Το Καλοκαίρι έφτασε!!!!
Ομαδικές δημιουργίες
Ομαδική εικαστική δημιουργία με διάφορες τεχνικές για τα παιδιά της Α΄τάξης Δημοτικού
Παγκόσμια ημέρα μητέρας: Μια ανθοδέσμη για τη μαμά (ατομικές κατασκευές)
Αγγλικά: δραστηριότητα
Γιορτή της μητέρας -Happy Mother’s day
σχετικό τραγούδι
https://m.youtube.com/watch?v=A014gTIAeng&pp=ygUPaHVncyBhbmQga2lzc2Vz
Μητέρα: προσωπογραφίες με έμπνευση από τον Γ. Γουναρόπουλο
Μητέρα : “Αγαπώ τη μαμά μου γιατί …”
Πρωτομαγιά: συνεργατική δημιουργία αφίσας από το ποίημα του Δ. Σολωμού.
Πρωτομαγιά: Γλωσσικά παιχνίδια
Έντομα: Δραματοποίηση του μύθου ” τζίτζικας και μέρμηγκας”
Επιτραπέζιο παιχνίδι για 4 παίχτες και χρήση συμβόλων: ομαδική δημιουργία “οι μέλισσες πάνε βόλτα”
Συνεργατική δημιουργία “η μέλισσα”
Μουσικοκινητικό παιχνίδι για τις μέλισσες με μίμηση ήχων
Τέχνη: Με έμπνευση από τις ” πεταλούδες” με το τσίκι- τσίκι του Α. Ακριθάκη, τα παιδιά δημιουργούν τις δικές τους συμμετρικές πεταλούδες με την τεχνική της διπλωτικής .
Το “τσίκι – τσίκι ” ενθουσιάζει τα παιδιά και όλους εμάς η προσπάθεια αποτύπωσής του.
Συνεργατική κατασκευή “τα έντομα” με χρήση διαφόρων υλικών.
Επιτραπέζιο παιχνίδι 2 παικτών “Βάλε τις βούλες στις πασχαλίτσες”
Ομαδική κατασκευή “οι χαρούμενες πασχαλίτσες”
Γλωσσικό παιχνίδι
Αγγλικά: δραστηριότητα
Aκρόαση και συζήτηση του παραμυθιού”The very hungry caterpillar” (Μια πολύ πεινασμένη κάμπια). Παιχνίδι με την κάμπια και τα φαγητά που έφαγε όλες τις μέρες της βδομάδας στην αγγλική γλώσσα.
Μελέτη στο πεδίο: αναζήτηση εντόμων στην αυλή του νηπιαγωγείου και φωτογράφισή τους ( μυρμήγκι, μέλισσα, ιστός αράχνης, πασχαλίτσα).
Έντομα: Παρατήρηση εντόμων σε προθήκες, αναγνώριση.
Πάσχα: Ατομικές κατασκευές – κάρτα με ευχές και καλαθάκι
Γλωσσικό παιχνίδι – Ανασύνθεση ευχών του Πάσχα
Συνεργατική δημιουργία εικονοϊστορίας από την ακροστιχίδα της λέξης ΠΑΣΧΑ
Δημιουργία υλικού – ανάπτυξη φωνολογικής ενημερότητας
Αναβίωση του παραδοσιακού εθίμου “το βάψιμο των αβγών”
Συνεργατικές αφίσες
Απαρίθμηση 12 Αποστόλων – αναγνώριση ονομάτων
Μαθηματικά με αβγά – παζλ
Αγγλικά: δραστηριότητα
Ομαδική εργασία :Πασχαλινή γιρλάντα σε συνδυασμό με λεξιλόγιο για το Πάσχα και κυνήγι χαμένων αυγών (Εaster hunting eggs)
Πασχαλινά αβγά και Τέχνη: Διακόσμηση αβγών με την βοήθεια μοτίβων από πίνακες των Κ. Χάρινγκ, Π. Μοντριάν, Χ. Μιρό, Β. Καντίνσκι.
Πάσχα: Ατομικές κατασκευές
Συνεργατική δράση για το διαγωνισμό “Αστέρι της Ευχής 2022-2023” με πρώτο βραβείο στην κατηγορία “Σχεδίασε το Αστέρι σου” μεταξύ των νηπιαγωγείων Γενικής Αγωγής. Νικητές διαγωνισμού Make – A – Wish 2022-2023
Προετοιμασία για την εκδήλωση της 25ης Μαρτίου με ποιήματα – σκετς, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς. Διακόσμηση του σχολείου με τις κατασκευές των μαθητών/τριών.
Συνεργατική δημιουργία αφίσας “Ελευθερία”.
Γλωσσικά παιχνίδια
Ελλάδα και παραδοσιακές φορεσιές. Αναζήτηση στο χάρτη της σωστής τοποθεσίας.
Δημιουργία υλικού – παζλ “παραδοσιακές φορεσιές” .
Ατομικές κατασκευές ” Παναγία και κρίνος”, το ‘τσαρούχι του τσολιά” , ” ήρωες”.
Δημιουργία υλικού – Κατασκευή κουκλών από ανακυκλώσιμα υλικά “Τσολιάς και Αμαλία”. Χρήση από τα παιδιά για παρουσίαση του ιστορικού της ελληνικής επανάστασης.
Δραματοποίηση ιστορίας ” Ο ξεχασιάρης Γιώργης”
Δημιουργία στολής τσολιά – αναγνωστικό παιχνίδι
25η Μαρτίου: ομαδικές κατασκευές “Το κρυφό σχολείο” και “Ελευθερία ή Θάνατος”
Συνεργατική δράση για συμμετοχή στην Πανελλαδική εκστρατεία “Μίλα Τώρα” του Χαμόγελου του Παιδιού ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό στις 6 Μαρτίου 2023.
Άνοιξη: Το νηπιαγωγείο ντύνεται “ανοιξιάτικα”.
Άνοιξη και Τέχνη: Απεικόνιση της Άνοιξης με έμπνευση από τον Κ. Μονέ και τεχνική ( τύπωμα με τη βάση ενός μπουκαλιού)
Άνοιξη: Με αφορμή το παραμύθι “το χαρούμενο λιβάδι” τα παιδιά απεικονίζουν με εικαστικό τρόπο την μοναδική παπαρούνα που φύτρωσε σ΄ αυτό, αλλά κι ένα λιβάδι γεμάτο παπαρούνες.
Αγγλικά: δραστηριότητα
Ετοιμασία του βιβλίου για την Άνοιξη (spring book)με ζωγραφιές των παιδιών. Έμπνευσή τους, η ενασχόλησή όλης της χρονιάς με το βιβλίο. Λεξιλόγιο ( εξώφυλλο, σελίδα, “ιστορία” και λεξιλόγιο για την Άνοιξη).
Ανασύνθεση λέξεων Άνοιξης
Τα παιδιά τραγουδούν τα κάλαντα του Μαρτίου στον αύλειο χώρο
Ερχομός της Άνοιξης: Χεληδόνα – ατομικές κατασκευές
Τέχνη και χελιδόνια: Αποτύπωση του ομώνυμου έργου του Α. Φασιανού
Μουσική ακρόαση και ζωγραφική: Εικόνες που μας έρχονται στο μυαλό ακούγοντας την “Ανοιξη ” του Α. Βιβάλντι
Αγγλικά: δραστηριότητα
Ομαδικό κολλάζ για την Άνοιξη και εισαγωγή λεξιλογίου για την Άνοιξη.
Ομαδική κατασκευή με τη χρήση διαφόρων υλικών και τεχνικών
Ομαδική κατασκευή ” Τι μας φέρνει η Άνοιξη” – καταιγισμός ιδεών
Σαρακοστή: ατομική κατασκευή ποδιάς με την κυρά Σαρακοστή
Γλώσσα: Τόμπολες ταύτισης
Η αναβίωση του παραδοσιακού εθίμου του χαρταετού μέσα από τα μάτια των παιδιών, με έμπνευση από την τέχνη και τους Έλληνες ζωγράφους, Δ. Μυταρά, Ν. Χατζηκυριάκο Γκίκα, Σ. Βασιλείου και Α. Αστεριάδη.
Αποκριάτικο πάρτυ, με διαγωνισμό χορού και διασκεδαστικά παιχνίδια συντονισμού κινήσεων αδρής και λεπτής κινητικότητας.
Ομαδική δημιουργία έπειτα από την ακρόαση της ιστορίας “το γαϊτανάκι” της Ζ. Σαρρή.
Τέχνη και Τ.Π.Ε. : Ο Αρλεκίνος του Π. Πικάσο
Ομαδοσυνεργατική εργασία για δημιουργία του διπλού παιχνιδιού (Διαδρομής και φωνολογικής επίγνωσης γραμμάτων) ” ο Αρλεκίνος”
Δραστηριότητες φωνολογικής ενημερότητας – σύνθεση λέξεων
Χειροτεχνία – Αρλεκίνος έπειτα από την ακρόαση της ιστορίας “ο Αρλεκίνος”.
Καλλιτεχνική απόδοση του αγαπημένου πίνακα των παιδιών.
Ψηφιακό εργαλείο: σύνθεση παζλ Πάντζυ ο κλόουν
Επιτραπέζιο παιχνίδι 2 παικτών: ” Η στολή του κλόουν”
Απόκριες: Κατασκευή καπέλων
Απόκριες: ατομικές κατασκευές μασκών
Ζώα των πάγων: Ατομικές κατασκευές και δημιουργία συλλογικού έργου με τα πιο γνωστά είδη της πανίδας των πόλων.
Μαθηματικά παιχνίδια με πιγκουΐνους: Βάλε στη σειρά …. , πόσα ψάρια έφαγε ο κάθε πιγκουΐνος; Τάισε τον πιγκουΐνο τόσα ψάρια…..
Μουσικοκινητικό τραγούδι: “πιγκουΐνοι”
Ατομική χειροτεχνία
Τα ζώα των πάγων και η σκιά τους
Έννοια του χρόνου
Διαδοχή εποχών
Διαδοχή μηνών
Γλώσσα: σύνθεση λέξης
Εναλλαγή ημέρας και νύχτας
Μέρα – Νύχτα: χωρικές έννοιες
Πείραμα: διάδοση φωτός
Παιχνίδια για δημιουργία σκιών
Βιωματικές δραστηριότητες για κατανόηση της μέτρησης της ώρας
Παιχνίδια με το ρολόι – κατασκευή ρολόι
Καλλιτεχνικές δημιουργίες με έμπνευση από τον Νταλί και τον πίνακα “η εμμονή της μνήμης”
Καιρικά φαινόμενα: μέτρηση θερμοκρασίας κατάψυξης και εξωτερικού περιβάλλοντος για 5 ημέρες ( καταγραφή).
Μικροί μετεωρολόγοι παρουσιάζουν το δελτίο με την βοήθεια συμβόλων
Αγγλικά: δραστηριότητα
Επιτραπέζιο παιχνίδι για τον καιρό
Γλώσσα: επιδαπέδιο σταυρόλεξο καιρικών φαινομένων
Παιχνίδια στον υπολογιστή με τη χρήση λογισμικού
Πειράματα με το νερό: εξάτμιση, υγροποίηση, πήξη, σχήμα, χρώμα, διαλυτότητα, βύθιση -πλεύση
Μαθηματικά: βάλε στον σκαντζόχοιρο τόσα καπάκια΄- αγκάθια, όσα γράφει ο αριθμός.
Αντιγραφή με χρήση πίνακα αναφοράς της μεσοστοιχίδας της χειμερίας νάρκης.
Ομαδική κατασκευή : χειμωνιάτικο τοπίο
Χειμώνας: καλλιτεχνική αποτύπωση με έμπνευση από τον πίνακα “Κίσσα” του Μονέ, με την τεχνική τέμπερας και κιμωλίας
Γλώσσα: παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας
Αντιγραφή λέξεων με πίνακα αναφοράς: ρούχα του χειμώνα
Αγγλικά: δραστηριότητα
Παιχνίδι για ενίσχυση του λεξιλογίου για τα χειμερινά ρούχα (winter clothes) και αντίστοιχο τραγούδι https://m.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU
Μαθηματικά: αντιστοίχιση
Σύνθεση παζλ ( ψηφιακό εργαλείο) χιονάνθρωπος
Παιχνίδι με 2 παίκτες – “φτιάξε το χιονάνθρωπο”
Χριστούγεννα: Στολισμός δέντρου και Νηπιαγωγείου
Κατασκευή χριστουγεννιάτικων στολιδιών από πηλό
Ατομικές κατασκευές: κάρτες και ημερολόγια
Αγγλικά: δραστηριότητα
Κάρτες για Καλά Χριστούγεννα
Ατομικές κατασκευές- στεφανάκια και μόμπιλε
Παραδοσιακά έθιμα: παρασκευή μπισκότων
Τα παιδιά συνθέτουν με το ψηφιακό εργαλείο το παζλ της γέννησης
Παιχνίδια στον υπολογιστή με χρήση λογισμικών
Μαθηματικά: δημιουργία υλικού (ντόμινο) και χρήση
Αραίωση – Πύκνωση με αντικείμενα
Απαρίθμηση αντικειμένων
Συνεργατική δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού
Διατροφή: Πίνακας διπλής εισόδου
Η Κυρά Διατροφή και οι υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές
Διατροφή: τα παιδιά συζητούν για τις βιταμίνες
Διατροφή και τέχνη: απόδοση λαχανικών εμπνευσμένων από τον ομώνυμο πίνακα του Π. Κλεε
Κατασκευή με πλαστελίνες
17 Νοέμβρη : προετοιμασία για την εκδήλωση του Πολυτεχνείου και διαδήλωση από τα παιδιά για την Ειρήνη με πανό και συνθήματα (συνεργατική κατασκευή)
Κατασκευή κουκλών για κουκλοθεατρική παρουσίαση του ιστορικού της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
“Το περιστέρι της Ειρήνης” εμπνευσμένο από τον Πικάσο
Ομαδική δημιουργία αφίσας για την “Ειρήνη” με ποίημα φτιαγμένο από τα παιδιά
Ατομικές χειροτεχνίες – ΕΙΡΗΝΗ
Θεατρικό δρώμενο: ” Ντενεκεδούπολη”
Συνεργατική δημιουργία ιστοριών με λέξεις που δόθηκαν στα παιδιά.
Συνεργατική δημιουργία ιστοριών με λέξεις που δόθηκαν στα παιδιά.
Συναισθήματα: “Το σπίτι των συναισθημάτων” κρύβει τα συναισθήματα που νιώθουν και αποτυπώνουν συμβολικά τα παιδιά κάθε μέρα.
Διαχείριση συναισθημάτων -παιχνίδια ρόλων
Συναισθήματα: Ζωγραφική με χαρούμενη μουσική υπόκρουση
Πίνακας διπλής εισόδου: “Βρες το συναίσθημά μου”
Καταιγισμός ιδεών και καταγραφή: χαίρομαι, θυμώνω, λυπάμαι, φοβάμαι όταν …. , τρόποι διαχείρισης θυμού.
Συναισθήματα: μουσικό παιχνίδι – με τους ήχους της μουσικής και ανάλογα με τη δημιουργία του συναισθήματος τα παιδιά πηγαίνουν στο τραπέζι -χώρα της χαράς ή της λύπης.
Εορτασμός εθνικής επετείου.
Στις 27 Οκτωβρίου 2022 πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός της εθνικής επετείου του 1940. Οι μαθητές αναφέρθηκαν στο χρονικό της ημέρας, απήγγειλαν ποιήματα , τραγούδησαν και παρέλασαν στον αύλειο χώρο του Νηπιαγωγείου.
Σημαίες: Τόμπολα ταύτισης
Συνεργατική δημιουργία σημαίας της τάξης με σύνθημα
Καταιγισμός ιδεών για την ΕΙΡΗΝΗ και τον ΠΟΛΕΜΟ
Συνεργατική δημιουργία αφισών με μηνύματα για την “ΕΙΡΗΝΗ” και τον “ΠΟΛΕΜΟ”
Συνεργατική αφίσα “Η φάλαινα που τρώει τον πόλεμο” από την ομώνυμη ιστορία του Ε. Τριβιζά
Αποτύπωση του γράμματος Ο με βιωματικό τρόπο
Γλώσσα: Συνεργατική δημιουργία ποιήματος με λέξεις από Ο και αποτύπωσή του με πλαστελίνη
Χειροτεχνία : ΟΧΙ
Πίνακας διπλής εισόδου: ΟΧΙ
Παζλ: Σύνθεση χάρτη της Ελλάδας
Γλώσσα: Συνεργατική δημιουργία αινίγματος για τον πίνακα του Α. Αλεξανδράκη “ΑΕΡΑ”
Το Έπος του ΄40 – Δραματοποίηση
Φθινοπωρινά φρούτα: τυπώματα
Παιχνίδι αντιστοίχισης
Παρασκευή και απόλαυση φρουτοσαλάτας από τα παιδιά
Καλλιτεχνική αποτύπωση “νεκρής φύσης” με έμπνευση από τους διάσημους ζωγράφους Ρενουάρ, Μονέ, Σεζάν
Φθινόπωρο: καλλιτεχνικές δημιουργίες με υλικά από τη φύση
Φθινόπωρο και χωρικές έννοιες
Χρώματα: Δημιουργία και χρήση επιδαπέδιου ψυχοκινητικού παιχνιδιού “Χέρια, πόδια στο χαρτί, κάνω εγώ μια διαδρομή”
Παιχνίδι συνεργασίας και ισορροπίας
Μαθηματικά: Παιχνίδι τάνγκραμ -Σύνθεση με σκιές (αυξημένης δυσκολίας) / δημιουργία ατομικού παιχνιδιού τάνγκραμ για κάθε παιδί.
Παιχνίδι Τάνγκραμ : Σύνθεση εικόνας με τη χρήση κλεψύδρας
Γραμμές , σχήματα και τέχνη: με έμπνευση από τον Π. Μοντριάν
Μαθηματικά: Δημιουργία παιχνιδιού – Μοτίβο σχημάτων (κανονικότητες)
Χρώματα- Σχήματα: Δημιουργία και χρήση ντόμινο και τόμπολας ταύτισης
Δημιουργία επιτραπέζιου παιχνιδιού με έμπνευση από τον Π. Κλεε
Δημιουργία παιχνιδιού “Του κύκλου τη σωστή θέση πρέπει να βρω”
Σχήματα και τέχνη
Π. Κλεε – Ομόκεντροι κύκλοι – Ατομική κατασκευή μόμπιλε
Ταξινόμηση κύκλων με αύξουσα και φθίνουσα σειρά και συνεργατική δημιουργία παιχνιδιού με χρήση ζαριού
Ατομική δημιουργία καμβά συνεχόμενων γραμμών και σχημάτων .
Γραμμές: Συνεργατική δημιουργία και χρήση παιχνιδιού μνήμης
Οι γραμμές στο Νηπιαγωγείο: προγραφικές ασκήσεις με τη χρήση ανακυκλώσιμου υλικού
Κατασκευή “τα χρώματα του ουράνιου τόξου”
Θερμά και Ψυχρά χρώματα εμπνευσμένα από πίνακες του Τζάκσον Πόλοκ
Ψυχοκινητικά παιχνίδια
Μουσικοκινητικό παιχνίδι με κορδέλες
Δημιουργία και χρήση επιδαπέδιου ψυχοκινητικού παιχνιδιού χρωμάτων
Γλώσσα: Φωνολογική ενημερότητα – Το αρχικό γράμμα των χρωμάτων
Πείραμα – παρατήρηση δημιουργίας συμπληρωματικών χρωμάτων μέσω συγκοινωνούντων δοχείων
Μίξη χρωμάτων
Χρώματα:” Το δημοφιλέστερο χρώμα”
Χρώματα- Σχήματα: Συνεργατικές δημιουργίες “Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας και η παρέα του”
4 Οκτωβρίου – “Παγκόσμια ημέρα Ζώων”
Ομαδοποιήσεις, συνεργατική κατασκευή αφίσας, ατομικές κατασκευές
30 Σεπτεμβρίου -“Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού” Συνεργατικά παιχνίδια και απονομή επαίνων
“Οι κούκλες ζωντανεύουν και μιλούν για τον εαυτό τους”
“Ο εαυτός μου” – Κατασκευή κούκλας Ενδυνάμωση της αυτοεικόνας μου
Ομαδοποίηση: Γράμματα – Αριθμοί
Κατασκευή κούκλας για χρήση στην κουλοθεατρική παράσταση “Τα μολύβια παραπονιούνται”
“Το αρχικό γράμμα του ονόματός μου” – Ατομική κατασκευή
Μαθηματικά: Καταμέτρηση αγοριών και κοριτσιών της τάξης
Ψυχοκινητικές δραστηριότητες
Παιχνίδια γνωριμίας – εμπιστοσύνης
- 1. Διδασκαλία, μάθηση, αξιολόγηση
- 2. Σχολική διαρροή – φοίτηση
- 3. Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών
- 4. Σχέσεις μεταξύ μαθητών – εκπ/κών
- 5. Σχέσεις σχολείου – οικογένειας
- 6. Ηγεσία – Οργάνωση & διοίκηση
- 7. Σχολείο & κοινότητα
- 8. Συμμετοχή των εκπ/κών σε επιμορφωτικές δράσεις
- 9. Συμμετοχή των εκπ/κών σε εθνικά – ευρωπαϊκά προγράμματα