Δράσεις Ενεργού Πολίτη: Εργαλειοθήκη (toolkit) για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης

 

Η Πυροσβεστική κοντά στους μικρούς μας μαθητές

Στο πλαίσιο του προγράμματος του Ενεργού Πολίτη, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε μια οργανωμένη δράση με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση και την προετοιμασία των μαθητών και μαθητριών, καθώς και ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, απέναντι σε πιθανούς φυσικούς κινδύνους. Αφετηρία της δράσης αποτέλεσε το φαρμακείο πρώτων βοηθειών του σχολείου, μέσα από το οποίο τα παιδιά διερεύνησαν την έννοια της «έκτακτης ανάγκης», αναζήτησαν πληροφορίες σχετικά με τις φυσικές καταστροφές και συζήτησαν τρόπους πρόληψης και αυτοπροστασίας για τους ίδιους και τους συνανθρώπους τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, το νηπιαγωγείο ανέλαβε να οργανώσει και να υλοποιήσει μια ιδιαίτερη εκπαιδευτική παρέμβαση, που αφορούσε τη δημιουργία μιας «εργαλειοθήκης έκτακτης ανάγκης». Μέσα από βιωματικές και συμμετοχικές δραστηριότητες, τα παιδιά γνώρισαν αντικείμενα απαραίτητα σε περιπτώσεις σεισμού, πυρκαγιάς ή άλλων φυσικών φαινομένων και συνέβαλαν ενεργά στη διαμόρφωση της δικής τους εργαλειοθήκης. Ταυτόχρονα, ήρθαν σε επαφή με επαγγελματίες και φορείς που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην πολιτική προστασία.

Ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό στα παιδιά προκάλεσε η επίσκεψη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στο σχολείο μας. Οι πυροσβέστες παρουσίασαν το έργο τους με τρόπο απλό, φιλικό και κατανοητό, μίλησαν για την πρόληψη των κινδύνων και εξήγησαν τι πρέπει να κάνουμε σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Η δράση ολοκληρώθηκε με σκοπό τη διάδοση της γνώσης και την ευαισθητοποίηση τόσο της σχολικής όσο και της ευρύτερης κοινότητας, ενθαρρύνοντας τη δημιουργία αντίστοιχων εργαλειοθηκών έκτακτης ανάγκης σε διαφορετικούς χώρους. Μέσα από τέτοιες πρωτοβουλίες, τα παιδιά αναπτύσσουν υπεύθυνες στάσεις ζωής και ενεργή συμμετοχή, μαθαίνοντας να προστατεύουν τον εαυτό τους και τους άλλους ως μελλοντικοί ενεργοί πολίτες.

Κοπή Βασιλόπιτας στο 10ο Νηπιαγωγείο Λάρισας

Σε εορταστικό κλίμα και με ιδιαίτερη χαρά πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Ιανουαρίου, στο 10ο Νηπιαγωγείο Λάρισας, η καθιερωμένη εκδήλωση κοπής της βασιλόπιτας, με αφορμή και τον εορτασμό των Τριών Ιεραρχών, που είναι προστάτες της παιδείας και των γραμμάτων. Η ημέρα κύλησε με χαμόγελα, παιδικό ενθουσιασμό και ζεστή ατμόσφαιρα, τιμώντας ένα αγαπημένο έθιμο της Πρωτοχρονιάς.

Η βασιλόπιτα προσφέρθηκε ευγενικά από τον κ. Δημήτρη Σουλιώτη, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για τη γενναιόδωρη προσφορά του. Το τυχερό φλουρί έτυχε στη μικρή μας μαθήτρια Χ.Γ., η οποία έλαβε ως δώρο ένα όμορφο βιβλίο, ευγενική προσφορά της κας Ευανθίας Γιανάκη, μητέρας μαθητή του σχολείου μας.

🎶 Θερμά συγχαρητήρια στη μικρή μας τυχερή και θερμές ευχές σε όλα τα παιδιά για μια χρονιά γεμάτη δημιουργία, χαρά και πρόοδο!Messenger creation F05BEC5E 0545 42C8 8A2A C28A011A5CDD

  • Messenger creation 5633335F CCF1 4BAA 895B 50F659015ED7
  • Και του χρόνου με υγεία και καλή τύχη για όλους! 🥳🎊

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 2025

IMG 20251211 100155666 AIMG 20251211 131237655 D IMG 20251211 131449381 B IMG 20251216 1228464922 G

Κατά τη διάρκεια του μήνα Δεκεμβρίου, στο σχολείο μας επικράτησε μια ζεστή, γιορτινή ατμόσφαιρα, στο πλαίσιο της διδασκαλίας και της προετοιμασίας για τα Χριστούγεννα.

Τα παιδιά γνώρισαν την ιστορία της Γέννησης του Χριστού μέσα από αφηγήσεις, έμαθαν χριστουγεννιάτικα τραγούδια, συμμετείχαν σε δημιουργικές κατασκευές και διασκεδαστικά παιχνίδια. Παράλληλα, στόλισαν με ενθουσιασμό το χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου, γεμίζοντας τον χώρο με χαμόγελα και χαρά.

Η περίοδος ολοκληρώθηκε με την πραγματοποίηση της χριστουγεννιάτικης γιορτής, όπου τα παιδιά παρουσίασαν σκετσάκια και τραγούδια. Όλοι περάσαμε υπέροχα και απολαύσαμε αυτές τις όμορφες στιγμές.

Σας ευχόμαστε Καλή Χρονιά, με υγεία, αγάπη και πολλές χαρούμενες στιγμές!

IMG 20251211 125843357

 

 

Πράξη Εθελοντισμού και Αλληλεγγύης στο ” ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ”

 


Λήψη αρχείου

 

 


Λήψη αρχείου

 

 

 

Πράξη Εθελοντισμού και Αλληλεγγύης

Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, το 10o Νηπιαγωγείο Λάρισας θα ήθελε να αναδείξει την αξιέπαινη πράξη εθελοντισμού, αλληλεγγύης και αγάπης που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή των παιδιών και των γονέων τους, στηρίζοντας τον οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να καλλιεργήσουν αξίες όπως η προσφορά, η ενσυναίσθηση και η κοινωνική υπευθυνότητα, μαθαίνοντας από μικρή ηλικία τη σημασία του να νοιαζόμαστε για τον συνάνθρωπό μας. Η ενεργή συμμετοχή και η θερμή ανταπόκριση των γονέων αποτέλεσαν φωτεινό παράδειγμα συνεργασίας σχολείου και οικογένειας.

Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι συνέβαλαν σε αυτή την όμορφη πρωτοβουλία,ιδιαιτέρως τους γονείς των παιδιών μας, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι η αγάπη και η αλληλεγγύη μπορούν να κάνουν τον κόσμο μας καλύτερο.

Το χαμόγελο των παιδιών είναι δύναμη ζωής!

CHAMOGELO TOY PAIDIOY 2 a CHAMOGELO TOY PAIDIOY 2025 Ss

Επέτειος 28ης Οκτωβρίου 1940

Την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, μια λαμπρή στιγμή της ελληνικής ιστορίας, τιμήσαμε και φέτος στο νηπιαγωγείο μας με συγκίνηση και υπερηφάνεια, αποδίδοντας φόρο τιμής στους ήρωες που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας.

Οι μικροί μας μαθητές και μαθήτριες απήγγειλαν ποιήματα αφιερωμένα στην ελληνική σημαία και στους ήρωες του ’40, τραγούδησαν για την ειρήνη και γνώρισαν την ιστορία και τα σύμβολα της σημαίας μας, δημιουργώντας στη συνέχεια τη δική τους.

Η γιορτή ολοκληρώθηκε με μια όμορφη παρέλαση στον προαύλιο χώρο του σχολείου, όπου τα παιδιά κράτησαν περήφανα τις σημαίες τους και τραγούδησαν τον εθνικό ύμνο.

 

IMG 0183

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ !!

ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΚΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

🎭 Θέατρο Σκιών στο Σχολείο μας

Την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε στο σχολείο μας μια υπέροχη και διαδραστική παράσταση Θεάτρου Σκιών από τον κ. Κοσμά Παναγιώκα. Η παράσταση ήταν γεμάτη ζωντάνια, χαρά και αγάπη για τα παιδιά, ενώ μέσα από το γέλιο και τη δράση μετέφερε σημαντικά μηνύματα σεβασμού, αποδοχής και αλληλεγγύης προς όλους τους ανθρώπους.

⭐ Κάθε παιδί, ένα αστέρι ⭐
…αν πεινάς, θα φάμε μαζί…

 

b1176ac6 b327 46c7 a542 c8e251d75554  4c587fa6 175e 4f62 98af 5593d42c5dfe

2834890a 2d50 4f4d b018 974040634576 5dea51ba dc20 4132 a64a 189fb0ec8edd

Η Συμμετοχή μας στην code Week 2025

🎉👩‍💻 Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα 2025 στο 10ο Νηπιαγωγείο Λάρισας! 👨‍💻🤖

Ήρθε ο Οκτώβριος και όπως κάθε χρόνο… 💡 ανανεώνουμε το ραντεβού μας με την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα – EU Code Week!
Τα μικρά μας «προγραμματιστάκια» φορούν τα δημιουργικά τους καπέλα 🧢 και βουτούν στον μαγευτικό κόσμο του προγραμματισμού και της ρομποτικής μέσα από παιχνίδια, προκλήσεις και φανταστικές δραστηριότητες! 🎲🧩

Στόχος μας; Να καλλιεργήσουμε τη σκέψη, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα!
Τα παιδιά μαθαίνουν να λύνουν γρίφους 🤔, να επικοινωνούν 💬, να συνεργάζονται 🤝 και – φυσικά – να διασκεδάζουν! 🎈

Φέτος συμμετέχουμε με ενθουσιασμό σε δύο ευρωπαϊκές συμμαχίες (Alliances):

🛰️ Κώδικα Αποστολή: Ανακαλύπτοντας το αρχικό του ονόματός μας!
Τα παιδιά γίνονται μικροί ερευνητές 🕵️‍♀️ και με τη βοήθεια του κώδικα, ανακαλύπτουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους, δημιουργώντας μοναδικές «προγραμματισμένες» ταυτότητες! 🔤✨

🎨 Color Monster Mix Up
Μέσα από το αγαπημένο τέρας των συναισθημάτων, τα παιδιά επιλέγουν το τερατάκι που εκφράζει τη διάθεσή τους 💚💛💙 και μαθαίνουν να «προγραμματίζουν» τα συναισθήματά τους με χρώμα, φαντασία και αγάπη! 💖

Το 10ο Νηπιαγωγείο Λάρισας αποδεικνύει πως ο προγραμματισμός δεν είναι μόνο για μεγάλους – είναι ένα παιχνίδι δημιουργικότητας, συνεργασίας και χαράς! 🌟

 

 

be9b22fe c126 4b1e 9bdc 050b8ec44480 56d401e8 e6b9 4fd5 b7fa 5977f00d0144

  ΑΓΙΑΣΜΟΣ

                            FB IMG 1757352679856

Το 10ο Νηπιαγωγείο Λάρισας με πολλή χαρά θα υποδεχτεί την Πέμπτη 11/09/2025 τις μαθήτριες και τους μαθητές για το νέο σχολικό έτος 2025-2026. Ο Αγιασμός θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του σχολείου στις 10:00 π.μ.

 

                Ευχόμαστε σε όλους 

          Καλή σχολική χρονιά!!!

Μετάβαση απο το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο

🎒✨ Μια υπέροχη εμπειρία για τα νήπια μας! ✨🎒
Τη Δευτέρα 19 Μαΐου 2025, τα παιδάκια του 10ου Νηπιαγωγείου Λάρισας επισκέφθηκαν το 12ο Δημοτικό Σχολείο, στο πλαίσιο της μετάβασής τους από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό.
Με μεγάλη χαρά μας υποδέχτηκαν οι δασκάλες του σχολείου και μας ξενάγησαν σε υπέροχους χώρους: την αίθουσα υπολογιστών 💻, των καλλιτεχνικών 🎨, της μουσικής 🎶, το γυμναστήριο 🏃‍♀️ και φυσικά… το κυλικείο! 🥪🍎
Μια πολύ συγκινητική και ιδιαίτερη στιγμή για όλους μας ήταν η συνάντηση των νηπίων με τα “μεγαλύτερα” παιδιά της Α’ τάξης, που μέχρι πέρυσι ήταν μαζί στο ίδιο νηπιαγωγείο! Τα χαμόγελα, οι αγκαλιές και τα ενθουσιώδη «Καλημέρα!» έδωσαν μια ξεχωριστή ζεστασιά στην επίσκεψη. Και για εμάς, τις νηπιαγωγούς, ήταν χαρά και συγκίνηση να ξανασυναντήσουμε παλιούς μαθητές και να τους δούμε τόσο όμορφα ενταγμένους στο νέο τους σχολικό περιβάλλον. 💞
Ο Διευθυντής του σχολείου μας καλωσόρισε με χαμόγελο και θερμά λόγια, κάνοντας τα παιδιά να νιώσουν ασφαλή και ευπρόσδεκτα! 💛
Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους γονείς που ήταν δίπλα μας και βοήθησαν στην ασφαλή επιστροφή των παιδιών μας στο νηπιαγωγείο. Η παρουσία και η στήριξή τους είναι πάντα πολύτιμη! 🙏
Ήταν μια μέρα γεμάτη ενθουσιασμό, χαρά, χαμόγελα και αναμνήσεις – ένα όμορφο πρώτο βήμα προς τη νέα σχολική τους αρχή! 📘👣