«Το Άγαλμα του Πραξιτέλη» ✨
Καινοτομίας Δρώμενα… η ολοκλήρωση! 🎉
Η αξιοποίηση της λογοτεχνίας 📚 στη διδασκαλία της γλώσσας και της σύνταξης ✍️ μπορεί να προσφέρει ένα δημιουργικό και βιωματικό πλαίσιο μάθησης.
Το βιβλίο «Το Άγαλμα του Πραξιτέλη» αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία ⭐ για να εισαχθούν οι μαθητές σε γλωσσικά και συντακτικά φαινόμενα μέσα από καινοτόμες δράσεις και δημιουργικές προσεγγίσεις. 🚀
1️⃣ Βιωματική Ανάγνωση και Δραματοποίηση 🎭
🔹 Δράση: Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες 👥 και δραματοποιούν επιλεγμένα αποσπάσματα του βιβλίου.
🔹 Στόχος:
→ Εξοικείωση με τη σύνταξη των προτάσεων μέσα από τη φυσική ροή του λόγου 🗣️
→ Κατανόηση των λεξιλογικών επιλογών του συγγραφέα.
🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
⏳ Χρήση χρόνων – συντακτικές δομές – στίξη
2️⃣ Δημιουργική Γραφή ✍️
“Γράφοντας τη συνέχεια, τα συναισθήματά…”
🔹 Δράση: Οι μαθητές γράφουν μια εναλλακτική εξέλιξη της ιστορίας ✏️ και εκφράζουν συναισθήματα ❤️ με χρήση των δομών που έχουν διδαχθεί.
🔹 Στόχος:
→ Ανάπτυξη αφηγηματικού λόγου
→ Συνειδητή χρήση συντακτικών φαινομένων (π.χ. δευτερεύουσες προτάσεις, ενεργητική & παθητική φωνή).
🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
📍 Αντωνυμίες – Ρηματικοί τύποι – Συνδετικές λέξεις
✨ Αποκορύφωμα της ιστορίας:
«Το άγαλμα είναι εδώ!» φώναξε η Τσάρλι και χιλιάδες συναισθήματα άνθισαν στην καρδιά των παιδιών.
Μόλις είχαν ανακαλύψει το άγαλμα του Πραξιτέλη 🗿, ένα άγαλμα που μεγάλοι αρχαιολόγοι έψαχναν απεγνωσμένα.
Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν απερίγραπτος. Ένιωθαν χαρά και περηφάνια ✨.
Είχαν γίνει εξερευνητές 🔍 και αυτό το ταξίδι άξιζε γιορτή 🎊!
3️⃣ Γλωσσικό Escape Room 🔐
“Αποκρυπτογραφώντας το Μήνυμα”
🔹 Δράση: Δημιουργία Escape Room 🕵️♂️ όπου οι μαθητές λύνουν γλωσσικούς και συντακτικούς γρίφους για να ανακαλύψουν κρυφό μήνυμα 🔍.
🔹 Στόχος:
→ Εφαρμογή γλωσσικών κανόνων μέσα από το παιχνίδι 🎲
🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
📝 Παραγωγή και σύνθεση λέξεων – Δομή προτάσεων – Συνώνυμα-Αντώνυμα
4️⃣ Πολυτροπική Ανάλυση 🎨
“Η γλώσσα μέσα από εικόνες”
🔹 Δράση: Δημιουργία κόμικ ή ψηφιακής αφίσας 🖼️ με προσοχή στη σύνταξη και τη γραμματική.
🔹 Στόχος:
→ Σχέση εικόνας 🖌️ και λόγου ✍️
🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
🌟 Επίθετα – Επιρρήματα – Σύνδεση προτάσεων
5️⃣ Ψηφιακή Ιστοεξερεύνηση 💻
“Ταξίδι στην Εποχή του Πραξιτέλη”
🔹 Δράση: Αναζήτηση πληροφοριών 🔎 για τον Πραξιτέλη και δημιουργία ψηφιακού αφιερώματος 🎞️
🔹 Στόχος:
→ Διαθεματική σύνδεση Γλώσσας – Ιστορίας – Τέχνης 🎭
🔹 Γλωσσικά Φαινόμενα:
🗝️ Αρχαϊσμοί – Ετυμολογία – Δομή λόγου
✨ Συμπέρασμα:
Με όλες αυτές τις καινοτόμες προσεγγίσεις 🎯, η διδασκαλία της γλώσσας μετατράπηκε σε δημιουργική εμπειρία γεμάτη φαντασία, συνεργασία και ανακαλύψεις!
Η λογοτεχνία 📖 γίνεται εργαλείο εξερεύνησης της γλώσσας μέσα από σύγχρονες παιδαγωγικές τεχνικές 💡.
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί 👩🏫👨🏫
-
Βόλτση Αγγελική
-
Μακρόπουλος Κων/νος