Αγιασμός 2025

Την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025 και ώρα 09:00π.μ. θα τελεστεί ο αγιασμός στον ενιαίο χώρο των συστεγαζόμενων 8ου και 10ου Νηπιαγωγείων Νεάπολης.

Κατόπιν, θα ακολουθήσει σύντομη ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς στην αίθουσα του 10ου Νηπιαγωγείου.

Πολλές ευχές για μια δημιουργική σχολική χρονιά γεμάτη γνώσεις και όμορφες εμπειρίες!

enaeksi nestoreio

Πηγή εικόνας: https://nestoreio.mysch.gr/

Παγκόσμια Ημέρα των Ωκεανών/ World Ocean Day

Η 8η Ιουνίου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα των Ωκεανών!

Με αφορμή αυτή την ημέρα και στα πλαίσια της ενασχόλησης μας με τους ωκεανούς και την προστασία τους, όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία του ευρωπαϊκού προγράμματος e-Twinning “Blue Adventure”, δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό τραγούδι για τον ωκεανό και επενδύσαμε με τις φωτογραφίες των μαθητών των σχολείων το βίντεο του.

Έτσι, κάθε σχολείο έγραψε σε χαρτί κάποιο στίχο από το τραγούδι ή δημιούργησε μία αφίσα για έναν στίχο, σύμφωνα με τον διαχωρισμό των στίχων που προηγήθηκε μεταξύ των εκπαιδευτικών του προγράμματος.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε την δική αφίσα που δημιούργησαν οι μαθητές με τον στίχο του τραγουδιού “To keep her wild and running free”.

10th Neapoli s Kindergarten Thessaloniki 2

Την Παρασκευή 06 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση μεταξύ των συνεργαζόμενων σχολείων, όπου όλοι οι μαθητές άκουσαν το τραγούδι του ωκεανού και έδωσαν υπόσχεση για την προστασία τους.

Teleconference

 

Στον σύνδεσμο μπορείτε να ακούσετε το τραγούδι: https://youtu.be/k6skOgxfPlk?si=6TccUUpkRcBo-zCB

Screenshot 2025 06 09 161643

Ταυτόχρονα συμμετέχοντας στο World Ocean Day for Schools 2025 https://worldoceanday.school/  με τις δράσεις μας σχετικά με το κοντινό μας μπλε σημείο που ήταν η Λιμνοθάλασσα του Καλοχωρίου, απονεμήθηκε στο σχολείο το πιστοποιητικό:

Our Blue Kalochori s Lagoon

Our Blue Certificate page 0001 1

Our Blue Badge 1

Η φωνή του Ωκεανού/ The Voice of the Ocean

Screenshot 2025 06 27 103138

Στα πλαίσια του e-Twinning προγράμματος “Blue Adventure”, δημιουργήθηκαν 6 ομάδες σχολείων με σκοπό την μελέτη των διάφορων επιπτώσεων που επηρεάζουν τους ωκεανούς και την πρόταση λύσεων από τους μαθητές!

Το Νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο Παστίδας Ρόδου και το Νηπιαγωγείο Kindergarten No. 226 που βρίσκεται στην Βαρσοβία της Πολωνίας, μελετήσαμε τη κλιματική αλλαγή.

Καθώς το θέμα της κλιματικής αλλαγής είναι ευρύ πραγματοποιήθηκε καταμερισμός εργασιών.

Ειδικότερα, οι μαθητές του 10ου Νηπιαγωγείου ασχολήθηκαν με το λιώσιμο των πάγων και την λεύκανση των κοραλιών, λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας.

1η Δραματοποίηση: Λιώσιμο των πάγων και κίνδυνος εξαφάνισης των πολικών ζώων

2 3 5 6 7

9

410

2η Δραματοποίηση: Τα κοράλια από πολύχρωμα γίνονται λευκά

12 13 14 15 16 17

18

Στους συνδέσμους παρακάτω μπορείτε να δείτε τις δράσεις:

https://youtu.be/eYZHP15rizM?si=1vvoMPou8XABr7I5

https://youtu.be/AtBiSchKG3Y?si=uayS-8-OsWQLoCF4

Σε συνεργασία με τα άλλα δύο νηπιαγωγεία οι μαθητές δημιούργησαν μία συνταγή για την προστασία των ωκεανών.

Ολοκληρωμένη την συνταγή μπορείτε να την δείτε πατώντας τον σύνδεσμο:

https://docs.google.com/presentation/d/1xNCNoSePmfnbNg0tz5p8oqJjF-i7dZVeU4Y3W8nw8Cg/edit?usp=sharing

Screenshot 2025 06 07 141537

Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας πρόσθεσαν στην συνταγή την Ανακύκλωση και την Αναδάσωση!

Με αφορμή την συνταγή και για την  μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των μαθητών, υλοποιήθηκαν δράσεις τόσο εντός του χώρου του Νηπιαγωγείου, όσο και εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πάρκο Ανακύκλωσης.

Επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο δασολόγοι από το Δασαρχείο Θεσσαλονίκης και παρουσίασαν στους μαθητές τους κινδύνους των δασών και των ζώων, το πλούσιο φυτικό και ζωικό βασίλειο και τρόπους προστασίας των δασών.

1 1 2 1

Οι μαθητές επισκέφθηκαν το Πάρκο Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, συγκέντρωσαν ανακυκλώσιμα υλικά και  γνώρισαν την αξία της ανακύκλωσης.

3 1 1 2 2 2

Στον σύνδεσμο παρακάτω μπορείτε να δείτε συγκεντρωτικά όλες τις δράσεις και των 3 Νηπιαγωγείων σχετικά με την κλιματική αλλαγή, τους τρόπους επίλυσης των προβλημάτων και κατ’ επέκταση την προστασία των ωκεανών!

https://view.genially.com/681bc4220937c420d92f114e/presentation-climate-change

Screenshot 2025 06 07 143201

 

Επίσκεψη μελισσοκόμου

Pagkosmia Hmera ths Melissas

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Μέλισσας (20/05), την ενασχόληση μας με τον κόσμο των εντόμων και σε συνεργασία με το 11ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης επισκέφθηκε τα νηπιαγωγεία ο παππούς μαθητή του 11ου Νηπιαγωγείου!

Ο κ.Αβραάμ εντυπωσίασε τους μαθητές με τις γνώσεις του, με τα υλικά και εργαλεία της μελισσοκομίας όπως την κυψέλη, το καπνιστήρι, το ξέστρο, τα τελάρα, το κερί και την στολή του μελισσοκόμου!

Η δραστηριότητα υλοποιήθηκε στον αύλειο χώρο του σχολείου και ειδικότερα στον χώρο του κιόσκι, όπου οι μαθητές άκουσαν τον κ. Αβραάμ, παρατήρησαν την κυψέλη, την στολή, τα εργαλεία, αλλά και έπιασαν και μύρισαν το κερί!

Στο τέλος, οι μαθητές χάρισαν ένα όμορφο αναμνηστικό με τις ζωγραφίες τους στον κ.Αβραάμ για τις πολύτιμες γνώσεις που τους μετέδωσε!

Ευχαριστούμε τις συναδέλφισσες από το 11ο Νηπιαγωγείο Νεάπολης για την πρωτοβουλία και τον κ.Αβραάμ για την θερμή ανταπόκριση στο κάλεσμα μας!

9 10 1 2 3 4 5 6 7 8

Μικροί Μετεωρολόγοι

e92b0fea3eb1ff5a3b8cfefa1bad214c national weatherman daypng weather person clipart 640 562

Τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο υλοποιήθηκε το τρίτο πρόγραμμα, που εντάσσεται στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και ειδικότερα στην Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ.

Ο τίτλος του προγράμματος είναι Μικροί Μετεωρολόγοι.

Το πρόγραμμα συμβάλει στην ενίσχυση της βιωματικής και της ανακαλυπτικής μάθησης, με την άμεση και ενεργή συμμετοχή των μαθητών μέσα από διερευνητικές/ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες. Επίσης, στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και πρακτικών Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking) μέσω διδακτικών ακολουθιών που αξιοποιούν την Υπολογιστική Επιστήμη (Computational Science).

Μέσα από το πρόγραμμα υποστηρίζεται ο εμπλουτισμός και η εξέλιξη των διδακτικών στόχων του Προγράμματος Σπουδών, μέσω της ενεργού συμμετοχής των μαθητών σε διδακτικές δραστηριότητες που περιλαμβάνουν πρακτικές των Επιστημόνων και των Μηχανικών.

Ξεκινώντας από την εφαρμογή ενός σχεδίου δραστηριοτήτων STEM – STEAM και με βάση πραγματικά προβλήματα που απαιτούν επίλυση οι μαθητές διερευνούν τις παραμέτρους που πρέπει να λάβει υπόψη της μια ομάδα ερευνητών, για την επίλυση του προβλήματος, χρησιμοποιούν δημιουργικά τις ψηφιακές τεχνολογίες, σχεδιάζουν και κατασκευάζουν τα δικά τους επιστημονικά όργανα με απλά υλικά αλλά και ψηφιακά μέσα, γνωρίζουν τις μεταβλητές που συνθέτουν την καταγραφή αλλά και την πρόβλεψη των καιρικών συνθηκών, τις έννοιες της διατήρησης και τη μεταβολής, ενώ προβληματίζονται για θέματα που μπορούν να προκύψουν λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε 3 εργαστήρια δεξιοτήτων:

1ο Εργαστήριο: Νέες Τεχνολογίες -Εισαγωγή στο Πρόγραμμα

Κατά την διάρκεια του 1ου εργαστηρίου δεξιοτήτων οι μαθητές:

1.Παρακολούθησαν βίντεο για τα καιρικά φαινόμενα

1 2

2.Έμαθαν για την περιστροφή της γης γύρω από τον εαυτό της και γύρω από τον ήλιο, με αποτέλεσμα την ύπαρξη της ημέρας και της νύχτας και των 4 εποχών με τις διαφορετικές θερμοκρασίες.

1 1 2 1

3. Ζωγράφισαν τον αγαπημένο τους καιρό, παρουσίασαν τις εργασίες τους στην ολομέλεια, συμπλήρωσαν πίνακα διπλής εισόδου, καταμέτρησαν τις επιλογές τους και ανέδειξαν τον αγαπημένο καιρό της τάξης που είναι η λιακάδα.

1 2 2 2 3

4

5

4. Αναγνώρισαν τις λέξεις και τις τοποθέτησαν στο σωστό καιρικό σύμβολο με την βοήθεια ενός πίνακα αναφοράς που περιείχε τις λέξεις των καιρικών φαινομένων. Καθημερινά σημείωναν τον καιρό της ημέρας, γράφοντας την λέξη και σχεδιάζοντας το καιρικό σύμβολο. Κατασκεύασαν ατομικό πίνακα καιρού.

1

2 3 3 1 4 1

5 1

5. Καθημερινά με την χρήση του θερμόμετρου σημείωναν την θερμοκρασία στον εξωτερικό χώρο (αυλή). Στο τέλος του μήνα, συμπλήρωσαν ένα ραβδόγραμμα και παρατήρησαν τις περισσότερες ημέρες ποιο καιρικό φαινόμενο είχε, ποια ήταν η υψηλότερη και ποια η χαμηλότερη θερμοκρασία.

2 4 4 2

1 3

3 2

5 2

6. Έγιναν μικροί μετεωρολόγοι παρουσιάζοντας τον καιρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και σύμφωνα με τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν από το freemeteo.gr

1 4 2 5

7. Έμαθαν για τον κύκλο του νερού μέσα από την παρακολούθηση παρουσιάσεων και  βίντεο, την ακρόαση παραμυθιών  και την συζήτηση με αφορμή αφίσες.

3 3 1 5 2 6

8. Δραματοποίησαν το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Από πού είσαι ποταμάκι;»

To potamaki

4 3

1 6

2 7

3 4

9. Συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας στα Μαθηματικά και δημιούργησαν μοτίβα με τα καιρικά σύμβολα.

