Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου στο σχολείο μας οι μικροί μαθητές παρακολούθησαν και συμμετείχαν στη βιωματική παράσταση: “Από το εγώ στο εμείς¨, από τη θεατρική ομάδα ΠΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΜΑΤΑ.
Η βιωματική παράσταση “Από το εγώ στο εμείς” παρουσιάζει μια σημαντική μετάβαση από τον ατομικισμό στην κοινωνική συνείδηση και συνεργασία. Μέσα από αυτήν την εμπειρία, οι μικροί μαθητές ανακαλύπτουν τη σημασία της ομαδικότητας και της αλληλεγγύης.
“Η συνεργασία είναι κλειδί για την επίτευξη κοινών στόχων”
Είναι υπέροχο να γιορτάζουμε την αγάπη σε όλες τις μορφές της, ακόμα και στο νηπιαγωγείο. Είναι μια όμορφη ευκαιρία για τα παιδιά να μάθουν για την εκδήλωση συμπάθειας και φροντίδας προς τους άλλους.
Η δανειστική βιβλιοθήκη στο νηπιαγωγείο προσφέρει πολλά οφέλη για τα παιδιά σε αυτήν την ηλικία. Ανάμεσα στα κύρια οφέλη περιλαμβάνονται:
Ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων: Η πρόσβαση σε μια ποικιλία βιβλίων σε διαφορετικές γλώσσες και θεματολογίες βοηθά στην ενίσχυση του λεξιλογίου και στην ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας των παιδιών.
Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας: Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν φανταστικούς κόσμους και να δημιουργήσουν δικές τους ιστορίες, προωθώντας έτσι την δημιουργική σκέψη και τη φαντασία τους.
Ανάπτυξη της αναγνωστικής συνήθειας/ φιλαναγνωσίας: Η τακτική ανάγνωση βιβλίων από μικρή ηλικία ενθαρρύνει την ανάπτυξη της αναγνωστικής συνήθειας, καθιστώντας την ανάγνωση μια διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα δραστηριότητα.
Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων: Η ανάγνωση και η συζήτηση γύρω από τα βιβλία με άλλα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς ενισχύει τις κοινωνικές δεξιότητες, όπως η ικανότητα να ακούν και να εκφράζουν τις σκέψεις τους.
Ανάπτυξη της συγκέντρωσης και της προσοχής: Η αφοσίωση στην ανάγνωση ενισχύει την ικανότητα των παιδιών να εστιάζουν και να διατηρούν την προσοχή τους σε μια δραστηριότητα.
Στην παρακάτω παρουσίαση υπάρχουν χρήσιμες οδηγίες:
Η Αλκυόνη η κόρη του Άιολου, του θεού των ανέμων ήταν παντρεμένη με τον Κύηκα και αισθάνονταν τόσο ευτυχισμένοι, ώστε παρομοίαζαν τους εαυτούς τους με το ζευγάρι των θεών, Δία και Ήρα. Η ασέβειά τους αυτή, εξόργισε τόσο πολύ το Δία, ο οποίος βύθισε το καράβι του Κύηκα και μεταμόρφωσε την Αλκυόνη σε πουλί που μοιάζει να ψάχνει στις θάλασσες για να βρει το χαμένο της σύζυγο. Η δυστυχία της Αλκυόνης δε σταμάτησε εδώ, καθώς γεννούσε μες στη βαρυχειμωνιά και τα κύματα της θάλασσας κατέστρεφαν τα αυγά της κάνοντάς την να κλαίει σπαραχτικά. Οι θεοί του Ολύμπου τη λυπήθηκαν και ο Δίας πρόσταξε για 15 μέρες μες στο χειμώνα να κοπάζουν οι άνεμοι και ο ήλιος να ζεσταίνει τη φύση, ώστε να μπορεί η Αλκυόνη να κλωσάει τα αυγά της και να μεγαλώνει τα πουλάκια.
Η Αμυγδαλιά η νυφούλα του Χιονιά!
Ο μύθος της αμυγδαλιάς…Η ιστορία της Φυλλίς.
Ο Δημοφώντας, γιος του Θησέα και της Φαίδρας και βασιλιάς της Αθήνας, ταξίδεψε κάποτε στα παράλια της Θράκης. Εκεί γνώρισε την όμορφη βασιλοπούλα Φυλλίδα και την αγάπησε. Επειδή βιαζόταν να επιστρέψει στην Αθήνα, της υποσχέθηκε ότι θα επιστρέψει μετά από ένα ορισμένο χρονικό διάστημα, για να παντρευτούν. Το διάστημα όμως αυτό πέρασε και ο Δημοφώντας δε γύρισε να πάρει την αγαπημένη του. Η Φυλλίδα απαρηγόρητη, επειδή νόμιζε ότι ο καλός της έπαψε νατην αγαπά, πέθανε από τη λύπη της. Οι θεοί τη συμπόνεσαν και τη μεταμόρφωσαν σε αμυγδαλιά, ένα δέντρο με πανέμορφα άνθη, αλλά χωρίς φύλλα. Μετά από λίγο καιρό, ο Δημοφώντας επέστρεψε στη Θράκη και έμαθε το θάνατο της αγαπημένης του. Τρελός από τον πόνο, έτρεξε, αγκάλιασε τον τρυφερό κορμό της αμυγδαλιάς κι αμέσως τα κλαδιά της γέμισαν πράσινα, δροσερά φύλλα και ροζ-άσπρα ανθάκια.
Λίμερικ ή πως τα παιδιά μας ληρολόγησαν. Εμπλουτίζοντας τον προφορικό λόγο και γνωρίζοντας διαφορά είδη γραπτού λόγου.
Τα παιδιά γνώρισαν τα ποιήματα λίμερικ του Γιώργου Σεφέρη. Τα λίμερικ είναι σύντομα, σατιρικά ποιήματα με ομοιοκαταληξία και κωμικό περιεχόμενο. Ληρολογήματα τα ονόμασε ο Σεφέρης σαν θέλησε να συνδυάσει τον Άγγλο λογοτέχνη Λιρ, που γίνηκε ξακουστός για τα λίμερίκ του με τη λέξη λήρος, που σημαίνει ασυνάρτητα λόγια, τρελή κουβέντα. Αφού διαβάσαμε κάποια από τα λίμερικ του Σεφέρη, τα παιδιά εμπνεύστηκαν, δημιούργησαν τα δικά τους λίμερικ, τα έγραψαν και τα εικονογράφησαν.
Η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο (Safer Internet Day) γιορτάζεται σήμερα, 6 Φεβρουαρίου, μία ημέρα που ευαισθητοποιεί στους κινδύνους της χρήσης του διαδικτύου.
Στόχος της σημερινής ημέρας είναι να προωθηθεί η ασφαλής, θετική και ηθική χρήση του διαδικτύου ιδιαίτερα από τους νέους και τα παιδιά. Το μήνυμα της ημέρας απευθύνεται τόσο σε άτομα νεαρής ηλικίας όσο και στους ενήλικες οι οποίοι πρέπει να βοηθούν για ένα καλύτερο διαδίκτυο. Η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο γιορτάζεται και στη χώρα μας μέσω διάφορων εκδηλώσεων που ενημερώνουν για την επίτευξη όσων αναγράφηκαν. Στην Ελλάδα μάλιστα υπάρχει και η σελίδα saferinternet4kids.gr στην οποία μπορείτε να βρείτε ενημερωτικά φυλλάδια, συμβουλές αλλά και δράσεις.
Εχθές το απόγευμα, 31 Ιανουαρίου, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε ομιλία με θέμα: «Τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και οι βασικές ανάγκες του παιδιού της προσχολικής ηλικίας».
Αναφερθήκαμε στην εγωκεντρική σκέψη του παιδιού της προσχολικής ηλικίας που το βοηθά να δομήσει τον εαυτό του.
Μιλήσαμε για τις περιόδους ειδικής ευαισθησίας που διατρέχουν την ανάπτυξη του παιδιού και το βοηθούν να κατακτήσει τις δεξιότητες της γλώσσας, της συντονισμένης κίνησης, της βούλησης, της λογικής σκέψης, της κοινωνικής αλληλεπίδρασης αλλά και να αναπτύξει την νόηση του.
Επεξεργαστήκαμε τη λειτουργία του νου του παιδιού που έχει την ιδιότητα έως τα 6 χρόνια να αφομοιώνει τα πάντα από το περιβάλλον του χωρίς κόπο και συνείδηση.
Αναλύσαμε τις βασικές ανάγκες του παιδιού και συγκεκριμένα την ανάγκη για γλώσσα, για κίνηση, για ανεξαρτησία, για τάξη και την ανάγκη του παιδιού να «ανήκει» ως ισότιμο μέλος στην οικογένεια του.
Δόθηκαν παραδείγματα των παραπάνω χαρακτηριστικών στην καθημερινότητα του παιδιού στο σπίτι και στο σχολείο.
Η ομιλία είχε ως στόχο να μας βοηθήσει να γνωρίσουμε το παιδί μας λίγο περισσότερο, να το καταλάβουμε, να συνδεθούμε μαζί του, ενδυναμώνοντας έτσι τη σχέση μας μαζί του.
Το σχολείο μας πιστεύει πως η παρουσία των γονέων είναι σημαντική και απαραίτητη στις συναντήσεις που διοργανώνονται ούτως ώστε μέσω της συνεργασίας μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών να βοηθάμε το κάθε παιδί να αναπτύξει το καλύτερο δυναμικό του. Σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας και σας περιμένουμε στις επόμενες συναντήσεις που θα οργανωθούν.
Κάθε χρόνο, στις 30 Ιανουαρίου, η Χριστιανική Εκκλησία τιμά από κοινού τους τρεις Μεγάλους Πατέρες και Οικουμενικούς Δασκάλους, τον Μέγα Βασίλειο, τον Γρηγόριο τον Θεολόγο και τον Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Στην Ελλάδα τιμώνται ως προστάτες της εκπαίδευσης και των γραμμάτων.
Αγαπητοί γονείς, σας προσκαλούμε στην ομιλία που διοργανώνει το σχολείο μας, την Τετάρτη 31/01 στις 18:00.
Το θέμα της ομιλίας είναι :
“Τα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά και οι βασικές ανάγκες του παιδιού της προσχολικής ηλικίας”.
Πώς λειτουργεί ο εγκέφαλος του παιδιού τα πρώτα έξι χρόνια ; Ποιες είναι οι βασικές αναπτυξιακές ανάγκες του παιδιού; Μαζί θα γνωρίσουμε πώς να τις αναγνωρίζουμε και πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας να τις ικανοποιήσει, ενδυναμώνοντας έτσι τη σχέση μας μαζί του.
Τα νηπιάκια μας έφτιαξαν τη Βασιλόπιτά τους με τα υλικά που έφεραν από το σπίτι τους. Η παρασκευή βασιλόπιτας σε ένα σχολείο μπορεί να είναι μια ευχάριστη και εκπαιδευτική δραστηριότητα για τους/τις μαθητές/τριες.
Αφού, πρώτα είδαμε και γράψαμε τα υλικά που θα χρειαστούμε για την παρασκευή της βασιλόπιτας, με συνεργασία τα ανακατέψαμε στο μπολ, τα βάλαμε στο ταψί, την ψήσαμε, τη στολίσαμε και φυσικά τη μοιράσαμε και τη φάγαμε.
Σίγουρα ήταν η πιο ωραία και γλυκιά βασιλόπιτα, αφού φτιάχτηκε με αγάπη και συνεργασία! Καλή χρονιά!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή