EU Code Week 4 All

Για την συμμετοχή μας στον διαγωνισμό EU Code Week 4 All και την ολοκλήρωση  με επιτυχία της πρόκλησης του Πιστοποιητικού Αριστείας λάβαμε το πιστοποιητικό μας.

H συνεργασία που δημιουργήσαμε  με άλλους διοργανωτές δραστηριοτήτων είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση του προγραμματισμού σε περισσότερους μαθητές παγκοσμίως και ελπίζουμε να έχουμε  βοηθήσει να προσεγγίσουμε αυτόν τον στόχο και  να προωθήσουμε τις ψηφιακές δεξιότητες!



Λήψη αρχείου

Δεύτερη Τηλεδιάσκεψη με το 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Αγχιάλου Νομού Μαγνησίας

Σήμερα 14-3-25 πραγματοποιήσαμε τη δεύτερη διαδυκτιακή μας συνάντηση με τους φίλους μας από το 1ο Νηπιαγωγείο Νέας Αγχίαλου Νομού Μαγνησίας,στα πλαίσια της συμμετοχής μας  στο πρόγραμμα‘’Από τη μυθολογία στο Διάστημα Myth2Space’’ του Διεθνούς Θεματικού Δικτύου Εκπαίδευσης για τηνΑειφορία.

Σκοπός της σημερινής συνάντησης ήταν η παρουσίαση μεθοδολογίας εργασίας και θέματος που θα
ασχοληθεί το κάθε μέλος της ομάδας συνεργασίας 

Ενημερώσαμε τα παιδιά του Νηπιαγωγείου της Νέας Αγχιάλου για την επιλογή μας να ξεκινήσουμε το σχεδιασμό των δράσεων μας μαθαίνοντας για τους δύο θεούς της Μυθολογίας τον Απόλλωνα και την Άρτεμις που έδωσαν τα ονόματά τους στις διαστημικές αποστολές της NASA και να συνδέσουμε τις γνώσεις μας με τον υπέροχο κόσμο του διαστήματος με τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος,τους αστερισμούς ,τη ζωή στη γη ,τη σελήνη, τη ζωή των αστροναυτών και τα επιτεύγματά τους .

Μοιραστήκαμε τις γνώσεις μας για τους δύο αυτούς θεούς μέσα από πληροφορίες που μετέφεραν οι μαθητές μας στους φίλους τους για τους θεούς (σύμβολα,αγαπημένα ζώα,μύθοι…) και παρουσιάσαμε δείγματα από τις δραστηριότητες που υλοποιήσαμε.

GONIA MYTHOLOGIA  Apollonaς 1  Apollonaς 2

                ΓΩΝΙΑ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑΣ                                                                   ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ

Artemiς zografikh  Artemiς ichnografhma toxa

                                                       ΑΡΤΕΜΙΣ                                                                                     ΣΥΜΒΟΛΟ-ΤΟΞΟ

AGGEIA

ΕΡΥΘΡΟΜΟΡΦΟΙ ΑΜΦΟΡΕΙΣ εμπνευσμένοι από τον άθλο του ΗΡΑΚΛΗ: ” Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΑΦΙ ΜΕ ΤΑ ΧΡΥΣΑ ΚΕΡΑΤΑ”

Με τη σειρά τους οι φίλοι μας, μας ενημέρωσαν για τις δικές τους δραστηριότητες και τη μεθοδολογία που θα ακολουθήσουν και ανανεώσαμε το διαδικτυακό ραντεβού μας με την υπόσχεση να έχουμε να επιδείξουμε περισσότερες δραστηριότητες και κατασκευές.

 

Βεβαίωση Υποστηρικτή 2025

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 στην Ελλάδα υπήρξε μια γιορτή που απλώθηκε σε κάθε γωνιά της χώρας αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η ασφάλεια στο διαδίκτυο είναι υπόθεση όλων μας και το μέλλον του ψηφιακού κόσμου είναι στα χέρια μας.Με τη συμμετοχή μας, στείλαμε ένα ηχηρό μήνυμα: Το Διαδίκτυο μπορεί και πρέπει να είναι ένας ασφαλής και θετικός χώρος για όλους!

Για τη συμμετοχή του σχολείου  μας λάβαμε  Βεβαίωση Υποστηρικτή!

 



Λήψη αρχείου

Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2025-2026

 

                                                    25198 ergastiria drastiriotitwn nhpps 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ-  STEM-ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Τίτλος: “Οι μικροί Μετεωρολόγοι”

Εργαστήριο 1ο:

“Ο αγαπημένος μου καιρός”

Με αφορμή μια πολύ βροχερή μέρα ξεκινήσαμε στην παρεούλα συζήτηση για τον καιρό και πώς επηρεάζει τη ζωή μας.Με τη βοήθεια του διαγγράμματος K W L H (Tι ξέρω,τι θέλω να μάθω,τι έμαθα,πώς το έμαθα) το οποίο θα εμπλουτίζουμε σε όλη τη διάρκεια των εργαστηρίων, ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις και αντιλήψεις των παιδιών για το θέμα και τι θα ήθελαν να μάθουν γι αυτό.

BROCHH  20251126 130017

” Τα σύμβολα του καιρού”

Δημιουργήσαμε έναν πίνακα αναφοράς με τα σύμβολα του καιρού που γνωρίζουμε και τις αντίστοιχες λέξεις ,ώστε να ανατρέχουμε σε αυτόν όποτε χρειάζεται.

20251126 125816 20251126 114056

“Ο αγαπημένος μας καιρός”

Συζητήσαμε για τον αγαπημένο μας καιρό,επιχειρηματολογώντας για την προτίμησή μας και ψηφίσαμε ανάλογα.Μετά την καταμέτρηση των ψήφων νικητής αγαπημένος καιρός αναδείχτηκε το ΧΙΟΝΙ.

20251212 103019

Αποτυπώσαμε εικαστικά σε ατομικό φύλλο εργασίας με αντίστοιχη γραφή τον αγαπημένο μας καιρό και τι μας αρέσει να κάνουμε σε αυτόν.

20251215 125059

Εργαστήριο 2ο:

“Τι καιρό έχουμε σήμερα”

“Καιρός -Ενδυμασία-Ανθρώπινη δραστηριότητα”

Μέσα από συζήτηση τα παιδιά εξέφρασαν τη γνώμη τους και κατανόηδαν τη σύνδεση των καιρικών φαινομένων με την ενδυμασία ,την ανθρώπινη δραστηριότητα και τα διάφορα συναισθήματα που μας προκαλούν.

Παρακολούθησαν βίντεο με δελτία καιρού και αποφάσισαν να γίνουν μικροί μετεωρολόγοι καταγράφοντας καθημερινά το δικό τους δελτίο καιρού,παρατηρώντας τον ουρανό ,ζωγραφίζοντας το αντίστοιχο σύμβολο,τη θερμοκρασία στο θερμόμετρο, τα ανάλογα ρούχα και τις προβλέψεις τους για την επόμενη μέρα.

Έτσι στο τέλος κάθε εβδομάδας θα μετράμε τις ημέρες με ήλιο, με συννεφιά, με αέρα και βροχή και θα κάνουμε  τις συγκρίσεις και τις υποθέσεις μας για τις επόμενες μέρες.

20251212 10041320251212 102815

“Ο Τροχός του Καιρού”

Δημιουργήσαμε και τον τροχό του καιρού της τάξης μας για να τον σημειώνουμε καθημερινά.

20251212 102740

Ακολούθησε ατομική κατασκευή του τροχού του καιρού  για το σπίτι.

20251216 121902

20251216 121933

20251216 121912

 

 

 

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

 1. Ανθρώπινα Δικαιώματα

Τίτλος: «Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας»

Εργαστήριο 1ο:

“Δέσιμο και συνοχή της ομάδας”

Παίζουμε παιχνίδια ενεργοποίησης για το καλύτερο δέσιμο και τη συνοχή της ομάδας.

20251015 093356 20251015 093331 20251015 093619

20251015 093303

  “Μια μεγάλη καρδιά”

Τα παιδιά φτιάχνουν μια καρδιά με τον εαυτό τους και το όνομά τους στο κέντρο και διακοσμούν την τάξη .

20251015 113857 20251021 115327

Εργαστήριο 2ο:

“Χωρίς νερό, τροφή και στέγη … μας χρειάζονται!”

Με αφορμή το βιβλίο της Unisef “Μια ζωή σαν τη δική μου” (Richard, 2014), που υπάρχει στη σχολική βιβλιοθήκη παρουσιάζονται οι συνοδευτικές εικόνες και ακολουθεί συζήτηση για την καθημερινή ζωή πολλών παιδιών του τρίτου κόσμου, την έλλειψη σε αγαθά που είναι αναγκαία για την επιβίωση, όπως το καθαρό/πόσιμονερό, την επαρκή και ποιοτική τροφή για τα ίδια και τις οικογένειές τους, για τις δυσκολίες πρόσβασης στην εκπαίδευση, για τα προβλήματα στέγασης καθώς και για το δύσκολο αγώνα να επιβιώσουν από εχθροπραξίες στις περιοχές τους.

Δημιουργία νοητικού χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου

20251021 080607

Εργαστήριο 3ο

“Δικαιώματα του παιδιού”

Μέσα από την παρακολούθηση της ταινίας «Ειρήνη», που είναι η ιστορία μιας μικρής προσφυγοπούλας,που αναγκάστηκε να φύγει από την πατρίδα της ,προβληματιστήκαμε και διατυπώσαμε  υποθέσεις για τους λόγους που σε κάποιες χώρες τα δικαιώματα των ανθρώπων κινδυνεύουν.Μάθαμε τους όρους: ” δικαίωμα” “ανάγκες” και” υποχρεώσεις” και αποτυπώσαμε εικάστικά μια φιλόξενη πολιτεία για την μικρή προσφυγοπούλα δίνοντας ο καθένας το δικό του όνομα.Οι ιδέες μας πολλές και ξεχωριστές:”Η πολιτεία της Αγάπης και της Φιλίας “,”Η Χαρούμενη πολιτεία”,Η Φιλόξενη πολιτεία”

20251021 075758 1    20251021 075748

Εργαστήριο 4ο

“Τα δικαιώματα ανήκουν σε όλους”

Ως συνέχεια του εργαστηρίου που προηγήθηκε για τα δικαιώματα των παιδιών,προβληματιστήκαμε και συζητήσαμε«αν τα δικαιώματα είναι κοινά σε κάθε ύπαρξη πάνω στη γη». Τα παιδιά διατύπωσαν τις απόψεις τους και καταγράψαμε τις ανάγκες του αγαπημένου μας κουνελιού της ηρεμίας .

20251103 124056

Στη συνέχεια συζητήσαμε με βάση τις καταγραφές μας για τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου και δημιουργήσαμε ένα διάγραμμα όπου διατυπώσαμε τις σκέψεις μας για τις βασικές ανάγκες ένός παιδιού για να είναι ευτυχισμένο.

20251103 114449

Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών και παρουσιάσαμε  τη: ”Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού, 20 Νοεμβρίου 1989”, με εικονογραφημένες καρτέλες δημιουργώντας το Κέντρο Μάθησης για τα “Ανθρώπινα Δικαιώματα”

 

20251103 124551

Δημιουργήσαμε  ομαδικό κολλάζ μέσω της ομαδοσυνεργατικής μεθόδου, αποτυπώνοντας εικαστικά  τα μπαλόνια με τα δικαιώματα των παιδιών, επιλέγοντας ο καθένας ένα από αυτά.

20251104 205006 20251104 122454

Εργαστήριο 5ο

Α) “Οι φόβοι των παιδιών, φόβοι όλων μας”

Με αφορμή την ταινία Ειρήνη που είχαν δει στο 3ο εργαστήριο και έχοντας επεξεργαστεί και εξοικειωθεί με τις έννοιες: “Δικαίωμα, Ανάγκη, Υποχρέωση” τα παιδιά, εστιάσαμε στα συναισθήματα που βιώνει η μικρή προσφυγοπούλα στο ταξίδι της για μια νέα πατρίδα και συζητήσαμε τους λόγους που κάποιοι άνθρωποι αναγκάζονται να φύγουν από την πατρίδα τους .Με κυρίαρχο συναίσθημα το φόβο που νιώθουν οι πρόσφυγες εκφράσαμε και αποτυπώσαμε εικαστικά και τους δικούς μας φόβους. Στη συνέχεια κάναμε μπάλες τις ζωγραφιές με τους φόβους μας και τις πετάξαμε στο κουτί που διώχνει τους φόβους κρύβοντας το μακριά από την τάξη μας για να εξαφανιστούν και να μην μας ενοχλούν πια.

20251105 101042 20251105 101032

20251105 101149  20251107 075537

“Αλυσίδα φιλίας”

Τα παιδιά αναφέρουν τρόπους με τους οποίους δείχνουν καλοσύνη και φιλικότητα, σε γνωστούς και σε άγνωστους ανθρώπους. Κάθε παιδί παρουσιάζει έναν τρόπο στην ολομέλεια. Καταγράφουμε κάθε ιδέα σε λωρίδα χαρτονιού και δημιουργούμε την Αλυσίδα της Φιλίας και του Σεβασμού όπου κάθε κρίκος αποτελεί και μια ιδέα των παιδιών.

20251105 115911 

20251106 113536

20251106 113611

Εργαστήριο 6ο

Β)” Οι φόβοι των παιδιών, φόβοι όλων μας”

“Η βαλίτσα του πρόσφυγα”

Παρακολουθήσαμε το παραμύθι:” Η ΒΑΛΙΤΣΑ” του Chris Naylor -Ballesteros και αφού συζητήσαμε στην παρεούλα τις σκέψεις και τις εντυπώσεις μας αποτυπώσαμε εικαστικά σε ατομικό φύλλο εργασίας τι θα παίρναμε μαζί μας σε περίπτωση που χρειαζόταν να αφήσουμε ξαφνικά το σπίτι μας.

1567509 264x264 800x800 96x96 560x560 1

20251107 075148

“Όλοι ίδιοι, όλοι διαφορετικοί”

   “Πες μου κάτι για σένα”

Κρατώντας το αγαπημένο μας κουνελάκι κάθε παιδί ανέφερε στην ολομέλεια κάτι που του αρέσει ώστε να κατανοήσουν όλοι ότι είμαστε ίδιοι αλλά και διαφορετικοί ταυτόχρονα με διαφορετικές προτιμήσεις αλλά  τόσο ξεχωριστοί και μοναδικοί.

20251106 125059

Εργαστήριο 7ο

“Όλοι μαζί μπορούμε”

“Στην Χώρα των Τσαφ και Τσουφ”

Τα παιδιά δραματοποιούν και συμμετέχουν στην ιστορία των φυλών Τσαφ και Τσουφ που αφηγείται ο/η νηπιαγωγός. Η ιστορία αφορά δύο φυλές που χωρίστηκαν και υπέφεραν εξαιτίας της ζήλειας και της διχόνοιας των αρχηγών τους, χάνοντας την πρόσβαση σε στέγη ,δουλειά και φιλία .Στο τέλος οι φυλές συμφιλιώνονται και βελτιώνουν τις συνθήκες ζωής τους. Ακολουθεί συζήτηση στην παρεούλα για το δικαίωμα στη φιλία τη συνεργασία και για τα  άσχημα αποτελέσματα της ζήλιας και της διχόνοιας μεταξύ των ανθρώπων.

20251107 100509

“Αξιολόγηση”

Οι μαθητές  κλήθηκαν να συζητήσουν και  να αναδείξουν τα σημεία που τους άρεσαν πολύ και εκείνα που δεν τους άρεσαν ή τους δυσκόλεψαν στο συγκεκριμένο πρόγραμμα  και συμπλήρωσαν φύλλα αυτοαξιολόγησης.

ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ!

 

Stigmiotypo othonhs 2025 06 11 214424

 

Α’ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
1. Συνεργασία -Συνεργασία στο νηπιαγωγείο

Δημιουργία MP4  με το λογισμικό canva

 

Stigmiotypo othonhs 2025 06 11 213948

 

Β’ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ : Ζω καλύτερα – Ευ ζην, Υποθεματική- Τομέας: Υγεία “Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”

στο παρακάτω ηλεκτρονικό βιβλίο σχεδιασμένο με το λογισμικό book creator περιλαμβάνονται τα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν στην τάξη

ΔΟΝΤΙΑ

Stigmiotypo othonhs 2025 06 11 213643

Γ΄ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: Δημιουργώ και καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία,

Σκάκι, ένα παιχνίδι στρατηγικής και μαθηματικών

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων της Γ΄Θεματικής Ενότητας:Δημιουργώ και καινοτομώ –Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία   με τίτλο : Σκάκι και φαντασία είχαν στόχο την καλλιέργεια και ανάπτυξη των δεξιοτήτων του νου όπως επίσης την ενίσχυση της δημιουργικότητας και της ενεργού εμπλοκής των μαθητών.Το πρόγραμμα εστιάζει στη σύνδεση του παιχνιδιού με τα Μαθηματικά και τη στρατηγική σκέψη ενώ αποτελεί μια εναλλακτική, διαφοροποιημένη εκπαιδευτική δραστηριότητα που απευθύνεται σε όλους τους μαθητές και  τις μαθήτριες .

Τίτλος 1ου εργαστηρίου:Ας σχεδιάσουμε μια σκακιέρα

Ο εκπαιδευτικός παρουσίασε την εικόνα μιας σκακιέρας, αναλύοντας τα γεωμετρικά της χαρακτηριστικά. Συγκεκριμένα, τις έννοιες της γραμμής (οριζόντια) και της στήλης (κάθετα) όπως επίσης του μεγάλου τετραγώνου 8×8 (8 γραμμές επί 8 στήλες) το οποίο περιέχει 64 μικρότερα τετράγωνα που αποτελούν τις θέσεις στις οποίες μπορούν να κινηθούν τα σκακιστικά κομμάτια.  Οι μαθητές και οι μαθήτριες κλήθηκαν, υπό τις οδηγίες συγκεκριμένου φυλλαδίου εργασίας, να σχεδιάσουν και να χρωματίσουν μια δική τους σκακιέρα χρησιμοποιώντας χάρακα.

Stigmiotypo othonhs 2025 06 11 203906Stigmiotypo othonhs 2025 06 11 204000Τίτλος 2ου εργαστηρίου:Ας κατασκευάσουμε τα σκακιστικά κομμάτια 

Η εκπαιδευτικός παρουσίασε με φυσικό , απτικό και ψηφιακό τρόπο, τα 6 σκακιστικά κομμάτια (Βασιλιάς, Βασίλισσα, Πύργος, Αξιωματικός, Ίππος, στρατιώτης ) και συζήτησε με τα παιδιά για τον ρόλο του κάθε κομματιού.Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες   κατασκεύασαν τα δικά τους 6 σκακιστικά πιόνια, με όποιο υλικό επέλεξαν,(πλαστελίνη,χαρτόνι)

Stigmiotypo othonhs 2025 06 11 204536

Skaki 3

Τίτλος  3ου εργαστηρίου:Ας παίξουμε μια σκακιστική «ναυμαχία»

Το  κάθε παιδί με το σετ που έχει φτιάξει στο πρηγούμενο εργαστήρι ,  παίζει σε ζευγάρια  μια παραλλαγή της γνωστής «ναυμαχίας».

eikona Viber 2025 06 12 19 31 31 293eikona Viber 2025 06 12 19 31 31 016eikona Viber 2025 06 12 19 31 31 925

 

Τίτλος 4ου  εργαστηρίου:Ας μάθουμε τις κινήσεις των σκακιστικών κομματιών

Στο εργαστήρι αυτό, ο εκπαιδευτικός εξηγεί συνοπτικά στα παιδιά τις κινήσεις με τις οποίες κινείται πάνω στη σκακιέρα το κάθε σκακιστικό κομμάτι. Η διδασκαλία βασίζεται  στη γνώση του εκπαιδευτικού, σε  σκακιστικά βιβλία και   σε βιντεοσκοπημένα μαθήματα επίδειξης που βρίσκονται αναρτημένα στο διαδίκτυο (ενδεικτικά: https://www.youtube.com/watch?v=SbUTih7C444 ) . Οι μαθητές/τριες που γνωρίζουν ήδη τις κινήσεις των σκακιστικών κομματιών έγιναν βοηθοί του εκπαιδευτικού, συμβάλλοντας στην καλύτερη και ταχύτερη εκμάθηση των κινήσεων από όλα τα παιδιά του τμήματος.Μπορεί, για παράδειγμα, να αξιοποιηθεί η πλατφόρμα https://www.chesskid.com/el/ η οποία περιλαμβάνει ανοικτά προσβάσιμο  εκπαιδευτικό υλικό για το παιχνίδι του σκακιού.

eikona Viber 2025 06 12 19 31 32 255

Τίτλος 5ου εργαστηρίου:Ας δημιουργήσουμε και ας λύσουμε σκακιστικές ασκήσεις εξάσκησης ή ας παίξουμε μια παρτίδα

Στο πέμπτο εργαστήριο, ο εκπαιδευτικός παρουσίασε στα παιδιά καρτέλες με απλούς σκακιστικούς γρίφους (ασκήσεις εξάσκησης), οι οποίοι ανταποκρίνονται στη γνώση των κινήσεων των σκακιστικών κομματιών που προηγήθηκε στο προηγούμενο εργαστήριο. Εκτός από τις καρτέλες,μοιράζει στα παιδιά φυλλάδιο εργασίας,

eikona Viber 2025 06 12 19 31 32 461eikona Viber 2025 06 12 19 31 31 495 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τίτλος 6ου εργαστηρίου:Τελική αξιολόγηση

Στο εργαστήρι που αφορά στην αξιολόγηση του Προγράμματος, οι μαθητές κλήθηκαν να συζητήσουν και  να αναδείξουν τα σημεία που τους άρεσαν πολύ και εκείνα που δεν τους άρεσαν ή τους δυσκόλεψαν.

 

pik nik sto dasos 3

 

Δ΄ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ:Φροντίζω το Περιβάλλον

 ” Τι γνωρίζουμε για το δάσος;”

Αρχικά αξιοποιήθηκε  η ρουτίνα σκέψης KWLH,ένας γραφικό οργανωτής που βοηθά τους μαθητές να οργανώσουν τις γνώσεις τους σχετικά με ένα θέμα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ανάγνωση. Οι μαθητές είπαν τι γνωρίζουν για το δάσος ,ενεργοποιώντας προυπάρχουσες γνώσεις,  έθεσαν ερωτήσεις και αποτύπώσαν τι έμαθαν.

eikona Viber 2025 06 02 14 08 18 386

στη συνέχεια παρακολούθησαν εκπαιδευτικό βίντεο για το δάσος

δάσος

διαβάσαμε βιβλία και πληροφορίες που έφεραν οι μαθητές

1 dasos9

 

Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών στο Άλσος Συγγρού όπου παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

Εξερεύνηση του αττικού δάσους, του 19ου αιώνα μέσα στο Δάσος Συγγρού.

το πρόγραμμα περιελάμβανε:
– θεωρητική προσέγγιση της έννοιας του δασικού οικοσυστήματος,
– υλοποίηση του προγράμματος με ενεργή παρουσία στο πεδίο (Δάσος Συγγρού): διαδρομή, παρατήρηση, δραστηριότητες, συλλογή στοιχείων, παιδαγωγικά παιχνίδια, επεξεργασία δεδομένων.

IMG 8233

IMG 8225

Από την επίσκεψη στο δάσος φτιάξαμε το ηλεκτρονικό φυτολόγιο της τάξης μας με φυτά που ζουν στα δάση

 

Στο τέλος συζητήσαμε για τις πυρκαγιές στα δάση, ποιές είναι οι αιτίες που τις προκαλούν .είδαμε το παραμύθι πυρκαγιάστοδασος

Σχολικός εκφοβισμός: Βασικές συμβουλές για γονείς

Σας παραθέτουμε βασικές συμβουλές για γονείς από το ΚΜΟΠ  (ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ),  στα πλαίσια της ”Πανελλήνιας  ημέρας κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού” που καθιερώθηκε στις 6 Μαρτίου.



Λήψη αρχείου

6 Μαρτίου”Πανελλήνια Μέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Σχολικού Εκφοβισμού”

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν  δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του  εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του φετινού σχέδιου δράσης, που αφορά στην ενίσχυση των σχέσεων των μαθητών μεταξύ τους μέσω της καλλιέργειας κλίματος σεβασμού και εμπιστοσύνης ,κοινωνικής και συναισθηματικής ενδυνάμωσης για την πρόληψη οποιασδήποτε μορφής βίας στο σχολικό περιβάλλον και με αφορμή τη σημερινή ημέρα κατά της σχολικής βίας,πραγματοποιήσαμε με τους μαθητές μας δραστηριότητες με στόχο την ευαισθητοποίηση, την πρόληψη και την αντιμετώπιση ανάλογων περιστατικών στο σχολείο τους.

Αρχικά καταγράψαμε τις σκέψεις των παιδιών για το τι είναι γι αυτά ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ, για να ανιχνεύσουμε τις υπάρχουσες γνώσεις τους για το θέμα.

σχολική βία

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε το κάθε παιδί την καρδιά του και συζητήσαμε με ποιες συμπεριφορές  των φίλων μας η καρδιά μας πονά και τσαλακώνεται.Το κάθε παιδί είπε τη σκέψη του(όταν με χτυπούν,όταν με σπρώχνουν,όταν δε με παίζουν,όταν με κοροιδεύουν,όταν μου παίρνουν το παιχνίδι μου κ.α) την οποία  και καταγράψαμε στη δική του καρδιά.Τσαλάκωσε ο καθένας το χαρτόνι με την καρδιά του και προσπάθησε να την ισιώσει όπως πριν χωρίς να τα καταφέρει.Τα παιδιά κατανόησαν ότι όταν πληγώνουμε τους φίλους μας με λέξεις και πράξεις στενοχωριούνται .

Παίζοντας παιχνίδια ρόλων με σενάρια από τις σκέψεις τους που είχαμε καταγράψει και αναλαμβάνοντας ενναλάξ το ρόλο του θύτη και του θύματος προσπάθησαν να δώσουν λύσεις και να βρουν τρόπους αντιμετώπισης πρόληψης και διαχείρισης βίαιων συμπεριφορών ώστε να ενδυναμωθούν συναισθηματικά και ψυχικά

IMG 97faf7d2d9811665ad1a5e27a0f9dd0d V 2  IMG cc4d0a6b4ee931b95f504756ab82d184 V 1  IMG f49acd75e8eb668dfbcdb663a98e0837 V

Συνεχίζοντας τις δραστηριότητες  παρακολουθήσαμε το βίντεο ¨’Η ημέρα που έγινα κι εγώ λύκος” από το ομώνυμο βιβλίο της Amelie Javaux που προσεγγίζει το πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και αναδεικνύει τη δύναμη της φιλίας στις ανθρώπινες σχέσεις.

 lukos

Μια άλλη προσέγγιση στο θέμα της βίας ,συζητήθηκε με το βιβλίο Οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε ( Ελίζαμπεθ Βέρντικ και Μαριέκα Χάινλεν). Αυτό το βιβλίο προτρέπει τα παιδιά να παρατηρήσουν και να κατανοήσουν τη γλώσσα του σώματος που χρησιμοποιούν τα ζώα, τις εκφράσεις τους, τις φωνές τους. Τα παιδιά μαθαίνουν ότι το πείραγμα ενοχλεί τα ζώα. Αντίθετα, αν επιλέξουν να τους συμπεριφέρονται με ευγένεια, γλυκύτητα και σεβασμό, θα κερδίσουν μια ζεστή, τρυφερή σχέση, μια σχέση ζωής που τα κάνει να σέβονται κάθε ζωντανό πλάσμα.

oyres

επίσης διαβάσαμε το βιβλίο ΟΛΙΒΕΡ ΚΑΙ ΣΟΦΙ ,ένα βιβλίο που  βοηθά τα παιδιά τα οποία δέχονται εκφοβισμό να κατανοήσουν και να διαχειριστούν αυτά που τους συμβαίνουν.Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 17 230851

 

Δημιουργήσαμε ομαδικές εργασίες με το σύνθημα:”ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ- ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ”,ζωγραφίζοντας συμπεριφορές που μας πληγώνουν και συμπεριφορές που μας κάνουν χαρούμενους.

καρδιά 1 στοπ στη βία

Μάθαμε και τα 5  βήματα που πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίζουμε τη σχολική βία όταν τη συναντούμε(ΑΓΝΟΩ,ΛΕΩ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΣΤΑΜΑΤΑ,ΛΕΩ ΔΥΝΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΑ ΣΤΑΜΑΤΑ,ΦΕΥΓΩ,ΤΟ ΛΕΩ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ)ανάλογα με το βαθμό επικινδυνότητας  της

Δημιουργήσαμε και έναν πίνακα αναφοράς με τους τρόπους αντιμετώπισης τέτοιων συμπεριφορών που τοποθετήσαμε σε εμφανές σημείο της τάξης για να τους θυμόμαστε και να αντιδράμε ανάλογα.

5 βήματα

«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26»

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, για το σχολικό έτος 2025-26 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025.

 Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.

Οι αιτήσεις εγγραφών γίνονται με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρώτη Εγγραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:proti-eggrafi.services.gov.gr/

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-26, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών (γεννημένοι/ες το 2021).

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους , σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου.

Τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου  μας είναι το πολύγωνο που σχηματίζεται από τις οδούς:

ΤΕΡΨΙΘΕΑΣ-ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ-ΘΡΑΚΗΣ-ΘΕΡΜΟΠΥΛΩΝ-ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ-ΑΙΓ.ΠΕΛΑΓΟΥΣ-ΝΑΥΠΛΙΟΥ-ΕΙΡΗΝΗΣ-ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ-ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ-ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ-25ης ΜΑΡΤΙΟΥ-ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΤΕΡΨΙΘΕΑΣ.

 και μπορείτε να τα δείτε εδώ:

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 04 201345 1

 

Για περισσότερες πληροφορίες :



Λήψη αρχείου

Μάρτης είναι χάδια κάνει πότε κλαίει πότε γελάει

Καλωσορίζοντας τον Μάρτιο, οι μαθητές/τριες  φόρεσαν τον “Μάρτη” ,ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από  άσπρη και κόκκινη κλωστή, που σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Το βραχιολάκι αυτό συνήθιζαν να το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή να το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να το πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.

426351601 1555204488598718 4183181785151850394 n

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο Μάρτης είναι ο πρώτος μήνας της Άνοιξης. ο μήνας των χελιδονιών και των πελαργών,ο μήνας της βλάστησης και των πρώτων λουλουδιών, μα και ο μήνας των μεγάλων αντιθέσεων και των απότομων μεταβολών. H αστάθεια του είναι χαρακτηριστική. Μπορεί το πρωί να αρχίσει με λιακάδα και γαλανό ουρανό και ύστερα από λίγο να αρχίσει να θυμώνει, να κατσουφιάζει και να γυρίζει σε βροχές και μπουμπουνητά. Με αφορμή την λαική παροιμία για τον Μάρτη ,υποδεχόμαστε τον πρώτο μήνα της Άνοιξης  διαβάζοντας την ιστορία της Λότης Πέτροβιτς.

D12D2B61CF9E69F4897630A14A60896F

eikona Viber 2025 04 15 17 01 32 971 eikona Viber 2025 04 15 17 01 33 204 eikona Viber 2025 04 15 17 01 33 435 eikona Viber 2025 04 15 17 01 33 748 eikona Viber 2025 04 15 17 01 33 967 eikona Viber 2025 04 15 17 01 34 761eikona Viber 2025 04 15 17 01 35 106

Αποκριάτικο πάρτυ στην αυλή του Νηπιαγωγείου μας

Μάσκες, σερπαντίνες, κομφετί, πολύχρωμες στολές και ατελείωτη φαντασία δημιούργησαν ένα μοναδικό σκηνικό σε μια αυλή γεμάτη γέλια, χαμόγελα, τραγούδια παιχνίδια  και χορό.Το πάρτι μας περιελάμβανε:

  • Διαδραστικά παιχνίδια
  • Χορευτικά
  • Μαγικά
  • Ζογκλερικά
  • Μπαλονοκατασκεύες

Χωρίς τίτλο 2 1 Χωρίς τίτλο 3 Χωρίς τίτλο 5 Χωρίς τίτλο 4Χωρίς τίτλο 6 Χωρίς τίτλο 7 Χωρίς τίτλο 10Χωρίς τίτλο 8Χωρίς τίτλο 12Χωρίς τίτλο 11
Χωρίς τίτλο