✨ ΤΑΞΗ ΣΤ΄: Καινοτομική Διδακτική Παρέμβαση ✨

«Το Άγαλμα του Πραξιτέλη» ✨

Καινοτομίας Δρώμενα… η ολοκλήρωση! 🎉

Η αξιοποίηση της λογοτεχνίας 📚 στη διδασκαλία της γλώσσας και της σύνταξης ✍️ μπορεί να προσφέρει ένα δημιουργικό και βιωματικό πλαίσιο μάθησης.

Το βιβλίο «Το Άγαλμα του Πραξιτέλη» αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία ⭐ για να εισαχθούν οι μαθητές σε γλωσσικά και συντακτικά φαινόμενα μέσα από καινοτόμες δράσεις και δημιουργικές προσεγγίσεις. 🚀


1️⃣ Βιωματική Ανάγνωση και Δραματοποίηση 🎭

🔹 Δράση: Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες 👥 και δραματοποιούν επιλεγμένα αποσπάσματα του βιβλίου.

🔹 Στόχος:
→ Εξοικείωση με τη σύνταξη των προτάσεων μέσα από τη φυσική ροή του λόγου 🗣️
→ Κατανόηση των λεξιλογικών επιλογών του συγγραφέα.

🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
⏳ Χρήση χρόνωνσυντακτικές δομέςστίξη


2️⃣ Δημιουργική Γραφή ✍️

“Γράφοντας τη συνέχεια, τα συναισθήματά…”

🔹 Δράση: Οι μαθητές γράφουν μια εναλλακτική εξέλιξη της ιστορίας ✏️ και εκφράζουν συναισθήματα ❤️ με χρήση των δομών που έχουν διδαχθεί.

🔹 Στόχος:
→ Ανάπτυξη αφηγηματικού λόγου
Συνειδητή χρήση συντακτικών φαινομένων (π.χ. δευτερεύουσες προτάσεις, ενεργητική & παθητική φωνή).

🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
📍 ΑντωνυμίεςΡηματικοί τύποιΣυνδετικές λέξεις

✨ Αποκορύφωμα της ιστορίας:

«Το άγαλμα είναι εδώ!» φώναξε η Τσάρλι και χιλιάδες συναισθήματα άνθισαν στην καρδιά των παιδιών.
Μόλις είχαν ανακαλύψει το άγαλμα του Πραξιτέλη 🗿, ένα άγαλμα που μεγάλοι αρχαιολόγοι έψαχναν απεγνωσμένα.

Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν απερίγραπτος. Ένιωθαν χαρά και περηφάνια ✨.
Είχαν γίνει εξερευνητές 🔍 και αυτό το ταξίδι άξιζε γιορτή 🎊!


3️⃣ Γλωσσικό Escape Room 🔐

“Αποκρυπτογραφώντας το Μήνυμα”

🔹 Δράση: Δημιουργία Escape Room 🕵️‍♂️ όπου οι μαθητές λύνουν γλωσσικούς και συντακτικούς γρίφους για να ανακαλύψουν κρυφό μήνυμα 🔍.

🔹 Στόχος:
→ Εφαρμογή γλωσσικών κανόνων μέσα από το παιχνίδι 🎲

🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
📝 Παραγωγή και σύνθεση λέξεωνΔομή προτάσεωνΣυνώνυμα-Αντώνυμα


4️⃣ Πολυτροπική Ανάλυση 🎨

“Η γλώσσα μέσα από εικόνες”

🔹 Δράση: Δημιουργία κόμικ ή ψηφιακής αφίσας 🖼️ με προσοχή στη σύνταξη και τη γραμματική.

🔹 Στόχος:
Σχέση εικόνας 🖌️ και λόγου ✍️

🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
🌟 ΕπίθεταΕπιρρήματαΣύνδεση προτάσεων


5️⃣ Ψηφιακή Ιστοεξερεύνηση 💻

“Ταξίδι στην Εποχή του Πραξιτέλη”

🔹 Δράση: Αναζήτηση πληροφοριών 🔎 για τον Πραξιτέλη και δημιουργία ψηφιακού αφιερώματος 🎞️

🔹 Στόχος:
Διαθεματική σύνδεση Γλώσσας – Ιστορίας – Τέχνης 🎭

🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
🗝️ ΑρχαϊσμοίΕτυμολογίαΔομή λόγου


✨ Συμπέρασμα:

Με όλες αυτές τις καινοτόμες προσεγγίσεις 🎯, η διδασκαλία της γλώσσας μετατράπηκε σε δημιουργική εμπειρία γεμάτη φαντασία, συνεργασία και ανακαλύψεις!

Η λογοτεχνία 📖 γίνεται εργαλείο εξερεύνησης της γλώσσας μέσα από σύγχρονες παιδαγωγικές τεχνικές 💡.

kaiin4 kain 1 kain 2 kain3


Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί 👩‍🏫👨‍🏫

  • Βόλτση Αγγελική

  • Μακρόπουλος Κων/νος

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση