες Μάθησης, Δεξιότητες Ζωής, Δεξιότητες του Νου και Δεξιότητες της Τεχνολογίας και της Επιστήμης. Στα προτεινόμενα εργαστήρια δίνεται κυρίως έμφαση στις δεξιότητες της κοινωνικής ζωής, στις ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμού και στην παραγωγική μάθηση μέσω των Τεχνών και της δημιουργικότητας. Επιδιώκεται τα παιδιά να κατακτήσουν γνώσεις, να καλλιεργήσουν δεξιότητες και να αναπτύξουν στάσεις σεβασμού στη διαφορετικότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής και τη συμπεριφορά τους. Διαπιστώσαμε ότι  οι άνθρωποι που κατοικούν στη  γη δεν είναι ίδιοι. Είναι διαφορετικοί  μεταξύ τους. Έχουν όλοι όμως τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα. Γνωρίσαμε τις ηπείρους της γης και τις φυλές των ανθρώπων που κατοικούν κυρίως σε κάθε ήπειρο. Τις πληροφορίες και τις εικόνες τις βρήκαμε με τα παιδιά  στο διαδίκτυο.Στα επτά εργαστήρια του συγκεκριμένου προγράμματος προτείνονται δραστηριότητες από τις εξής κατηγορίες:

  • Δραστηριότητες γνωριμίας και συγκρότησης ομάδας
  • Οργανωμένες δραστηριότητες για το νηπιαγωγείο
  • Αξιοποίηση διαφόρων μορφών τέχνης

10 1014

67

 2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

ΥΓΕΙΑ: Ευαισθητοποίηση σε θέματα  αναπηρίας και ευαλωτότητας

 Είμαι εγώ! Είμαι μοναδικός !!!

Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να συνειδητοποιήσουν τόσο οι μαθητές/ριες όσο και οι γονείς τους και γενικότερα η τοπική κοινότητα πως η αξία όλων μας δεν σχετίζεται με την κατάσταση της υγείας ή με οποιοδήποτε γενετικό ή άλλο προσωπικό χαρακτηριστικό μας (UNESCO, 2009). Το σχολείο προϋποθέτει την ενσωμάτωση όλων, χωρίς αποκλεισμούς, μέσω της αποδοχής της διαφορετικότητας, της κατανόησης των ιδιαιτεροτήτων κάθε μαθητή/ριας, που μπορεί να αφορούν την σωματική, γνωστική, πολιτισμική, κοινωνική και συναισθηματική του/της ανάπτυξη. Αποσκοπούμε μέσα από το παρόν σχέδιο να ενθαρρύνουμε την ανάπτυξη και την κατάκτηση των δεξιοτήτων της ενσυναίσθησης και της αποδοχής του διαφορετικού. Κάθε άτομο είναι μοναδικό και δεν μπορεί να αντικατασταθεί ή να αντιγραφεί με κανένα άλλο. Όλα τα άτομα έχουν το δικαίωμα σεβασμού και η διαφορετικότητα δεν αποτελεί εμπόδιο, αλλά δύναμη. Μέσα από την αλληλεπίδραση και τη συλλογική δράση της σχολικής τάξης πρέπει να περάσουμε στα παιδιά το μήνυμα, ότι όλοι έχουμε στοιχεία που μας διαφοροποιούν, αλλά και στοιχεία που μας κάνουν ίσους και όχι ίδιους.

Το σχολείο θεωρούμενο ως μια μορφή της κοινωνίας, παρέχει στα παιδιά βιωματική μάθηση μέσα από την διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος πλούσιο σε ερεθίσματα και εμπειρίες προωθώντας την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα όπως είναι η αποδοχή της ετερότητας. Δημιουργούμε το γόνιμο έδαφος για την καλλιέργεια κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών/ριών και κυρίως για την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης, βασικής δεξιότητας συνύπαρξης και επιτυχίας στη ζωή (Golleman,et al, 2002). Η εκπαίδευση της ενσυναίσθησης και της αποδοχής του

διαφορετικού χρειάζεται να γίνει στάση ζωής και πρέπει να προστατεύεται από κάθε πιθανή βλάβη. Η διαφορετικότητα είναι αυτή που κάνει κάθε άνθρωπο μοναδικό, και τον ξεχωρίζει από το σύνολο. Ο Αυστριακός ψυχίατρος Φρόιντ έχει επισημάνει: o άνθρωπος δε θα πρέπει να παλεύει να εξαφανίσει τα σύνδρομά του, αλλά να συντονιστεί με αυτά, γιατί είναι αυτά που κατευθύνουν την επαφή του με τον κόσμο.

Το σχέδιο της εκπαιδευτικής δράσης , έχει σχέση με τις εμπειρίες των παιδιών και προ απαιτείται να συνεργάζονται μεταξύ τους. Πρέπει η τάξη να έχει μάθει να λειτουργεί συνεργατικά ώστε όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες να μπορούν να εκφράσουν ελεύθερα την άποψή τους. Χρειάζεται να έχει προηγηθεί οργάνωση της βιωματικής εμπειρίας των μαθητών/τριών και η τάξη του σχολείου να λειτουργεί ως κοινότητα. Ο/η εκπαιδευτικός προσαρμόζει το σχέδιο δράσης του, σύμφωνα με την ανταπόκριση της ομάδας διαθέτοντας την ευελιξία να οδηγηθεί σε άλλα μονοπάτια μάθησης από αυτά που είχε ο/η ίδιος/α αρχικά προγραμματίσει. Χρειάζεται ο/η εκπαιδευτικός να διερευνήσει το πεδίο της υπάρχουσας γνώσης των μαθητών/ριών του μέσα από ερωτήσεις και ασκήσεις ελέγχου, για να εμπλέξει το παιδί ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία. Δεν απαιτείται εξειδικευμένο υλικό ξεκινώντας το σχέδιο.

21

Η ιστορία του Louis Blaille

H κυρία Μαρκάκη Ηρώ, εκπαιδευτικός ,αποδέχτηκε την πρόσκλησή μας και παρουσίασε στα παιδιά την μέθοδο Braille για τυφλούς, στο πλαίσιο του εργαστηρίου Δεξιοτήτων <ΕΊΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΞΕΧΩΡΙΣΤΟΙ>

79 8 1 1 π3 6  5.jpg 1.jpg32 4 7 2 3

1oς ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: «ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»

Υποθεματική: «Οικολογία- Παγκόσμια και Τοπική Φυσική Κληρονομιά»

«Υπεύθυνα παιδιά, υπερασπιστές των ζώων»

Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με θέμα: ‘’Φροντίζω το περιβάλλον. Υπεύθυνα παιδιά- Υπερασπιστές των ζώων’’, τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και εποπτικό υλικό καλλιέργησαν το πνεύμα της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της κριτικής σκέψης, της ενσυναίσθησης, της ευαισθησίας και της υπευθυνότητας. 

Σκοπός του προγράμματος είναι: να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο, να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος οφείλει να σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν. Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

Το πρόγραμμα ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, της τοπικής κοινωνίας για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής δράσης.

Οι επιμέρους στόχοι του προγράμματος είναι να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές/τριες γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων, ώστε να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα των ζώων όπου γίνεται μια πρώτη συζήτηση και διερεύνηση των ήδη υπαρχουσών γνώσεων και απόψεων των παιδί.

Οι μαθητές παρατηρούν έργα τέχνης με θέμα τα ζώα συντροφιάς. Παρατηρώντας προσεκτικά, προσπαθούν να περιγράψουν το περιβάλλον που απεικονίζει ο κάθε πίνακας, τους ήρωες, τα συναισθήματα των ηρών καθώς και τα συναισθήματα που προκαλούν οι πίνακες στα ίδια τα παιδιά. Το έργο τέχνης μπορεί να συνδεθεί με τις εμπειρίες τους. Τα παιδιά μέσα από τη συζήτηση συνειδητοποιούν ότι και τα ζώα έχουν συναισθήματα, όπως κι εμείς , γι’ αυτό δεν πρέπει να τα πληγώνουμε και να τα εγκαταλείπουμε.

