«Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος» Ο κ. Δαρβίνος και το μυστήριο της ζωής!

Την Τετάρτη 15 Μαΐου το Νηπιαγωγείο μας επισκέφθηκε το «Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος» ((Πειραιώς 254,Ταύρος),για να παρακολουθήσει την τρισδιάστατη ταινία με τίτλο «Δαρβίνος: το μυστήριο της φύσης» που παρουσιάζεται στη «Θόλο», το θέατρο Εικονικής Πραγματικότητας του «Ελληνικού Κόσμου». Η ταινία υπόσχεται ένα περιπετειώδες ταξίδι ανακάλυψης της εξέλιξης της ζωής στον πλανήτη μας. Τα εντυπωσιακά γραφικά στην 360° οθόνη της «Θόλου», η μουσική από τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βουδαπέστης και η αφηγήσεις εκλεκτών ηθοποιών, εγγυώνται ότι η ταινία θα μαγέψει τους μικρούς μας μαθητές.

IMG 618fbe0309ad26cc0e21d35995cfccdd V IMG 20240604 213219 IMG 20240604 213241 IMG 20240604 213313IMG 20240604 213148

 

“Όταν η ποίηση και το όνειρο γίνονται εικόνες…….”

Όλοι γνωρίζουμε τον Οδυσσέα Ελύτη από το ποιητικό του έργο, ελάχιστοι γνωρίζουν το εικαστικό του έργο, τα κολάζ (συνεικόνες κατά τον ίδιο) και τη ζωγραφική. Η τέχνη του κολάζ συνάντησε τον Οδυσσέα Ελύτη όταν ήταν είκοσι πέντε χρονών. Το 1936 εμφανίζεται με τα πρώτα του κολάζ στην «Α΄ Διεθνή Υπερρεαλιστική Έκθεση Αθηνών» ενώ από το 1965 ασχολείται συστηματικά δείχνοντάς τα σε εκθέσεις και τυπώνοντάς τα σε λευκώματα. Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου αποτυπώνουν τα κολάζ του Ελύτη και τα χρώματα της Ελλάδας!!

IMG 20240606 152334 IMG 20240606 152217 IMG 20240606 152346 IMG 20240606 152408 IMG 20240606 152433 IMG 20240606 152155

Δράσεις Φιλαναγνωσίας στην Δανειστική Βιβλιοθήκη: «ΣΑΝ ΔΙΑΒΑΖΩ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ, ΛΕΣ ΚΑΙ ΜΠΑΙΝΩ ΣΕ ΈΝΑ ΠΛΟΙΟ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΚΡΙΝΟ

Η λειτουργία της σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης  χτίζει την ταυτότητα του μαθητή και τον οδηγεί σε ταξίδια γνώσης μέσα από τον  ρόλο του ακροατή και του αναγνώστη. Συνδέεται άμεσα με την εκπαιδευτική διαδικασία καλλιεργώντας δεξιότητες κριτικής σκέψης, αυτόνομης  μάθησης, επεξεργασία γνώσης, ανάπτυξη φιλαναγνωσίας, εμπλουτισμό λεξιλογίου και την κοινωνική ανάπτυξη. Η ανάπτυξη της φαντασίας και της σκέψης οδηγεί το παιδί του Νηπιαγωγείου στην δημιουργική γραφή και ανοίγει τον δρόμο προς τη συγγραφική επινοητικότητα.

Ακόμη και για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν με παθητικό τρόπο τα βιβλία ο Ποσλάνιεκ προτείνει τη λύση: «Οι βιβλιοθήκες να έρθουν κοντά στα παιδιά. Στις αυλές του σχολείου την ώρα του διαλείμματος, με δραστηριότητες εμψύχωσης, εκθέσεις βιβλίων, παιγνιώδεις δραστηριότητες»(Ποσλάνιεκ, Κ, 1991).

Δημιουργίες  με φύλλα απεικόνισης και μικρά βιβλία (Freinet) https://skasiarxeio.wordpress.com/%CF%83%CE%BF%CF%86%CE%AF%CE%B1-%CE%BB%CE%AC%CF%87%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%BF-%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%B9%CE%BF/

IMG 20240408 102825 IMG 20240408 102833 IMG 20240408 102838 IMG 20240408 103043

IMG 20240408 093356 Αντιγραφή Αντιγραφή IMG 20240408 093432 Αντιγραφή Αντιγραφή IMG 20240408 093444 Αντιγραφή Αντιγραφή IMG 20240408 093449 Αντιγραφή Αντιγραφή IMG 20240408 093526 IMG 20240408 093537 Αντιγραφή IMG 20240408 093542 Αντιγραφή IMG 20240408 093547 Αντιγραφή IMG 20240408 093553 Αντιγραφή IMG 20240408 102732 IMG 20240408 102750 IMG 20240408 102756 IMG 20240408 102801

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΙΡΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΛΥΣΗΣ

Η Μάχη του πορτοκαλιού

Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες/χώρες. Εξηγούμε στους πολίτες της μίας χώρας κρυφά ότι στόχος τους σε αυτή τη δραστηριότητα είναι να πάρουν το πορτοκάλι επειδή χρειάζονται τη φλούδα του πορτοκαλιού για να φτιάξουν κέικ πορτοκαλιού. Ομοίως στόχος της άλλης χώρας είναι να πάρουν το πορτοκάλι, καθώς χρειάζονται το χυμό του για να φτιάξουν χυμό πορτοκαλιού.

Οι  δυο ομάδες κάθονται σε μια γραμμή, πρόσωπο με πρόσωπο, έχουν τρία λεπτά για να πάρουν αυτό που χρειάζονται. Τονίζουμε πως δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουν βία για να πάρουν αυτό που θέλουν. Μετά, τοποθετούμε ένα πορτοκάλι ανάμεσα στις δυο ομάδες και λέμε, «Πάμε».

7 8 9 10

21 Μαρτίου: Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης-“Ο Δρόμος των ποιητών”

Τον Οκτώβριο του 1999, στη Γενική Διάσκεψη της UNESCO στο Παρίσι, η 21η Μαρτίου ανακηρύχθηκε Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης.  «Η Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης θα ενισχύσει την εικόνα της ποίησης στα ΜΜΕ, ούτως ώστε η ποίηση να μην θεωρείται πλέον άχρηστη τέχνη, αλλά μια τέχνη που βοηθά την κοινωνία να βρει και να ισχυροποιήσει την ταυτότητά της. Οι πολύ δημοφιλείς ποιητικές αναγνώσεις μπορεί να συμβάλουν σε μια επιστροφή στην προφορικότητα και στην κοινωνικοποίηση του ζωντανού θεάματος και οι εορτασμοί μπορεί να αποτελέσουν αφορμή για την ενίσχυση των δεσμών της ποίησης με τις άλλες τέχνες και τη φιλοσοφία, ώστε να επαναπροσδιοριστεί η φράση του Ντελακρουά “Δεν υπάρχει τέχνη χωρίς ποίηση”».
Σε ένα αφιέρωμα στην Μελοποιημένη Ποίηση τα παιδιά μαζί με τους γονείς τους έγραψαν το αγαπημένο μελοποιημένο ποίημα σε χαρτόνι κάνσον με την φωτογραφία του συνθέτη και του στιχουργού. Τα αναρτήσαμε στα κάγκελα του σχολείου και ονομάσαμε αυτή την οδό: “Ο  Δρόμος των ποιητών”.

IMG 71b69320de37985e5404453e349cada1 V IMG 77f34f2a1caad422f897dd56af249813 V IMG 78d973c04ff73f6832d57dc31560c245 V IMG aa31b0982e2bf4e1f57e4f33d2137297 V PXL 20240402 090908818 PXL 20240402 091532460 PXL 20240402 091536619 PXL 20240402 091549426 PXL 20240402 091604004 PXL 20240402 091608235

ΗΜΕΡΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια κατάσταση, κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. ΌΠως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος το σχολείο συμμετείχε   με παιχνίδια και εικαστικές αποτυπώσεις.

IMG 20240416 133244 IMG 20240416 133249 IMG 20240417 062837    IMG 20190308 084018

 

Επίσκεψη στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Με μεγάλη προσμονή επισκεφθήκαμε την Κυκλαδική και την Μυκηναϊκή Συλλογή του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο είναι το μεγαλύτερο μουσείο της Ελλάδας και ένα από τα σημαντικότερα του κόσμου και φιλοξενεί ευρήματα από όλα τα σημεία του ελληνικού κόσμου. Οι πλούσιες συλλογές του, που απαριθμούν περισσότερα από 11.000 εκθέματα, προσφέρουν στον επισκέπτη ένα πανόραμα του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού από τις αρχές της προϊστορίας έως την ύστερη αρχαιότητα. Το μουσείο στεγάζεται στο επιβλητικό νεοκλασικό κτήριο , που οικοδομήθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα σε σχέδια του L. Lange και τελικά διαμορφώθηκε από τον Ernst Ziller. Οι εκθεσιακοί χώροι του, δεκάδες αίθουσες σε κάθε όροφο, καλύπτουν έκταση 8.000 τ.μ. και στεγάζουν τις πέντε μεγάλες μόνιμες συλλογές: Τη Συλλογή Προϊστορικών Αρχαιοτήτων, που περιλαμβάνει έργα των μεγάλων πολιτισμών που αναπτύχθηκαν στο Αιγαίο από την 6η χιλιετία έως το 1050 π.Χ. (νεολιθικού, κυκλαδικού και μυκηναϊκού) και ευρήματα από τον προϊστορικό οικισμό της Θήρας. Τη Συλλογή Έργων Γλυπτικής, που παρουσιάζει την εξέλιξη της αρχαίας ελληνικής γλυπτικής από τον 7ο αι. π.Χ. έως τον 5ο αι. μ.Χ., μέσα από μοναδικά έργα τέχνης.

1000020096 1000020097 1000020106 IMG 7bf900f28f31453a3f1cd26b1cb4265e V IMG 285b914c395a4633cc21293c4d78e903 V

 

ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ ΜΑΣ ΕΦΕΡΑΝ ΤΟΝ ERIC CARLE!!!!!

Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που φέρνει μικρές, κινητές, θεματικές και δανειστικές βιβλιοθήκες στις τάξεις των δημόσιων δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα. Δημιουργήθηκαν το 2012 από την πολιτιστική εταιρεία Η ΠΥΡΝΑ με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβάλλοντος της Α’ Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών.

Σκοπός του προγράμματος είναι  να ενθαρρύνει τα παιδιά να ξεφυλλίσουν, να ακούσουν ή να διαβάσουν τα βιβλία και να «ταξιδέψουν» μαζί τους, να αναγνωρίσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματα που τους προκαλούν και να τα μοιραστούν. Η ύπαρξη διαφορετικών βιβλίων γύρω από το ίδιο θέμα προσφέρει στα παιδιά ποικιλία πληροφοριών και ερεθισμάτων δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν κριτική σκέψη, ενώ το έργο καταξιωμένων εικονογράφων καλλιεργεί την αισθητική τους και προάγει μορφές επικοινωνίας όπως η μη λεκτική. Τα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ® εισάγουν τους μαθητές στον κόσμο της λογοτεχνίας και της έρευνας, και τους παρέχουν την επιλογή να δανειστούν τα βιβλία στο σπίτι και να μοιραστούν την απόλαυση του διαβάσματος με την οικογένειά τους. Τα βιβλία ήρθαν στο σχολείο και μας έφεραν τα υπέροχα βιβλία του Eric Carle. Πεινασμένες κάμπιες,  Γαλάζια άλογα, Φεγγάρια που μικραίνουν για να τα πιάνουμε  και άλλα υπέροχα συνέβησαν στη τάξη μας…..

Τα βιβλία φθάνουν στο σχολείο μέσα σε μια βαλίτσα με ρόδες και παραμένουν στη σχολική τάξη επί 4 εβδομάδες, ώστε να υπάρχει χρόνος για δανεισμό και για διάφορες δραστηριότητες όπως ομάδα ανάγνωσης, εικαστικό και θεατρικό εργαστήρι, επισκέψεις, εκθέσεις κ.ά. Τα θέματα  μπορούν να αξιοποιηθούν στα πλαίσια των μαθημάτων ή και των εργαστηρίων δεξιοτήτων, αλλά και σε κάθε άλλη μορφή project που μπορεί να υλοποιεί κάποιο τμήμα.

Eric Carle, Author of 'The Very Hungry Caterpillar,' Dies at 91 - The New York Times    Papa, Please Get The Moon For Me (The Very Hungry Caterpillar and Other Stories)  Libro The Artist who Painted a Blue Horse (en Inglés) De Eric Carle - Buscalibre

IMG 20231123 142018 IMG 20231123 141813 IMG 20230305 091754IMG 20230305 091812IMG 20230305 091508  IMG 20220314 093201