Με ποια μέτρα ανακοινώθηκε το άνοιγμα των σχολείων από Δευτέρα 11.1.2021

Σχολεία και πάσης φύσεως εκπαιδευτικές δομές & Ειδικές διατάξεις στην υπό στοιχεία
Δ1α/ΓΠ.οικ.69543/31.10.2020 (Β’ 4810) κοινή υπουργική απόφαση, όπως παρατάθηκε και τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία
Δ1α/ΓΠ.οικ.969/7.1.2021 (Β’ 23) κοινή υπουργική απόφαση, οι οποίες θέτουν περιορισμούς και μέτρα στη λειτουργία εκπαιδευτικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, εργαστηριακών κέντρων και σχολικών εργαστηρίων, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας, Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης, Μεταλυκειακού έτους – τάξης Μαθητείας ΕΠΑ.Λ., Κέντρων Διά Βίου Μάθησης, Δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης της Σιβιτανιδείου Δημόσιας Σχολής Τεχνών και Επαγγελμάτων, φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών, δημοσίων και ιδιωτικών, Δημοσίων Βιβλιοθηκών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και των Γενικών Αρχείων του Κράτους, παραμένουν σε ισχύ, κατά το μέρος κατά το οποίο δεν αντίκεινται στις διατάξεις της παρούσας.
Η υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12.9.2020 (Β’ 3882) κοινή απόφαση της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει τροποποιηθεί με τις υπό στοιχεία 131451/ΓΔ4/30.9.2020 (Β’ 4264), 151978/ΓΔ4/7.11.2020 (Β’ 4900) και 155689/ΓΔ4/14.11.2020 (Β’ 5044) όμοιες αποφάσεις, παραμένει σε ισχύ.
Οι διοικητικές λειτουργίες των σχολείων και πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών δεν θίγονται από την εφαρμογή της παρούσας.
• Αναστολή της δια ζώσης εκπαιδευτικής λειτουργίας των Γυμνασίων και των Λυκείων Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, καθώς και των πάσης φύσεως εκπαιδευτικών δομών του παρόντος σημείου (συμπεριλαμβανομένων και των φροντιστηρίων, κέντρων ξένων γλωσσών, φορέων παροχής εκπαίδευσης και πιστοποίησης δεξιοτήτων, ξενόγλωσσων ινστιτούτων εκπαίδευσης και πάσης φύσεως συναφών δομών) με επιφύλαξη των κάτωθι αναφερομένων.
• Διενέργεια σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας κατ’ εφαρμογή της υπό στοιχεία 120126/ΓΔ4/12.9.2020 (Β’ 3882) κοινής απόφασης της Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως έχει τροποποιηθεί με τις υπό στοιχεία 131451/ΓΔ4/30.9.2020 (Β’ 4264), 151978/ΓΔ4/7.11.2020 (Β’ 4900) και 155689/ΓΔ4/14.11.2020 (Β’ 5044) όμοιες αποφάσεις.
• Δια ζώσης εκπαιδευτική λειτουργία των σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγείων, δημοτικών, ολοήμερων σχολείων), καθώς και των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμιδών, εξαιρουμένων των απογευματινών δραστηριοτήτων, με την επιφύλαξη του σημείου 20 ως προς τις αθλητικές δραστηριότητες.
Η λειτουργία των δομών του προηγούμενου εδαφίου πραγματοποιείται με υποχρεωτική χρήση μάσκας στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, αλλά όχι κατά τη διάρκεια της φυσικής αγωγής.
Κατ’ εξαίρεση, η χρήση μάσκας δεν είναι υποχρεωτική στις περιπτώσεις που δεν είναι συμβατή με τον βαθμό και το είδος της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.
• Η πρόβλεψη της παρούσας για τη δια ζώσης λειτουργία των ως άνω σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ισχύει και για τις περιοχές της Επικράτειας στις οποίες έχουν επιβληθεί, επιπροσθέτως των προβλεπόμενων μέτρων κατά την παρούσα απόφαση, έκτακτα μέτρα για λόγους αντιμετώπισης σοβαρού κινδύνου δημόσιας υγείας, που συνίστανται στη μείωση του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.
• Εξαιρετικώς επιτρέπεται η διεξαγωγή εξετάσεων για τελειόφοιτους μαθητές, φοιτητές, σπουδαστές ή αποφοίτους, οι οποίες απαιτούνται από Πανεπιστήμια του εξωτερικού για την εισαγωγή υποψηφίων στο Β’ εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-2021 ή για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022, και θα διεξαχθούν από ιδιωτικούς φορείς/εξεταστικά κέντρα, σύμφωνα με τους κανόνες υγιεινής των άρθρων 19 και 20 της υπό στοιχεία Δ1α/ΓΠ.οικ.69543/31.10.2020 (Β’ 4810) κοινής υπουργικής απόφασης, όπως εκάστοτε ισχύει. Οι φορείς/εξεταστικά κέντρα οφείλουν να γνωστοποιήσουν τη διάρκεια λειτουργίας τους και τους κανόνες τήρησης υγιεινής στην ηλεκτρονική διεύθυνση kiroseis_gge@mnec.gr της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
• Αναστολή λειτουργίας για τις δομές καλλιτεχνικές εκπαίδευσης και δυνατότητα τηλε-εκπαίδευσης.
• Εξαιρετικώς επιτρέπεται η δια ζώσης εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και των Συνοριακών Φυλάκων Ορισμένου Χρόνου στη Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, τηρουμένων των μέτρωνπροστασίας της υγείας και αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού COVID-19.
Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Με ποια μέτρα ανακοινώθηκε το άνοιγμα των σχολείων από Δευτέρα 11.1.2021

Schools, defenders of the Earth: Greek kindergartens and schools code to protect the environment

by Maria Tsapara, 2nd Kindergarten of Perama, Greece, Leading Teacher EU Code Week and Anthi Arkouli 2nd kindergarten of Peristeri, Greece,  ICT Trainer

Όταν υπάρχει συνεργασία…τα αποτελέσματα είναι φανταστικά!! Χαιρόμαστε που υπήρξαμε μέλη αυτής της υπέροχης ομάδας!!!

The CodAlly Team participated in Europe Code Week for the third time in 2020. This year, we organised several activities and a couple of challenges, all focused on environmental issues and climate change. As a team, we conducted  webinars to inform teachers about EU Code Week 2020 and our team’s actions.

2nd Kindergarten of Perama, Greece

Teachers from Greece had the chance to participate in the Challenge of  “Schools, defenders of the Earth” involving their students into various activities to protect the environment. The activities involved students from 4 to 12 years old. Over 39 schools[1], 40 teachers and 600 students around Greece took part in the challenge.

22th kindergarten of Keratsini

 ‘Schools Defenders of the Earth’ Dance

Through this activity students transformed to superheroes in order to Save the Earth.  They used the song of Costanzo Padovano “Climate Change”.

2nd Kindergarten of Peristeri, Greece             

              

8th  Kindergarten of Neapoli Thessaloniki, Greece

 They collaborated with each other and came up with the movements they were going to use for their dance. They made videos and took photos of their dance to share it among other schools.

18th Kindergarten of Aghios Dimitrios, Greece

Save the oceans

As part of another activity, the students helped Mr. Octopus to collect garbage from the oceans by planning his correct route and programming the robot. They were divided into three groups, one group assembled the ocean grid on the floor and decided on the beginning and end of the track. The second team hid objects that pollute the sea in some of the squares of the grid, trapping ocean creatures.

5th kindergarten of Chaidari, Greece                                           

Kindergarten of Limni Evias, Greece

The third group planned the right route for Mr. Octopus – the rescuer of the ocean. They used direction cards and helped him to collect the garbage and free the trapped animals. This activity was also implemented as an unplugged activity, without using any educational robotics kit.

4th kindergarten of Farsala, Greece

1st kindergarten of Corfu, Greece

Save the animals – Coding through storytelling

Inspired by Jérémie Carpentier, some students also created a story about the fires in Australia. The kids received an illustration and had to decide if the picture showed the beginning of the story and what would happen next. Then the kids illustrated the complete story and placed the cards they drew on the grid. The main goal was to help Foxie Planet (the robot) to narrate the story, following the boxes on the grid.

Kindergarten Aghios Dimitrios Zante, Greece

The first team prepared the grid and placed the elements. The second team planned the route, the  third team programmed our robot, Foxie Planet.

Kindergarten Avlonari Evia, Greece

How do animals feel?

The children in groups carefully observed images of dogs – their faces and bodies and tried to guess how they felt, using the “Step inside” thinking routine. Then using the “What makes you say that” routine, the teams discussed their views. After the team decided how the dog feels and why, the teacher recorded it in a thought bubble.

1st kindergarten of Prosotsani, Greece

1st kindergarten of Ilioupolis, Greece

Children were beginning to realize that animals also feel some of the emotions that humans experience. Finally, we created a group collage, placing images of people who display similar emotions on the grid. Each group, after presenting the image of the animal they had to analyse, observed the grid and identified the image of the person who displays a similar emotion. Then the team programmed the robot to lead to that square.

Kindergarten of Aghia Anna Evia, Greece

Kindergarten Mylotopou, Pella,  Greece

Getting inspired by Cody Roby – Let’s recycle

In this unplugged activity, our robots, Cody Roby and Foxie Planet, work together and collected all recyclable packages in a blue bin, helping the environment.  Our students had the chance to cultivate their computational thinking skills while having fun with coding.  As we want to inspire more teachers to join Europe Code Week, we are planning to create a collaborative e-book and share it with the educational community. Stay tuned.

Primary School of Nevrokopi, Greece

 

[1] The Greek Schools that participated in the “Schools defenders of the Earth”  Challenge for EU Code Week 2020  were: Kindergarten of Sternes, Kindergarten of Aghios Dimitrios in Zante,  Kindergarten of Aghios Konstantinos Trikala, Special Primary School in Korinthos, Kindergarten of Limni Evia,  Kindergarten Mesoropi  Kavala, Kindergarten of Zitsa  Ioannina, Primary School of Kato Nevrokopi, Kindergarten Mylotopou Pella, Kindergarten Vounogplagia,  Ioannina, Private kindergarten Kyrezi Athanasia, Kindergarten of Avlonari, Evia,  1st kindergarten of Rio, Achaia, 1st kindergarten of Corfu, 1st kindergarten of Palaia Fokaia, 1st Kindergarten of Ilioupolis, 1st kindergarten of Rethymno, 1st kindergarten of Prosotsani,  1st kindergarten of Aghia Αnna Evia, 1st kindergarten of Larymna, Phiotida, , 2nd kindergarten of Perama, 2nd Kindergarten of Peristeri, 3rd Kindergarten of Filippiada, 3rd kindergarten of Kilkis, 4th kindergarten of Farsala, 4th Kindergarten of Nea Ionia Volou, 4th Primary School of Ilion, 5th kindergarten of Chaidari,  6th & 11th kindergarten of Komotini, 6th Kindergarten of Aghios Dimitrios, 7th kindergarten of Ioannina, 8th kindergarten of Neapoli Thessaloniki, 13th kindergarten of Aghia Paraskevi,  14th kindergarten of Ptolemaida,  14th kindergarten of Chalkida Evia, 18th kindergarten of Aghios Dimitrios, 22nd kindergarten of Keratsini, 31st Kindergarten of Thessaloniki

Κατηγορίες: Δράσεις & Δραστηριότητες | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Schools, defenders of the Earth: Greek kindergartens and schools code to protect the environment

Ενημερωτικά Φυλλάδια Του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη

Αγαπητοί γονείς,

σύμφωνα με την υπ. αρ. πρωτ. 168081/ΓΔ4/10-12-2020,

σας ενημερώνουμε για τα παρακάτω φυλλάδια του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη

  1. Οδηγίες προς ανηλίκους για την προστασία στο διαδίκτυο 
  2. Οδηγίες προς τους ανηλίκους για την προστασία από την σεξουαλική κακοποίηση
  3. Οδηγίες  για την προστασία από την σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκων
  4. Οδηγίες προς τους πολίτες για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας

Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ενημερωτικά Φυλλάδια Του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη

European Code Week

Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

O βασικός γραμματισμός όλων σε μια ψηφιακή εποχή πρέπει να περιλαμβάνει την κατανόηση του προγραμματισμού και την ανάπτυξη καίριων ικανοτήτων που σχετίζονται με την υπολογιστική σκέψη, όπως είναι η επίλυση προβλημάτων, η συνεργασία και οι δεξιότητες ανάλυσης. Η εκμάθηση της συγγραφής κώδικα μπορεί να δώσει ώθηση στους μαθητές/ τριες, έτσι ώστε να βρεθούν στο προσκήνιο μιας κοινωνίας ψηφιακών ικανοτήτων, να κατανοήσουν καλύτερα τον κόσμο που τους περιβάλλει και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες επιτυχίας στην προσωπική και επαγγελματική ζωή τους. Η Εβδομάδα Προγραμματισμού προσφέρει σε όλους τους μαθητές/ τριες τη δυνατότητα να κάνουν τα πρώτα τους βήματα ως δημιουργοί ψηφιακού περιεχομένου.

Έτσι και φέτος η τάξη του Ε’2 συμμετέχει ενεργά στις διάφορες δράσεις και δραστηριότητες!

Κατηγορίες: Δράσεις & Δραστηριότητες | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο European Code Week