• Εσωτερικός κανονισμός •

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
Εισαγωγή


Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται στον βέλτιστο βαθμό το έργο του Σχολείου και να επιτυγχάνονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, ειδικό επιστημονικό προσωπικό, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).
Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την Πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, οι οποίες είναι προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και στα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη και έγκριση του Κανονισμού


Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Ο Εσωτερικός   Κανονισμός θα επικαιροποιηθεί, όταν οριστεί εκπρόσωπος του Δήμου Αθηναίων για το Σχολικό Συμβούλιο, όπως προβλέπεται από τον Νόμο. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Μία συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/μαθήτριες του Σχολείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, του επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ταυτότητα και Όραμα


Το 106ο Δημοτικό Σχολείο ιδρύθηκε το 1964. Από το 2003 στεγάζεται στην οδό Πόντου και Αγίου Θωμά στο Γουδή, σε ένα σύγχρονων προδιαγραφών κτίριο. Ανήκει στο σχολικό συγκρότημα που στελεχώνεται από το 12ο, 101ο και 132ο Νηπιαγωγείο Αθηνών, το 8ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και το 9ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών. Σκοπός και όραμα του Σχολείου είναι να περιλαμβάνει στη σχολική ζωή στοιχεία και δραστηριότητες που καλλιεργούν ελεύθερους αυριανούς πολίτες, υπεύθυνους και με ενεργό συμμετοχή και κοινωνική ευαισθησία. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή του Σχολείου (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων) σε ενδοσχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες και προγράμματα (εκδρομές, επισκέψεις, επιμορφώσεις κ.λπ.), καθώς και σε εκδηλώσεις σε συνεργασία με διάφορους Φορείς.

 

1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας


Ο Κανονισμός περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο Σχολείο το κατάλληλο παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν, αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες αυτοβελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες, οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων μέσα από κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας. Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου, επιδιώκεται:

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε
    μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

2. Λειτουργία του Σχολείου

I. Διδακτικό ωράριο


Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του Ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τα παιδιά με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Για το σχολικό έτος 2021-2022 το πρόγραμμα του Σχολείου διαμορφώνεται ως εξής:

Υποχρεωτικό Πρόγραμμα

  • Προσέλευση των μαθητών και των μαθητριών στο Σχολείο 08.00΄- 08:15΄π.μ. Οι μαθητές προσέρχονται απευθείας στις αίθουσες διδασκαλίας, προς αποφυγή συγχρωτισμού στο προαύλιο και με την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας από τον Covid-19, σύμφωνα με τα Πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. Η Πρωινή Προσευχή πραγματοποιείται εντός τάξης.
  • Έναρξη 1ης διδακτικής ώρας: 08:15΄π.μ.
  • Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος – αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15΄.

Ολοήμερο Πρόγραμμα (αφορά στους μαθητές και μαθήτριες που έχουν εγγραφεί)

  • Έναρξη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος: 13:20΄
  • Λήξη του Ολοήμερου Προγράμματος: 15.00΄ή 16.00΄

(ανάλογα με την Υπεύθυνη Δήλωση που έχουν υπογράψει και οι δύο γονείς/κηδεμόνες στην αρχή του σχολικού έτους).

II. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών


Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι από τις 08:00΄π.μ. έως τις 08:15΄π.μ. Στην αρχή του σχολικού έτους οι γονείς/κηδεμόνες υπογράφουν Υπεύθυνη Δήλωση που ορίζει ονομαστικά ποιος θα συνοδεύει και ποιος θα παραλαμβάνει τους/τις μαθητές/μαθήτριες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες εισέρχονται στον χώρο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες συνοδοί αποχωρούν. Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου εν γένει, είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που διαφυλάσσει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του Σχολείου.

Για τους μαθητές που συστηματικά αργοπορούν στην πρωινή προσέλευση, γίνεται αυστηρή σύσταση στους γονείς τους. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται στο Σχολείο χωρίς άδεια κανένας επισκέπτης. Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του Σχολείου κλείνει στις 8:15΄π.μ. Η Φύλακας του σχολικού συγκροτήματος εποπτεύει την είσοδο και ενημερώνει τη Διευθύντρια σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται χωρίς αιτιολογία με καθυστέρηση ή που γονέας/κηδεμόνας αιτείται να μπει στο Σχολείο για έκτακτη ή προγραμματισμένη συνάντηση με τη Διευθύντρια.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει και υπογράψει το σχετικό έντυπο πρόωρης αποχώρησης. Οι μαθητές και οι μαθήτριες περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δεν φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς συνοδεία. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται εγκαίρως για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εξόδους του Σχολείου (Πόντου και Φαραντάτων), χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το Σχολείο προβλέπει χώρους αναμονής και τροποποίηση της διαδικασίας, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, οφείλει να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου.

III. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου


Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις Εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του της Διευθύντριας της σχολικής μονάδας. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται εγκαίρως για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και για τυχόν αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

 

Ι. Φοίτηση


Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο Σχολείο και την Πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά τον νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του Σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (ΑΔΥΜ) για τους μαθητές των τάξεων Α’, και Δ’ σύμφωνα με σχετική Εγκύκλιο. Μαθητής/μαθήτρια που δεν προσκομίζει το ΑΔΥΜ, δεν συμμετέχει στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, παραμένει εκτός δραστηριοτήτων ως θεατής και δεν βαθμολογείται στη βαθμολογία του μαθήματος (τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄) είτε πρόκειται για μαθητή/μαθήτρια της Δ΄ τάξης είτε έχει έρθει με μετεγγραφή σε οποιαδήποτε τάξη (η βαθμολογία μπαίνει στις τάξεις Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄).

Για το μάθημα των Θρησκευτικών δίνεται Υπεύθυνη Δήλωση στους γονείς των μαθητών/μαθητριών που επιθυμούν απαλλαγή με την επισήμανση «για λόγους θρησκευτικής συνείδησης δεν επιθυμώ το παιδί μου να συμμετέχει στη διδασκαλία των Θρησκευτικών, στον εκκλησιασμό  καθώς και σε όλες τις θρησκευτικές δραστηριότητες». Η Υπεύθυνη Δήλωση προσκομίζεται υπογεγραμμένη και από τους δύο γονείς/κηδεμόνες.

 

II. Τμήμα Ένταξης και Τάξεις Υποδοχής ΖΕΠ

 

Στο Σχολείο λειτουργεί Τμήμα Ένταξης που υποστηρίζει τους μαθητές με ειδικές, εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι αλλοδαποί μαθητές που δεν γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα ή τη γνωρίζουν ελάχιστα, παρακολουθούν τις Τάξεις Υποδοχής Ι και ΙΙ ΖΕΠ (Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας) επικουρικά με το Πρόγραμμα της τάξης τους.

 

III. Σχολικοί χώροι

 

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων να διατηρούνται οι χώροι καθαροί και να παίρνονται όλα τα μέτρα υγιεινής.

IV. Διάλειμμα


Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί για κάθε τάξη, ώστε να αποφεύγεται ο συγχρωτισμός λόγω Covid-19 και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία από την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου, καθώς αυτό αντιτάσσεται στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου. Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στις τάξεις τους ή παραμένουν στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Οι μαθητές που θα παρακολουθήσουν μάθημα στο Εργαστήριο Υπολογιστών (Τ.Π.Ε.), στη Βιβλιοθήκη ή στην Αίθουσα Εκδηλώσεων (π.χ. Θεατρική Αγωγή) ανεβαίνουν στην τάξη τους και περιμένουν να έρθει ο/η εκπαιδευτικός ειδικότητας για να τους οδηγήσει στοιχισμένους. Σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού γίνεται αναμόρφωση του Ωρολόγιου Προγράμματος και καλύπτονται οι ώρες σύμφωνα με τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.

 

V. Σχολική εργασία

 

Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ό,τι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους. Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας. Οι κατ’ οίκον εργασίες ενίοτε αποτελούν συμπλήρωμα της εργασίας που γίνεται στην τάξη. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν, να αυτενεργούν, να είναι υπεύθυνα. Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, ενθαρρύνοντάς το και βοηθώντας το να αναστοχάζεται. Στόχος είναι το παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσον το δυνατό νωρίτερα, ακολουθώντας την πορεία της φθίνουσας καθοδήγησης. Οι γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντ’ αυτού και αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 

VI. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Η Διευθύντρια

  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό, για την τήρηση της μαθησιακής διαδικασίας και της πειθαρχίας.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις Εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν στη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των Προγραμμάτων.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
  • Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες/στις διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
  • Επικοινωνεί με τους γονείς και συνεργάζεται μαζί τους για οποιοδήποτε ζήτημα αφορά στο Σχολείο και τους μαθητές και παρεμβαίνει άμεσα, όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο.

Οι εκπαιδευτικοί

 

  • Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της Εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.
  • Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  • Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σε αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
  • Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών/μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια, τους γονείς και τα αρμόδια στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.

 

Οι μαθητές/μαθήτριες

 

  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την Πολιτεία.
  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος.
  3. Απευθύνονται στη Διευθύντρια.
  • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
  • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

 

Γονείς και κηδεμόνες


– Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται εγκαίρως και ανελλιπώς στο Σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.

 

– Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά ή αναρτώνται στην ιστοσελίδα ή/και στέλνονται με email ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

 

– Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

 

– Ενημερώνουν εγκαίρως και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, εάν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους -θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης- τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του Σχολείου.

 

VII. Παιδαγωγικός έλεγχος


Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό της τάξης, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται. Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της Ψυχολογίας και της Παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία Σχολείου –  γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

VIII. Πρόληψη Ενδοσχολικής Βίας

Οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές/μαθήτριές τους διαμορφώνουν από την αρχή του σχολικού έτους το Συμβόλαιο της Τάξης με βάση τις αρχές του σεβασμού, της ενσυναίσθησης, της αποδοχής και την προώθηση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων και όλα όσα προβλέπονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Σχολικής Μονάδας. Για την πρόληψη την ενδοσχολικής βίας μέσα από τη διαθεματική αξιοποίηση του Ωρολόγιου Προγράμματος και των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αναπτύσσεται ένα πλάνο δραστηριοτήτων με σκοπό την καλλιέργεια της συνεργασίας, του σεβασμού και της εμπιστοσύνης, της ενδυνάμωσης της προσωπικότητας και των ιδιαιτέρων ικανοτήτων κάθε μαθητή/μαθήτριας και της καλλιέργειας θετικών διαπροσωπικών σχέσεων. Αυτό το πλάνο δραστηριοτήτων περιλαμβάνει συζητήσεις που υποβοηθούν την έκφραση της προσωπικής γνώμης και θέσης, ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων, προβολή ταινιών αντίστοιχου περιεχομένου, βιωματικές ασκήσεις με παιχνίδια ρόλων, ώστε να δημιουργείται ένα θετικό κλίμα διαλόγου, επικοινωνίας και εμπιστοσύνης μέσα στην τάξη.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων με τις τακτικές παιδαγωγικές συναντήσεις κάθε τρίμηνο και τις έκτακτες συσκέψεις μέσα στο σχολικό έτος με αφορμή περιστατικά βίας, αναλαμβάνει τη διαχείριση συγκρούσεων και την επίλυση διαφορών, ειδικά όταν εμπλέκονται μαθητές από διαφορετικές τάξεις ή μαθητές από τα άλλα συστεγαζόμενα Σχολεία. Ενισχύει τη δημιουργία «ομάδων φιλίας» που θα παρεμβαίνουν και θα διαμεσολαβούν στη διαχείριση του θυμού. Κατά την εφημερία του διαλείμματος, όταν ένας μαθητής αναφέρει ένα περιστατικό, ο/η εκπαιδευτικός παρεμβαίνει άμεσα.

Η Διευθύντρια μεριμνά για την ανάπτυξη ενός πλαισίου αρχών και συμπεριφοράς για όλους τους μαθητές, αλλά και τους εκπαιδευτικούς και με την εμπλοκή των γονέων ώστε να γίνεται σαφές το μήνυμα της μη αποδοχής από τη σχολική κοινότητα του εκφοβισμού, ενώ σε συνεργασία με την Ε.Δ.Υ. αναπτύσσονται ειδικές στρατηγικές και γίνονται στοχευμένες παρεμβάσεις αντιμετώπισής του.

 

IX. Καινοτόμες πρακτικές και δράσεις του Σχολείου


Το Σχολείο συμμετέχει σε διάφορους Διαγωνισμούς (ενδεικτικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, ο Μικρός Ευκλείδης-Παιχνίδι και Μαθηματικά, ο Διαγωνισμός υπολογιστικής σκέψης και Πληροφορικής), σε Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με σκοπό την ευαισθητοποίηση απέναντι στις Αρχές της Αειφορίας, όπως η ανακύκλωση χαρτιού, καπακιών, μπαταριών. Κάθε χρόνο εκδίδεται σχολική εφημερίδα, με την ενεργό συμμετοχή και έρευνα των μαθητών της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης. Σε συνεργασία με το 9ο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αθηνών υλοποιείται Πρόγραμμα Συνεκπαίδευσης, όπου εμπλέκονται σε κοινά μαθήματα και δράσεις ομάδες μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθητών τυπικής εκπαίδευσης. Επίσης, σε συνεργασία με τα Νηπιαγωγεία του συγκροτήματος, τα όμορα Γυμνάσια και την Ε.Δ.Υ., οι μαθητές/μαθήτριες συμμετέχουν σε Προγράμματα Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό και από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

 

X. Προσωπικά δεδομένα

 

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση και των δύο γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

 

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών


Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια και ο έλεγχός τους γίνεται από τη Σχολική Νοσηλεύτρια.

 

4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

 

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου – οικογένειας


Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημά τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον δάσκαλο/δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στη Διευθύντρια του Σχολείου, ενώ όποτε κριθεί απαραίτητο, ζητείται η αρωγή της Ε.Δ.Υ.

 

II. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

 

  • Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:
  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου.
  • Μια φορά τουλάχιστον το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην Αγωγή και Πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.
  • Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
  • Κατά την επίδοση του Ελέγχου Προόδου ανά τρίμηνο. Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
  • Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους Τίτλους Προόδου – Σπουδών. Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στον σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και Βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

 

III. Λειτουργία Ε.Δ.Υ.

 

Το Σχολείο επικουρείται από την  Ε.Δ.Υ. (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης), η οποία είναι το αρμόδιο όργανο για την εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των μαθητών και της σχολικής κοινότητας. Στελεχώνεται από Ψυχολόγο και Κοινωνική Λειτουργό και υποστηρίζει την εκπαιδευτική κοινότητα ως σύνολο, σε ζητήματα που αφορούν στην ισότιμη πρόσβαση των μαθητών στην εκπαίδευση, στην ανάπτυξη μίας ομαδοσυνεργατικής κοινότητας μάθησης και στην αντιμετώπιση φαινομένων, όπως η σχολική διαρροή, η σχολική βία και οι καταστάσεις κρίσης. Επίσης, συντονίζει και παρακολουθεί τις δράσεις κοινωνικής στήριξης των μαθητών και συνεργάζεται με τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων και, κατά περίπτωση, με λοιπούς φορείς, όπως τα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα, που παρέχουν ιατρική και ψυχολογική υποστήριξη, με κοινωνικές υπηρεσίες, καθώς και με τις αρμόδιες δικαστικές αρχές, όταν προκύπτουν σαφείς ενδείξεις προβλημάτων ψυχικής υγείας ή παιδικής κακοποίησης ή γονεϊκής παραμέλησης.

 

IV. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων


Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.

V. Σχολικό Συμβούλιο


Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

 

VI. Η σημασία της σύμπραξης όλων


Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων -μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθύντριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης- για να επιτύχει στην αποστολή του. Οι Διευθυντές/Διευθύντριες των Δημοτικών Σχολείων και οι Προϊσταμένες των Νηπιαγωγείων που υπηρετούν στο σχολικό συγκρότημα, βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία για θέματα που αφορούν σε όλες τις μονάδες του συγκροτήματος.

 

5. Πολιτική προστασίας από πιθανούς κινδύνους

 

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών


Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών. Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Η Διευθύντρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού
έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Παραδίδει στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό, κατάλογο με τα ονόματα των μαθητών του και Σχέδιο Δράσης σε περίπτωση έκτακτου γεγονότος. Οι μαθητές/μαθήτριες ενημερώνονται για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το Σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων η Διευθύντρια, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές/μαθήτριες και οι γονείς/κηδεμόνες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

 


Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας και Σχεδιάγραμμά του βρίσκεται σε κάθε αίθουσα και διάδρομο των ορόφων.

 

6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του


Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, ειδικό επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, ειδικό βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Σχολείου.

 

 

 

Ο παρών Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του 106ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών εγκρίθηκε για το σχολικό έτος 2021-2022 από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.).

 

 

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ 106ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ

ΕΛΕΝΗ ΜΑΥΡΟΓΟΝΑΤΟΥ

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση