Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Τίτλος: ” Δημιουργούμε παίζοντας και παίζουμε δημιουργώντας…”
Σεπτέμβριος:
- Παιχνίδι γνωριμίας με καρτέλες
Αρχικά τα παιδιά σκέφτηκαν ερωτήσεις που ήθελαν να κάνουν στους φίλους τους, προκειμένου να γνωριστούν καλύτερα. Στη συνέχεια τις εικονογράφησαν και έτσι προέκυψαν οι καρτέλες. Η νηπιαγωγός δημιούργησε έναν τροχό με τα ονόματα των παιδιών (wheelofnames.com), ώστε να είναι η διαδικασία πιο διασκεδαστική και η αναμονή πιο ευχάριστη. Έτσι, κάθε παιδί με τη σειρά που προέκυπτε από το γύρισμα του τροχού, απαντούσε σε μια ερώτηση.
- Δημιουργία Avatar (voki.com) για την ημέρα Αθλητισμού
Ο «Τάκης ο Αθλητάκης» δημιουργήθηκε με στόχο να ενεργοποιήσει τα παιδιά ώστε να αναζητήσουν πληροφορίες και να μάθουν για διάφορα αθλήματα.
Τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους άθλημα και αυτό που προέκυψε ως δημοφιλέστερο το πρότειναν στον Τάκη για να το δοκιμάσει.
Οκτώβριος:
- Παιχνίδι ταύτισης με χρώματα
Τα παιδιά έβαψαν τις κορυφές μιας μεγάλης θήκης αυγών με διάφορα χρώματα. Μετά έβαψαν ξυλάκια με τα ίδια χρώματα. Το ζητούμενο ήταν κάθε ξυλάκι να μπαίνει στην κορυφή με το ίδιο χρώμα.
- Ψηφιακό παιχνίδι μνήμης με σημαίες χωρών
Δημιουργήθηκε ένα ψηφιακό παιχνίδι μνήμης με έξι ζευγάρια σημαιών που επέλεξαν τα παιδιά.
https://learningapps.org/watch?v=pj3pwsn6t23
Νοέμβριος:
- «Ολόκληρο-Μισό-Τέταρτο»
Για το παιχνίδι αυτό χρησιμοποιήθηκαν χάρτινα πιάτα που βάφτηκαν σε διαφορετικά χρώματα και κόπηκαν στις ανάλογες ποσότητες (Ολόκληρο-Μισό-Τέταρτο). Τα παιδιά έπαιξαν με αυτά προσπαθώντας να τα «συναρμολογήσουν» σε μια πρώτη προσπάθεια να προσεγγίσουν την έννοια του κλάσματος.
- Παιχνίδι συναισθημάτων
Τα παιδιά έβαψαν ρολά από χαρτί τουαλέτας σε διαφορετικά χρώματα και στη συνέχεια κόλλησαν σε κάθε ένα λεπτομέρειες, ώστε να παραπέμπει σε πρόσωπο με συγκεκριμένο συναίσθημα (χαρά, θυμός, λύπη, ντροπή, φόβος). Στη συνέχεια η νηπιαγωγός έκοψε τα ρολά σε 3 κομμάτια το καθένα και τα ανακάτεψε. Το παιχνίδι ξεκίνησε και κάθε παιδί τοποθετούσε ένα κομμάτι σε σταντ (που υπήρχε στο σχολείο από άλλο παιχνίδι) με στόχο να σχηματιστούν όλα τα πρόσωπα και στο τέλος να τοποθετηθούν καρτέλες με την αντίστοιχη λέξη για κάθε συναίσθημα.
Δεκέμβριος:
- Χριστουγεννιάτικο επιτραπέζιο παιχνίδι τύπου φιδάκι.
Η νηπιαγωγός σχεδίασε μια διαδρομή σε μεγάλο χαρτόνι και σε συγκεκριμένα σημεία σκάλες και φιδάκια. Τα παιδιά χρωμάτισαν τη διαδρομή με τέμπερες και έγραψαν σε κάθε «βήμα» από έναν αριθμό. Τέλος, σηματοδότησαν την αρχή και το τέλος του παιχνιδιού ζωγραφίζοντας στην αρχή τα δώρα και στο τέλος το έλκηθρο του Αι Βασίλη. Αφού δημιούργησε ο καθένας και η καθεμιά το δικό τους πιόνι-δώρο, το παιχνίδι ξεκίνησε με σκοπό κάθε δώρο να φτάσει στο έλκηθρο ώστε να καταφέρει ο Αι Βασίλης να ξεκινήσει το ταξίδι του. Χρησιμοποιήθηκε ένα ζάρι από άλλο παιχνίδι που υπήρχε στο σχολείο και το παιχνίδι παίχτηκε σύμφωνα με τους κανόνες του γνωστού παιχνιδιού «φιδάκι».
- Χριστουγεννιάτικα κουίζ-τηλεπαιχνίδια
Κάθε τμήμα δημιούργησε το δικό του κουΐζ με ερωτήσεις που σκέφτηκαν τα παιδιά με θέμα τα Χριστούγεννα και προσκάλεσε το άλλο τμήμα σε διαγωνισμό-challenge, που έγινε με την παρουσία όλων των παιδιών σε προβολή στον βιντεοπροβολέα του σχολείου.
https://wordwall.net/el/resource/65847952/10
https://wordwall.net/resource/65866065
Ιανουάριος:
- «Φτιάξε τον χιονάνθρωπο»
Τα παιδιά σχεδίασαν τα μέρη του χιονάνθρωπου (κεφάλι, σώμα, καπέλο, καρότο, χέρια, κασκόλ) και με τη βοήθεια της νηπιαγωγού έφτιαξαν ένα ζάρι το οποίο σε κάθε πλευρά δείχνει ένα από αυτά τα μέρη. Σκοπός ήταν να συνθέσουν ολόκληρο τον χιονάνθρωπο ανάλογα με το τι πετυχαίνουν κάθε φορά με το ζάρι.
- Μπόουλινγκ με χιονάνθρωπους
Τα παιδιά χρησιμοποίησαν χάρτινα ποτηράκια και δημιούργησαν πρόσωπα χιονάνθρωπων κόβοντας από χαρτόνι μάτια, μύτη και στόμα. Στη συνέχεια έφτιαξαν «χιονόμπαλες» από βαμβάκι και αφού τοποθέτησαν τα ποτηράκια το ένα πάνω στο άλλο, τα σημάδευαν και τα χτυπούσαν με τις «χιονόμπαλες» από μακριά. Στόχος ήταν να ρίξουν όσα περισσότερα ποτηράκια μπορούσαν.
Φεβρουάριος:
- «Ο πειρατής»
Για το καράβι του πειρατή χρησιμοποιήθηκαν χαρτόκουτα που βάφτηκαν από τα παιδιά. Σκοπός του παιχνιδιού ήταν να πετυχαίνουν τον πειρατή με τα μπαλάκια, ώστε αυτά να καταλήγουν μέσα στο καράβι. Κάθε μπαλάκι είχε συμφωνηθεί να έχει διαφορετικούς πόντους, οι οποίοι αναγράφονταν πάνω του. Έτσι στο τέλος κάθε παίχτης μέτραγε τους πόντους που είχε κερδίσει. Νικητής ήταν αυτός που συγκέντρωνε τους περισσότερους πόντους.
- Κουίζ με έθιμα της Αποκριάς
Τα παιδιά συμμετείχαν στο κουίζ «Οι δέκα ερωτήσεις για τις αποκριές». Το κουίζ προβλήθηκε στον βιντεοπροβολέα του σχολείου και εκείνα με ενθουσιασμό απάντησαν στις ερωτήσεις.
https://wordwall.net/el/resource/70822067/
Μάρτιος:
- «Πεταλούδα»
Η νηπιαγωγός σχεδίασε μια πεταλούδα σε μεγάλο χαρτόνι χωρίς όμως βούλες στα
φτερά της. Τα παιδιά χρησιμοποίησαν ζάρι από άλλο παιχνίδι της τάξης και μικρές ροδέλες από τη γωνιά των μαθηματικών για βούλες. Σκοπός ήταν να γεμίσουν τα φτερά με βούλες σύμφωνα με τον αριθμό που τύχαιναν στο ζάρι. Στο παιχνίδι έπαιζαν δύο παιδιά κάθε φορά.
- «Η πασχαλίτσα»
Τα παιδιά με τη βοήθεια της νηπιαγωγού έφτιαξαν μια πασχαλίτσα. Σκοπός του παιχνιδιού ήταν να τοποθετεί ο παίκτης κάθε φορά πάνω στην πασχαλίτσα τόσα καπάκια-βουλίτσες όσα του έδειχνε το ζάρι.
- «Βοήθησε την κάμπια να γεννήσει τα αυγά της»
Στο παιχνίδι αυτό έπαιζαν δύο παίκτες κάθε φορά και ο καθένας τους είχε από ένα φύλλο με μία κάμπια επάνω. Νικητής ήταν αυτός που γέμιζε πρώτος το φύλλο του με τα σχεδιασμένα αυγά της κάμπιας με καπάκια ανάλογα με την ένδειξη του ζαριού.
- «Ο ιστός της αράχνης»
Οι τέσσερις παίκτες του παιχνιδιού προχωρούν ακολουθώντας τους αριθμούς σύμφωνα με τα βελάκια και ρίχνοντας κάθε φορά το ζάρι. Νικητής ήταν αυτός ο παίκτης-αράχνη που θα ύφαινε πρώτος τον ιστό, ξεπερνώντας τα εμπόδια-έντομα που έχουν πιαστεί σε αυτόν.
Απρίλιος:
- «Το πασχαλινό αυγό»
Οι παίκτες του παιχνιδιού είχαν στόχο να διακοσμήσουν ένα μεγάλο πασχαλινό αυγό. Καθένας τους έβαζε τόσα καπάκια (διαφορετικού χρώματος) όσα έδειχνε το ζάρι. Νικητής ανακηρυσσόταν αυτός που είχε βάλει τα περισσότερα καπάκια.
- Ψηφιακό παιχνίδι μνήμης με λουλούδια
Αρχικά τα παιδιά επέλεξαν φωτογραφίες λουλουδιών που τους άρεσαν και στη συνέχεια με τη βοήθεια της νηπιαγωγού δημιουργήθηκε το ψηφιακό παιχνίδι μνήμης με εφτά όμοια ζευγάρια λουλουδιών.
https://learningapps.org/display?v=pyanpz7ik24
- «Ποιο έντομο θα συλλέξει πρώτο τη γύρη από το λουλούδι;»
Το παιχνίδι παιζόταν από τέσσερις παίκτες που ο καθένας τους είχε ένα πιόνι-έντομο. Με αυτό έπρεπε να ακολουθήσει τη διαδρομή στα πέταλα ενός λουλουδιού με σκοπό να φτάσει πρώτος στο κέντρο του, αφού ξεπεράσει τα εμπόδια που βρίσκονται πάνω στο λουλούδι.