Κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της σχολικής μας μονάδας «Χτίζουμε υγιείς σχέσεις» πραγματοποιήθηκε ομαδικό πρόγραμμα παρέμβασης σε τμήμα του σχολείου μας με θέμα “Διαχείριση σχέσεων και τήρηση κανόνων¨ από την Κοινωνική Λειτουργό του σχολείου μας κ. Τσικερδή Κωνσταντία. Στόχος της παρέμβασης ήταν η “Διαχείριση συγκρουσιακών σχέσεων μέσω ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων και η διαχείριση τάξης (τήρηση κανόνων)”.
Κατά τη διάρκεια του ομαδικού προγράμματος διαπραγματεύτηκαν με τους μαθητές ζητήματα σχέσεων, αλληλοσεβασμού και αλληλοαποδοχής, τήρηση κανόνων τάξης και η ανάθεση συγκεκριμένου ρόλου σε μαθητή με δυσκολίες. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια πέντε ωριαίων εβδομαδιαίων συναντήσεων. Χώρος διεξαγωγής ήταν η αίθουσα του τμήματος. Το πρόγραμμα των πέντε συναντήσεων εκτυλίχτηκε ως εξής:
1η συνάντηση: Άσκηση γνωριμίας. Οι μαθητές χωρίζονται ανά δύο και κάνουν ερωτήσεις ο ένας στον άλλον προκειμένου να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τον/την συμμαθητή/ήτριά του/της. Στη συνέχεια σηκώνονται ανά ζεύγη και παρουσιάζουν ο ένας τον άλλον. Τους δίνεται η επιλογή, όποιος/όποια θέλει ,να μιλήσει για το ζευγάρι του σε α΄ πρόσωπο, σαν να μιλάει για τον εαυτό του.
2η συνάντηση: Συνέχεια της άσκησης γνωριμίας.
3η συνάντηση: Συνεχίζω το σενάριο. Οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες. Τους δίνεται η αρχή ενός σεναρίου/κειμένου το οποίο πρέπει να συνεχίσουν. Δίνονται οδηγίες. Οι μαθητές πρέπει να συνεργαστούν και κάθε ομάδα να δημιουργήσει την δική της ιστορία. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα σηκώνεται και παρουσιάζει το σενάριο που έχει σκεφτεί και ακολουθεί συζήτηση. Τα θέματα των σεναρίων αφορούν στην επίλυση συγκρούσεων μεταξύ φίλων, στην αντιμετώπιση περιπτώσεων bullying και στην στήριξη φίλων και συμμαθητών που αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία.
4η συνάντηση: Συνέχεια της άσκησης ‘’συνεχίζω το σενάριο’’
5η συνάντηση: Κλείσιμο ομάδας Οι μαθητές σχεδιάζουν σ’ ένα φύλλο, ένα σάκο (ή μια βαλίτσα) και γράφουν μέσα στον σάκο ό,τι θέλουν να κρατήσουν και έξω απο αυτόν ό,τι θέλουν να αφήσουν πίσω. Οι λέξεις μπορεί να αφορούν συναισθήματα, πρόσωπα, πράγματα. Στη συνέχεια όποιος/όποια επιθυμεί επικοινωνεί στην ομάδα ότι έγραψε και ακολουθεί συζήτηση. Τέλος, κάθε μαθητής/μαθήτρια καλείται να πει μια λέξη που του έρχεται στο μυαλό σχετικά με το πώς ένιωσε σε αυτές τις ομαδικές συναντήσεις.