Τα παιδιά μαθαίνουν για τη συμβίωση με τα ζώα και την ευθύνη που συνοδεύει την υιοθέτηση ενός κατοικιδίου. Στόχος μας στο εργαστήριο ήταν, να αποκτήσουν τα παιδιά ξεκάθαρη άποψη για τις έννοιες του αδέσποτου και του δεσποζόμενου ζώου.

Λαμβάνοντας υπόψη το σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα που παρουσιάζεται στη χώρα μας  και που αφορά τον κίνδυνο εξαφάνισης των άγριων ζώων ασχοληθήκαμε και με αυτό το ζήτημα και αναζητήσαμε τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα στα δάση της πατρίδας μας.

Ασχοληθήκαμε με τις αιχμαλωσίες και τις συνθήκες διαβίωσης των ζώων σε χώρους όπως είναι το τσίρκο και οι ζωολογικοί κήποι, καθώς και για τις οργανώσεις που ασχολούνται με την προστασία των ζώων.

Τέλος, με ομαδικές και ατομικές δραστηριότητες προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε τα δικά μας συναισθήματα, εντυπώσεις ,παρατηρήσεις και ιδέες σχετικά με το θέμα που επεξεργαστήκαμε.

20221128 142130.jpg

20221128 14205620221128 142122

1κιβωτος

53

.jpg2

ΑΝΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΥΛΙ 1

21ΙΣΤΟΡΙΑ

16669648852121 ΚΑΜΗΛΟΠΑΡΔΑΛΗ

1ΚΑΜΗΛΟΠΑΡΔΑΛΗ1666964875251

3 ΛΙΟΝΤΑΡΙΟΜΑΔΙΚΗ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-2022

.jpg.jpg2 20220608 123356ΔΡΑ6   20220608 123435ΔΕΞΙΟ2 20220608 123736ΔΡΑΣ4  20220608 123829ΔΕΞΙΟ3     20220608 123258ΔΡΑ5

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ   1652699206847

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, πολιτική προστασία

Τίτλος Προγράμματος: Προστάτεψε το δάσος –είναι πηγή ζωής.

Χρονική Περίοδος : Απρίλιος –Μάιος

ΣΚΟΠΟΣ:

Το δάσος είναι ένα οικοσύστημα που παίζει τεράστιο ρόλο στη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας. Είναι ένα αγαθό με ανυπολόγιστη αξία για τη ζωή και τον άνθρωπο, συντελεστής οικονομικής, κοινωνικής και πολιτιστικής ανάπτυξης, πηγή υγείας, χαράς και ομορφιάς. Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.

Ο άνθρωπος βρίσκει τρόπους να εκμεταλλεύεται και να αξιοποιεί πολύπλευρα αυτόν τον πολύτιμο φυσικό πόρο. Η ανθρώπινη ,όμως, δραστηριότητα έχει σαν αποτέλεσμα την συνεχή υποβάθμιση και τον περιορισμό των δασών και την αλλοίωση και καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος.

Όταν ένα δάσος καταστρέφεται έχουμε τεράστιες, ανυπολόγιστες συνέπειες στο περιβάλλον, στην οικονομία, στη ζωή μας. Είναι απαραίτητη η λήψη μέτρων για τον περιορισμό των καταστρεπτικών επεμβάσεων και την διατήρηση των δασών και γενικότερα των φυσικών πόρων.

Είναι σημαντικό, λοιπόν, τα παιδιά μας, οι αυριανοί πολίτες, να αναπτύξουν έναν υψηλό βαθμό περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης. Είναι απαραίτητο όλοι μας να επιτύχουμε αλλαγή συμπεριφοράς σε θέματα που αφορούν το φυσικό περιβάλλον, ώστε να δημιουργήσουμε καλύτερες συνθήκες ζωής και να προωθήσουμε την οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική ανάπτυξη.

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Να γνωρίσουν τα νήπια το δάσος σαν οικοσύστημα, να αντιληφθούν την τεράστια σημασία του αλλά και τους κινδύνους που το απειλούν.
  • Να συνειδητοποιήσουν το ρόλο του ανθρώπου στην καταστροφή αλλά και στην διατήρηση και την προστασία του δάσους.
  • Να αποκτήσουν στάσεις και δεξιότητες για τη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος.
  • Να γνωρίσουν λογοτεχνικά κείμενα, τραγούδια, ποιήματα, αινίγματα, παροιμίες, παραμύθια, μύθους σχετικά με το δάσος.
  • Να εκφραστούν καλλιτεχνικά μέσα από εικαστικές δραστηριότητες και δραματοποίηση.
  • Να παράγουν προφορικό λόγο σε πραγματικές συνθήκες επικοινωνίας.
  • Να αναπτύξουν την παρατηρητικότητά τους.
  • Να έρθουν σε επαφή με έργα τέχνης και να αντιληφθούν την τέχνη ως  πανανθρώπινη αξία.
  • Να αναπτύξουν μέσα σε κλίμα αποδοχής και σεβασμού τη συνεργατικότητά τους για την επίτευξη ενός κοινού στόχου.

16520923625191652698471992 16520924066951652699206847 1652184070720 1 1652185514093   1652183957674  1652268417838    1652268434255 1 11652268395262 1652269005399   1652271491382  165227154116416522715277511652698442474

1652699889449  165269984275516526999490151652699787152

1652354441459 116523543720371652354505392

20220411 084302 20220411 085905 20220411 085948   20220411 090019

20220411 09012720220411 090044165270306334416527030075071652702975029165235411471416527004031081652700461371165270053333316527005559501652700240567165270032222720220519 09082120220519 09080820220519 09113220220519 09102420220519 09102420220519 090915

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3           

1648551168036

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ   

Υποθεματική :STEAM/STEAM Ρομποτική1648718043394

Τίτλος Προγράμματος:STEAM-και η Γη γυρίζει

Χρονική Περίοδος: Φεβρουάριος -Μάρτιος     

Οι τεχνολογικές εξελίξεις και οι συνεχείς αλλαγές στις γνώσεις οδηγούν τους  μαθητές στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων απαραίτητων ως αυριανών πολιτών του 21ου αιώνα. Η μεθοδολογία STEAM είναι ένας δρόμος που προετοιμάζει τα παιδιά προς την επίτευξη αυτού του σκοπού.

ΣΚΟΠΟΣ:

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως  βασικό σκοπό με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα και για το γεγονός ότι οι πλανήτες δεν είναι απομονωμένοι ο ένας από τον άλλον, αλλά αλληλοεξαρτώμενοι καθώς η Σελήνη περιστρέφεται γύρω από τη Γη, η Γη, μαζί με επτά άλλους πλανήτες, περιστρέφεται γύρω από τον Ήλιο και ο Ήλιος, με τη σειρά του, περιστρέφεται γύρω από το κέντρο του γαλαξία μας. Η εποικοδομητική προσέγγιση διδασκαλίας που ακολουθεί το συγκεκριμένο πρόγραμμα ακολουθεί 5 φάσεις (στάδια) που περιλαμβάνουν: το στάδιο του προσανατολισμού, της ανάδειξης των ιδεών των μαθητών, της αναδόμησης των ιδεών, της εφαρμογής των νέων ιδεών και της ανασκόπησης, ενώ βασίζεται και στις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες του Vygotsky.

ΣΤΟΧΟΙ:

  • Στόχος της μάθησης είναι η τροποποίηση των γνώσεων που ήδη υπάρχουν και στόχος της διδασκαλίας είναι η δημιουργία κατάλληλου και πλούσιου περιβάλλοντος με το οποίο αλληλεπιδρούν οι μαθητές. Μέσα από πειράματα, εξοικείωση με συγκεκριμένα εκπαιδευτικά λογισμικά, δημιουργία μηχανικών κατασκευών, καλλιέργεια της μαθηματικής σκέψης και εξοικείωση με βασικές αρχές προγραμματισμού και αλγοριθμικής σκέψης τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τη φιλοσοφία του STE(A)M η οποία βασίζεται στην επιστήμη με βάση την έρευνα υιοθετώντας την αρχή του John Dewey ότι η εκπαίδευση ξεκινά με περιέργεια προτρέποντας τους μαθητές να περάσουν από όλα τα στάδια της επιστημονικής έρευνας: να θέσουν μια ερώτηση, να αναπτύξουν μια υπόθεση, να σχεδιάσουν πώς να δοκιμάσουν αυτήν την υπόθεση, να συλλέξουν δεδομένα, να αναλύσετε τα αποτελέσματα και να τα μοιραστούν με τους συμμαθητές.
  • Η μεθοδολογία STE(A)M βασίζεται εκτός από την έρευνα και στη μάθηση με βάση ένα πρόβλημα με στόχο να κάνει τους μαθητές καλούς επιλυτές προβλημάτων στον πραγματικό κόσμο. Τα παιδιά, συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες που αφορούν τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά. Μέσα από καταστάσεις επίλυσης προβλήματος και υπό κατάλληλη υποστήριξη τα παιδιά αναπτύσσουν την κριτική τους σκέψη, ενθαρρύνονται να παρατηρούν, να υποθέτουν, να πειραματίζονται, να μην απογοητεύονται όταν κάνουν λάθη, να είναι δημιουργικά και να συνεργάζονται. Αντιλαμβάνονται ότι δεν υπάρχει μόνο μία λύση σε ένα πρόβλημα αλλά περισσότερες καθώς και διαφορετικές οπτικές μιας κατάστασης.

Η ΓΗ ΓΥΡΙΖΕΙ!Η ημέρα και η νύχτα στη Γη

1648551115034 1648551168036 1648551159880 1648551151224 1648551178741 1 1648551178741 1648551122919 1648550799047 16485508264331648550859232 1648468683738

ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

1648551232328 1648551258004 1648551242309 1648551354675 1648551266906

1648551408666 1648468859997 1648550763048 1648468935224 1648550782992 1648550789364 1648470722094 1648470742420 1648550893340 1648550920141 1648550772279   

ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ…εκτόξευση πυραύλου

1648718043394  1648718043394   1648718019417 1648718001148

1649329458169 1648557415597 1648557433077  1648550745531

1648550754009 1648550736510

Ο ΠΥΡΓΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΤΗ ΓΗ

20220330 141601 20220330 141715 20220330 141743 

 ΠΙΣΩ ΣΤΗ ΓΗ.ΦΕΓΓΑΡΟΠΕΤΡΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ

1648637194415 1  1648637206625

ΣΥΝΘΕΤΩ ΚΑΙ ΠΑΙΖΩ

   20220408 085919   1649157739792 1   1649157751242 1  1649328097200

Ο ΔΙΚΟΣ ΜΟΥ ΠΥΡΑΥΛΟΣ

20220330 142048

20220330 142123 20220330 142228 1648550819551 1648550882357

ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΟΥ

1648637128296 1648637117624 1648550941066

ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΜΟΥ ΓΝΩΣΕΙΣ

1648558448172 1648557508240 1648557487242

ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΓΗΣ

1648550589775 1648550626418   20220401 092756   20220401 092929  

1648550656555 1648550679258 1648550723350

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2       1646828332946

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία.

Χρονική Περίοδος υλοποίησης : Δεκέμβριος-Φεβρουάριος

Στον κύκλο των 7 συνολικά δίωρων δραστηριοτήτων του συγκεκριμένου προγράμματος δίνεται έμφαση στην καλλιέργεια δεξιοτήτων προκειμένου τα παιδιά να χειριστούν και να κατανοήσουν αφηρημένες έννοιες, όπως δικαιώματα, ελευθερία, δημοκρατία, συνεργασία, διαφορετικότητα. Βασική μέριμνά μας είναι η οργάνωση δραστηριοτήτων που ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης μέσα στην τάξη. Οι δραστηριότητες ,το κλίμα ,η οργάνωση της τάξης, οι σχέσεις και ο τρόπος επικοινωνίας των νηπίων παίζουν μεγάλο ρόλο στην ανάπτυξη μιας γενικότερης κουλτούρας σεβασμού των δικαιωμάτων. Ο θεματικός κύκλος στοχεύει περισσότερο στην ανάπτυξη στάσεων και δεξιοτήτων, στην υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας και λιγότερο σε γνωστικούς στόχους. Παράλληλα και με δεδομένο ότι η εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελεί το πρώτο και ίσως το πιο σημαντικό βήμα προς μία κατεύθυνση σεβασμού και υπεράσπισης  των δικαιωμάτων όλων μας ,ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται σε δράσεις που αναδεικνύουν  και καλλιεργούν την κριτική σκέψη, τη συνεργασία, την επικοινωνία και δημιουργικότητα και γενικότερα τις δεξιότητες του 21ου αιώνα.

ΣΤΟΧΟΙ

—  Να μάθουν τα παιδιά να σέβονται και να αποδέχονται τις ιδιαιτερότητες  και τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου

—  Να αποδεχθούν την κάθε είδους μορφή διαφορετικότητας (φυλή, γλώσσα, θρησκεία, χρώμα  κ.τ.λ)

—  Να αναπτύξουν σχέσεις φιλίας και συνεργασίας

—  Να γνωρίσουν πως υπάρχουν άνθρωποι που αντιμετωπίζουν διαφόρων μορφών  αναπηρίες και να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο ζωής τους και την καθημερινότητά τους

—  Να αποκτήσουν στάσεις και συμπεριφορές που θα τους βοηθήσουν να γίνουν πολίτες του κόσμου απαλλαγμένοι από προκαταλήψεις

—  Να συνειδητοποιήσουν  τα νήπια  πως η διαφορετικότητα του άλλου δεν αποτελεί εμπόδιο και να διώξουν τα αρνητικά συναισθήματα του φόβου, της επιθετικότητας και της απόρριψης

—  Να μάθουν να συζητούν, να σέβονται τις απόψεις και τις ανάγκες των άλλων

—  Να αναπτυχθούν ολόπλευρα (σωματικά, ψυχικά, κοινωνικοσυναισθηματικά

e65761bc6fdefd9d9556f2811941fc5b.0

ΜΕ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

16468282831821646828297263  1646828309793   e65761bc6fdefd9d9556f2811941fc5b.0

1646828345004  1646828420805   1646828363149286f12a7643f92f36c237dc07128d090.0

1646828021644164682821264916468279253861646828253429

1646828442332  164682845931116468284684991646828434325

1646828576878 1646828512536  1646828498487  1646828485620

1646828585474    1646828550796  1646828543044 1646828533533

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

1646829100737 1646761721144

1646761745789 1646761757347 1

1646829202558 1646829128743  1646829210817 1646829100737

ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΜΟΥ

1646828987158  1646829035641   1646829042816 1646829004230

1646828915117  1646828901719  1646828926903  1646828889747

1646828996460   1646829018242   1646829025194  1646828979120

1646828958919   1646828945475     1646828971687 1646828936645

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

1646827956193    1646739509458 1646827975981 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 1

ΥΓΕΙΑ: Διατροφή

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ .jpg

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:ΥΓΕΙΑ :Διατροφή

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτειά του στον κόσμο της διατροφής.

Χρονική Περίοδος  Υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι αρχικά η γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας, ενώ ξεχωριστή αναφορά γίνεται στη λεγόμενη Μεσογειακή Πυραμίδα και στην εννοιολογική αποσαφήνιση της κατανομής των τροφών σε αυτή. Επιπλέον , μέσα από στοχευμένες δράσεις και υιοθετώντας  σύγχρονες διδακτικές πρακτικές για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης , επιδιώκεται η διασύνδεση των καθημερινών διατροφικών μας συνηθειών με τη στοματική υγιεινή. Με δεδομένο ότι η διατροφή αποτελεί  μία από τις βασικότερες ανάγκες επιβίωσης, ένας επιπλέον στόχος των εργαστηρίων είναι η κατανόηση της άμεσης σχέσης της ποιότητας της διατροφής με την ποιότητα ζωής μας και τη συνολική σωματική  και ψυχική μας ευεξία και πληρότητα. Η προσέγγιση της θεματικής είναι κατά κύριο λόγο διαθεματική και γίνεται προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου(γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, τεχνολογία).

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθεις.
  • Να γνωρίσουν τις κατηγορίες των τροφών και την προέλευσή τους.
  • Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της μεσογειακής διατροφής.
  • Να αντιληφθούν την επίδραση της σωστής διατροφής στην ανάπτυξη του ανθρώπου και τη θρεπτική αξία που προσφέρει στον ανθρώπινο οργανισμό.
  • Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της ποικιλίας των τροφών στη διατροφή μας.
  • Να ευαισθητοποιηθούν σε σύγχρονα προβλήματα διατροφής (γρήγορο και έτοιμο φαγητό).
  • Να αξιοποιήσουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις και εμπειρίες τους.
  • Να επικοινωνούν ,να μοιράζονται τις εμπειρίες τους και τα βιώματά τους μέσα σε ένα κλίμα αλληλοσεβασμού.
  • Να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση.

Με φρούτα και λαχανικά, όσπρια, δημητριακά-όλα αυτά ζωγραφιστά-φτιάξαμε μια κούκλα ξεχωριστή. Όλοι μας παίζουμε μαζί της, μας μιλάει, τη φοράμε, ζωντανεύει και κουνιέται και μας λέει κάθε φορά, πως θα μεγαλώνουμε σωστά.Είναι ο γνωστός σε όλους Ρούλης ο Τροφούλης!

.jpg.jpg.jpg    .jpg

.jpg

Με φρούτα….Και εμείς φτιάξαμε μήλα κόκκινα με σφραγίδες. Και μήλα φανταστικά…

 kokkinoSFRAGIDA1   

mhla

Με λαχανικά…

Φτιάξαμε το περιβόλι μας! Ξεκινήσαμε να  σκαλίζουμε μετά φυτέψαμε, ποτίσαμε, παρατηρήσαμε και τέλος είδαμε τα  φυτά μας να ευδοκιμούν.  Βάλαμε φροντίδα, αγάπη και πολύ-πολύ ενδιαφέρον

20211026 120912 2  20211026 121122 2  kφυτρωμα

20211119 12331420211119 12330020211026 12032420211026 120032

.jpg20211026 115848.jpg.jpg

Φτιάξαμε το μικρό δικό μας θερμοκήπιο .Για να παρατηρούμε καλύτερα την εξέλιξη των σπόρων που φυτέψαμε.

20211119 123233

Με λάδι…Η ελιά του Νηπιαγωγείου μας και η σοδειά μας.

Εμείς  τη ζωγραφίσαμε όλοι μαζί!

1.jpgζωγελια

και μετά, καθένας και καθεμία ξεχωριστά

ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΕΚ

Με τόσα υλικά, ήρθε η ώρα να φτιάξουμε τις συνταγές μας για το γεύμα και το δείπνο.

Ο αρκούδος   μας βοήθησε στα μαγειρέματα και βέβαια μας διασκέδασε!!!

ΑΡΚ

Φτιάξαμε ότι χρειαζόμασταν και παίξαμε όσο αντέχαμε!!!

1.jpg

ΦΡΟΥΤΑ   .jpg

Το σώμα μας.

.png.jpg

Ο εαυτός μας. Γεμάτος υγεία και δύναμη

20211130 09155520211130 09135420211130 091316 1

Τώρα, μετά τόση δουλειά, παρατήρηση ,διασκέδαση, γνώση είμαστε πεινασμένοι σαν λύκοι! Το γεύμα των μαθητών του Νηπιαγωγείου μας είναι έτοιμο. Σας προσκαλούμε να φάτε μαζί μας υγιεινά για σώμα και νου δυνατό!

Καλή μας όρεξη!!!

20211207 10043920211207 100516

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση