102ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Παίζω, μαθαίνω, μεγαλώνω…….

Αρχική » Ετήσιο σχέδιο δράσης Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του Νηπιαγωγείου μας

Ετήσιο σχέδιο δράσης Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του Νηπιαγωγείου μας

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων εντάσσονται από το Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.  Στόχος, μέσω της εισαγωγής νέων θεματικών όπως ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, σεξουαλική αγωγή, οικολογική συνείδηση, είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών.

Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.

Τα πλεονεκτήματα του σχολείου μας που θα παίξουν καθοριστικό ρόλο στη σωστή εφαρμογή των  Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και  θα βοηθήσουν στην καλύτερη εφαρμογή του προγράμματος είναι τα εξής:

α. η πρότερη εμπειρία των εκπαιδευτικών σε καινοτόμα προγράμματα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων, β. η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών,
γ. η διάθεση γόνιμης και ουσιαστικής συνεργασίας των εκπαιδευτικών για την επίτευξη ενός κοινού οράματος,
δ. η υλικοτεχνική υποδομή της Σχολικής Μονάδας σε συνδυασμό με τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών και ε. η ύπαρξη ενεργούς ιστοσελίδας του σχολείου για την ευκολότερη και άμεση διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν συνολικά όλοι οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου, οι οποίοι θα συνεργάζονται και θα αποφασίζουν από κοινού τις δράσεις προς υλοποίηση ανά θεματικό κύκλο με την κατάλληλη και απαραίτητη προσαρμογή στις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις των νηπίων των τεσσάρων τμημάτων, αλλά ο καθένας θα προσαρμόζει τις δραστηριότητες στις ανάγκες της τάξης του και στις προσωπικές του ιδιαίτερες δεξιότητες.

Προγραμματισμός σχεδίων δράσης τμημάτων ανά θεματικό κύκλο:

1ος θεματικός κύκλος: «Ζω καλύτερα-Ευ Ζην»

1ο, 2ο, 3ο και 4ο τμήμα:  Θέμα «Υγεία και Διατροφή»

Τίτλος: «Τρώω υγιεινά, χτίζω το σώμα μου σωστά»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • γνωριμία των πιο σημαντικών ομάδων τροφών, της έννοιας της ισορροπημένης διατροφής και της σημασίας της για τη ζωή μας.
  • ανάπτυξη της κριτικής σκέψης.
  • συνειδητοποίηση του ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση τροφίμων φέρνουν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον.

Διάρκεια: 5-7 εβδομάδες (5 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος

2οςθεματικός κύκλος: «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική    Συναίσθηση και Ευθύνη»

1ο, 2ο, 3ο και 4ο  τμήμα:  Θέμα «Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη-αλληλοσεβασμός-διαφορετικότητα»

Τίτλος «Εγώ και οι άλλοι»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • οργάνωση δραστηριοτήτων που θα ενισχύουν τη συνεργασία και το κλίμα αλληλοσεβασμού και αλληλοκατανόησης, ενσυναίσθησης και αποδοχής της διαφορετικότητας.
  • υιοθέτηση αξιών και προτύπων σεβασμού και συνεργασίας.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος-Ιανουάριος

3ος θεματικός κύκλος: «Φροντίζω το  περιβάλλον»

1ο, 2ο, 3ο και 4ο τμήμα Θέμα «Οικολογία-Οικολογική Συνείδηση»

Τίτλος: «Οι φίλοι μας τα ζώα»

Βασικοί στόχοι: 

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • γνωριμία με τα κυριότερα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και οι κίνδυνοι, από τους οποίους απειλούνται.
  • αξιολόγηση των σταδίων της λύσης του προβλήματος.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος-Μάρτιος

4ος θεματικός κύκλος: « Δημιουργώ και καινοτομώ»

1ο, 2ο, 3ο και 4ο τμήμα Θέμα: «STEAM-Εκπαιδευτική Ρομποτική».

Τίτλο «Μια βόλτα στη γειτονιά του ήλιου»

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων τους 21ου αιώνα.
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού εγγραμματισμού.
  • επίλυση προβλημάτων.

Διάρκεια: περίπου 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα). Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Οι Δράσεις μας θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο θα γίνεται τακτική αξιολόγηση , παρεμβάσεις  και αλλαγές όπου χρειάζεται.

Όνομα συντάκτη

Όνομα: 102ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Σύντομο βιογραφικό:
Περισσότερες πληροφορίες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση