Χελωνο-STREAM (Εrasmus+ KA122_SCH)

Στο πλαίσιο της διεπιστημονικής προσέγγισης STREAM και εφαρμόζοντας πρακτικές που αποκτήθηκαν από τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα Erasmus+ και την πρόσφατη κινητικότητα στη Γαλλία, οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τη χελώνα – κατοικίδιο συμμαθητή τους- και αξιοποιώντας αυτή την εμπειρία ως ερέθισμα, υλοποίησαν μια σειρά δραστηριοτήτων με επίκεντρο τη θαλάσσια χελώνα καρέτα καρέτα, ένα είδος υπό εξαφάνιση.

(Science) Μέσα από τη μελέτη του σχετικού κειμένου του σχολικού βιβλίου της Γλώσσας και την παρακολούθηση εκπαιδευτικού βίντεο, τα παιδιά απέκτησαν γνώσεις για τα βιολογικά χαρακτηριστικά της χελώνας, το φυσικό της περιβάλλον, τον τρόπο αναπαραγωγής της και τους κινδύνους που την απειλούν, ενώ συζήτησαν τρόπους οικολογικής ευαισθητοποίησης και προστασίας.

(Mathematics) Στη συνέχεια, οι μαθητές συνεργάστηκαν σε ομάδες για να επιλύσουν ένα προβληματισμένο μαθηματικό σενάριο που αφορούσε την αναπαραγωγή της καρέτα καρέτα: υπολόγισαν, με βάση δεδομένα, τον αριθμό των αυγών που μπορεί να γεννήσει και πόσα από αυτά επιβιώνουν μέχρι την ενηλικίωση, εφαρμόζοντας βασικές δεξιότητες αριθμητικής και λογικής σκέψης.

(Arts & Engineering) Στο καλλιτεχνικό και κατασκευαστικό μέρος, τα παιδιά δημιούργησαν χελωνάκια από χαρτόνι, εφαρμόζοντας τεχνικές κατασκευής (engineering) και αισθητικής σχεδίασης. Παράλληλα, κατασκεύασαν ταμπέλες με οικολογικά συνθήματα για την προστασία της καρέτα καρέτα, τις οποίες χρησιμοποίησαν στο τελικό κολάζ της τάξης, προάγοντας την περιβαλλοντική συνείδηση μέσα από την τέχνη.

Η δραστηριότητα αποτέλεσε ένα παράδειγμα μεταφοράς καλών πρακτικών από τη μέχρι τώρα εμπειρία μας στο πρόγραμμα Erasmus+ σχολείο μας, ενισχύοντας τη βιωματική μάθηση και την οικολογική ευαισθητοποίηση με τρόπο δημιουργικό και συνεργατικό.

IMG 20250520 191917

Αφήστε μια απάντηση