ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ |
107ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022 – 2023
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | ||
107ο Νηπιαγωγείο Αθηνών | Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Α΄ Αθήνας |
|
Κωδικός σχολείου
(Υ.ΠΑΙ.Θ.) |
9051440 | |
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ | |||
Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση): | Κόκκερελ 14 Κυψέλη τ.κ 11364 | ||
Τηλέφωνο: | 2108651805 | E-mail: | mail@107nip-athin.att.sch.gr |
Ιστοσελίδα: | https: //blogs.sch.gr/107nipathin | ||
Προϊσταμένη Σχολικής Μονάδας: | ΣΚΑΜΑΓΚΑ ΑΝΝΑ | ||
Εκπαιδευτικοί: |
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ | ||
ΤΖΙΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ | |||
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 107ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Εισαγωγή.
Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του σχολείου ( άρθρο37, Ν.4692/2020) εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για την άψογη λειτουργία του Σχολικού έργου αλλά και να επιτυγχάνονται όσο καλύτερα γίνεται οι στόχοι που θέτουμε ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς και κηδεμόνες).
Ο Κανονισμός ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και στο πλαίσιο των προβλεπόμενων από την πολιτεία.
Στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας ενσωματώνονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα όλων των μελών που συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία ώστε να επιτυγχάνεται η απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.
- ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ / ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο συνθηκών για ουσιαστική μάθηση και εργασία. Και όλα αυτά μέσα σε μια ατμόσφαιρα στην οποία βασιλεύει η χαρά, το παιχνίδι, η δημιουργία και η πειθαρχημένη ελευθερία.
.Το σύγχρονο νηπιαγωγείο εντάσσει την μικροπολιτική του στο κοινωνικό γίγνεσθαι και ακολουθεί τις αρχές της πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης. Σχεδιάζει και υλοποιεί δραστηριότητες εξασφαλίζοντας μαθησιακές εμπειρίες στα παιδιά να καλλιεργήσουν δεξιότητες για να θεμελιώσουν ικανότητες πάνω στις οποίες θα οικοδομήσουν την εκπαιδευτική τους πορεία:
- Γνωριμία με συνομήλικους
- Επικοινωνία μεταξύ τους
- Συνεργασία μεταξύ τους
- Καλλιέργεια προσωπικής ταυτότητας, απόκτηση ταυτότητας μαθητή και αυτονομία
- Ανάπτυξη κριτικής σκέψης
- Μέσα από την καλλιέργεια δεξιοτήτων ανάπτυξης της πολιτισμικής ταυτότητας αναπτύσσει την ικανότητα της αυτόνομης σκέψης και δημιουργεί την κοινωνική ταυτότητα του αυριανού πολίτη
Καταληκτικά, το Νηπιαγωγείο είναι το μέρος εκείνο, που καθορίζει το αν το παιδί θα αποκτήσει θετική ή αρνητική στάση για το σχολείο και τη γνώση γενικότερα. Είναι η μόνη βαθμίδα εκπαίδευσης που θα του δοθεί η ευκαιρία να μάθει βιωματικά, να κοινωνικοποιηθεί, να μάθει παίζοντας και κυρίως να μάθει πώς να μαθαίνει.
Προφίλ της σχολικής μονάδας
Υποχρεωτικό πρωινό τμήμα : ΣΚΑΜΑΓΚΑ ΑΝΝΑ
Προαιρετικό ολοήμερο τμήμα : ΤΖΙΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Υποστήριξη των μαθητών της σχολικής μονάδας
Το σχολείο υποστηρίζεται από τις ακόλουθες δομές:
- 1ο ΠΕ.Κ.Ε.Σ. ΑΤΤΙΚΗΣ
- 1ο ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. Α΄ ΑΘΗΝΑΣ
ΟΡΑΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Το όραμα της σχολικής μας μονάδας είναι να συμβάλλει στην αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των μαθητών / τριών ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες και δημιουργικές προσωπικότητες. Απώτερος σκοπός της σχολικής μονάδας είναι η σωστή διαπαιδαγώγηση αλλά και η ανάπτυξη δεξιοτήτων για την μετέπειτα πορεία των μαθητών / τριών.
Επιπλέον και αυτή τη σχολική χρονιά στόχος μας είναι, να διαμορφώσουμε τις παιδαγωγικές συνθήκες και το χώρο μέσα στον οποίο τα παιδιά , μέσα από την αγάπη τη φροντίδα, το σεβασμό, τις ευκαιρίες για συλλογική δράση καιαυτενέργεια, να βιώσουν την εμπειρία της μάθησης, της δημιουργικότητας και της χαράς, σε ένα ταξίδι που σημασία δεν θα έχει τόσο ο προορισμός αλλά η διαδρομή.
Γ. Ορισμός Εσωτερικού Κανονισμού της Σχολικής Μονάδας, σκοπός, σύνταξη, έγκριση και τήρησή του, βασικές αρχές και στόχοι του.
- Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.
- Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της προϊσταμένης του νηπιαγωγείου με την συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων. Υπογράφτηκε με την υπ. Αριθμ. 5/26- 09- 2022 πράξη στο βιβλίο πράξεων του σχολείου.
- Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας αφού εγκριθεί από την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και από τον Διευθυντή Π.Ε. Α΄ Αθήνας θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας και θα τηρείται στο αρχείο του σχολείου.
- Η ακριβής τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας.
- Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσω της προβλεπόμενης συμμετοχικής διαδικασίας των μελών της σχολικής κοινότητας ώστε να συμπεριλάβει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και στις αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
Βασικοί στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας είναι:
Οι μαθητές /τριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής όπως δημιουργικότητα, αυτοέλεγχο, συναίσθηση ευθύνης, συνεργασία, ενσυναίσθηση, αμοιβαίο σεβασμό, αλληλοκατανόηση, αποδοχή της διαφορετικότητας, περιβαλλοντική συνείδηση, προστασία της υγείας και εδραίωση ισότητας, αλληλεγγύης και δημοκρατίας.
Μέσω των αρχών / κατευθύνσεων του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του σχολείου μας επιδιώκεται:
- Η εξασφάλιση του υποστηρικτικού πλαισίου για την επιτυχή πραγματοποίηση του εκπαιδευτικού έργου με την απρόσκοπτη συμμετοχή του συνόλου στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Η καλλιέργεια κατάλληλου κλίματος για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή /τριας.
- Η διασφάλιση της σωματικής και ψυχικής υγείας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
- Η δημιουργία αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας και εργασίας.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ
- Η εγγραφή των νηπίων/προνηπίων γίνεται ηλεκτρονικά με ευθύνη των γονέων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας gov.gr .Το πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου εκδίδεται από την Προϊσταμένη. Οι γονείς υποχρεούνται να προσκομίσουν:
- Το βιβλιάριο υγείας του παιδιού ή άλλο στοιχείο στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια.
Εμβολιασμός μαθητών/τριών
- Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.. Σε περιπτώσεις μαθητών που προέρχονται από ευάλωτες κοινωνικά ομάδες, λαμβάνεται μέριμνα για συνεργασία με τις κοινωνικές υπηρεσίες και τον εμβολιασμό των μαθητών (όπως αναφέρεται στον κανονισμό του ΙΕΠ. )
- Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ).
- Υπεύθυνη δήλωση του γονέα / κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του νηπίου από και προς το σχολείο.
- Αποδεικτικό στοιχείο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), (πχ. λογαριασμός ΔΕΗ, μισθωτήριο οικίας, ή φορολογική δήλωση) από το οποίο, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Το Ωρολόγιο πρόγραμμα Νηπιαγωγείου καθορίζεται από τις κείμενες διατάξεις, συντάσσεται και υπογράφεται από τον/την προϊστάμενο-η εκπαιδευτικών θεμάτων της Α/θμιας Εκπ/σης Α’ Αθήνας. Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων το οποίο ακολουθούμε έχει καθοριστεί με όσα προβλέπει και περιλαμβάνει το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.)για το Νηπιαγωγείο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Είναι επίσης σύμφωνο με τις απαιτήσεις της εποχής μας, για την παροχή ποιοτικής αλλά και άρτιας εκπαίδευσης.
Δράσεις – Προγράμματα εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενα πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.
Σχολικές γιορτές – εκδηλώσεις / αργίες
Το σχολικό έτος αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 31η Αυγούστου. Το διδακτικό έτος ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει την 21η Ιουνίου. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν την 12η Σεπτεμβρίου και λήγουν την 15η Ιουνίου του επόμενου έτους, ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια.
Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή.
Τα Νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν:
α. Τα Σάββατα και τις Κυριακές
β. Την 28η Οκτωβρίου (Εθνική εορτή)
γ. Από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων).
δ. Την Καθαρή Δευτέρα
Την 25η Μαρτίου (Εθνική εορτή)
ε. Από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα),
στ. Την 1η Μαΐου
ζ. Την εορτή του Αγίου Πνεύματος)
η. Από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές)
Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι’ αυτό οι μαθητές καλό θα ήταν να μην απουσιάζουν από αυτές αν δεν έχουν σοβαρό λόγο. Ειδικότερα:
- Οι εκδηλώσεις για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιούνται στις 27 Οκτωβρίου, και για την επέτειο της εθνικής εορτής της 25ης Μαρτίου στις 24 του ίδιου μήνα.
Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου και η 25η Μαρτίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.
- Τη 17η Νοεμβρίου, ημέρα κατά την οποία γίνονται εκδηλώσεις για την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή.
- Τα Νηπιαγωγεία παραμένουν επίσης κλειστά όταν οι Νηπιαγωγοί παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια της Συντονίστριας εκπ/κού έργου της σχολικής μας Περιφέρειας και κατά τις εκλογές (Δημοτικές, Βουλευτικές…).
- Ονομαστικές γιορτές και γενέθλια
Δ. Περιεχόμενο – Κεντρικοί άξονες του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας της Σχολικής Μονάδας
- Προσέλευση – Παραμονή στο σχολείο – Αποχώρηση
1.1 Προσέλευση
- Η προσέλευση των μαθητών γίνεται:
07:45 – 08:00 για τους μαθητές της Πρωινής προσέλευσης και
08:15 – 08:30 για τους μαθητές του Υποχρεωτικού πρωινού τμήματος
- Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών /τριών διευκολύνει στην απρόσκοπτη ροή του παιδαγωγικού προγράμματος και της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου. Αν υπάρχει συστηματική προσέλευση μαθητών εκτός του προβλεπόμενου ωραρίου γίνεται σύσταση στο γονέα από την προϊσταμένη του σχολείου. Αν υπάρχει σοβαρός λόγος αργοπορίας συνεργαζόμαστε με τους γονείς προκειμένου να κατανοήσουν τους λόγους της έγκαιρης προσέλευσης και να προσπαθήσουν να ακολουθήσουν τους κανόνες της σχολικής ζωής ώστε να συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
- Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται και παραλαμβάνουν τους μαθητές στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς / κηδεμόνες / συνοδοί αποχωρούν.
- Μετά την παράδοση των μαθητών /τριών οι γονείς / κηδεμόνες / συνοδοί δεν επιτρέπεται να παραμένουν στον προαύλιο χώρο του σχολείου.
- Μετά την είσοδο των μαθητών /τριών στο σχολείο και το πέρας του ωραρίου προσέλευσης για λόγους ασφαλείας κλειδώνεται η εξωτερική πόρτα της αυλής και η εσωτερική πόρτα του κτιρίου.
