Δ’ τάξη

106o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2021-2022

ΤΑΞΗ Δ’

ΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ

ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: “Καλύτερη τροφή καλύτερη ζωή”

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: Καραμπέτσος Αλέξανδρος

Αριθμός μαθητών: 18

 

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

Το θέμα της διατροφής είναι εξαιρετικά σημαντικό στην εποχή μας, την εποχή της υπερκατανάλωσης και των αμέτρητων διατροφικών κινδύνων που απειλούν εμάς και το περιβάλλον.

ΣΤΟΧΟΙ

– Να γνωρίσουν τα παιδιά τη λειτουργία του οργανισμού και το ρόλο της τροφής
– Να έρθουν σε επαφή με τις διάφορες κατηγορίες τροφών
– Να ευαισθητοποιηθούν γονείς και παιδιά για τη σημασία της υγιεινής διατροφής
–Να γνωρίσουν τους κινδύνους από την κακή διατροφή και την υπερκατανάλωση.
–Να καταλάβουν τα παιδιά τη σπουδαιότητα της σωστής διατροφής για την αρμονική τους διάπλαση και υγεία.
–Να λειτουργήσουν ως καταναλωτές αξιοποιώντας τη δυνατότητα αξιολόγησης της συσκευασίας και του προϊόντος.
–Να συνδέσουν την προστασία του περιβάλλοντος με την καλλιέργεια και κατανάλωση υγιεινών τροφών.
–Να προωθηθεί η πρωτοβουλία, η συνεργασία, η ομαδική δουλειά.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Εργαζόμαστε με τη μέθοδο σχεδίου εργασίας, μελέτη πεδίου, τεχνική ιδεοθύελλας.
Ορίζουμε τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που θα πάρουν τα παιδιά.
Ενημερώνουμε τους γονείς και το σχολείο για το πρόγραμμα.
Συγκεντρώνουμε εποπτικό υλικό, που θα βοηθήσει τα παιδιά,  σελίδες στο ίντερνετ και βίντεο για την πυραμίδα της διατροφής.
Παρακολουθούμε στο διαδίκτυο παραμύθια που έγραψαν τα παιδιά σχετικά με την υγιεινή και ανθυγιεινή διατροφή και στη συνέχεια γράφουν το δικό τους.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

1ο και 2ο εργαστήριο: Τα παιδιά συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο σχετικό με τις διατροφικές τους συνήθειες και ακολούθησε συζήτηση για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

3ο και 4ο εργαστήριο: Τα παιδιά παρακολούθησαν βίντεο στο διαδίκτυο για την Πυραμίδα της διατροφής:

(https://www.youtube.com/watch?v=BoOPz-4Sou8) και ακολούθησε συζήτηση για τη σπουδαιότητα ορισμένων τροφών.

5ο εργαστήριο: Εικονογράφηση της πυραμίδας της διατροφής.

6ο εργαστήριο: Εικονογράφηση τροφών. Επιλογή των υγιεινών από τις ανθυγιεινές.

7ο εργαστήριο: Τα παιδιά ξεχώρισαν τις τροφές μέσα από παιχνίδι χαρτοκοπτικής.

8ο εργαστήριο: Από φυλλάδια σούπερ μάρκετ που συνέλεξαν τα παιδιά, έκοψαν και ξεχώρισαν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές και τις κόλλησαν σε 2 μεγάλα πόστερ, τα οποία αναρτήθηκαν μέσα στην τάξη.

9ο εργαστήριο: Παρακολούθηση παραμυθιού στο διαδίκτυο “ Η υγιεινούπολη και η ανθυγιεινούπολη”:

(https://www.youtube.com/watch?v=uD9C2nSinxI&t=269s)

10ο εργαστήριο: Τα παιδιά έγραψαν το δικό τους παραμύθι για την υγιεινή διατροφή.

11ο και 12ο εργαστήριο: Μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, τα παιδιά ανακάλυψαν την αναλογία ζάχαρης και τροφών. Στη συνέχεια, ξεχώρισαν τις βιταμίνες που αντιστοιχούν σε κάθε κατηγορία τροφής. Ακολούθησε συζήτηση για τις συσκευασίες που αγοράζουμε από τα καταστήματα με είδη τροφίμων και πως μπορούμε να τις περιορίσουμε.

 

•  Δημιουργήθηκε ειδικός προσωπικός φάκελος, όπου το κάθε παιδί συγκέντρωσε τις πληροφορίες και όλο το έντυπο υλικό που χρησιμοποιήθηκε  καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος.

•  Δεδομένων των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας που επικρατούν, δεν μπορούσαν να γίνουν περαιτέρω δραστηριότητες.

 

ΤΑΞΗ 2

 

ΤΑΞΗ

 

1

 

2

 

ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση