Κουκλοθεατρική Παράσταση – Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου 1940

Την Παρασκευή  24 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας η κουκλοθεατρική διαδραστική παράσταση ”ΕΙΡΗΝΗ” από το Κουκλοθέατρο Λαμίας.

Με επίκεντρο την κλασική κωμωδία του Αριστοφάνη, το έργο αφηγείται την ιστορία του Τρυγαίου, ενός απλού ανθρώπου που αποφασίζει να φέρει την ειρήνη πίσω στη γη. Τα παιδιά ταξίδεψαν μέχρι τον Όλυμπο ώστε να βρούν την ειρήνη και να φωνάξουν το όνομά της για να έρθει και πάλι! Η παράσταση γεμάτη χρώματα, μουσική και φαντασία, ενθουσίασε τα παιδιά και μετέφερε ένα ισχυρό μήνυμα: ότι η ειρήνη είναι απαραίτητη και πολύτιμη για όλους μας!

20251024 145204 COLLAGE 768x1022 220251024 145427 COLLAGE 768x577 1

EIRHNH KAI 768x577 120251024 144920 COLLAGE 576x1024 1

My family

Η Kiki έφερε μια φωτογραφία της οικογένειας της και μας σύστησε την μαμά (mummy), τον μπαμπα (daddy) και τον μικρό της αδελφό ( baby brother). Μας διάβασε ένα παραμύθι για την οικογένεια κι εμείς, αφού μιλήσαμε για τις δικές μας οικογένειες και τα μέλη τους, φτιάξαμε τη δική μας κορνίζα.IMG 20251023 094631

Μαθαίνω για το σεισμό-Άσκηση σεισμού-Δράση Ενεργού Πολίτη-Εργαλειοθήκη (toolkit) ”Το Κουτί Της Προστασίας μας”

Σήμερα πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας η πρώτη άσκηση σεισμού.Για την προσέγγιση του θέματος εφαρμόσαμε τη μεθοδολογία του διαγράμματος K W L H (τι ξέρω,τι θέλω να μάθω,τι έμαθα,πώς το έμαθα)όπου εμπλουτίζεται σταδιακά .Καταρχήν ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, θέτοντας το ερώτημα για το τι είναι ο σεισμός καθώς και τις ερωτήσεις που έθεσαν  τις οποίες καταγράψαμε στις αντίστοιχες στήλες του διαγράμματος.

seismos

Μέσα από εικόνες και εκπαιδευτικά βίντεο του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας (ΟΑΣΠ) τα παιδιά ενημερώθηκαν για το φαινόμενο και για τα μέτρα προστασίας που πρέπει να λάβουμε, πριν ,κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό, είτε είμαστε στο σχολείο,στο σπίτι ή έξω στο δρόμο.

Το τραγούδι της χελωνίτσας του σεισμού, μας βοήθησε να θυμόμαστε πώς θα προστατευτούμε στο σχολείο μας σε περίπτωση σεισμού. ΣΚΥΨΕ-ΚΑΛΥΨΟΥ -ΚΡΑΤΗΣΟΥ είναι τα τρία βήματα κατά τη διάρκεια του σεισμού στο σχολείο. Στην πρώτη μας άσκηση σεισμού τα παιδιά ακολούθησαν τις οδηγίες και μετά με ηρεμία και χωρίς πανικό βγήκαν σε τρενάκι έξω στην αυλή καλύπτοντας το κεφάλι τους όπως η χελώνα.

20251013 100114 20251013 100122 1    IMG d4e69e466244e7b679b6049a058ce8ca V

Με αφορμή το υπάρχον κουτί έκτακτης ανάγκης της τάξης μας και με συζήτηση που είχε προηγηθεί στην παρεούλα για την αναγκαιότητα ενός κουτιού προστασίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ξεκίνησε η δράση μας. Αποφασίστηκε από κοινού να δημιουργηθεί ένα μεγαλύτερο κουτί” Το Μαγικό κουτί της Προστασίας μας” όπως ονομάστηκε από τους μαθητές. Παρατηρήσαμε προσεκτικά τα αντικέιμενα του υπάρχον κουτιού, τα καταγράψαμε σε μία λίστα και προσθέσαμε και άλλα.Το περιεχόμενο του κουτιού οργανώθηκε, τοποθετήθηκαν όλα τα απαραίτητα και αποθηκεύτηκε σε εμφανή και προσβάσιμο σημείο της τάξης.

lista gia to koyti  thlefona ektakths anagkhs  periechomeno koytioy

 

20251016 122932

Τέλος μέσα από αυτή την πρώτη μας  βιωματική εμπειρία συμπληρώσαμε στο διάγραμμα K W L H τις καινούριες μας γνώσεις και υποσχεθήκαμε να προσέχουμε και να ελέγχουμε το περιεχόμενο του κουτιού συχνά .

 

Είμαστε κομμάτια του ίδιου παζλ -Το παζλ της τάξης μας

Όπως τα κομμάτια ενός παζλ που είναι διαφορετικά και ενώνονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν ένα όμορφο σχέδιο ,έτσι και οι μικροί μαθητές μας  τόσο ίδιοι όσο και διαφορετικοί και μοναδικοί αποτελούν τα  κομμάτια ενός παζλ με διαφορετικές και ξεχωριστές ζωγραφιές ,που αν ενωθούν δημιουργούν το παζλ της τάξης μας όπου όλοι έχουν τη θέση τους μέσα από τη συνεργασία, τον σεβασμό και την αλληλεπίδραση.

20251003 100950      20251003 101004  20251003 113719

 

20251003 11435920251003 114525    20251003 115156

20251013 101317

 

Συναισθήματα-feelings

Στο μάθημα των αγγλικών ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα και μιλήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να τα εκφράζουμε… Παίξαμε παιχνίδια γύρω από αυτά (happy, sad, angry, scared), είδαμε μια ιστορία για το πώς μια αγκαλιά μας κάνει να νιώθουμε χαρούμενοι και διαβάσαμε ένα σχετικό παραμύθι.

CHoris titloIMG 20251002 094922

12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Την Παρασκευή 26-09-2025 με αφορμή την 12η  Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού ,στο πλαίσιοεναρμόνισής της με την Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού ,υλοποιήσαμε αθλητικές δραστηριότητες,   προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Μιλήσαμε για τη σημασία του αθλητισμού στην ζωή μας,και γίναμε και εμείς αθλητές βγαινοντας στην αυλή για να τρέξουμε,να παίξουμε και να αθληθούμε,με κοινό σύνθημα: “Γυμναστική για Γερό Σώμα και Δυνατό Μυαλό”

  Με την ομάδα junior academy -γυμναστική για παιδιά και υπό την καθοδήγηση των γυμναστών της ,ήρθαμε σε επαφή με τέσσερα από τα πιο δημοφιλή αθλήματα.Έτσι οι μικροί μαθητές μας έπαιξαν ποδόσφαιρο, μπάσκετ, τένις και έκαναν σκυταλοδρομία,  στο μικρό γήπεδο που είχε στηθεί στην αυλή του σχολείου μας  μέσα από μια διασκεδαστική και εκπαιδευτική προσέγγιση με στόχο την σωματική δραστηριότητα, τον αυτοέλεγχο την ευγενή άμιλλα και την ομαδικότητα.

  Στο τέλος οι γυμναστές, μας μοίρασαν διπλώματα συμμετοχής για να θυμόναστε αυτή την ξεχωριστή ημέρα,

 Ήταν μια υπέροχη εμπειρία ! Μπράβο σε όλους τους μαθητές μας!

podosfairo  podosfairo 2

mpasket  mpasket 2

tenis  tenis 1

skytalodromia  skytalodromia 3

diploma symmetochhs scholeioy    diplomata paidion

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ / ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Ε.Δ.Υ

Αγαπητοί Γονείς/ Κηδεμόνες του 10 ου Νηπιαγωγείου Αγ. Παρασκευής ,
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως κατά τη φετινή σχολική χρονιά το σχολείο μας διαθέτει
Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ), η οποία απαρτίζεται από Εκπαιδευτικό Ειδικής
Αγωγής, Κοινωνικό Λειτουργό και Ψυχολόγο. Τα μέλη της Ομάδας αυτής συνεργάζονται με τη
Διεύθυνση, τους Εκπαιδευτικούς και τους Γονείς του Σχολείου για την ψυχοκοινωνική πρόοδο όλων
των παιδιών, καθώς και τη διερεύνηση των γενικών αναγκών ή και δυσκολιών (μάθησης και
συμπεριφοράς) των μαθητών, με σκοπό την υποστήριξη αυτών και του περιβάλλοντός τους
(Εκπαιδευτικών και Γονέων) για την ενίσχυση της μαθησιακής διαδικασίας.

Η Ομάδα της Ε.Δ.Υ θα είναι διαθέσιμη για συνεργασία (μετά από σχετικό ραντεβού) κάθε Τετάρτη
οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να επικοινωνήσετε με το Σχολείο.

Η Διεπιστημονική Ομάδα της Ε.Δ.Υ Εκ της Διευθύνσεως
Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής: Νατάσα Μπούτου
Κοινωνικός/-η. Λειτουργός: Μπουκουβάλα Κατερίνα
Ψυχολόγος: Μαγγιώρου Βίκυ

Οι κανόνες της τάξης μας-Συμβόλαιο της ομάδας

  Για την εύρυθμη λειτουργία της ομάδας απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η σύναψη ενός συμβολαίου μέσω του οποίου θα διαμορφωθεί το κατάλληλο κλίμα όπου θα προωθείται η αρμονική και δημιουργική συνύπαρξή μας. Η σύνταξη του συμβολαίου είναι από τις πρώτες ομαδικές δράσεις που λαμβάνουν χώρα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και αποσκοπεί πέρα από την κατανόηση της αναγκαιότητάς του για τη συμβίωσή μας στη σχολική τάξη, στην ανάπτυξη της υπευθυνότητας των παιδιών καθώς καλούνται να τηρήσουν τους κανόνες που τα ίδια έχουν σκεφτεί και συναποφασίσει.Για να περνάμε ωραία στο νηπιαγωγείο πρέπει να βάλουμε όλοι μαζί κανόνες!Αφού εξηγήσαμε στα παιδιά τι σημαίνει η λέξη συμβόλαιο δίνοντας τους απλά παραδείγματα αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε και εμείς στην τάξη το δικό μας Συμβόλαιο.

  Με την τεχνική brainstoriming/ ιδεοθύελλα ανταλλάξαμε και καταγράψαμε τις ιδέες μας με τα παιδιά για τους κανόνες της τάξης μας.Κατόπιν με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο , δημιουργήθηκαν μικρές  ομάδες εργασίας  ώστε να προωθηθεί η ενεργή συμμετοχή κι  η ελεύθερη έκφραση όλων των παιδιών.Η κάθε ομάδα ζωγράφισε διαφορετικούς κανόνες.Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά κατανόησαν καλύτερα ότι διαφορετικά συμπεριφερόμαστε στην παρεούλα,στην ώρα του φαγητού, στο ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι και στο διάλειμμα.

Επίσης έγινε σαφές ότι οι κανόνες είναι και για τις δασκάλες και πρέπει να τηρούνται αμφίδρομα.Ζωγραφίσαμε και δύο προσωπα χαρούμενων παιδιών για να τονίσουμε την αναγκαιότητα της τήρησής τους για να έχουμε μια ήρεμη και χαρούμενη χρονιά.

Τέλος υπογράψαμε γράφοντας το όνομα του σχολείου μας και τους τοποθετήσαμε σε εμφανές σημείο της τάξης για να μας βοηθάει να τους θυμόμαστε καλύτερα.

grafh kanonon 2      zografikh kanonon 1    grafh titloy    charoymeno agori    charoymeno koritsicharoymena prosopa

omadikh kanonon