Β΄ τάξη – Μελέτη Περιβάλλοντος 🌍
Υλοποίηση Καινοτόμας Διδακτικής Παρέμβασης
Καινοτόμα δράση: Κυκλοφοριακή αγωγή 🚗 «Ο μαθητής ως επιβάτης αυτοκινήτου»
Μέσα μεταφοράς 🚢✈️🚆
📌 Η δράση βασίστηκε στο μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος της Β΄ Δημοτικού στην ενότητα «Μέσα μεταφοράς».
🎯 Στόχος ήταν να συστηματοποιηθούν και να εμπλουτιστούν οι γνώσεις των μαθητών/τριών για τα μέσα μεταφοράς, να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο μας εξυπηρετούν 🚉, πού και πώς κινούνται 🚦, τα ευεργετήματα που προσφέρουν στους ανθρώπους αλλά και τα προβλήματα που προκαλούν 🌱⚠️.
🎯 Στόχοι
Οι μαθητές/τριες να είναι σε θέση να:
✅ Ονομάσουν τα μέσα μεταφοράς και να τα ομαδοποιήσουν σε ξηράς, θάλασσας και αέρα. 🚗🚢✈️
✅ Αναγνωρίσουν την εξέλιξη των μεταφορικών μέσων στεριάς από τα παλαιότερα χρόνια έως σήμερα. 🏇➡️🚙
✅ Διακρίνουν τα μέσα μεταφοράς αγαθών από εκείνα της μετακίνησης ανθρώπων. 📦🧍♂️
✅ Γίνουν υπεύθυνοι και συνειδητοποιημένοι επιβάτες σε οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο. 🚏🚖
✅ Αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας. 👥🗣️
✅ Καλλιεργήσουν τη δημιουργική τους σκέψη 💡 και την κριτική τους ικανότητα 🤔.
📌 Οργάνωση της Διδασκαλίας & Υλικοτεχνική Υποδομή 🏫
👩🏫 Οι 15 μαθητές της Β’ τάξης χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και μέσα από συνεργατικές δραστηριότητες:
📝 Συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας
🔎 Συμμετείχαν σε έρευνες & ερωτηματολόγια
🎨 Ζωγράφισαν
🎭 Έπαιξαν
💬 Συζήτησαν
📄 Δημιούργησαν τελικά παραδοτέα
✨ Η συνεργασία μεταξύ των ομάδων βοήθησε τους μαθητές που χρειάζονταν περισσότερη υποστήριξη και ενίσχυσε την αλληλεπίδραση και την ενεργή μάθηση.
📚 Μεθοδολογική Προσέγγιση
Η δράση ακολουθεί την ομαδοσυνεργατική μέθοδο 🤝, η οποία δίνει έμφαση στον κοινωνικοπολιτισμικό παράγοντα και στη συνεργασία.
📢 Οι μαθητές ανέπτυξαν:
✔️ Κριτική σκέψη 💡
✔️ Ελεύθερη έκφραση 🎤
✔️ Υπευθυνότητα ✅
✔️ Δημιουργικότητα 🎨
✔️ Πρωτοβουλία & αναστοχασμό 🔄
👩🏫 Ο ρόλος της δασκάλας ήταν καθοδηγητικός και εμψυχωτικός, ενισχύοντας κάθε προσπάθεια των μαθητών!
Δραστηριότητες μαθητών/τριών 🎯🎭🎨📄
✍️ Η υπεύθυνη της καινοτόμας διδακτικής παρέμβασης
👩🏫 Δημητρακούδα Κατερίνα