μ-Σενάριο
Θέμα: Δεδομένα και πληροφορίες
Ενότητα: Χρήση Υπολογιστών
Χρόνος Υλοποίησης: 2 ώρες
Χριστόδουλος Πανταζής, Καθηγητής Πληροφορικής, MSc
Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Αχαρνών
Τίτλος
«Βασικές Έννοιες Πληροφορικής»
Γνωστικό Αντικείμενο
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών
Διδακτικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα αποτελέσματα
Με το πέρας της εκπαιδευτικής δραστηριότητας οι μαθητές θα είναι ικανοί
|
Γνώσεις |
Δεξιότητες |
Στάσεις |
Να αναγνωρίζουν τα δεδομένα
Να περιγράφουν την επεξεργασία των δεδομένων
Να προσδιορίζουν τις πληροφορίες ως αποτέλεσμα της επεξεργασίας των δεδομένων
|
Να μετατρέπουν τα δεδομένα σε πληροφορίες
Να αναπαριστούν τα δεδομένα και τις πληροφορίες
|
Να εκτιμήσουν τη σημασία του κύκλου της επεξεργασίας των δεδομένων
Να υιοθετήσουν τον κύκλο της επεξεργασίας των δεδομένων στην καθημερινότητά τους. |
|
|
|
Θεωρητικό Πλαίσιο
Το σενάριο αυτό σκοπεύει να ενεργοποιήσει τους μαθητές μέσα από την ομαδική συνεργασία, τη βιωματική μάθηση, τη διερεύνηση αλλά και την κοινωνική αλληλεπίδραση. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού εδώ είναι καθοδηγητικός, συμβουλευτικός και κυρίως διευκολυντικός.
Ομάδα στόχος.
Μικτή ομάδα μαθητών της Α τάξης του Γυμνασίου.
Πρόσθετο Υλικό
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/945
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/758
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/946
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/4688
Συνοπτική Περιγραφή
Το μ-Σενάριο έχει χρονική διάρκεια τις 4 ώρες συνολικά και χωρίζεται σε 2 περιόδους των 2 ωρών η κάθε μία.
1ο 2ωρο
Ατομικά οι μαθητές θα ολοκληρώσουν τις δραστηριότητες του μαθησιακού αντικειμένου που βρίσκεται στο φωτοδεντρο.
Στην τελευταία δραστηριότητα που είναι εννοιολογικός χάρτης οι μαθητές θα συνεργαστούν σε ομάδες για να προσθέσουν επιπλέον στο χάρτη τις παρακάτω έννοιες:
Οντότητες: Δεδομένο, Φάκελος, CD-ROM
Ιδιότητες: Δημιουργεί, Βρίσκεται σε, όπως,
2ο 2ωρο
Στο 2ο 2ωρο οι μαθητές σε ομάδες των 3-4 ατόμων θα πρέπει να πάρουν συνέντευξη από τους συμμαθητές τους με σκοπό να αναλύσουν τα δεδομένα και να εξάγουν ουσιαστικά συμπεράσματα με τη χρήση του προγράμματος Microsoft Excel.
Κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με μια διαφορετική ερώτηση. Μερικές δίνονται παρακάτω:
Τι ομάδα είσαι;
|
Πόσα βιβλία διάβασες το τελευταίο εξάμηνο; |
Ποιο είναι το αγαπημένο σου άθλημα; |
Προτιμάς τη θάλασσα ή το βουνό; |
– ΑΕΚ
– ΠΑΟ
– ΟΣΦΠ
– ΠΑΟΚ
– Άλλη
– Δεν ασχολούμαι
|
– 1
– 2
– 3
– Πάνω από 3
– Κανένα |
– Ποδόσφαιρο
– Μπάσκετ
– Γυμναστική
– Στίβος
– Τέννις
– Βόλλευ
– Πολεμικές τέχνες
– Άλλο
– Κανένα
|
– Θάλασσα
– Βουνό
– Και τα δυο το ίδιο μου αρέσουν |
Κάθε ομάδα θα επιλέξει μια ερώτηση την οποία θα αναλάβει να μάθει την απάντηση από κάθε συμμαθητή. Στο τέλος τα δεδομένα θα περαστούν στο εξέλ σε γράφημα όπως στο παράδειγμα.
Ερωτήσεις Αυτοαξιολόγησης
Στο τέλος θα συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο / φύλλο αυτοαξιολόγησης με ερωτήσεις για να δούμε αν επιτεύχθηκαν οι μαθησιακοί στόχοι.
Κυκλώστε το Σ (Σωστό) ή το Λ(λάθος)
Μπορεί μια πληροφορία να χρησιμοποιηθεί ως δεδομένο ση δημιουργία μιας άλλης πληροφορίας;
Σ Λ
Τα δεδομένα αποθηκεύονται στον υπολογιστή στη μορφή που τα χρησιμοποιούμε όταν τα γράφουμε
Σ Λ
Η εύρεση της ελάχιστης ή της μέγιστης θερμοκρασίας μιας μέρας είναι μια πληροφορία που την έχουμε επεξεργαστεί
Σ Λ