- Το προαιρετικό ολοήμερο τμήμα του σχολείου λειτουργεί από 13:00 – 16:00 και απαρτίζεται από μαθητές /τριες σύμφωνα με τις αιτήσεις / δηλώσεις που είχαν υποβληθεί από τους γονείς / κηδεμόνες. Η φοίτηση μαθητή /τριας στο προαιρετικό ολοήμερο τμήμα διακόπτεται εάν συμπληρωθούν 15 συνεχόμενες απουσίες σε διάστημα ενός μηνός χωρίς ιατρική γνωμάτευση.
Τη φετινή σχολική χρονιά σύμφωνα με την απόφαση του Υ.ΠΑΙ.Θ Φ/7ΦΜ/98404/Δ1/04-08-2022 Υ.Α(Β4215) λειτουργεί Διευρυμένο Τμήμα στο συστεγαζόμενο 4ο Νηπιαγωγείο Αθηνών όπου φοιτούν, όσα νήπια επιθυμούν οι γονείς /κηδεμόνεςτους μέχρι τις 17.30 κατόπιν σχετικής αίτησης τους προς την σχολική Μονάδα.
1.2 Παραμονή στο σχολείο – Διάλλειμα
- Το ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα αρχίζει με την προσέλευση στο χώρο του σχολείου.
- Οι μαθητές /τριες μετά την είσοδό τους στο νηπιαγωγείο εκπαιδεύονται και μαθαίνουν να είναι υπεύθυνοι για τα προσωπικά τους αντικείμενα. Τοποθετούν τις τσάντες τους σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο, κρεμάνε τα μπουφάν τους στις κρεμάστρες του διαδρόμου και τοποθετούν το φαγητό τους στο ψυγείο στο χώρο της κουζίνας.
- Στη συνέχεια εισέρχονται στην τάξη και ξεκινάει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
Διάλλειμα
- Την ώρα του διαλλείματος οι μαθητές /τριες βγαίνουν στον προαύλιο χώρο υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού του κάθε τμήματος.
- Σε περίπτωση κακοκαιρίας το διάλλειμα δεν πραγματοποιείται σε εξωτερικό χώρο αλλά σε εσωτερικούς χώρους του σχολείου .
- Κατά τη διάρκεια του διαλλείματος δεν επιτρέπεται σε κανένα να παρακολουθεί, συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα στους μαθητές /τριες από την περίφραξη του προαύλιου χώρου.
Πρόγευμα – Γεύμα
- Το πρόγευμα και το γεύμα των μαθητών παρασκευάζεται στο σπίτι με αποκλειστική ευθύνη των γονέων / κηδεμόνων.
- Το γεύμα τοποθετείται σε ειδικό σκεύος με καπάκι που δύναται να τοποθετηθεί σε ηλεκτρικό φούρνο.
Τα γεύματα συνιστάται να αποτελούνται από υγιεινές τροφές και δεν επιτρέπονται συσκευασμένες τροφές (πχ αναψυκτικά, πατατάκια, γαριδάκια, κρουασάν, σοκολάτες κλπ)
- Η νηπιαγωγός του ολοήμερου τμήματος καθοδηγεί και βοηθά τους μαθητές /τριες ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες για την προετοιμασία του γεύματος και την αυτονομία τους κατά τη σίτιση.
Ολοήμερο – χαλάρωση
- Την ώρα της χαλάρωσης στο ολοήμερο πρόγραμμα τα νήπια παραμένουν ήσυχα προκειμένου να ξεκουραστούν και να ανακτήσουν δυνάμεις για τη συνέχεια του προγράμματος.
1.3 Αποχώρηση
- Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με εποπτεία των εκπαιδευτικών στις 13:00 για το πρωινό υποχρεωτικό τμήμα και στις 16:00 για το ολοήμερο τμήμα.
- Κατά την αποχώρηση ο γονέας / κηδεμόνας / συνοδός παραλαμβάνει από την εκπαιδευτικό το μαθητή /τρια στην είσοδο του σχολείου χωρίς να εισέρχεται εντός του κτιρίου.
- Δεν επιτρέπεται αποχώρηση μαθητή /τριας πριν την λήξη του ωραρίου.
Σε περίπτωση σοβαρού λόγου για πρόωρη αποχώρηση ο γονέας / κηδεμόνας ενημερώνει την προϊσταμένη ή την εκπαιδευτικό του τμήματος και προσκομίζει υπεύθυνη δήλωση με την ώρα αποχώρησης και τους λόγους για τους οποίους την αιτείται.
- Οι εκπαιδευτικοί του τμήματος υποχρεούνται να περιμένουν μέχρι την αποχώρηση όλων των μαθητών /τριών του τμήματός τους.
- Σε περίπτωση που κατά την αποχώρηση πρόκειται να παραλάβει μαθητή /τρια τρίτο πρόσωπο θα πρέπει αυτό το άτομο να έχει δηλωθεί στην αίτηση εγγραφής ως συνοδός και να είναι ενήμερη η εκπαιδευτικός του τμήματος και η προϊσταμένη.
- Τα παιδιά δεν μπορεί να τα παραλάβει ανήλικο άτομο.
1.4 Φοίτηση
Η φοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι διετής και υποχρεωτική.
- Αν κάποιος μαθητής /τρια απουσιάζει από το σχολείο είναι θεμιτό ο γονέας / κηδεμόνας να ενημερώνει τηλεφωνικά για τους λόγους απουσίας.
- Η φοίτηση των μαθητών παρακολουθείται από την εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται ημερήσιες απουσίες με ευθύνη του και ενημερώνει την προϊσταμένη προκειμένου να τις καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα myschool.
- Όταν μαθητής /τρια απουσιάζει για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς να υπάρχει κάποια ενημέρωση από το γονέα, η εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί τηλεφωνικά με τον γονέα / κηδεμόνα και εν συνεχεία ενημερώνει την προϊσταμένη.
- Αν παρουσιαστεί πρόβλημα συστηματικής και αδικαιολόγητης απουσίας παρά τις ενέργειες του σχολείου ο μαθητής και η οικογένειά του αναζητείται μέσω της Δ/νσης Π.Ε., της Δημοτικής αρχής ή της αρμόδιας κοινωνικής υπηρεσίας.
- Η ελλιπής φοίτηση δυσχεραίνει το σχολικό έργο και την πρόοδο των μαθητών /τριών.
1.5 Λειτουργία Σχολικής Μονάδας
- Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να έχουν στην κατοχή τους εντός του σχολικού χώρου παιχνίδια, προσωπικά αντικείμενα αξίας και επικίνδυνα αιχμηρά αντικείμενα. Μπορούν να κάνουν χρήση μόνο των παιχνιδιών του σχολείου και του σχολικού εξοπλισμού.
- Απαγορεύεται η χορήγηση φαρμάκων από τους νηπιαγωγούς, όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία ( Φ. 7/495/123484 /Γ1/4-10-2010) . Παρέχονται, όμως, οι πρώτες βοήθειες και ενημερώνονται τηλεφωνικά οι γονείς του παιδιού ή το ΕΚΑΒ (σε περίπτωση εξαιρετικού περιστατικού),όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία ( Φ. 7/495/123484 /Γ1/4-10-2010) . Για χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής εντός του σχολικού ωραρίου, ενημερώνεται σχετικά η προϊσταμένη η οποία εν συνεχεία επιτρέπει την είσοδο στον γονέα προκειμένου να χορηγήσει το φάρμακο.
- Σε περίπτωση ατυχήματος ελαφρού τραυματισμού δίδονται από την εκπαιδευτικό οι στοιχειώδεις πρώτες βοήθειες και κατά την αποχώρηση ενημερώνεται σχετικά ο γονέας. Σε περίπτωση σοβαρότερου τραυματισμού ειδοποιείται άμεσα ο γονέας / κηδεμόνας και το ΕΚΑΒ. Σε περίπτωση στομαχικών / εντερικών διαταραχών ή εμφάνιση πυρετού ενημερώνεται άμεσα ο γονέας / κηδεμόνας να παραλάβει το παιδί από το σχολείο.
- Σε περίπτωση έντονου λερώματος, μουσκέματος, ενούρησης κλπ ενημερώνεται ο γονέας / κηδεμόνας προκειμένου να παραλάβει ή να εξυπηρετήσει ο ίδιος στο σχολείο το παιδί.
1.6 Λειτουργία Σχολικής Μονάδας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης
Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου επικαιροποιούνται ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, το μνημόνιο ενεργειών διαχείρισης σεισμικού κινδύνου και αντιμετώπισης πυρκαγιάς το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων την καθοδήγηση των παιδιών από τους εκπαιδευτικούς με προσοχή στο σημείο συγκέντρωσης του σχολείου (αύλειος χώρος και σε εξαιρετική περίπτωση ανάγκης οικόπεδο έξω από το σχολείο).
- Όσον αφορά τα μέτρα προστασίας για τον κορονοϊό COVID-19 ακολουθούνται οι κείμενες διατάξεις.
1.7 Παιδαγωγικός έλεγχος
- Αποκλίσεις των μαθητών /τριών από τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, τον οφειλόμενο σεβασμό στους εκπαιδευτικούς , στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή /τρια πρέπει να θεωρούνται παιδαγωγικές προκλήσεις και να αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων / κηδεμόνων με την εκπαιδευτικό της τάξης, την προϊσταμένη, τον σύλλογο διδασκόντων και την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, Λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται
Περιπτώσεις όπως: φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού, μαθητή που έρχεται στο σχολείο παραμελημένος βρώμικος χωρίς φαγητό με ιδιαίτερη ένταση ή και χρήση απρεπών κινήσεων σε συμμαθητές του η και ριψοκίνδυνων ενεργειών για πρόκληση τραυματισμού, επιλύονται σε συνεργασία του συλλόγου διδασκόντων με τους γονείς και αν απαιτηθεί της ΣΕΕ ΠΕ60 και του ΚΕΔΑΣΥ.
Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.
.
1.8 ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
- Η προϊσταμένη της σχολικής μονάδας είναι υπεύθυνη για την ομαλή λειτουργία της.
- Εφαρμόζει τους νόμους, τα προεδρικά διατάγματα, τις εγκυκλίους και τις εντολές των προϊσταμένων κλιμακίων. Είναι υπεύθυνη για την τήρησή τους.
- Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.
- Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.
- Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
- Είναι υπεύθυνος/ υπεύθυνη, μαζί με τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
- Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο και την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
- Συνεργάζεται με τις Δημοτικές Αρχές και υπηρεσίες και προσπαθεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα του σχολείου.
- Αξιοποιεί κάθε δυνατότητα συνεργασίας με την τοπική κοινωνία, προκειμένου να πετύχει το καλύτερο δυνατό για τη σχολική μονάδα.
Οι εκπαιδευτικοί
- Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.
- Ακολουθώντας το αναλυτικό πρόγραμμα και τις εκπαιδευτικές τάσεις που επικρατούν, οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν δραστηριότητες που εξασφαλίζουν την ενεργό συμμετοχή των νηπίων στη μαθησιακή διαδικασία σεβόμενοι τα ενδιαφέρονται, τις κλίσεις και τις ιδιαίτερες ανάγκες τους, το μαθησιακό τους προφίλ και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά τους.
- Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, αξιοποιώντας τα εποπτικά μέσα και τις νέες τεχνολογίες με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
- Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα συνεργάζονται, τόσο στον προγραμματισμό και στην εφαρμογή των διαθεματικών δραστηριοτήτων και συζητούν μεταξύ τους τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζουν μέσα στην τάξη και επιλέγουν από κοινού τρόπους αποτελεσματικής αντιμετώπισής τους.
- Συμμετέχουν στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.
- Συμμετέχουν στις συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στις παιδαγωγικές συναντήσεις και στα σεμινάρια επιμόρφωσης που πραγματοποιούνται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και εκφράζουν ελεύθερα τις παιδαγωγικές απόψεις τους.
- Προσέρχονται στο σχολείο έγκαιρα, εφαρμόζουν το ωρολόγιο πρόγραμμα και τηρούν την ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων. Καταγράφουν καθημερινά τις απουσίες των μαθητών.
- Λαμβάνουν μέρος σε όλα τα προγράμματα και στις εκδηλώσεις του σχολείου, και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και αρμοδιότητες για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
- Συνεργάζονται με τους μαθητές /μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
- Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.
- Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπιστούν πιθανές δυσκολίες.
- Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα της αλληλεγγύης και της συλλογικότητας.
- Σε περίπτωση που η συμπεριφορά ( γνωστική, κινητική, κοινωνική, συναισθηματική, προβλήματα λόγου) των νηπίων χρήζει διάγνωσης/ υποστήριξης από ειδικούς επιστήμονες, οι εκπαιδευτικοί κατευθύνουν/συμβουλεύουν τους γονείς /κηδεμόνες για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας προς αυτούς.
- Εκτονώνουν τις εντάσεις που παρουσιάζονται στην τάξη, με παιδαγωγικό τρόπο.
- Φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών επιτηρώντας τους κατά την είσοδο, τα διαλείμματα, την παραμονή και την αποχώρησή τους από το σχολείο.
- Ενδιαφέρονται για την προστασία του σχολικού χώρου και τη σχολική περιουσία, καθώς και την ευκοσμία του σχολείου γενικά.
- Τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων και τυχόν συζητήσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών για την εν γένει πορεία κάποιων μαθητών και ιδιαίτερα για θέματα που θεωρούνται προσωπικά δεδομένα.
- Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της Αγωγής.
Οι μαθητές/μαθήτριες ü
- Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
- Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συν διαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
- Απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
- Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.
- Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
- Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα: 1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά. 2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος. 3. Απευθύνονται στον Προϊστάμενο/Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
- Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η ανακύκλωση υλικών.
- Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και σε εκπαιδευτικά προγράμματα που αφορούν στην παιδαγωγική διαδικασία.
.
1.9 Σχολικές δραστηριότητες
Το σχολείο δύναται να πραγματοποιήσει διάφορες εκδηλώσεις όπως:
- Εκπαιδευτικές επισκέψεις / εκπαιδευτικά προγράμματα εντός του σχολικού χώρου ή και εκτός αφού πρώτα ενημερωθεί η Διεύθυνση Π.Ε Α Αθήνας και η συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου. Και στις δύο περιπτώσεις τηρείται το σχολικό ωράριο.
- Εορτασμός επετείων εντός του σχολικού περιβάλλοντος.
1.10 Συνεργασία Σχολείου – οικογένειας
Η ενημέρωση σε θέματα αγωγής και προόδου των μαθητών είναι δικαίωμα των γονέων / κηδεμόνων και καθήκον των εκπαιδευτικών.
Στην αρχή του σχολικού έτους γίνεται ενημέρωση από την προϊσταμένη για την εν γένει λειτουργία του σχολείου και εν συνεχεία από την εκπαιδευτικό της κάθε τάξης για το πρόγραμμα εκπαίδευσης τις ώρες και ημέρες επικοινωνίας και συνεργασίας μαζί τους και τυχόν επίλυσης αποριών των γονέων.
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους δύναται να πραγματοποιούνται ενημερωτικές συναντήσεις των γονέων με τις εκπαιδευτικούς των τάξεων σε συγκεκριμένες περιόδους (ανά τρίμηνο), ημέρες και ώρες, είτε δια ζώσης είτε τηλεφωνικά προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
1.11 Γονείς και κηδεμόνες
- Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του. Να παραδίδουν το παιδί στην εκπαιδευτικό και εν συνεχεία να απομακρύνονται και να μην παραμένουν στο χώρο του σχολείου.
- Συνεργάζονται σε προσωπικό επίπεδο με την προϊσταμένη και την εκπαιδευτικό της τάξης για θέματα που αφορούν το παιδί τους όπως θέματα υγείας, οικογενειακής κατάστασης τα οποία μπορεί να επηρεάσουν εν γένει την συμπεριφορά του παιδιού εντός του σχολικού χώρου.
Οφείλουν να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων στην είσοδο του σχολείου, στη σχολική ιστοσελίδα ή στις ανακοινώσεις που τους αποστέλλονται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
- Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων πρέπει το νηπιαγωγείο να γνωρίζει εγγράφως ποιος από τους δύο γονείς έχει την κηδεμονία.
Οφείλουν να προσκομίζουν έγκαιρα τα διάφορα έγγραφα που τους ζητούνται από το σχολείο.
- Οφείλουν να συμμετέχουν στις ενημερωτικές συναντήσεις και να γενικότερα να συνδράμουν στην εύρυθμη λειτουργία της σχολικής ζωής.
- Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή και να τιμωρεί κανένα παιδί στο χώρο του σχολείου. Όταν κάποιος μαθητής δημιουργεί πρόβλημα πρέπει να το συζητούν πρώτα με την εκπαιδευτικό της τάξης του και εν συνεχεία αν δεν επιλυθεί με την προϊσταμένη.
- Οφείλουν να ενημερώνουν άμεσα το σχολείο για οποιαδήποτε αλλαγή στοιχείων επικοινωνίας προκύψει.
1.12 Σχολικός χώρος
Κοινός στόχος όλων των μελών της σχολικής κοινότητας είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου, ο σεβασμός των περιουσιακών στοιχείων, των υποδομών, του εξοπλισμού και του φυσικού περιβάλλοντος του σχολείου.
Όλοι οι χώροι που χρησιμοποιούν οι μαθητές είναι ασφαλείς, προσεκτικά διαμορφωμένοι ώστε να εξασφαλίζεται η σωματική τους ακεραιότητα.
υπεύθυνη καθαριότητας φροντίζει διαρκώς για την απολύμανση και καθαριότητα των μέσων και των χώρων του σχολείου.
. ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού όπως είναι τα νήπια, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Στην κατεύθυνση αυτή έχει δημιουργηθεί μία ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, που αφορά στο σύνολο των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας, με επικεφαλής την Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου. Αρχικά έχει αναπτυχθεί ένα γενικό σχέδιο προετοιμασίας του σχολείου για την αντιμετώπιση κρίσεων. Με βάση το σχέδιο αυτό και για την προστασία του συνόλου των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης εκπαιδεύουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης τα νήπια παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των νηπίων από τη σχολική μονάδα. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων- επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, , Προϊστάμενοι, Προϊσταμένες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της
Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 107ου Νηπιαγωγείου Αθηνών πραγματοποιήθηκε μέσω της προβλεπόμενης διαδικασίας. Η τήρησή του με αμοιβαίο σεβασμό από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου μας. Η τήρηση όλων των κανόνων συμπεριφοράς του παρόντος Κανονισμού από όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας αποτελεί βασική και απαρέγκλιτη υποχρέωση.
Αθήνα 9/ 09/2023
Η προϊσταμένη του 107ου Νηπιαγωγείου Αθηνών
Ο Δ/ντής Εκπαίδευσης ΣΚΑΜΑΓΚΑ ΑΝΝΑ
Τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων
ΤΖΙΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Η Συντονίστρια Εκ/κού Έργου