Πώς μπορούν οι μαθητές να μάθουν βιωματικά την πυραμίδα της υγιεινής διατροφής; Μα φυσικά παίζοντας!
Ο εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής του σχολείου μας και συντονιστής του σχεδίου δράσης για την αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας “Βιώσιμη Διατροφή και Άθληση” και η εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής κα Κασούνη και μέλος του σχεδίου δράσης συνδύασαν τις γνώσεις των μαθητών για την μεσογειακή διατροφή με κίνηση και παιχνίδι.
Τίτλος παιχνιδιού: Χτίζοντας τη διατροφική πυραμίδα
Είναι ένα παιχνίδι ομαδικό, όπου τα παιδιά εξασκούνται στην ταχύτητα, στη μνήμη και στη συνεργασία μεταξύ τους. Επίσης βελτιώνουν σημαντικά την παρατηρητικότητά τους.
Χωρίζουμε τα παιδιά σε δύο ομάδες (ΣΤ1 – ΣΤ2).
Υλικά που χρησιμοποιούμε:
- 4 θρανία για σταθερότητα με λεία επιφάνεια
- 15+15 πλαστικά τουβλάκια όπου πάνω έχουμε κολλήσει φωτογραφίες με τα τρόφιμα της διατροφικής πυραμίδας και είναι διασκορπισμένα στο έδαφος μπροστά από τα θρανία.
- πιατάκια πλαστικά για να διαχωριστούν οι ομάδες και διακριτικά μπλουζάκια.
Οι δύο ομάδες είναι σε μια απόσταση των 20 μέτρων μακριά από τα τουβλάκια η μία δίπλα στην άλλη. Με πράσινα μπλουζάκια το ΣΤ1 και με κίτρινα το ΣΤ2
Με το σφύριγμα του γυμναστή οι ομάδες τρέχουν προς τα τουβλάκια και αφού τα πάρουν στα χέρια τους , προσπαθούν να χτίσουν την πυραμίδα πάνω στα θρανία.
Όποια ομάδα στήσει πρώτη την πυραμίδα και τα τρόφιμα είναι στη σωστή σειρά, είναι η νικήτρια. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται ώσπου μια ομάδα φτάσει πρώτη στις τρεις νίκες κι εκεί τελειώνει.
Ο εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής
Καλτέκης Γεώργιος