Για την συμμετοχή μας στον διαγωνισμό EU Code Week 4 All και την ολοκλήρωση με επιτυχία της πρόκλησης του Πιστοποιητικού Αριστείας λάβαμε το πιστοποιητικό μας.
H συνεργασία που δημιουργήσαμε με άλλους διοργανωτές δραστηριοτήτων είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση του προγραμματισμού σε περισσότερους μαθητές παγκοσμίως και ελπίζουμε να έχουμε βοηθήσει να προσεγγίσουμε αυτόν τον στόχο και να προωθήσουμε τις ψηφιακές δεξιότητες!
Σήμερα 14-3-25 πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη διαδυκτιακή μας συνάντηση με τους φίλους μας από το 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Αγχίαλου Νομού Μαγνησίας,στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα‘’Από τη μυθολογία στο Διάστημα Myth2Space’’ του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Εκπαίδευσης για τηνΑειφορία.
Σκοπός της σημερινής συνάντησης ήταν η παρουσίαση μεθοδολογίας εργασίας και θέματος που θα ασχοληθεί το κάθε μέλος της ομάδας συνεργασίας
Ενημερώσαμε τα παιδιά του Νηπιαγωγείου της Νέας Αγχιάλου για την επιλογή μας να ξεκινήσουμε το σχεδιασμό των δράσεων μας μαθαίνοντας για τους δύο θεούς της Μυθολογίας τον Απόλλωνα και την Άρτεμις που έδωσαν τα ονόματά τους στις διαστημικές αποστολές της NASA και να συνδέσουμε τις γνώσεις μας με τον υπέροχο κόσμο του διαστήματος με τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος,τους αστερισμούς ,τη ζωή στη γη ,τη σελήνη, τη ζωή των αστροναυτών και τα επιτεύγματά τους .
Μοιραστήκαμε τις γνώσεις μας για τους δύο αυτούς θεούς μέσα από πληροφορίες που μετέφεραν οι μαθητές μας στους φίλους τους για τους θεούς (σύμβολα,αγαπημένα ζώα,μύθοι…) και παρουσιάσαμε δείγματα από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε.
ΓΩΝΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣΑΠΟΛΛΩΝΑΣ
ΑΡΤΕΜΙΣ ΣΥΜΒΟΛΟ-ΤΟΞΟ
ΕΡΥΘΡΟΜΟΡΦΟΙ ΑΜΦΟΡΕΙΣ εμπνευσμένοι από τον άθλο του ΗΡΑΚΛΗ: ” Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΑΦΙ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΚΕΡΑΤΑ”
Με τη σειρά τους οι φίλοι μας, μας ενημέρωσαν για τις δικές τους δραστηριότητες και τη μεθοδολογία που θα ακολουθήσουν και ανανεώσαμε το διαδικτυακό ραντεβού μας με την υπόσχεση να έχουμε να επιδείξουμε περισσότερες δραστηριότητες και κατασκευές.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 στην Ελλάδα υπήρξε μια γιορτή που απλώθηκε σε κάθε γωνιά της χώρας αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι υπόθεση όλων μας και το μέλλον του ψηφιακού κόσμου είναι στα χέρια μας.Με τη συμμετοχή μας, στείλαμε ένα ηχηρό μήνυμα: Το Διαδίκτυο μπορεί και πρέπει να είναι ένας ασφαλής και θετικός χώρος για όλους!
Για τη συμμετοχή του σχολείου μας λάβαμε Βεβαίωση Υποστηρικτή!
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ- STEM-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ
Τίτλος: “Οι μικροί Μετεωρολόγοι”
Εργαστήριο 1ο:
“Ο αγαπημένος μου καιρός”
Με αφορμή μια πολύ βροχερή μέρα ξεκινήσαμε στην παρεούλα συζήτηση για τον καιρό και πώς επηρεάζει τη ζωή μας.Με τη βοήθεια του διαγγράμματος K W L H (Tι ξέρω,τι θέλω να μάθω,τι έμαθα,πώς το έμαθα) το οποίο θα εμπλουτίζουμε σε όλη τη διάρκεια των εργαστηρίων, ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις και αντιλήψεις των παιδιών για το θέμα και τι θα ήθελαν να μάθουν γι αυτό.
” Τα σύμβολα του καιρού”
Δημιουργήσαμε έναν πίνακα αναφοράς με τα σύμβολα του καιρού που γνωρίζουμε και τις αντίστοιχες λέξεις ,ώστε να ανατρέχουμε σε αυτόν όποτε χρειάζεται.
“Ο αγαπημένος μας καιρός”
Συζητήσαμε για τον αγαπημένο μας καιρό,επιχειρηματολογώντας για την προτίμησή μας και ψηφίσαμε ανάλογα.Μετά την καταμέτρηση των ψήφων νικητής αγαπημένος καιρός αναδείχτηκε το ΧΙΟΝΙ.
Αποτυπώσαμε εικαστικά σε ατομικό φύλλο εργασίας με αντίστοιχη γραφή τον αγαπημένο μας καιρό και τι μας αρέσει να κάνουμε σε αυτόν.
Εργαστήριο 2ο:
“Τι καιρό έχουμε σήμερα”
“Καιρός -Ενδυμασία-Ανθρώπινη δραστηριότητα”
Μέσα από συζήτηση τα παιδιά εξέφρασαν τη γνώμη τους και κατανόηδαν τη σύνδεση των καιρικών φαινομένων με την ενδυμασία ,την ανθρώπινη δραστηριότητα και τα διάφορα συναισθήματα που μας προκαλούν.
Παρακολούθησαν βίντεο με δελτία καιρού και αποφάσισαν να γίνουν μικροί μετεωρολόγοι καταγράφοντας καθημερινά το δικό τους δελτίο καιρού,παρατηρώντας τον ουρανό ,ζωγραφίζοντας το αντίστοιχο σύμβολο,τη θερμοκρασία στο θερμόμετρο, τα ανάλογα ρούχα και τις προβλέψεις τους για την επόμενη μέρα.
Έτσι στο τέλος κάθε εβδομάδας θα μετράμε τις ημέρες με ήλιο, με συννεφιά, με αέρα και βροχή και θα κάνουμε τις συγκρίσεις και τις υποθέσεις μας για τις επόμενες μέρες.
“Ο Τροχός του Καιρού”
Δημιουργήσαμε και τον τροχό του καιρού της τάξης μας για να τον σημειώνουμε καθημερινά.
Ακολούθησε ατομική κατασκευή του τροχού του καιρού για το σπίτι.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
1. Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος: «Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας»
Εργαστήριο 1ο:
“Δέσιμο και συνοχή της ομάδας”
Παίζουμε παιχνίδια ενεργοποίησης για το καλύτερο δέσιμο και τη συνοχή της ομάδας.
“Μια μεγάλη καρδιά”
Τα παιδιά φτιάχνουν μια καρδιά με τον εαυτό τους και το όνομά τους στο κέντρο και διακοσμούν την τάξη .
Εργαστήριο 2ο:
“Χωρίς νερό, τροφή και στέγη … μας χρειάζονται!”
Με αφορμή το βιβλίο της Unisef “Μια ζωή σαν τη δική μου” (Richard, 2014), που υπάρχει στη σχολική βιβλιοθήκη παρουσιάζονται οι συνοδευτικές εικόνες και ακολουθεί συζήτηση για την καθημερινή ζωή πολλών παιδιών του τρίτου κόσμου, την έλλειψη σε αγαθά που είναι αναγκαία για την επιβίωση, όπως το καθαρό/πόσιμονερό, την επαρκή και ποιοτική τροφή για τα ίδια και τις οικογένειές τους, για τις δυσκολίες πρόσβασης στην εκπαίδευση, για τα προβλήματα στέγασης καθώς και για το δύσκολο αγώνα να επιβιώσουν από εχθροπραξίες στις περιοχές τους.
Δημιουργία νοητικού χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου
Εργαστήριο 3ο
“Δικαιώματα του παιδιού”
Μέσα από την παρακολούθηση της ταινίας «Ειρήνη», που είναι η ιστορία μιας μικρής προσφυγοπούλας,που αναγκάστηκε να φύγει από την πατρίδα της ,προβληματιστήκαμε και διατυπώσαμε υποθέσεις για τους λόγους που σε κάποιες χώρες τα δικαιώματα των ανθρώπων κινδυνεύουν.Μάθαμε τους όρους: ” δικαίωμα” “ανάγκες” και” υποχρεώσεις” και αποτυπώσαμε εικάστικά μια φιλόξενη πολιτεία για την μικρή προσφυγοπούλα δίνοντας ο καθένας το δικό του όνομα.Οι ιδέες μας πολλές και ξεχωριστές:”Η πολιτεία της Αγάπης και της Φιλίας “,”Η Χαρούμενη πολιτεία”,Η Φιλόξενη πολιτεία”
Εργαστήριο 4ο
“Τα δικαιώματα ανήκουν σε όλους”
Ως συνέχεια του εργαστηρίου που προηγήθηκε για τα δικαιώματα των παιδιών,προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε«αν τα δικαιώματα είναι κοινά σε κάθε ύπαρξη πάνω στη γη». Τα παιδιά διατύπωσαν τις απόψεις τους και καταγράψαμε τις ανάγκες του αγαπημένου μας κουνελιού της ηρεμίας .
Στη συνέχεια συζητήσαμε με βάση τις καταγραφές μας για τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου και δημιουργήσαμε ένα διάγραμμα όπου διατυπώσαμε τις σκέψεις μας για τις βασικές ανάγκες ένός παιδιού για να είναι ευτυχισμένο.
Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών και παρουσιάσαμε τη: ”Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού, 20 Νοεμβρίου 1989”, με εικονογραφημένες καρτέλες δημιουργώντας το Κέντρο Μάθησης για τα “Ανθρώπινα Δικαιώματα”
Δημιουργήσαμε ομαδικό κολλάζ μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου, αποτυπώνοντας εικαστικά τα μπαλόνια με τα δικαιώματα των παιδιών, επιλέγοντας ο καθένας ένα από αυτά.
Εργαστήριο 5ο
Α) “Οι φόβοι των παιδιών, φόβοι όλων μας”
Με αφορμή την ταινία Ειρήνη που είχαν δει στο 3ο εργαστήριο και έχοντας επεξεργαστεί και εξοικειωθεί με τις έννοιες: “Δικαίωμα, Ανάγκη, Υποχρέωση” τα παιδιά, εστιάσαμε στα συναισθήματα που βιώνει η μικρή προσφυγοπούλα στο ταξίδι της για μια νέα πατρίδα και συζητήσαμε τους λόγους που κάποιοι άνθρωποι αναγκάζονται να φύγουν από την πατρίδα τους .Με κυρίαρχο συναίσθημα το φόβο που νιώθουν οι πρόσφυγες εκφράσαμε και αποτυπώσαμε εικαστικά και τους δικούς μας φόβους. Στη συνέχεια κάναμε μπάλες τις ζωγραφιές με τους φόβους μας και τις πετάξαμε στο κουτί που διώχνει τους φόβους κρύβοντας το μακριά από την τάξη μας για να εξαφανιστούν και να μην μας ενοχλούν πια.
“Αλυσίδα φιλίας”
Τα παιδιά αναφέρουν τρόπους με τους οποίους δείχνουν καλοσύνη και φιλικότητα, σε γνωστούς και σε άγνωστους ανθρώπους. Κάθε παιδί παρουσιάζει έναν τρόπο στην ολομέλεια. Καταγράφουμε κάθε ιδέα σε λωρίδα χαρτονιού και δημιουργούμε την Αλυσίδα της Φιλίας και του Σεβασμού όπου κάθε κρίκος αποτελεί και μια ιδέα των παιδιών.
Εργαστήριο 6ο
Β)” Οι φόβοι των παιδιών, φόβοι όλων μας”
“Η βαλίτσα του πρόσφυγα”
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι:” Η ΒΑΛΙΤΣΑ” του Chris Naylor -Ballesteros και αφού συζητήσαμε στην παρεούλα τις σκέψεις και τις εντυπώσεις μας αποτυπώσαμε εικαστικά σε ατομικό φύλλο εργασίας τι θα παίρναμε μαζί μας σε περίπτωση που χρειαζόταν να αφήσουμε ξαφνικά το σπίτι μας.
“Όλοι ίδιοι, όλοι διαφορετικοί”
“Πες μου κάτι για σένα”
Κρατώντας το αγαπημένο μας κουνελάκι κάθε παιδί ανέφερε στην ολομέλεια κάτι που του αρέσει ώστε να κατανοήσουν όλοι ότι είμαστε ίδιοι αλλά και διαφορετικοί ταυτόχρονα με διαφορετικές προτιμήσεις αλλά τόσο ξεχωριστοί και μοναδικοί.
Εργαστήριο 7ο
“Όλοι μαζί μπορούμε”
“Στην Χώρα των Τσαφ και Τσουφ”
Τα παιδιά δραματοποιούν και συμμετέχουν στην ιστορία των φυλών Τσαφ και Τσουφ που αφηγείται ο/η νηπιαγωγός. Η ιστορία αφορά δύο φυλές που χωρίστηκαν και υπέφεραν εξαιτίας της ζήλειας και της διχόνοιας των αρχηγών τους, χάνοντας την πρόσβαση σε στέγη ,δουλειά και φιλία .Στο τέλος οι φυλές συμφιλιώνονται και βελτιώνουν τις συνθήκες ζωής τους. Ακολουθεί συζήτηση στην παρεούλα για το δικαίωμα στη φιλία τη συνεργασία και για τα άσχημα αποτελέσματα της ζήλιας και της διχόνοιας μεταξύ των ανθρώπων.
“Αξιολόγηση”
Οι μαθητές κλήθηκαν να συζητήσουν και να αναδείξουν τα σημεία που τους άρεσαν πολύ και εκείνα που δεν τους άρεσαν ή τους δυσκόλεψαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και συμπλήρωσαν φύλλα αυτοαξιολόγησης.
ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!
Α’ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη 1. Συνεργασία -Συνεργασία στο νηπιαγωγείο
Γ΄ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Δημιουργώ και καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία,
Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και μαθηματικών
Τα εργαστήρια δεξιοτήτων της Γ΄Θεματικής Ενότητας:Δημιουργώ και καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία με τίτλο : Σκάκι και φαντασία είχαν στόχο την καλλιέργεια και ανάπτυξη των δεξιοτήτων του νου όπως επίσης την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της ενεργού εμπλοκής των μαθητών.Το πρόγραμμα εστιάζει στη σύνδεση του παιχνιδιού με τα Μαθηματικά και τη στρατηγική σκέψη ενώ αποτελεί μια εναλλακτική, διαφοροποιημένη εκπαιδευτική δραστηριότητα που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες .
Τίτλος 1ου εργαστηρίου:Ας σχεδιάσουμε μια σκακιέρα
Ο εκπαιδευτικός παρουσίασε την εικόνα μιας σκακιέρας, αναλύοντας τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα, τις έννοιες της γραμμής (οριζόντια) και της στήλης (κάθετα) όπως επίσης του μεγάλου τετραγώνου 8×8 (8 γραμμές επί 8 στήλες) το οποίο περιέχει 64 μικρότερα τετράγωνα που αποτελούν τις θέσεις στις οποίες μπορούν να κινηθούν τα σκακιστικά κομμάτια. Οι μαθητές και οι μαθήτριες κλήθηκαν, υπό τις οδηγίες συγκεκριμένου φυλλαδίου εργασίας, να σχεδιάσουν και να χρωματίσουν μια δική τους σκακιέρα χρησιμοποιώντας χάρακα.
Τίτλος 2ου εργαστηρίου:Ας κατασκευάσουμε τα σκακιστικά κομμάτια
Η εκπαιδευτικός παρουσίασε με φυσικό , απτικό και ψηφιακό τρόπο, τα 6 σκακιστικά κομμάτια (Βασιλιάς, Βασίλισσα, Πύργος, Αξιωματικός, Ίππος, στρατιώτης ) και συζήτησε με τα παιδιά για τον ρόλο του κάθε κομματιού.Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες κατασκεύασαν τα δικά τους 6 σκακιστικά πιόνια, με όποιο υλικό επέλεξαν,(πλαστελίνη,χαρτόνι)
Τίτλος 3ου εργαστηρίου:Ας παίξουμε μια σκακιστική «ναυμαχία»
Το κάθε παιδί με το σετ που έχει φτιάξει στο πρηγούμενο εργαστήρι , παίζει σε ζευγάρια μια παραλλαγή της γνωστής «ναυμαχίας».
Τίτλος 4ου εργαστηρίου:Ας μάθουμε τις κινήσεις των σκακιστικών κομματιών
Στο εργαστήρι αυτό, ο εκπαιδευτικός εξηγεί συνοπτικά στα παιδιά τις κινήσεις με τις οποίες κινείται πάνω στη σκακιέρα το κάθε σκακιστικό κομμάτι. Η διδασκαλία βασίζεται στη γνώση του εκπαιδευτικού, σε σκακιστικά βιβλία και σε βιντεοσκοπημένα μαθήματα επίδειξης που βρίσκονται αναρτημένα στο διαδίκτυο (ενδεικτικά: https://www.youtube.com/watch?v=SbUTih7C444 ) . Οι μαθητές/τριες που γνωρίζουν ήδη τις κινήσεις των σκακιστικών κομματιών έγιναν βοηθοί του εκπαιδευτικού, συμβάλλοντας στην καλύτερη και ταχύτερη εκμάθηση των κινήσεων από όλα τα παιδιά του τμήματος.Μπορεί, για παράδειγμα, να αξιοποιηθεί η πλατφόρμα https://www.chesskid.com/el/ η οποία περιλαμβάνει ανοικτά προσβάσιμο εκπαιδευτικό υλικό για το παιχνίδι του σκακιού.
Τίτλος 5ου εργαστηρίου:Ας δημιουργήσουμε και ας λύσουμε σκακιστικές ασκήσεις εξάσκησης ή ας παίξουμε μια παρτίδα
Στο πέμπτο εργαστήριο, ο εκπαιδευτικός παρουσίασε στα παιδιά καρτέλες με απλούς σκακιστικούς γρίφους (ασκήσεις εξάσκησης), οι οποίοι ανταποκρίνονται στη γνώση των κινήσεων των σκακιστικών κομματιών που προηγήθηκε στο προηγούμενο εργαστήριο. Εκτός από τις καρτέλες,μοιράζει στα παιδιά φυλλάδιο εργασίας,
Τίτλος 6ου εργαστηρίου:Τελική αξιολόγηση
Στο εργαστήρι που αφορά στην αξιολόγηση του Προγράμματος, οι μαθητές κλήθηκαν να συζητήσουν και να αναδείξουν τα σημεία που τους άρεσαν πολύ και εκείνα που δεν τους άρεσαν ή τους δυσκόλεψαν.
Δ΄ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:Φροντίζω το Περιβάλλον
” Τι γνωρίζουμε για το δάσος;”
Αρχικά αξιοποιήθηκε η ρουτίνα σκέψης KWLH,ένας γραφικό οργανωτής που βοηθά τους μαθητές να οργανώσουν τις γνώσεις τους σχετικά με ένα θέμα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ανάγνωση. Οι μαθητές είπαν τι γνωρίζουν για το δάσος ,ενεργοποιώντας προυπάρχουσες γνώσεις, έθεσαν ερωτήσεις και αποτύπώσαν τι έμαθαν.
στη συνέχεια παρακολούθησαν εκπαιδευτικό βίντεο για το δάσος
διαβάσαμε βιβλία και πληροφορίες που έφεραν οι μαθητές
Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών στο Άλσος Συγγρού όπου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:
Εξερεύνηση του αττικού δάσους, του 19ου αιώνα μέσα στο Δάσος Συγγρού.
το πρόγραμμα περιελάμβανε:
– θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του δασικού οικοσυστήματος,
– υλοποίηση του προγράμματος με ενεργή παρουσία στο πεδίο (Δάσος Συγγρού): διαδρομή, παρατήρηση, δραστηριότητες, συλλογή στοιχείων, παιδαγωγικά παιχνίδια, επεξεργασία δεδομένων.
Από την επίσκεψη στο δάσος φτιάξαμε το ηλεκτρονικό φυτολόγιο της τάξης μας με φυτά που ζουν στα δάση
Στο τέλος συζητήσαμε για τις πυρκαγιές στα δάση, ποιές είναι οι αιτίες που τις προκαλούν .είδαμε το παραμύθι πυρκαγιάστοδασος
Σας παραθέτουμε βασικές συμβουλές για γονείς από το ΚΜΟΠ (ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ), στα πλαίσια της ”Πανελλήνιας ημέρας κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού” που καθιερώθηκε στις 6 Μαρτίου.
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του φετινού σχέδιου δράσης, που αφορά στην ενίσχυση των σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους μέσω της καλλιέργειας κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης ,κοινωνικής και συναισθηματικής ενδυνάμωσης για την πρόληψη οποιασδήποτε μορφής βίας στο σχολικό περιβάλλον και με αφορμή τη σημερινή ημέρα κατά της σχολικής βίας,πραγματοποιήσαμε με τους μαθητές μας δραστηριότητες με στόχο την ευαισθητοποίηση, την πρόληψη και την αντιμετώπιση ανάλογων περιστατικών στο σχολείο τους.
Αρχικά καταγράψαμε τις σκέψεις των παιδιών για το τι είναι γι αυτά ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ, για να ανιχνεύσουμε τις υπάρχουσες γνώσεις τους για το θέμα.
Στη συνέχεια δημιουργήσαμε το κάθε παιδί την καρδιά του και συζητήσαμε με ποιες συμπεριφορές των φίλων μας η καρδιά μας πονά και τσαλακώνεται.Το κάθε παιδί είπε τη σκέψη του(όταν με χτυπούν,όταν με σπρώχνουν,όταν δε με παίζουν,όταν με κοροιδεύουν,όταν μου παίρνουν το παιχνίδι μου κ.α) την οποία και καταγράψαμε στη δική του καρδιά.Τσαλάκωσε ο καθένας το χαρτόνι με την καρδιά του και προσπάθησε να την ισιώσει όπως πριν χωρίς να τα καταφέρει.Τα παιδιά κατανόησαν ότι όταν πληγώνουμε τους φίλους μας με λέξεις και πράξεις στενοχωριούνται .
Παίζοντας παιχνίδια ρόλων με σενάρια από τις σκέψεις τους που είχαμε καταγράψει και αναλαμβάνοντας ενναλάξ το ρόλο του θύτη και του θύματος προσπάθησαν να δώσουν λύσεις και να βρουν τρόπους αντιμετώπισης πρόληψης και διαχείρισης βίαιων συμπεριφορών ώστε να ενδυναμωθούν συναισθηματικά και ψυχικά
Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες παρακολουθήσαμε το βίντεο ¨’Η ημέρα που έγινα κι εγώ λύκος” από το ομώνυμο βιβλίο της Amelie Javaux που προσεγγίζει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και αναδεικνύει τη δύναμη της φιλίας στις ανθρώπινες σχέσεις.
Μια άλλη προσέγγιση στο θέμα της βίας ,συζητήθηκε με το βιβλίο Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε( Ελίζαμπεθ Βέρντικ και Μαριέκα Χάινλεν). Αυτό το βιβλίο προτρέπει τα παιδιά να παρατηρήσουν και να κατανοήσουν τη γλώσσα του σώματος που χρησιμοποιούν τα ζώα, τις εκφράσεις τους, τις φωνές τους. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι το πείραγμα ενοχλεί τα ζώα. Αντίθετα, αν επιλέξουν να τους συμπεριφέρονται με ευγένεια, γλυκύτητα και σεβασμό, θα κερδίσουν μια ζεστή, τρυφερή σχέση, μια σχέση ζωής που τα κάνει να σέβονται κάθε ζωντανό πλάσμα.
επίσης διαβάσαμε το βιβλίο ΟΛΙΒΕΡ ΚΑΙ ΣΟΦΙ ,ένα βιβλίο που βοηθά τα παιδιά τα οποία δέχονται εκφοβισμό να κατανοήσουν και να διαχειριστούν αυτά που τους συμβαίνουν.
Δημιουργήσαμε ομαδικές εργασίες με το σύνθημα:”ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ- ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ”,ζωγραφίζοντας συμπεριφορές που μας πληγώνουν και συμπεριφορές που μας κάνουν χαρούμενους.
Μάθαμε και τα 5 βήματα που πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίζουμε τη σχολική βία όταν τη συναντούμε(ΑΓΝΟΩ,ΛΕΩ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΣΤΑΜΑΤΑ,ΛΕΩ ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΤΑΜΑΤΑ,ΦΕΥΓΩ,ΤΟ ΛΕΩ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ)ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητας της
Δημιουργήσαμε και έναν πίνακα αναφοράς με τους τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων συμπεριφορών που τοποθετήσαμε σε εμφανές σημείο της τάξης για να τους θυμόμαστε και να αντιδράμε ανάλογα.
Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025.
Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:proti-eggrafi.services.gov.gr/
Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2021).
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου.
Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου μας είναι το πολύγωνο που σχηματίζεται από τις οδούς:
Καλωσορίζοντας τον Μάρτιο, οι μαθητές/τριες φόρεσαν τον “Μάρτη” ,ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από άσπρη και κόκκινη κλωστή, που σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Το βραχιολάκι αυτό συνήθιζαν να το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή να το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να το πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.
Ο Μάρτης είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης. ο μήνας των χελιδονιών και των πελαργών,ο μήνας της βλάστησης και των πρώτων λουλουδιών, μα και ο μήνας των μεγάλων αντιθέσεων και των απότομων μεταβολών. H αστάθεια του είναι χαρακτηριστική. Μπορεί το πρωί να αρχίσει με λιακάδα και γαλανό ουρανό και ύστερα από λίγο να αρχίσει να θυμώνει, να κατσουφιάζει και να γυρίζει σε βροχές και μπουμπουνητά. Με αφορμή την λαική παροιμία για τον Μάρτη ,υποδεχόμαστε τον πρώτο μήνα της Άνοιξης διαβάζοντας την ιστορία της Λότης Πέτροβιτς.
Μάσκες, σερπαντίνες, κομφετί, πολύχρωμες στολές και ατελείωτη φαντασία δημιούργησαν ένα μοναδικό σκηνικό σε μια αυλή γεμάτη γέλια, χαμόγελα, τραγούδια παιχνίδια και χορό.Το πάρτι μας περιελάμβανε:
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή