ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Συγχαρητήρια επιστολής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς



Λήψη αρχείου

download

E-Twinning- Τμήμα Ένταξης

Σήμερα Τρίτη 16 Απριλίου 2024 ταχυδρομήσαμε με χαρά τους φακέλους με τις ευχετήριες πασχαλινές κάρτες που δημιούργησαν οι μαθητές/-τριες του Τμήματος Ένταξης. Οι κάρτες απεστάλησαν στα σχολεία της Ευρώπης με τα οποία συνεργαστήκαμε στο πλαίσιο του έργου Easter Card Exchange, του ευρωπαικού προγράμματος e-twinning.

εικόνα Viber 2024 04 16 08 36 31 903 εικόνα Viber 2024 04 16 08 35 28 585 εικόνα Viber 2024 04 16 08 37 29 761

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός,

Ναταλία Πανάτσα

1 3

Όμιλος Γεωγραφίας – 16η συνάντηση

Στις 12 Απριλίου οι μαθητές/-τριες του Ομίλου Γεωγραφίας συναντήθηκαν για να συζητήσουν ένα θέμα πολύ επίκαιρο. Γιατί νυχτώνει και ξημερώνει; Τι συμβαίνει σε μια ηλιακή έκλειψη;  Είναι δυνατόν να «κρυφτεί» ο ήλιος;

Με σκοπό να κατανοήσουν τα παιδιά την εναλλαγή μεταξύ της ημέρας και της νύχτας δημιουργήσαμε μια ατομική κινούμενη κατασκευή. Η κατασκευή «δείχνει» στα παιδιά πως η Γη κινείται γύρω από τον ήλιο και πως το φεγγάρι κινείται γύρω από τη Γη. Οι μικροί γεωγράφοι ζωγράφισαν τα τρία ουράνια σώματα, συναρμολόγησαν τα κομμάτια της κατασκευής με διπλόκαρφα και έπειτα παρατήρησαν τις κυκλικές κινήσεις τους.

εικόνα Viber 2024 04 11 10 30 25 169 εικόνα Viber 2024 04 11 10 30 50 665

εικόνα Viber 2024 04 12 16 47 38 898 εικόνα Viber 2024 04 12 16 50 51 759

Με σκοπό να κατανοήσουμε τον τρόπο με τον οποίο ο Ήλιος φωτίζει τις πλευρές της Γης φέρνοντας την εναλλαγή της ημέρας και της νύχτας, τα παιδιά χρησιμοποίησαν τον «ηλιακό τους φακό». Ο φακός πήρε τη θέση του Ήλιου και η υδρόγειος σφαίρα τη θέση της Γης. Κατανοήσαμε με τον τρόπο αυτό πως γίνεται να έχουμε μέρα όταν σε άλλα σημεία του πλανήτη μας κυριαρχεί το σκοτάδι.

Ακόμη, παρακολουθήσαμε ένα σύντομο βίντεο της ολικής έκλειψης ήλιου που έλαβε χώρα στην αρχή της εβδομάδας στην αμερικανική ήπειρο.

Στη συνέχεια, τα παιδιά ασχολήθηκαν με μια «μαγική κατασκευή», η οποία μεταμορφώνεται ανάλογα από την οπτική γωνία από την οποία την παρατηρείς. Πρόκειται για ένα agamograph, το οποίο έπρεπε να ζωγραφίσουν και να παρατηρήσουν. Από τη μια πλευρά, έκανε την εμφάνισή του ο λαμπερός ήλιος, ενώ από την άλλη πλευρά το φεγγάρι.

εικόνα Viber 2024 04 11 10 25 51 124

εικόνα Viber 2024 04 11 10 26 57 733 εικόνα Viber 2024 04 11 10 25 50 238

εικόνα Viber 2024 04 12 16 49 09 566

εικόνα Viber 2024 04 12 16 51 55 511 εικόνα Viber 2024 04 12 16 51 25 817

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός,

Ναταλία Πανάτσα

download

E-Twinning – Τμήμα Ένταξης

Το Τμήμα Ένταξης του σχολείου μας συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα e-twinning, με τίτλο “Easter Cards Exchange”, σε συνεργασία με σχολεία της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Πολωνίας και της Ρουμανίας. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές/-τριες δημιούργησαν πασχαλινές ευχετήριες κάρτες με σκοπό να τις ανταλλάξουμε μεταξύ οκτώ σχολείων από τις τέσσερις χώρες.

εικόνα Viber 2024 04 10 15 19 59 951 εικόνα Viber 2024 04 10 15 21 34 648

Σκοπός του προγράμματος είναι η ανταλλαγή πασχαλινών ευχετήριων καρτών μεταξύ των μαθητών/-τριών από διαφορετικές χώρες και διαφορετικό πολιστιστικό υπόβαθρο. Με τον τρόπο αυτό οι μαθητές /-τριες μαθαίνουν να επικοινωνούν με ανθρώπους από διαφορετικές πολιτιστικές πραγματικότητες, ενισχύοντας έτσι την ανοχή, τον σεβασμό και την κατανόηση των διαφορών.

εικόνα Viber 2024 04 10 15 23 27 237 εικόνα Viber 2024 04 10 15 24 22 037 εικόνα Viber 2024 04 10 15 22 40 336εικόνα Viber 2024 04 10 15 28 06 588

εικόνα Viber 2024 04 10 15 28 41 850 εικόνα Viber 2024 04 10 15 27 22 040 εικόνα Viber 2024 04 10 15 26 40 727 εικόνα Viber 2024 04 10 15 25 27 425

Ακόμη, η δράση προάγει τη διαπολιτισμική κατανόηση, παρέχοντας στους μαθητές/-τριες την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα για τον πολιτισμό, τη γλώσσα και τα έθιμα άλλων χωρών, ενώ συντελεί και στην ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων.

Σε λίγες μέρες περιμένουμε με χαρά να λάβουμε τις ευχετήριες κάρτες που θα μας στείλουν οι μαθητές/-τριες από τις άλλες χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός,

Ναταλία Πανάτσα

AFISA PAGKOSMIA HMERA PAIDIKOU BIBLIOU 2024

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Την Τρίτη 2 Απριλίου «γιορτάσαμε» στην τάξη μας την παγκόσμια Ημέρα Παιδικού βιβλίου!

 

Η ημερομηνία αυτή καθιερώθηκε από το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805).

Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Το 2024 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα της Ιαπωνίας. Το μήνυμα γράφτηκε από τη συγγραφέα Eiko Kadono, η οποία έχει γράψει πολλά βιβλία που έχουν μεταφραστεί σε 10 γλώσσες. Το 2018 τιμήθηκε από την ΙΒΒΥ με το Βραβείο Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Το μήνυμα της Eiko Kadono:

Οι ιστορίες ταξιδεύουν πάνω σε φτερά, λαχταρώντας ν’ ακούσουν το χαρούμενο χτύπο της καρδιάς σας. Είμαι μια ιστορία που ταξιδεύει. Πετάω παντού. Με τα φτερά του ανέμου ή τα φτερά των κυμάτων, ή καμιά φορά και με τα μικροσκοπικά φτερά της άμμου. Πετάω, βέβαια, και με τα φτεράτ ων αποδημητικών πουλιών. Ακόμα και με τα φτερά των αεροπλάνων. Στέκομαι δίπλα σου. Γυρίζω τις σελίδες για να σου πω μια ιστορία, εκείνη που θέλεις ν’ ακούσεις. Θα σου άρεσε μια παράξενη και θεσπέσια ιστορία; Ή τι θα έλεγες για μια λυπητερή, μια τρομακτική ή μια αστεία; Αν δεν έχεις διάθεση να την ακούσεις τώρα, δεν πειράζει. Όμως ξέρω πως κάποια μέρα θα θέλεις. Όταν θα θέλεις, λοιπόν, φώναξε: «Ιστορία που ταξιδεύεις, έλα! Κάθισε δίπλα μου!». Κι αμέσως θα πετάξω κοντά σου. Έχω τόσες ιστορίες να μοιραστώ!

Τι θα έλεγες για την ιστορία ενός μικρού νησιού που βαρέθηκε τη μοναξιά του, έμαθε να κολυμπάει κι αποφάσισε να βρει έναν φίλο; Ή για την ιστορία μιας παράξενης νύχτας, όταν παρουσιάστηκαν δύο φεγγάρια; Ή για τη νύχτα που χάθηκε ο Άι-Βασίλης. Ω! Μπορώ ν’ ακούσω την καρδιά σου. Χτυπάει όλο και πιο γρήγορα. Ταπ ταπ, τίκι τακ, τικ τοκ, τικ τικ τακ! Η ιστορία που ταξιδεύει πήδηξε μέσα σου κι έκανε την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά. Τώρα θα γίνεις κι εσύ μια τέτοια ιστορία, ανοίγοντας τα φτερά σου να πετάξεις.

Και έτσι, μια ακόμα ιστορία που ταξιδεύει γεννιέται.

 

Αφού λοιπόν μελετήσαμε την αφίσα, την «ερμηνεύσαμε» με τον δικό μας τρόπο και αφήσαμε την φαντασία μας ελεύθερη να ταξιδέψει στα αγαπημένα μας βιβλία και τους αγαπημένους μας συγγραφείς. Γράψαμε λοιπόν τη «λίστα» της τάξης μας και διηγηθήκαμε την αγαπημένη μας ιστορία που μα ταξίδεψε σε τόπους φανταστικούς. Στη συνέχεια, διαβάσαμε την Αλφαβήτα των βιβλίων της Αγγελικής Βαρελλά και όλοι μαζί δημιουργήσαμε τη δική μας Αλφαβήτα! Φυσικά, ως επίδοξοι ζωγράφοι φιλοτεχνήσαμε την αφίσα μας.

Ζήτω το Βιβλίο!

H υπεύθυνη εκπαιδευτικός

Βόλτση Αγγελική