Η εκμάθηση της ανάγνωσης επηρεάζεται θετικά από το βαθμό φωνολογικής συνειδητοποίησης των νηπίων. Δηλαδή από το πόσο καλά μπορούν αν εντοπίζουν μέσα στις λέξεις φωνήματα, καταλήξεις, συγκεκριμένες συλλαβές. Τα παιδιά που έχουν ευαισθητοποιηθεί ακόμη και πριν πάνε στο δημοτικό στην ύπαρξη φωνημάτων και είναι ικανά να αναλύσουν τον προφορικό λόγο στις φωνημικές μονάδες που τον απαρτίζουν, υπερέχουν στην εκμάθηση της ανάγνωσης από τα νήπια τα οποία δεν έχουν κατακτήσει αυτήν την ικανότητα.
Εμείς στο νηπιαγωγείο εντάσσουμε στο καθημερινό πρόγραμμα παιχνίδια με οικείες λέξεις (ονόματα, μήνες, ημέρες) ώστε τα νήπια να εξοικειώνονται στο να «ακούν» συλλαβές και φωνούλες λέξεων, λίγο αργότερα και καταλήξεις.
Πρόσφατα σχόλια