
ΚΥΤΤΑΡΟ ΧΑΛΕΠΑΣ – ΕΚΔΗΛΩΣΗ


Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το έτος 1992, καθώς εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑΜΕΑ, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στις κυβερνήσεις, τους οργανισμούς και τις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία.
Με αφορμή την ημέρα,η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης κ. Σινιοράκη και οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης κ. Αναστασιάδη, κ. Γερονικολάκη, κ. Πολατίδου και η κ. Χατζιού, οργάνωσαν και υλοποίησαν δράσεις ευαισθητοποίσης και ενημέρωσης σε θέματα αναπηρίας με τους μαθητές και τις μαθήτριες των τμημάτων όλων των τάξεων. ΄Ετσι με βίντεο, συζήτηση, και ιστορίες προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε καλύτερα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα ΑΜΕΑ αλλά και τις ανάγκες τους, μα κυρίως να δώσουμε στα παιδιά μας το μήνυμα πώς όλα είναι δυνατά, αρκεί να υπάρχει θέληση και στοχοθεσία!
Επειδή όμως είμαστε υπέρμαχοι της άποψης πώς το παιχνίδι είναι ο καλύτερος δάσκαλος, ξεχυθήκαμε στην αυλή, ώστε με βιωματικό τρόπο να αντιληφθούμε πώς θα ήταν η ζωή μας, αν είχαμε κάποια αναπηρία.
Έτσι λοιπόν, παίξαμε μπάσκετ με δεμένα μάτια, προσπαθήσαμε να ζωγραφίσουμε ή να ξεβιδώσουμε ένα βάζο με δεμένα χέρια, κάναμε χειλανάγωση, παίξαμε παντομίμα και έναν σωρό άλλα παιχνίδια!
Τα μικρότερα παιδιά ζωγράφισαν με το στόμα χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χέρια, άλλα παιιδά ζωγράφισαν με κλειστά μάτια, άλλα συμπλήρωσαν το πάζλ ή έψαξαν και βρήκαν το γρίφο.
Βασικός μας στόχος: η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της αλληλεγγύης, της αποδοχής της διαφορετικότητας και του σεβασμού προς τα άτομα με αναπηρία!
Ως απόσταγμα της σημερινής ημέρας, σάς παραθέτουμε τα λόγια του συντοπίτη μας παραολυμπιονίκη, Αντώνη Τσαπατάκη: «Τα παιδιά δεν έχουν την αίσθηση της διαφοράς ανάμεσα στους ανθρώπους. Μέσα από τα μάτια των παιδιών πρέπει να αρχίσουμε να βλέπουμε εμείς αλλά και οι πρεσβύτεροι μας, ώστε να μην ξεχνάμε ότι είμαστε όλοι διαφορετικά ίσοι».
Ας μάθουμε λοιπόν από τα παιδιά…




Έχω, έχεις, έχει……..όλοι έχουμε δικαιώματα!!!
Όπως οι μεγάλοι, έτσι και τα παιδιά έχουν δικαιώματα που προστατεύονται από τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του παιδιού (Unicef). Η Σύμβαση περιλαμβάνει 54 άρθρα, τέθηκε σε ισχύ από το έτος 1990 και την έχουν υπογράψει σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου.
Με τους μαθητές της Γ τάξης, ανακαλύψαμε ποια είναι τα βασικά πράγματα που θα πρέπει να απολαμβάνουν όλα τα παιδιά και οι έφηβοι κάτω των 18 ετών, ανεξάρτητα από το χρώμα, τη θρησκεία, το φύλο, τη γλώσσα, την καταγωγή ή την κοινωνική θέση. Αποφασίσαμε να φτιάξουμε μια ομαδική εργασία και να την αναρτήσουμε σε έναν τοίχο, για να ενημερωθούν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας. Παρακολουθήσαμε με τα πρωτάκια μας την ταινία «Ένα δέντρο μια φορά» του Ευγένιου Τριβιζά. Μιλήσαμε και προβληματιστήκαμε για τα παιδιά που παραβιάζονται τα δικαιώματα τους. Κόψαμε καρδούλες και γράψαμε πάνω τα βασικά δικαιώματα των παιδιών! Στο τέλος, τα παιδιά ζωγράφισαν ένα σημαντικό γι αυτά δικαίωμα και το παρουσίασαν στην τάξη!

Στο πλαίσιο του προγράμματος για την Ανακύκλωση οι μαθητές της Ε’ Δημοτικού, ασχολήθηκαν με ποικίλες δράσεις που αφορούν σε πολλές πτυχές της Ανακύκλωσης. Μια από αυτές τις δράσεις ήταν να δημιουργήσουν πρωτότυπες αφίσες με σκοπό να πείσουν την σχολική κοινότητα για την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης. Παράλληλα στο μάθημα των Αγγλικών με την κ. Κατσανικάκη, όπου το πέμπτο κεφάλαιο είναι αφιερωμένο στην Ανακύκλωση, οι μαθητές ασχολήθηκαν τα προβλήματα του περιβάλλοντος, τα σκουπίδια και την ανακύκλωση και να χρησιμοποιούν λεξιλόγιο το οποίο σχετίζεται με την ανακύκλωση : reduce, reuse, recycle, trash, rubbish, environment, landfills κλπ.
Η άλλη δράση των μαθητών ήταν η επίσκεψη τους στο Εργοστάσιο Μηχανικής Ανακύκλωσης & Κομποστοποίησης Χανίων στο Ακρωτήρι στις 27/11/2023. Ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου και έλαβαν ενημέρωση από το προσωπικό της Δ.Ε.ΔΙ.Σ.Α. για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων στα Χανιά. Ευχαριστούμε τον κ. Χαζιράκη για την άψογη φιλοξενία!!!!
Μαθητές και εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν με τον τρόπο που ανακυκλώνονται και κομποστοποιούνται τα στερεά απόβλητα και έμαθαν τρόπους με τους οποίους μπορούμε όλοι να χρησιμοποιήσουμε προκειμένου να ανακυκλώσουμε και ταυτόχρονα να μειώσουμε τα απορρίμματα επαναχρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά.
Πριν από την επίσκεψη στο εργοστάσιο της Δ.Ε.ΔΙ.Σ.Α οι μαθητές και εκπαιδευτικοί χάρηκαν μια ιδιαίτερη επίσκεψη στη Μονή Γουβερνέτου και μετά μέσα από ένα μονοπάτι συνάντησαν την περίφημη σπηλιά της Παναγίας Αρκουδιώτισσας ή Αρκουδόσπηλιος, όπως την αποκαλούν οι ντόπιοι. Η σπηλιά έχει γίνει γνωστή για τον σταλαγμίτη που μοιάζει με σκυφτή αρκούδα αν τον κοιτάξετε από τη μια πλευρά του. Ο σταλαγμίτης – αρκούδα έδωσε το όνομα στο σπήλαιο.
Υπέροχες δράσεις με στόχο τη συμμετοχή και τη γνώση !!!!!!!!

Την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του Γ1, Γ2 και του Στ1
τμήματος του σχολείου μας, απολαύσαμε τη θεατρική παράσταση «Η Αλίκη στη Χώρα των
Εικονικών Πραγμάτων». Μαζί με την Αλίκη ταξιδέψαμε σε ένα μέρος, όπου οι άνθρωποι
μένουν σε αόρατα κουτιά και είναι συνέχεια σκυμμένοι στα κινητά τους. Δεν μιλάνε αλλά
στέλνουν μηνύματα, δεν πηγαίνουν στα μαγαζιά για ψώνια αλλά τα κάνουν μόνο
διαδικτυακά, δεν επικοινωνούν αλλά ποστάρουν, δεν αγγίζονται αλλά προσκαλούν για
ακόλουθους στο κανάλι τους, δεν παίζουν αλλά κατεβάζουν εφαρμογές . Οι αρχηγοί της
χώρας είναι πολύ ευχαριστημένοι από αυτό, αφού οι ίδιοι, από τους υπολογιστές τους,
ελέγχουν τα πάντα! Τι τραγούδια ακούνε, τι καιρό θα έχει, τι παιχνίδια θα παίξουν.
‘Oποιος τολμήσει να σηκώσει τα μάτια από το κινητό του, συναγερμός χτυπάει. Υπάρχει
όμως μια μικρή λεπτομέρεια, οποίος σε αυτή την πόλη δεν έχει ταμπλετ, κινητό ή
υπολογιστή, κανείς δεν έχει εξουσία πάνω του και η Αλίκη που ξεκινά από την Χώρα των
Εξερευνητών για την Χώρα των Θαυμάτων και βρίσκεται εκεί γιατί έχει χάσει τον δρόμο,
έχει αφήσει το κινητό της στο σπίτι. Ουπς….
Ευχαριστούμε όλους τους συντελεστές της παράστασης!
Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για μικρούς και μεγάλους!


50 Χρόνια από την εξέγερση του Πολυτεχνείου!!!!! Ιστορικό γεγονός που αποτελεί πλέον έμπνευση και παράδειγμα διεκδικήσεων για ελευθερία, αξιοκρατία, κατά του ρατσισμού, της βίας και του εκφοβισμού. Έτσι λοιπόν τιμήσαμε την επέτειο αυτή με διάφορες δράσεις : έκθεση φωτογραφίας και ζωγραφικής, εργασίες όπως << ο τοίχος και η ιστορία του>>, κατασκευές , παραστατική πορεία με πλακάτ που έφτιαξαν τα παιδιά και έκλεισε με κιθάρα και αξέχαστο τραγούδι .




