ψηφιακά εργαλεία

αρχείο λήψης 1

Η νέα ψηφιακή στρατηγική αφορά στη δημιουργία μίας ψηφιακής κουλτούρας μάθησης με δράσεις που εφοδιάζουν και προετοιμάζουν «μελλοντικά-έτοιμους» πολίτες, οικοδομώντας νέες δεξιότητες ήδη από την προσχολική ηλικία. Ως εκ τούτου, απαιτείται ο εκσυγχρονισμός της Προσχολικής Εκπαίδευσης, ώστε να υποστηριχθεί το έργο των εκπαιδευτικών με σκοπό: α. να αξιοποιήσουν τις ψηφιακές τεχνολογίες στην τάξη με τον πλέον παιδαγωγικά ορθό και αποτελεσματικό τρόπο, β. να σχεδιάσουν καινοτόμες τεχνολογικά υποστηριζόμενες μαθησιακές δραστηριότητες, γ. να παρέχουν ελκυστικές εμπειρίες στους/στις μαθητές/τριες, προωθώντας την απόκτηση ψηφιακών και άλλων δεξιοτήτων και δ. να ενθαρρύνουν την ανακάλυψη της γνώσης, καλλιεργώντας ταυτόχρονα τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους. Στο πλαίσιο του ψηφιακού γραμματισμού, οι ΤΠΕ, ήτοι ψηφιακές τεχνολογίες, ψηφιακά εργαλεία και ψηφιακό υλικό,  λειτουργούν ως αντικείμενο μάθησης με στόχο τη γνωριμία των μαθητών/τριών του Νηπιαγωγείου με τις τεχνολογίες, την καλλιέργεια των ψηφιακών δεξιοτήτων τους, την ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους, μέσω των τεχνολογιών, και την κατανόηση της θέσης τους στην κοινωνία και τον πολιτισμό. 

Προτεινόμενα ψηφιακά εργαλεία προσχολικής ηλικίας:

https://tuxpaint.org/download/windows/

https://www.gcompris.net/index-el.html

https://www.scratchjr.org/

Φωτόδεντρο: Προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία

Ηχητική Περιγραφή και Νοερή Εικόνα

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10759?locale=el

Τόσα Όσα  http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10760?locale=el

Αναγνώριση και Αναπαραγωγή Μοτίβου

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10761?locale=el

Αποκρυπτογράφηση με εικόνες

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10762?locale=el

Σβήσιμο Οθόνης με σύρσιμο Ποντικιού

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10763?locale=el

Αναπαραγωγή Προτύπου http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10764?locale=el

Μείξη Χρωμάτων  http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10765?locale=el

Έγχρωμη Όραση  http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10766?locale=el

Κειμενογράφος για μικρά παιδιά

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10767?locale=el

Ζωγραφική για μικρά παιδιά

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10768?locale=el

Πίνακας Διπλής Εισόδου καιρός

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10769?locale=el

Υπολογιστικό Φύλλο για μικρά παιδιά

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10770?locale=el

Ο τροχός της τύχης Πιθανότητες

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10771?locale=el

Δημιουργώ τροφικές αλυσίδες

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10772?locale=el

Παιχνίδι μνήμης με ζώα  http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10773?locale=el

Πίνακας Διπλής εισόδου Μαθητές

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10774?locale=el

Παιχνίδι μνήμης με ήχους σπιτιού

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10775?locale=el

Πίνακες Ζωγραφικής (Παζλ)

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10776?locale=el

Παιχνίδι μνήμης με μουσικά όργανα

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10777?locale=el

Μηχανισμός Σκιάς  http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10778?locale=el

Ανάπτυξη Φυτού  http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10811?locale=el

Απλά Ηλεκτρικά Κυκλώματα

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10812?locale=el

Μηχανισμός Σκιάς με τρεις φακούς

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10853?locale=el

Βασικός προγραμματισμός ρομπότ

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11286?locale=el

Σύνθετος προγραμματισμός ρομπότ

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11287?locale=el

Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου, χωρίς δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11288?locale=el

Κίνηση σε λαβύρινθο για συλλογή αντικειμένου, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11289?locale=el

Προγραμματισμός ρομπότ με επεξεργασία δαπέδου

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11290?locale=el

Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, με δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11291?locale=el

Κίνηση ρομπότ σε λαβύρινθο, χωρίς δυνατότητα διόρθωσης προγράμματος

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/11292?locale=el

375769841 361286196284968 3208952798675292212 n

Τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούνται στο νηπιαγωγείο περιλαμβάνουν μια ποικιλία εφαρμογών, παιχνιδιών και πλατφορμών, που σχεδιάζονται ειδικά για την εκπαιδευτική διαδικασία και την ανάπτυξη των παιδιών σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα. Τα ψηφιακά εργαλεία προσφέρουν πολλά οφέλη στο νηπιαγωγείο, ενισχύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και την ανάπτυξη των παιδιών. Αναφέρονται μερικά από αυτά:

  1. Διασκεδαστική Μάθηση: Τα ψηφιακά εργαλεία μπορούν να καταστήσουν τη μάθηση πιο διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα για τα παιδιά, μέσω παιχνιδιών, εφαρμογών και διαδραστικών δραστηριοτήτων.
  2. Ατομική Προσαρμογή: Με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσφέρουν προσαρμοσμένη εκπαίδευση σε κάθε παιδί, λαμβάνοντας υπόψη τις ατομικές τους ανάγκες και το επίπεδο εκπαιδευτικής ανάπτυξης.
  3. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Τεχνολογίας: Τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τεχνολογία από μικρή ηλικία, αναπτύσσοντας σημαντικές δεξιότητες που τους βοηθούν στο μέλλον.
  4. Κοινωνική Αλληλεπίδραση: Μέσω ψηφιακών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων, τα παιδιά μπορούν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, να μοιράζονται ιδέες και να συνεργάζονται.
  5. Ανάπτυξη Γνώσης και Δεξιοτήτων: Μέσω εκπαιδευτικών εφαρμογών και πόρων, τα παιδιά μπορούν να ενισχύσουν τις γνώσεις τους σε θέματα όπως η ανάγνωση, η μαθηματική κατανόηση, η επιστήμη και άλλα.
  6. Διασύνδεση με τη Χρήση της Γλώσσας: Οι ψηφιακές πλατφόρμες μπορούν να στηρίξουν την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων μέσω διαδραστικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων.

Συνολικά, τα ψηφιακά εργαλεία ανοίγουν νέους τρόπους μάθησης και ανάπτυξης για τα παιδιά στο νηπιαγωγείο. Όπως και με οποιαδήποτε μέσα, η κατάλληλη επιλογή και η ισορροπημένη χρήση είναι σημαντικές για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων και την ανάπτυξη των παιδιών.

370218225 219400814507385 1039827150718549816 n

438237708 406910338788146 2368683082886420164 n 437958879 996155078697443 5267559699841143697 n 437937866 1518351395408724 4945312198370107512 n 435890138 969418364616409 3002196491267814178 n 437851703 1391350308220164 4678854462888180589 n 437910433 1491975075090069 317243220350334737 n 437926673 403254155980299 35334968276427185 n 438223444 1372485506785474 6410671425514660499 n 437859184 1855674748179983 2247640227083521776 n 438203807 1171236714318480 9144698035747559230 n 437947949 968567381641794 7944438049922663703 n 416136911 1336728997032846 1207652362897215062 n 421388286 1148251636544210 3860951750427847335 n 438231905 950518296378935 4518975975244436063 n 438209007 1118172906165601 3427785766071069898 n 436419499 3657620964458098 6378719781594597329 n 420791000 922919835965107 4049871252416669172 n 1 420718623 732921142236074 6523824855160849827 n 1 421242864 930145661607317 9105661514121845800 n 421416437 330056202976676 3479761878175649537 n 421424004 411524787926139 1733675005149898458 n 437864721 417621847546000 8075004656189051755 n 439273288 3662345327343704 2309017667495488770 n 436784341 2135710296774016 1203898169372599691 n 437904162 674820674725029 4984150342188279331 n 436274523 414747024647394 6048719328187520375 n 420720758 801888531748964 374921940418775982 n 437962246 1221940155442374 4281869949014037565 n 370139642 1015067619793871 8359490462088149386 n

437791402 1176140590423368 5427064144351693896 n

Εικόνα1 1

Μικρός Αναγνώστης

mikrosanagnostis.gr

Ο Μικρός Αναγνώστης  είναι μια ηλεκτρονική βιβλιοθήκη με δωρεάν ηλεκτρονικά βιβλία για όλες τις ηλικίες, αφορά όλα τα παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς που θέλουν να γνωρίσουν, να διαβάσουν ή να ακούσουν παιδικά βιβλία ανάλογα με την ηλικία και τα ενδιαφέροντα τους. Οι όμορφες ιστορίες γίνονται ακαταμάχητες όταν ζωντανεύουν στα χείλη χαρισματικών αναγνωστών. Μπορείς να ακούσεις το βιβλίο από γνωστούς ταλαντούχους ηθοποιούς, μπορείς να ακούσεις αποσπάσματα ή ολόκληρες ιστορίες αγαπημένων συγγραφέων διαβασμένες ενώ εσύ τις διαβάζεις παράλληλα γυρνώντας τις σελίδες του ψηφιακού βιβλίου!

Εικόνα2

Εκπαιδευτικό υλικό από μουσεία.

Οι παρακάτω σύνδεσμοι θα μπορούσαν να φανούν χρήσιμοι και χρηστικοί σε οικογένειες που θα θελήσουν να εντάξουν τη μουσειακή Αγωγή στον προγραμματισμό τους.

Α) Μουσείο Ακρόπολης – Εκπαιδευτικό Υλικό – Κεντρική Σελίδα

https://www.theacropolismuseum.gr/el/content/ekpaideftiko-yliko

Επιλεγμένα στοιχεία από την κεντρική σελίδα

Διαδραστικά Παιχνίδια:

https://www.theacropolismuseum.gr/peploforos/

Acropolismuseum Παιδικά (acropolismuseumkids.gr)

Παιχνίδι Μνήμης (acropolismuseumkids.gr)

Sign Game (acropolismuseumkids.gr)

Acropolismuseum Kids

Sign Game (acropolismuseumkids.gr)

Sign Game (acropolismuseumkids.gr)

http://www.parthenonfrieze.gr/#/home

http://acropolisvirtualtour.gr/theglafkaproject/#/el/home

Εκπαιδευτικό Αποθετήριο

http://repository.acropolis-education.gr/acr_edu/?locale=el

Β) Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης

http://repository-mca.ekt.gr/mca/

Γ) Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου

https://www.nationalgallery.gr/el/ekpaideusi/paihnidia.html

Δ) Εθνικό Ιστορικό Μουσείο

http://www.nhmuseum.gr/el/ekpaideysi/psifiaka-paihnidia

Ε) Λαογραφικό μουσείο Μετσόβου- εικονική περιήγηση

Εικονική Περιήγηση | Λαογραφικό Μουσείο Μετσόβου (metsovomuseum.gr)

Ζ) Μουσείο Θήβας– εικονική περιήγηση

Εικονική περιήγηση – ΜΟΥΣΕΙΟ ΘΗΒΑΣ (mthv.gr)

Η) Μουσείο Μπενάκη– εικονική περιήγηση

360° Virtual Visits by Panomedia.gr © 2005-2024 (benaki.org)

Θ) Μουσείο Φυσικής Ιστορίας– εικονική περιήγηση

Εικονική Περιήγηση | Εθνικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Smithsonian (si.edu)

Ι) Μουσείο Ακρόπολης– εικονική περιήγηση

Εικονική περιήγηση στο Μουσείο Ακρόπολης | Μουσείο Ακρόπολης | Επίσημος ιστοχώρος (theacropolismuseum.gr)

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ:

Μουσεία | ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ (photodentro.edu.gr)

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

GREEN4VIP ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚH ΕΚΠΑIΔΕΥΣΗ ΚΑΙ STEAM ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΠΡΟΒΛHΜΑΤΑ OΡΑΣΗΣ ΣΕ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ

steam loading onpd

Τα συμβαλλόμενα κράτη αναγνωρίζουν το δικαίωμα των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς αποκλεισμούς σε όλα τα επίπεδα και η δια βίου μάθηση θα στοχεύουν στην πλήρη ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και της αίσθησης αξιοπρέπειας και αυτοεκτίμησης, καθώς και στην ενίσχυση του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, των θεμελιωδών ελευθεριών και της ανθρώπινης ποικιλομορφίας,

Για την πραγματοποίηση αυτού του δικαιώματος, τα Κράτη Μέρη εξασφαλίζουν ότι  ταΑμεΑ δεν αποκλείονται από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα λόγω της αναπηρίας,(α) αποτελεσματικά εξατομικευμένα μέτρα υποστήριξης παρέχονται σε περιβάλλοντα που μεγιστοποιούν την ακαδημαϊκή και κοινωνική ανάπτυξη, σύμφωνα με το σκοπό της πλήρους ένταξης (ε).

Από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (CRPD) Άρθρο 24 – Εκπαίδευση.

 Στον μαγευτικό κόσμο της πρώιμης παιδικής ηλικίας, η καλλιέργεια της αγάπης για τη φύση και η εμπέδωση της περιβαλλοντικής ευθύνης είναι υψίστης σημασίας. Αυτή η εργαλειοθήκη έχει δημιουργηθεί με την πεποίθηση ότι κάθε παιδί, ανεξάρτητα από το υπόβαθρο ή τις ικανότητες του, αξίζει την ευκαιρία να συνδεθεί με τον φυσικό κόσμο με έναν ουσιαστικό και ευχάριστο τρόπο.

Οι προσεκτικά επιμελημένες δραστηριότητές μας έχουν ως στόχο να κεντρίσουν την έμφυτη περιέργεια των μικρών μαθητών, παρέχοντάς τους μια πρακτική και διαδραστική προσέγγιση για να κατανοήσουν τα θαύματα του περιβάλλοντος. Από την εξερεύνηση της μαγείας της ζωής των φυτών μέχρι την ανακάλυψη της σημασίας της ανακύκλωσης, αυτή η εργαλειοθήκη είναι μια πύλη σε έναν κόσμο όπου η μάθηση και το παιχνίδι συνυπάρχουν άψογα.

Κατανοούμε τις διαφορετικές ανάγκες και ικανότητες των παιδιών αυτής της ηλικιακής ομάδας και ο σχεδιασμός μας χωρίς αποκλεισμούς εξασφαλίζει ότι κάθε μικρό παιδί, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών με οπτική αναπηρία, μπορεί να συμμετέχει ενεργά και να αναπτύσσεται στη χαρά της περιβαλλοντικής ανακάλυψης.

Σκοπός του έργου

Ο κύριος σκοπός του έργου Green4VIP είναι η δημιουργία καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού για εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας, το οποίο θα τους καθοδηγεί στο σχεδιασμό, οργάνωση και υλοποίηση εργαστηρίων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης (βασισμένων στην προσέγγιση STEAM) για παιδιά ηλικίας 3-5 ετών, τόσο εντός της τάξης όσο και διαδικτυακά. Ειδική έμφαση δίνεται στα παιδιά με προβλήματα όρασης (VIP). Η πρόσφορα πρώιμης εκπαίδευσης από εξειδικευμένο προσωπικό είναι ουσιαστικής σημασίας για τα οπτικά ανάπηρα παιδιά, καθώς αυτά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ένταξή τους σε κανονικές τάξεις. Ο λόγος είναι ότι οι νηπιαγωγοί συχνά δεν γνωρίζουν πώς να προσφέρουν το κατάλληλο περιεχόμενο και τα αναγκαία εργαλεία, που θα τους επιτρέψουν να καλλιεργήσουν τη γνώση με τρόπο αποτελεσματικό.

Σκοποί και Στόχοι

Οι προτεραιότητες του έργου περιλαμβάνουν τα εξής:

  • Υποστήριξη της αρχικής και συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης του προσωπικού που συμμετέχει στην οργάνωση, καθοδήγηση και παροχή προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας, εξοπλίζοντάς το με δεξιότητες κατάλληλων παιδαγωγικών στρατηγικών για την υποστήριξη των μαθητών με προβλήματα όρασης (VIP).
  • Ενίσχυση της ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας σε περιβαλλοντικά ζητήματα, ώστε να προωθήσουν την αλλαγή συμπεριφοράς, επιλογών και καταναλωτικών συνηθειών των μαθητών προς ένα περιβαλλοντικά φιλικότερο τρόπο ζωής.
  • Ανάπτυξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας για την υλοποίηση περιβαλλοντικών εργαστηρίων με βάση την προσέγγιση STEAM, καθώς και τρόπους προσαρμογής της στις ανάγκες των VIP.
  • Προώθηση της ευαισθητοποίησης όλων των παιδιών, συμπεριλαμβανομένων των VIP (και των οικογενειών τους), σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα.
  • Αναβάθμιση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών στη χρήση ψηφιακών εργαλείων, συμπεριλαμβανομένων των προσβάσιμων και υποστηρικτικών τεχνολογιών.
  • Βελτίωση της ποιότητας της εργασίας στους συνεργαζόμενους οργανισμούς μακροπρόθεσμα, καθώς και των ικανοτήτων και του επαγγελματισμού τους για τη συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Αναμενόμενα αποτελέσματα και προϊόντα

Τα αποτελέσματα του έργου Green4VIP είναι πολυεπίπεδα και έχουν αντίκτυπο σε τοπικό, περιφερειακό και ευρωπαϊκό επίπεδο. Συγκεκριμένα, τα αναμενόμενα αποτελέσματα περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

  • Οδηγός GREEN4VIP για εκπαιδευτικούς προσχολικής ηλικίας:Με βάση την έρευνα και τη διαδικτυακή έρευνα που πραγματοποιήθηκε στις χώρες εταίρους, αυτός ο πρακτικός οδηγός θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να υλοποιούν διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας με συμβουλές για την αντιμετώπιση των VIP.
  • Πρόγραμμα κατάρτισης εκπαιδευτικών GREEN4VIP: Στόχος είναι η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε θέματα περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, ψηφιακών υποστηρικτικών τεχνολογιών, διαδικτυακής μάθησης και προσαρμογής της προσέγγισης STEAM στους VIP.
  • GREEN4VIP Εργαλειοθήκη ένταξης για VIP: Ένα πρακτικό εργαλείο για την υλοποίηση περιβαλλοντικών εργαστηρίων βασισμένων στο STEAM, χωρίς αποκλεισμούς, στην τάξη και στο διαδίκτυο. Περιγράφει βήμα προς βήμα τον τρόπο διεξαγωγής των δραστηριοτήτων και θα συμπληρωθεί με ηχητικά περιγραφόμενα βίντεο, παρέχοντας ένα προσιτό και εύκολα μεταβιβάσιμο στοιχείο.Παράπλευρα αποτελέσματα: Βελτίωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών, ευαισθητοποίηση των παιδιών σε περιβαλλοντικά θέματα, χρήση και προσαρμογή της διεπιστημονικής προσέγγισης STEAM κατά την υλοποίηση περιβαλλοντικών εργαστηρίων με βάση τις ανάγκες των VIP και ανάπτυξη προσβάσιμου υλικού εύκολα μεταβιβάσιμου σε άλλους οργανισμούς στην ΕΕ.
    Διοργάνωση εκδηλώσεων: Το Green4VIP θα διοργανώσει ένα διεθνές σεμινάριο κατάρτισης στην Ισπανία, καθώς και τοπικά σεμινάρια κατάρτισης σε κάθε χώρα εταίρο του έργου, προωθώντας την ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών.

    Μέσω αυτών των αποτελεσμάτων και προϊόντων, το έργο Green4VIP στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης για τα παιδιά με προβλήματα όρασης, την ενίσχυση των εκπαιδευτικών δεξιοτήτων και την προώθηση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της διαπολιτισμικής κατανόησης. Επιπλέον, το έργο θα συμβάλει στη δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας μεταξύ των εταίρων, αυξάνοντας την αλληλεγγύη και την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών στον τομέα της εκπαίδευσης.
    Τέλος, το Green4VIP θα επιδιώξει να ενσωματώσει τα αποτελέσματα και τα εργαλεία που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του έργου στις εθνικές πολιτικές και στρατηγικές των χωρών εταίρων, διασφαλίζοντας μια μακροπρόθεσμη και βιώσιμη επίπτωση στην ποιότητα και την προσβασιμότητα της εκπαίδευσης για τα παιδιά με προβλήματα όρασης.

Πηγή: https://www.green4vip.eu/el/green4vip-enviromental-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC/IMG 1173IMG 0680IMG 1171IMG 2265IMG 2347IMG 2337IMG 2387 1IMG 2387IMG 2413IMG 2419IMG 2828IMG 2838IMG 2871IMG 2873IMG 2874IMG 2876IMG 2878IMG 2879IMG 2882IMG 2884IMG 2885