1 7 2 8 3 5

4 4

1 8

10. Κατασκεύασαν μάσκες Σταγονούλιδες και Σταγονίτσες

1740166562668 1 92 9

2ο Εργαστήριο: Ρομποτική

Κατά την διάρκεια του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων οι μαθητές τοποθέτησαν τις 4 εικόνες που δείχνουν τα στάδια από τον κύκλο του νερού (εξάτμιση, συμπύκνωση, υγροποίηση (βροχόπτωση) και συγκέντρωση), στο τετραγωνισμένο δάπεδο.

Μέτρησαν τα βήματα, δημιούργησαν τον αλγόριθμο και προγραμμάτισαν το επιδαπέδιο ρομπότ Beebot στις σωστές κάθε φορά εικόνες.

1 105 33 64 5 2 10

3ο Εργαστήριο: STEM/STEAM

Κατά την διάρκεια του 3ου εργαστηρίου δεξιοτήτων οι μαθητές:

  1. Έκαναν πειράματα με τον κύκλο του νερού χρησιμοποιώντας σακουλάκια Zipper. Σχεδίασαν τον κύκλο του νερού σε ατομικό σακουλάκι, τοποθέτησαν νερό και μπλε χρώμα ζαχαροπλαστικής και τα κρέμασαν στα παράθυρα πάνω από την θέρμανση των καλοριφέρ, με σκοπό να δημιουργηθεί η εξάτμιση, η συμπύκνωση των σταγόνων, η υγροποίηση τους και έπειτα πάλι η συγκέντρωση.

1 11 2 11 4 6

3 7

2. Έκαναν πειράματα δημιουργώντας διάφορα καιρικά φαινόμενα όπως το ουράνιο τόξο με πολύχρωμα καραμελάκια…

1 122 12

…και με πλαστικά ποτήρια, χρώματα ζαχαροπλαστικής και χαρτί κουζίνας

3 8

4 7

5 4

Το σύννεφο που βρέχει με αφρό ξυρίσματος και χρώμα ζαχαροπλαστικής

6

Την συμπύκνωση του νερού με παγάκια και ζεστό νερό

8

7

Τον ανεμοστρόβιλο με νερό και ασημόσκονη

11 9 10

Πραγματοποιήθηκαν πειράματα για τον εντοπισμό της ύπαρξης του αέρα ή της απουσίας του (το κερί σβήνει μέσα στο βάζο λόγω της απουσίας του αέρα).

12

19

Πειράματα για την δύναμη του αέρα (το ποτηράκι είναι γεμάτο νερό, ωστόσο το χαρτονάκι από κάτω δεν πέφτει, καθώς ο αέρας ασκεί πίεση από κάτω).

15

13

Οι μαθητές διαπίστωσαν πως ο αέρας έχει βάρος, τοποθετώντας 2 μπαλόνια σε μια ζυγαριά.

16

Ζωγράφισαν το πείραμα ή τα πειράματα που τους άρεσαν περισσότερο.

18 17

3. Δημιούργησαν τον δικό τους μετεωρολογικό σταθμό κατασκευάζοντας τα δικά τους μετεωρολογικά όργανα, όπως ο ανεμοδείκτης, το βαρόμετρο, το ανεμόμετρο και το βροχόμετρο.

8 1

5 5 6 1 7 1

1 13 2 13 3 9 4 8 10 1 11 1 12 1

Το βροχόμετρο του Κωνσταντίνου!

13 1

και ναι το βαρόμετρο δουλεύει και δείχνει τον ήλιο καθώς η ατμοσφαιρική πίεση του αέρα είναι υψηλή και πιέζει το πάνω μέρος του βάζου, ανασηκώνοντας έτσι το καλαμάκι.

1740166326133

Παιχνίδι στην αυλή με τα μετεωρολογικά όργανα μία μέρα με δυνατό αέρα!!

14

Οι μικροί μας μετεωρολόγοι έπαιξαν, δημιούργησαν, διασκέδασαν και  μέσα από όλες τις δραστηριότητες γνώρισαν καλύτερα τα καιρικά φαινόμενα!!