Δραστηριότητες με θέμα τη ΣΠΟΡΑ
Δραστηριότητες Φθινοπώρου
ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
Καλό Καλοκαίρι
Δραστηριότητα Μετάβασης
«Ταξίδι στο διάSTEMα»
Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Τομέας: STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τίτλος: «Ταξίδι στο διάSTEMα»
Πρώτο εργαστήριο: «Γνωριμία με το ηλιακό σύστημα»
Προσδοκόμενα αποτελέσματα:
-Να δημιουργήσουν μια νέα γωνιά στην τάξη
-Να μάθουν τους πλανήτες του Ηλιακού συστήματος
-Να κατανοήσουν τη σειρά των πλανητών ανάλογα με την απόσταση τους από τον ήλιο
-Να μπορέσουν να βάλουν τους πλανήτες στη σειρά ανάλογα με το μέγεθος τους
-Να σκεφτούν, να μετρήσουν και να υπολογίσουν προκειμένου να δημιουργήσουν μια μηχανική κατασκευή
- Δημιουργούμε μια νέα γωνία στην τάξη που θα παραμείνει όσο διαρκέσουν τα εργαστήρια που αφορούν τη θεματική.
- Σε διαφορετικά σημεία της τάξης τοποθετούμε εικόνες από πλανήτες και ζητάμε στα παιδιά να τις βρουν
- Αφού γίνεται σαφές το αντικείμενο της μελέτης ρωτάμε τα παιδιά τι γνωρίζουν σχετικά με το ηλιακό σύστημα και τους ζητάμε να μας αναφέρουν λέξεις που έρχονται το μυαλό του όταν ακούνε τη λέξη διάστημα
- παρακολουθούμε τα εκπαιδευτικά βίντεο: «Ηλιακό σύστημα / Διάστημα – Εκπαιδευτικό βίντεο picou picou» «Το Ηλιακό μας σύστημα – Εκπαιδευτικό βίντεο – Μαθαίνουμε κι αλλιώς !!!»
- Μπερδεύουμε τις εικόνες των πλανητών και ζητάμε από τα παιδιά να τις τοποθετήσουν στη σειρά ανάλογα με το μέγεθος τους.
- Χρησιμοποιούμε την πλατφόρμα jigsawplanet για να φτιάξουμε παζλ που απεικονίζουν το ηλιακό μας σύστημα
- Κάνουμε κατασκευή σχετική με τους πλανήτες
Δεύτερο εργαστήριο: «Μικροί αστροναύτες»
Προσδοκόμενα αποτελέσματα:
-Να γνωρίσουν πως ζουν οι αστροναύτες
– Να κατασκευάσουν το δικό τους πύραυλο
– Να κατανοήσουν πως ο πύραυλος του θα πάει πιο μακριά αν τον πετάξουν δημιουργώντας καμπύλη στην πορεία πτήσης.
-Να γνωρίσουν τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης
-Να εξοικειωθούν με το BeeBot
-Να ξεχωρίζουν τους πλανήτες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους.
- Παρουσιάζουμε το που είναι σχετικό με τη ζωή των αστροναυτών
- Γινόμαστε μικροί αστροναύτες φτιάχνοντας τον δικό μας πύραυλο και τον εκτοξεύουμε κάνοντας διαγωνισμό ποιος θα φτάσει πιο μακριά.
- Εισάγουμε την μέλισσα (BeeBot) και εξηγούμε στα παιδιά πως λειτουργεί ο αλγοριθμικός τρόπος σκέψης
- Δίνουμε στα παιδιά επαρκείς πληροφορίες με στόχο να αναγνωρίσουν τον πλανήτη και να μετακινήσουν την μέλισσα σε αυτόν. (πχ αυτός ο πλανήτης λέγεται αλλιώς και κόκκινους πλανήτης ποιος είναι; Το παιδί θα πρέπει να μετακινήσει την μέλισσα τόσα βήματα μπροστά δεξιά ή αριστερά ώστε να φτάσει στον κόκκινο πλανήτη)
Τρίτο εργαστήριο: «Περιστροφή γης και εναλλαγή μέρας νύχτας»
Προσδοκόμενα αποτελέσματα:
-Να γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του
-Να γνωρίσουν την κίνηση της Γης γύρω από τον εαυτό της
-Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας
-Να οπτικοποιήσουν τι κάνουν την ημέρα και τι τη νύχτα
- Ξεκινάει μια συζήτηση όπου τα παιδιά θα πρέπει να εντοπίσουν διάφορες μέρας και νύχτας καθώς και διάφορες συνήθειες που κάνουμε τη μέρα ή τη νύχτα αντίστοιχα.
- Ακολουθεί το εκπαιδευτικό βίντεο «Μέρα, νύχτα – Εκπαιδευτικό video picou picou»
- Με τη βοήθεια ενός φακού και μιας υδρογείου σφαίρας αποκομίζουμε το πως γίνεται η εναλλαγή μέρας και νύχτας
- Γίνεται οτικοποίηση από τους μαθητές με τα σώματα τους κάνοντας στροφή όπως η γη γύρω από τον εαυτό της
- Η δραστηριότητα κλείνει με κατασκευή. Τα παιδιά ζωγραφίζουν στο μισό μέρος ενός πιάτου τη μερα και στο άλλο μισό τη νύχτα.
Τέταρτο εργαστήριο: «Περιστροφή γης και σκιές»
Προσδοκόμενα αποτελέσματα
-Να κατανοήσουν την πορεία του Ήλιου και τις σκιές στα αντικείμενα
-Να γνωρίσουν τον όρο φωτεινές πηγές
-Να οπτικοποιήσουν το πως δημιουργούνται οι σκιές μέσω πειράματος
- Διαβάζουμε το παραμύθι η ημέρα που γνώρισα την σκιά μου.
- Εξηγούμε τι είναι σκιά, ρωτάμε τα παιδιά αν μπορούμε να έχουμε πολλές σκιές στο ίδιο αντικείμενο και έτσι εισάγουμε την έννοια της φωτεινής πηγής.
- Ρωτάμε τα παιδιά αν μπορούν να μας αναφέρουν κάποιες φωτεινές πηγές.
- Παίζουμε με τον φακό από πολλές πλευρές και ρωτάνε τα παιδιά γιατί κινείται η σκιά.
- Έπειτα κάνουμε ένα πείραμα για να δούμε αν οι σκιές είναι ίδιες όλες τις ώρες της ημέρας.
- Τα παιδιά διαλέγουν ένα από τα αγαπημένα τους παιχνίδια μέσα στην τάξη και ζωγραφίζουν τη σκιά του.
Πέμπτο εργαστήριο: «Περιστροφή γης και εποχές»
Προσδοκόμενα αποτελέσματα:
-Να θυμηθούν τις εποχές του χρόνου
-Να γνωρίσουν πως δημιουργούνται οι εποχές του Χρόνου
-Να οπτικοποιήσουν τις γνώσεις τους αναφορικά με το πως γυρίζει η γη γύρω από τον ήλιο
- Θυμόμαστε ποιες είναι οι τέσσερις εποχές.
- Παρακολουθούμε το εκπαιδευτικό βίντεο «ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΕΠΟΧΕΣ»
- Κάνουμε το τραπεζάκι ήλιο παίρνουμε την υδρόγειο σφαίρα στο χέρι και βάζουμε τις εποχές σε τέσσερα μέρη του κύκλου τα παιδιά μιμούνται την φορά της γης γύρω από τον ήλιο.
Έκτο εργαστήριο: «Η Σελήνη και οι φάσεις της»
Προσδοκόμενα αποτελέσματα:
-Να γνωρίσουν τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της
-Να κατασκευάσουν τη Σελήνη
-Να απεικονίσουν τη Σελήνη με μπισκότα
– Να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία
- Διαβάζουμε το παραμύθι «παρακαλώ μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι» και στη συνέχεια παίζουμε στο διαδίκτυο σχετικό παιχνίδι με ερωτήσεις για το παραμύθι στην πλατφόρμα learning apps.
- Τα παιδιά έχουν παρατηρήσει και ζωγραφίσει το φεγγάρι τις τελευταίες μέρες. Συζητάμε στην ολομέλεια αν το φεγγάρι ήταν ίδιο αυτές τις μέρες
- Παρακολουθούμε το «Ταξίδι στο φεγγάρι- εκπαιδευτικό βίντεο»
- Έπειτα αφού έχουμε μιλήσει για τις φάσεις της σελήνης με αφόρμηση τις παρατηρήσεις και τις ζωγραφιές των παιδιών τις οπτικοποιούμε με μπισκότα.
Καλοκαιρινές γιορτές
ΑΝΑΚΥΛΩΣΗ ΕΔΩ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΘΑΡΟ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΉ:ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ-ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ
ΤΙΤΛΟΣ: ΑΝΑΚΥΛΩΣΗ ΕΔΩ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΘΑΡΟ
ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ:ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΙΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΟ
1.Ανάγνωση του βιβλίου <<Ένα στραγάλι πήρε τον κατήφορο>>.
2.Συζήτηση,προβληματισμός και σκέψεις για τα πράγματα που συνάντησε το στραγάλι.
3.Τα παιδιά ζωγραφίζουν τι τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι, σχολιάζοντας τι έκανε ο καθένας.
4.Δραματοποίηση του παραμυθιού
5.Δείχνουμε εικόνες στα παιδιά με την γη χαρούμενη και την γη λυπημένη. Στην συνέχεια φτιάχνουμε ένα κολάζ με τις δύο γη και κάτω από την καθεμιά κολλάμε εικόνες.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και ευαισθητοποίησης των νηπίων για την προστασία του περιβάλλοντος.
- Οι μαθητές να ενημερωθούν για την διαχείριση των άχρηστων αντικειμένων, να κατανοήσουν τις συνέπειες που έχει η κακή διαχείριση τους στο περιβάλλον, στα ζώα και στους ανθρώπους.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ
1.Παρακολουθούμε το βίντεο με την ιστορία του Πέρι και το βίντεο με την ιστορία του επιθεωρητή Μπλέκα.
2.Συζητούμε με τα παιδιά τι κάνουμε με τα σκουπίδια και ποια αντικείμενα ανακυκλώνονται και σε τι κάδους τα βάζουμε.
3.Ζωγραφίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης και γράφουμε την λέξη.
4.Παιχνίδι Αντιστοίχισης (Μαθηματικά). Αφού φτιάξουμε τέσσερις κάδους με τα σωστά χρώματα τα παιδιά διαλέγουν από ένα αντικείμενο και το τοποθετούν στον σωστό κάδο ανάλογα με το υλικό που είναι φτιαγμένο. Τέλος μετράμε ποιος κάδος έχει τα περισσότερα αντικείμενα.
5.Ορχήστρα ανακύκλωσης. Διαλέγουμε από τους κάδους με το γυαλί, πλαστικό και μεταλλικό δύο υλικά ο καθένας και ξεκινάμε να τραγουδάμε το τραγούδι της ανακύκλωσης.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης και γνώσεων για την Ανακύκλωση
- Διαχωρισμός υλικών με βάση το υλικό που είναι φτιαγμένα
- Ανάδειξη δημιουργικής έκφρασης μέσω των άχρηστων υλικών
- Γνωριμία με ανακυκλώσιμα υλικά και αξιοποίηση τους
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΡΙΤΟ
1.Παρακολούθηση του παραμυθιού : Ένα μικρό χαρτάκι . Συζήτηση για το πώς γίνεται το χαρτί και η ανακύκλωσή του. Δείχνουμε εικόνες και βρίσκουμε τρόπους για την καλύτερη χρήση του.
2.Βλέπουμε εικόνες στον διαδραστικό και βίντεο για τα στάδια ανακύκλωσης γυαλιού-αλουμινίου και πλαστικού και τις σχολιάζουμε.
3.Κατασκευή φορτηγού ανακύκλωσης. Αφού ζωγραφίσουμε τις εικόνες και γράψουμε τα υλικά (γλώσσα) τα κόβουμε και τα κολλάμε μέσα στο φορτηγό.
4.Ομαδοποιούμε εικόνες από ανακυκλώσιμα υλικά σε κατηγορίες και τα κολλάμε στον κατάλληλο κάδο γράφοντας Αλουμίνιο-Πλαστικό-Γυαλί-Χαρτί.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Ανάπτυξη επικοινωνιακής και συνεργατικής ικανότητας
- Απόκτηση νέων γνώσεων για τα στάδια ανακύκλωσης
- Ανάδειξη των δυνατοτήτων και της δημιουργικής έκφρσης των παιδιών μέσα από τις κατασκευές
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ
1.Με αφορμή μια ερώτηση ενός παιδιού που του περίσσεψε λίγη μπανάνα και με ρώτησε τι να την κάνει, είδαμε δύο βιντεάκια για την κομποστοποίηση. Το ένα είναι με την πέππα και το άλλο με την Μπέτυ την κομποστοποίηση μαθαίνοντας έτσι ποια υλικά κομποστοποιούμε και σε τι μας οφελεί αυτό.
2.Διαχωρισμός διάφορων υλικών τα οποία τα ζωγραφίζουν τα παιδιά, τα κόβουν και στην συνέχεια τα κολλάν στην στήλη που αντιστοιχεί το καθένα.
3.Φωτογραφίσουμε το δεκατιανό μας και χωρίζουμε τα ευρήματα μας σε οργανικά και ανακυκλώσιμα.
- Παίζουμε διαδραστικά παιχνίδια από το λογισμικό Kidepedia: Τόμος 1- Πλανήτης γη- Κάνουμε ανακύκλωση.
Συμπληρώνουμε στον πίνακα διπλής εισόδου εργασία όπου ξεχωρίζουμε τα υλικά της ανακύκλωσης όλοι μαζί και στην συνέχεια σε ατομικό επίπεδο.
5.Παίζουμε στον διαδραστικό παιχνίδια από το photodentro βρες τις διαφορές σε εικόνες με σκουπίδια, ταίριαξε τα κομμάτια για να φτιάξεις εικόνες με σκουπίδια.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Να αποκτήσουν τα παιδιά θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στο περιβάλλον
- Να κατανοήσουν την έννοια της κομποστοποίησης
- Να υιοθετήσουν στάσεις και δεξιότητες έτσι ώστε να προστατέψουν το φυσικό περιβάλλον
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΕΜΠΤΟ
1.Ας δείξουμε σε όλους τι μάθαμε. Κατασκευή αφίσας με την κυρία Ανακύκλωση από καπάκια. Η κ.Ανακύκλωση φωνάζει και γράφουμε στο πλάι της τα μηνύματα που λένε τα παιδιά.
2.Κατασκευή πασχαλινού καλαθιού με ανακυκλώσιμα υλικά (θήκες αυγών)
3.Η κυρία Ανακύκλωση δίνει έπαινο σε όλα τα παιδιά για την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα:
- Καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης και ευαισθητοποίησης των νηπίων για την προστασία του περιβάλλοντος με την ενεργή συμμετοχή τους
- Να αλλάξουν την συμπεριφορά τους και να είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον













































