Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)



Λήψη αρχείου

Πάμε στο Δημοτικό!!!

Πώς είναι άραγε το Δημοτικό Σχολείο;

Ήρθε η στιγμή να το δούμε από κοντά!

Τα μεγάλα νήπια του Νηπιαγωγείου μας επισκέφτηκαν το Δημοτικό Σχολείο στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης.

Ετοιμάσαμε μία αφίσα με ζωγραφιές για δώρο

20240604 10460920240604 10504720240604 105104

και ξεκινήσαμε όλοι μαζί για το Δημοτικό

20240604 10540520240604 114239

Είδαμε την τάξη της πρώτης, μας έδειξαν τα βιβλία τους και μας περιέγραψαν όλα τα καινούργια που θα συναντήσουμε τη νέα χρονιά

20240604 11553120240605 22541320240604 121146

Τραγουδήσαμε και βγήκαμε διάλειμμα όλοι μαζί

Όταν επιστρέψαμε ζωγραφίσαμε όσα μας έκαναν εντύπωση και τα συγκρίναμε με τις ζωγραφιές που είχαμε κάνει πριν την επίσκεψή μας.

IMG dd04f3de700ab7bb5267e47149cc600c VIMG 738c2b54a401d2b77d0393a65a1a4354 VIMG 38b78ff779bbc07e08564357947ae3f0 V

IMG fc73d47e8b8f41c0050b50db25fbe31f VIMG 7d4ae27261925f3b9657d1d7ace0bd7c VIMG 313e4a7e0ac4285c29cd0174c5429583 V

IMG 413e040c5be579b2a890da985bc6f010 V

 

Η Βαλίτσα των Αναμνήσεων

Πλησιάζοντας στο τέλος της σχολικής χρονιάς τα παιδιά μαζί με την Κοινωνική Λειτουργό έφτιαξαν μια βαλίτσα με τις αναμνήσεις τους από όλη της χρονιά

Ζωγράφισαν τους φίλους τους , τα παιχνίδια που έπαιζαν, τις κυρίες και ό,τι άλλο έμεινε στη μνήμη τους από τις στιγμές που πέρασαν μαζί.

20240603 092212 20240603 094249 20240603 095254 20240603 095748 20240603 095758 20240603 1000540

Με αυτή τη βαλίτσα αποχαιρετήσαμε την κυρία Δόμνα που μαζί της περάσαμε πολλές όμορφες στιγμές

Τι είχε πει ο Αϊνστάιν για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών

ΕΙΚΟΝΑ

Η συμβουλή του Αϊνστάιν

Μια νεαρή μητέρα ρώτησε τον Αϊνστάιν τι θα μπορούσε να κάνει για να προετοιμάσει καλύτερα το πεντάχρονο παιδί της για το σχολείο και τη ζωή.

Ήρεμος και χαμογελαστός, ο μεγάλος φυσικός της απάντησε: «Να του λέτε παραμύθια». «Καλά τα παραμύθια, αλλά τι άλλο;» απόρησε η νέα μητέρα. «Πολλά παραμύθια», επέμεινε ο άνθρωπος που σφράγισε τη σύγχρονη επιστήμη. Και όταν η μητέρα ρώτησε τρίτη φορά, κάπως δύσπιστα: «Καλά, εντάξει, αλλά και τι άλλο;», ο Αϊνστάιν είπε πως «δε χρειάζεται τίποτα περισσότερο. Μονάχα κι άλλα παραμύθια. Πάρα πολλά παραμύθια».

Δεν έχουν όμως πειστεί όλοι, ότι τα παραμύθια είναι τόσο σημαντικά για τα παιδιά. Έρευνα που έγινε σε γονείς στη Βρετανία αναφέρει ότι το 25% δε διαβάζουν παραμύθια σε παιδιά κάτω των 5 ετών, είτε επειδή θεωρούν ότι είναι πολύ τρομακτικά, είτε επειδή δε συμφωνούν με το πρότυπο ζωής που δίνουν στα παιδιά (τι πρότυπο δίνει η Ωραία Κοιμωμένη που περιμένει τον ωραίο πρίγκιπα να τη φιλήσει για να ξυπνήσει;).

Κάνει τόσο λάθος ο Αϊνστάιν λοιπόν; Μάλλον όχι. Ας δούμε γιατί τα παραμύθια είναι πολύτιμη πνευματική «τροφή» για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, ακόμη και τα πιο τρομακτικά:

Τα παραμύθια δείχνουν στα παιδιά πώς να λύνουν προβλήματα: Μικροί και μεγάλοι μαθαίνουν από τους πρωταγωνιστές μίας ιστορίας. Όπως συμβαίνει με μία διδακτική θεατρική παράσταση ή ένα καλό βιβλίο, έτσι ακριβώς τα παιδιά διδάσκονται από ένα κλασικό παραμύθι. Αυτές οι ιστορίες που συμβαίνουν «μια φορά κι έναν καιρό», βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη. Να ξεχωρίζουν το καλό από το κακό και να δουν ότι με τη φαντασία, το θάρρος και την υπομονή, λύνονται τα προβλήματα. Όπως ακριβώς έγινε και με την «Ωραία Κοιμωμένη».
Τα παιδιά νικούν το φόβο: «Τα παραμύθια δεν λένε στα παιδιά ότι υπάρχουν δράκοι. Τα παιδιά ήδη γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν δράκοι. Τα παραμύθια λένε στα παιδιά ότι οι δράκοι μπορούν να ηττηθούν», είχε πει ο Βρετανός συγγραφέας G.K. Chesterton. Ο διάσημος συγγραφέας και παιδοψυχολόγος, Bruno Bettelheim, πίστευε ότι τα παραμύθια είναι σημαντικά για την ανάπτυξη των παιδιών, επειδή οι βασικοί χαρακτήρες –που είναι και οι ίδιοι παιδιά πολλές φορές– επιδεικνύουν θάρρος και νικούν σε έναν κόσμο γιγάντων και εχθρικών ενηλίκων.
Τα παραμύθια προετοιμάζουν τα παιδιά για τις δυσκολίες της ζωής: Μέσα από τα παραμύθια, τα παιδιά συναντούν προκλήσεις με τις οποίες παλεύουν και οι ενήλικες: την προδοσία, τις ίντριγκες, τους τσακωμούς και τη ζήλια. Είναι οι άσχημες πλευρές της ζωής, που δε λείπουν από τους παραδοσιακούς μύθους και τα παραμύθια. «Τα παραμύθια επεξεργάζονται τόσες πολλές φοβίες, όχι μόνο προσωπικές, αλλά όλης της κοινωνίας, αλλά το κάνουν με έναν τρόπο ασφαλή, γιατί όλα αυτά συμβαίνουν… μια φορά κι έναν καιρό», εξηγεί η Μαρία Τατάρ, καθηγήτρια στο Harvard College.
Δίνουν ευκαιρία για διάλογο: Τέτοιες ιστορίες «ελεγχόμενου φόβου» δίνουν μία θαυμάσια ευκαιρία στους γονείς να συζητήσουν με τα παιδιά τους τις πιο βαθιές τους ανησυχίες και ανασφάλειες από τον πραγματικό κόσμο. Οι φανταστικοί χαρακτήρες συνεισφέρουν θετικά στο διάλογο. Δεν μπορεί να γίνει το ίδιο με μία ταινία, ούτε καν με το θέατρο.
Τα παραμύθια μιλούν μία παγκόσμια γλώσσα: «Γνωρίζουμε τα παραμύθια ως παιδιά, είτε μέσω της αφήγησης, είτε ακόμη και μέσω της παντομίμας. Ζούμε με αυτά, αναπνέουμε με αυτά, ξέρουμε το τέλος τους», γράφει ο Neil Gaiman. Ορισμένα παραμύθια, όπως η Σταχτοπούτα, υπάρχουν σε πολλές κουλτούρες, αν και με μικρές διαφορετικές πινελιές σε κάθε χώρα. Όλες οι διαφορετικές εκδοχές όμως, μοιράζονται κάτι κοινό: μία σαγηνευτική ιστορία για την ανάγκη να νικήσει το καλό.
Τα παραμύθια διδάσκουν στα παιδιά τα βασικά στοιχεία ενός διηγήματος, μίας ιστορίας: Τους διδάσκουν τη διαφορά ανάμεσα στη φαντασία και την πραγματικότητα. Ότι οι ιστορίες μπορεί να εξελίσσονται σε άλλο περιβάλλον, σε άλλη χώρα και σε άλλο χρόνο. Ότι οι πρωταγωνιστές έχουν διαφορετικά γνωρίσματα και διαφορετικούς χαρακτήρες. Εάν το παιδί κατανοήσει αυτές τις διαφορές από πολύ μικρή ηλικία, τότε ενισχύεται η ικανότητά του να κατανοεί τη σχέση αιτίας-αποτελέσματος και να προβλέπει το επόμενο βήμα.
Τα παραμύθια αναπτύσσουν την παιδική φαντασία: «Όταν εξετάζω τον εαυτό μου και τον τρόπο σκέψης μου, έρχομαι στο συμπέρασμα ότι το χάρισμα της φαντασίας σημαίνει περισσότερα για εμένα από οποιοδήποτε ταλέντο για αφηρημένη, θετική σκέψη. Το να ονειρεύεσαι για όλα τα σπουδαία πράγματα που μπορείς να καταφέρεις, είναι το κλειδί για μια ζωή γεμάτη με θετικότητα. Άφησε τη φαντασία σου να καλπάσει ελεύθερη και δημιούργησε έναν κόσμο στον οποίο θα ήθελες να είσαι μέσα», είχε πει ο Άλμπερτ Αϊνστάιν.
Τα παραμύθια προσφέρουν ηθικά διδάγματα:Τα παραμύθια θέτουν το ηθικό πρόβλημα της συνύπαρξης του καλού και του κακού (που συμβολίζουν συνήθως οι δράκοι, οι γίγαντες και οι μάγισσες). Συνήθως το καλό υπερισχύει και ο κακός χάνει. Μέσω της ταύτισης με τον ήρωα, το παιδί παίρνει το ηθικό δίδαγμα.

 

Ήρθε το Πάσχα με παιχνίδια πολλά!

Ενθουσιασμός μεγάλος στην τάξη μας για το Πάσχα!

Φτιάξαμε κατασκευές

20240415 092141

Στολίσαμε την τάξη

20240429 214715 20240429 215018

Μιλήσαμε για την ιστορία του Πάσχα, τα Πάθη και την Ανάσταση

Τα παιδιά έφτιαξαν ατομικά βιβλιαράκια με όσα έμαθαν

Είδαμε παρουσιάσεις και συζητήσαμε για τα πασχαλινά έθιμα

Μάθαμε πασχαλινές λέξεις, τις γράψαμε και παίξαμε

20240418 09274420240418 09444820240418 104757

20240418 10274920240418 10425020240418 102737

Λύσαμε μυστήρια και σπάσαμε κώδικες

20240423 12061120240424 100201

Βάψαμε φυσικά κι εμείς αυγά με δικούς μας τρόπους με διάφορες τεχνικές

20240422 121021

Αλλά και με τον παραδοσιακό κόκκινα αυγά

20240427 130221

και τα βάλαμε στα καλαθάκια που φτιάξαμε

20240425 084539 20240425 084535

Τα παιδιά έφτιαξαν κάρτες και μέσα έγραψαν πασχαλινές ευχές

20240424 09160420240424 10270020240425 084457

και ζωγράφισαν τις δικές τους λαμπάδες

20240425 115203

Φυσικά παίξαμε πολλά πασχαλινά παιχνίδια!

Τρίλιζα

20240425 08502320240423 11142820240423 111437

Βρες τη λέξη

20240423 110735

Παζλ και κώδικες

20240426 09313920240426 09313420240426 095329

Κυνήγι αυγών στην τάξη

20240426 10105220240426 10111120240426 101101

Παιχνίδια με τα αυγά

20240426 103201

και αγώνες τσουγκρίσματος

20240426 10111820240426 101518

Καλή Ανάσταση!!!!!