ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ : 1. ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
- ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
- ΑΞΙΕΣ ΖΩΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΝΕΡΓΩ ΩΣ ΠΟΛΙΤΗΣ, ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΙΔΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΤΙΤΛΟΣ : «ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ ΩΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ»
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΡΩΤΟ «Φίλοι από την αρχή»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Ασκήσεις ενδυνάμωσης της δυναμικής της ομάδας.
- Ενίσχυση αυτοσεβασμού και αυτοελέγχου των νηπίων, αποδοχή και καλλιέργεια της έννοιας του «άλλου».
- Τεχνικές επικοινωνίας, εξωτερίκευση των επιθυμιών μέσα από διαλεκτικές μεθόδους.
- Καλλιέργεια κλίματος εμπιστοσύνης, προκειμένου να διευκολυνθεί η λειτουργία της ομαδικότητας.
- ΤΡΙΠΤΥΧΟ
- ΖΑΡΙ
- ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
- ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ
- ΣΙΩΠΗΛΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ
- ΜΟΙΑΖΩ, ΜΟΙΑΖΕΙΣ,ΜΟΙΑΖΟΥΝΕ….
- ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑΜΠΟΥΡΙΝΟ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ «Εγώ κ εσύ, διαφορετικοί πολύ, μα τόσο ίδιοι»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Αυτοδυνάμωση, αναγνώριση του εαυτού ως ξεχωριστή ιδιαίτερη οντότητα.
- Συνειδητοποίηση της θέσης τους ως μέλη μιας πρώτης κοινωνίας, της οικογένειας, στην οποία κατέχουν ξεχωριστή ταυτότητα.
- Αναγνώριση της προσφοράς τους σε αυτήν
- Άνοιγμα του κοινωνικού, ομόκεντρου κύκλου που περιλαμβάνει πέρα από την οικογένεια, τους φίλους, το σχολείο, την κοινότητα.
- Εκμάθηση του τραγουδιού «εγώ είμαι εγώ».
- Μουσικοκινητικό παιχνίδι με ποίημα.
- Σχεδίαση με πλαστελίνη το ε’ του εγώ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΡΙΤΟ «Κουλτουρόσουπα»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Επαφή με διαφορετικούς πολιτισμούς, γλώσσες και κουλτούρες.
- Παρουσίαση διαφορετικότητας, η οποία δεν είναι πάντοτε εμφανής, αποδοχή της και σεβασμός.
- Δημιουργία κλίματος αποδοχής, έννοια συμπερίληψης, ατομικά δικαιώματα και υποχρεώσεις.
- Διαφορετικότητα και αποδοχή με τη παρουσίαση υλικού (Kinder Welt unisef Εγκυκλοπαίδεια Larousse μαθαίνω το κόσμο, αυτός είναι ο κόσμος μας από εκδόσεις μεταίχμιο ,όλη η γη ένα χωριό οι άνθρωποι του κόσμου από εκδόσεις Σαβάλλας)και συζήτηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε φυλής .
- Καταγραφή χώρας προέλευσης και αντίστοιχης καταγωγής πχ. από Ιταλία Ιταλός.
- Δραματοποίηση του παραμυθιού «Ο φίλος μου ο Τζιμ» της kitty Crowther.
- Ακρόαση μουσικών όλου του κόσμου.
- Αφήγηση παραμυθιών από τη σειρά δικαιώματα του παιδιού (εκδόσεις μεταίχμιο)και ζωγραφιά αντίστοιχα από ό,τι έκανε εντύπωση στα παιδιά.
– Ο Αμιν έχασε το δρόμο του με σκοπό να γνωρίσει ότι κάθε παιδί πρέπει να ‘χει όνομα και εθνικότητα.
-Το μονοπάτι του σοφού (κάθε παιδί πρέπει να απολαμβάνει τα ίδια δικαιώματα χωρίς διακρίσεις)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ «Ο καθένας ξεχωριστός, όπως τα χρώματα του ουράνιου τόξου, όλοι μαζί φωτίζουμε τον ουρανό μας»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Η διαφορετικότητα, ακόμα και όταν φαινομενικά αποτελεί εμπόδιο, στην ουσία είναι αυτή που προσδίδει συνοχή στην ομάδα, καθώς τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του καθενός είναι αυτά που συντάσσουν το «όλον» της ομάδας. Τα παιδιά συνειδητοποιούν την σημασία του να είσαι διαφορετικός, με την θετική όψη αυτές τις θεωρήσεις να τα εισάγει την έννοια της συμπερίληψης.
- Αν και διαφορετικοί, έχουμε όλοι κάποιες ανάγκες, όμοιες για όλους. Αυτή η παραδοχή μας οδηγεί στην θέσπιση θεμελιωδών δικαιωμάτων, κοινών για όλους τους ανθρώπους.
- Μέσα από την συνειδητοποίηση των παραπάνω προκύπτουν και κάποιες διαφωνίες. Εισαγωγή στην διαλεκτική, την έκφραση συναισθημάτων και την ειρηνική επίλυση διαφορών, με γνώμονα τον αλληλοσεβασμό.
- Παιχνίδι με μπαλόνια με τα ονόματα των παιδιών
- Προβολή από το διαδίκτυο έργων τέχνης με ανθρώπινες φιγούρες αρχικά ασπρόμαυρες και έπειτα με χρώμα
- Ανάγνωση παραμυθιού «Η μέρα που τα κραγιόνια τα παράτησαν»
- Εκμάθηση του τραγουδιού «Αν όλα τα παιδιά της γης»
- Ομαδικό κολλάζ με κέντρο τον πλανήτη γη και τα παιδιά να ζωγραφίζουν τον εαυτό τους γύρω από αυτόν.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΕΜΠΤΟ «Παιδί-άνθρωπος, δικαιώματα»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Καλλιέργεια κοινωνικής ευθύνης, υπό το πρίσμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
- Γνωριμία με ανθρώπινα δικαιώματα, αναγνώριση ελλείψεις τους, τρόποι αντιμετώπισης κοινωνικής ανισότητας.
- Υπεράσπιση δικαιωμάτων των παιδιών, αναγνώριση τους.
- Γνωριμία με φορείς υπεράσπισης δικαιωμάτων των παιδιών, μέσα από παρουσιάσεις διαδικτύου.
- Ατομική ζωγραφιά δικαιωμάτων του παιδιού
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΚΤΟ «Η μαγική συνταγή της φιλίας»
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα
- Γνωριμία με φορές υπεράσπισης ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αναγνώριση στέρησης των.
- Τρόποι δράσης απέναντι στην κοινωνική αδικία.
- Καλλιέργεια κοινωνικής αντίληψης και ευαισθησίας, εθελοντισμός ως τρόπος ζωής.
- Εμφύσηση δημοκρατικού τρόπου διαχείρισης της πραγματικότητας υπό το πρίσμα της ενεργητικής ακρόασης, κριτικής σκέψης και ανάληψη δράσης απέναντι στην αδικία, ως συνθήκη.
- Ανάγνωση παραμυθιού «Χαρούμενο λιβάδι»
- Κόβουμε καρδούλες κόκκινες στη μέση και τις σκορπάμε στην τάξη, ακολουθεί μουσικοκινητικό παιχνίδι όπου τα παιδιά ενώνουν τις καρδούλες κάνοντας μια πράξη αγάπης