Αγιασμός για την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2025-26

Χτύπησε το πρώτο κουδούνι και είμασταν όλοι εκεί! Με αισιοδοξία και χαμόγελα συναντηθήκαμε, πήραμε τις ευλογίες της εκκλησίας μας και δώσαμε ευχές από καρδιάς: 

«Καλή σχολική χρονιά, στην πιο σημαντική κοινότητα της κοινωνίας, αυτής των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων. Οι εκπαιδευτικοί του 10ου Γυμνασίου Καλλιθέας ευχόμαστε οι μαθητές μας να αποκτήσουν πραγματική παιδεία και όχι στείρες γνώσεις. Να καλλιεργήσουν αξίες και ήθος. Να αναπτύξουν συναισθήματα αλληλεγγύης, δικαιοσύνης και ενσυναίσθησης. Ας σταθούμε πλάι τους εκπαιδευτικοί και γονείς και ας τους προσφέρουμε όλα τα εφόδια για να χτίσουν το μέλλον του τόπου μας.»

Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων

Διακρίσεις μαθητριών μας στον Διαγωνισμό Κόμικ «Ο Νίκος Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα» γνωστού εκδοτικού οίκου!

Stigmiotypo othonhs 2025 06 13 171354

Απερίγραπτη χαρά προκάλεσε στη σχολική μας κοινότητα η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του Α’ Μαραθωνίου Ανάγνωσης «Ο Νίκος Καζαντζάκης στον 21ο αιώνα», που διοργανώθηκε την τρέχουσα σχολική χρονιά από γνωστό εκδοτικό οίκο! Στον Διαγωνισμό Κόμικ που περιλάμβανε ο Μαραθώνιος ξεχώρισαν οι δημιουργίες δύο δικών μας μαθητριών αποσπώντας τιμητικές διακρίσεις!

Πρόκειται για την Αναστασία Τσιρακίδου, τελειόφοιτη του σχολείου μας, που απέσπασε το 1ο βραβείο πανελληνίως για την Γ’ Τάξη με τη δημιουργία της με τίτλο «Δυο κόσμοι, μια ζωή», εμπνευσμένο από το βιβλίο «Βίος & Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά» του μεγάλου συγγραφέα. Η χαρισματική μας Αναστασία μας προσέγγισε με σεβασμό και απέδωσε με μοναδικό τρόπο τα καίρια σημεία του έργου δίνοντας ταυτόχρονα τη δική της πινελιά!

Αντίστοιχα και η Σοφία Τσιρακίδου, μαθήτρια της Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας, απέσπασε την 3η θέση στον ίδιο διαγωνισμό για τη Β’ Τάξη, με το κόμικ της « Η ζωή του Ζορμπά μέσα από τα χαρτιά»! Στη δημιουργία της ξεδιπλώνονται πτυχές της ζωής του ήρωα με απόλυτο σεβασμό στην πρώτη ύλη του βιβλίου, μέσα από τη δική της φρέσκια ματιά!

Τα δυο κορίτσια ανταποκρίθηκαν χωρίς δεύτερη σκέψη στο κάλεσμα της φιλολόγου τους, Αναστασίας Ψαθάκη, που μετέφερε στις τάξεις την ανακοίνωση του μαραθωνίου ανάγνωσης. Έδωσαν το παρών σε όλες τις εβδομαδιαίες συναντήσεις στη βιβλιοθήκη με τη φιλόλογό τους, διέθεσαν τον πολύτιμό λιγοστό ελεύθερο χρόνο τους, χωρίς μάλιστα να κάνουν την παραμικρή έκπτωση στις σχολικές τους υποχρεώσεις, έφεραν εις πέρας την «αποστολή» που ανέλαβαν και …ανταμείφθηκαν με τον καλύτερο τρόπο προκαλώντας αισθήματα υπερηφάνειας στη σχολική μας κοινότητα!

Εμείς δεν μπορούμε παρά να τους ευχηθούμε να ακολουθήσουν πολλές πολλές ακόμα διακρίσεις σε ό,τι επιλέγουν, γιατί τις αξίζουν!Πάντα επιτυχίες κορίτσια μας! Πολλά συγχαρητήρια βέβαια και στην κα Ψαθάκη!

Εγγραφή μαθητών στην Α΄ Γυμνασίου

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες έχουν αρχίσει οι εγγραφές των μαθητών/τριών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου το σχολικό έτος 2025-26. Για την εγγραφή πρέπει να προσκομίσετε στο σχολείο τα παρακάτω:

1)Υπεύθυνη Δήλωση Εγγραφής (μπορείτε να την δείτε εδώ: ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΔΗΛΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ  Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων η Υπεύθυνη Δήλωση Εγγραφής πρέπει να συμπληρωθεί και από τους δυο γονείς.

2)Αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας ή πιστοποιητικό γέννησης του μαθητή/τριας. Σε περίπτωση αλλοδαπών μαθητών πρέπει να προσκομίσετε πιστοποιητικό γέννησης μεταφρασμένο.

3)Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ). Πρέπει να συμπληρωθεί από γιατρό και να προσκομισθεί στο σχολείο μέχρι την έναρξη των μαθημάτων.  Μπορείτε να το δείτε εδώ:  ΑΔΥΜ (Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή)

Ενημέρωση ενόψει των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων Ιουνίου 2025

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, ενόψει των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων περιόδου Μάϊου-Ιουνίου 2025, σας ενημερώνουμε για τη σχετική νομοθεσία που διέπει τις εξετάσεις και γνωστοποιούμε το πρόγραμμα των εξετάσεων και την εξεταστέα ύλη κάθε τάξης ευχόμενοι καλή επιτυχία στους μαθητές μας.  

Υποχρεώσεις των μαθητών κατά τη διάρκεια της εξέτασης (Άρθρο7, ΠΔ 126-2016)

Μαθητές μη προσερχόμενοι στις εξετάσεις (Αρθρο 10, ΠΔ 126-2016)

Αναβαθμολόγηση γραπτών δοκιμίων εξετάσεων Γυμνασίου (Άρθρο 9, ΠΔ 126-2016)

Πρόγραμμα Προαγωγικών και Απολυτηρίων Εξετάσεων περιόδου ΙΟΥΝΙΟΥ 2025

Εξεταστέα Ύλη- Α΄ Γυμνασίου 2024-25

Εξεταστέα Ύλη- Β΄ Γυμνασίου 2024-25

Εξεταστέα Ύλη- Γ΄ Γυμνασίου 2024-25

Συμμετοχή του σχολείου μας στο 3ο Μαθηματικό Συμπόσιο (5-4-2025)

 Λίγες μέρες πριν κλείσουν τα σχολεία για τις διακοπές του Πάσχα , το Σάββατο 5 Απριλίου 2025 από τις 8.30  έως τις 14.30 , στους χώρους του  6ου ΓΕΛ και  Γυμνασίου Αθηνών έλαβε χώρα το 3ο Μαθηματικό Συμπόσιο: Μια Ημερίδα για τα Μαθηματικά,  που οργάνωσαν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Μαθηματικών της ΠΔΕ Αττικής.

Το σχολείο μας έλαβε μέρος με  θεατρικό δρώμενο, που αφορούσε το βιβλίο της Αγκάθα Κρίστι «10 μικροί νέγροι» που διαβάζουμε στη Λέσχη Ανάγνωσης Μαθηματικής Λογοτεχνίας και έχουμε εμπλέξει σε αυτό και τους εταίρους μας στο eTwinning. Οι μαθητές έπαιξαν διαλόγους από το βιβλίο και παρουσίασαν θεωρίες και λογισμούς πάνω στην αλληλεπίδραση που έχουν τα μαθηματικά στο αστυνομικό μυθιστόρημα. Όμως δεν μείναμε εκεί. Όλη η ομάδα από το πρωί, μέχρι αργά το μεσημέρι έμπαιναν και έβγαιναν από τις αίθουσες-εργαστήρια των Μαθηματικών. Γνωρίστηκαν με τους καθηγητές και τους διευθυντές των άλλων σχολείων, αλληλοεπίδρασαν μαζί τους , έπαιξαν τα παιχνίδια που είχαν ετοιμάσει. Άκουγαν με ενδιαφέρον τους μαθητές να αναλύουν και να εξηγούν, θαύμασαν και χειροκρότησαν  τις συμμετοχές των υπόλοιπων σχολείων.

Κάποια από τα σχολεία με τα οποία ήρθαν σε επαφή οι μαθητές μας ήταν: το Πρότυπο ΓΕΛ Αγίων Αναργύρων με το οποίο έπαιξαν μαθηματικά παιχνίδια , το 4ο Γυμνάσιο Ν. Σμύρνης  όπου θαύμασαν τα μαθηματικά τους τεχνουργήματα,  η  Εκπαιδευτική Αναγέννηση με το διαγωνισμό γρίφων μαθηματικών  και λογικής, το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αμαρουσίου με τις δραστηριότητες πάνω στο θεώρημα των 4 χρωμάτων, το Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων με το Πυθαγόρειο Θεώρημα αλλιώς και τόσα άλλα. Οι μαθητές μας ενθουσιάστηκαν και απόλαυσαν μία ημέρα γεμάτη μαθηματικά, ένα πραγματικό πανηγύρι! Και βέβαια όλα αυτά χάρη στη μαθηματικό μας κα Κούτουλα Σοφία.

Διαχείριση συγκρουσιακών σχέσεων μεταξύ μαθητών-Ομαδικό πρόγραμμα παρέμβασης

Κατά τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της σχολικής μας μονάδας «Χτίζουμε υγιείς σχέσεις» πραγματοποιήθηκε ομαδικό πρόγραμμα παρέμβασης σε τμήμα του σχολείου μας με θέμα “Διαχείριση σχέσεων και τήρηση κανόνων¨ από την Κοινωνική Λειτουργό του σχολείου μας κ. Τσικερδή Κωνσταντία. Στόχος της παρέμβασης ήταν η  “Διαχείριση συγκρουσιακών σχέσεων μέσω ομαδοσυνεργατικών δραστηριοτήτων και η διαχείριση τάξης (τήρηση κανόνων)”.

Κατά τη διάρκεια του ομαδικού προγράμματος διαπραγματεύτηκαν με τους μαθητές ζητήματα σχέσεων, αλληλοσεβασμού και αλληλοαποδοχής, τήρηση κανόνων τάξης και η ανάθεση συγκεκριμένου ρόλου σε μαθητή με δυσκολίες. Το πρόγραμμα είχε διάρκεια πέντε ωριαίων εβδομαδιαίων συναντήσεων. Χώρος διεξαγωγής ήταν η αίθουσα του τμήματος. Το πρόγραμμα των πέντε συναντήσεων εκτυλίχτηκε ως εξής:

1η συνάντηση: Άσκηση γνωριμίας.   Οι μαθητές χωρίζονται ανά δύο και κάνουν ερωτήσεις ο ένας στον άλλον προκειμένου να μάθουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για τον/την συμμαθητή/ήτριά του/της. Στη συνέχεια σηκώνονται ανά ζεύγη και παρουσιάζουν ο ένας τον άλλον. Τους δίνεται η επιλογή, όποιος/όποια θέλει ,να μιλήσει για το ζευγάρι του σε α΄ πρόσωπο, σαν να μιλάει για τον εαυτό του.

2η συνάντηση: Συνέχεια της άσκησης γνωριμίας.

3η συνάντηση: Συνεχίζω το σενάριο.  Οι μαθητές χωρίζονται σε 4 ομάδες. Τους δίνεται η αρχή ενός σεναρίου/κειμένου το οποίο πρέπει να συνεχίσουν. Δίνονται οδηγίες. Οι μαθητές πρέπει να συνεργαστούν και κάθε ομάδα να δημιουργήσει την δική της ιστορία. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα σηκώνεται και παρουσιάζει το σενάριο που έχει σκεφτεί και ακολουθεί συζήτηση. Τα θέματα των σεναρίων αφορούν στην επίλυση συγκρούσεων μεταξύ φίλων, στην αντιμετώπιση περιπτώσεων bullying και στην στήριξη φίλων και συμμαθητών που αντιμετωπίζουν κάποια δυσκολία.

4η συνάντηση: Συνέχεια της άσκησης ‘’συνεχίζω το σενάριο’’

5η συνάντηση: Κλείσιμο ομάδας  Οι μαθητές σχεδιάζουν σ’ ένα φύλλο, ένα σάκο (ή μια βαλίτσα) και γράφουν μέσα στον σάκο ό,τι θέλουν να κρατήσουν και έξω απο αυτόν ό,τι θέλουν να αφήσουν πίσω. Οι λέξεις μπορεί να αφορούν συναισθήματα, πρόσωπα, πράγματα. Στη συνέχεια όποιος/όποια επιθυμεί επικοινωνεί στην ομάδα ότι έγραψε και ακολουθεί συζήτηση. Τέλος, κάθε μαθητής/μαθήτρια καλείται να πει μια λέξη που του έρχεται στο μυαλό σχετικά με το πώς ένιωσε σε αυτές τις ομαδικές συναντήσεις.

Ενέργειες για την ηλεκτρονική εγγραφή των αποφοίτων της Γ΄ Γυμνασίου σε ΓΕΛ/ΕΠΑΛ

Αγαπητοί γονείς,

Αφού διαβάστε προσεκτικά την εγκύκλιο για τις εγγραφές σε ΓΕΛ /ΕΠΑΛ και ιδιαίτερα την επιστολή προς γονείς, παρακαλούμε όπως μας αποστείλετε/καταθέσετε στο σχολείο τις Υπεύθυνες Δηλώσεις, έως Τετάρτη 9-4-2025,  με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  1. Υπογράφοντας τις δηλώσεις αυτοπροσώπως στη Διεύθυνση του σχολείου.
  2. Συμπληρώνοντας τις Υπεύθυνες Δηλώσεις ψηφιακά μέσω gov.gr από τη σελίδα:

https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses

και αποστέλλοντας στη συνέχεια τις υπεύθυνες δηλώσεις στο email του σχολείου.

  1. Βεβαιώνοντας το γνήσιο της υπογραφής σας μέσω Κέντρου Εξυπηρέτησης Πελατών.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ-Προετοιμασία για την Έναρξη λειτουργίας εφαρμογής e-εγγραφές 2025-2026

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ 2025-26

2025-2026 ΥΔ_e-εγγραφές_Α

2025-2026 ΥΔ_e-εγγραφές_Β

Η σχολική μας γιορτή για την 25η Μαρτίου 2025

Το σχολείο μας την Δευτέρα 24 Μαρτίου 2025 γιόρτασε την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 τιμώντας τους προγόνους μας που αγωνίστηκαν με θάρρος και αυταπάρνηση για την ελευθερία της πατρίδας. Μέσα από ποιήματα, τραγούδια, θεατρικά δρώμενα και χορούς αλλά και με τη δημιουργικότητα και τα ταλέντα των μαθητών μας  υμνήσαμε την αγάπη των Ελλήνων για την ελευθερία και θυμηθήκαμε τους αγώνες εκείνων που θυσίασαν τη ζωή τους για αυτό τον σκοπό.

Υπεύθυνες καθηγήτριες: Ανδριάνα Τσαρδούνη, Φιορούλα Γιακουμέλου    /Μουσικήεπιμέλεια: Θέμης Βασιλείου  /Διδασκαλία χορών: Νικόλαος Δουζίνας   /Τεχνική υποστήριξη: Μιχάλης Ζαγοριανάκος, Αναστασία Ψαθάκη