Α. Ερωτήσεις κλειστού τύπου
Ερωτήσεις σύντομης απάντησης
Η έξοδος
1. Να περιγράψετε με σύντομο τρόπο / συνοπτικά τα πολιτικά, διπλωματικά και στρατιωτικά γεγονότα (πολιτικές, διπλωματικές και στρατιωτικές εξελίξεις) που σχετίζονται με το Μικρασιατικό ζήτημα, από την πρώτη μέρα που αποβιβάστηκε ο ελληνικός στρατός στη Σμύρνη (1919) μέχρι και τη λήξη του μικρασιατικού πολέμου (1922). (ή Τι προέβλεπε η Συνθήκη των Σεβρών σχετικά με την ελληνική παρουσία στη Μικρά Ασία;)
Απάντηση: « Οι εθνικές βλέψεις … να φτάνουν στην Ελλάδα » σελ. 144
2. Ποια ήταν η πορεία του προσφυγικού ρεύματος από τη Μ. Ασία πριν την καταστροφή της Σμύρνης.
Απάντηση: « Ήδη, πριν … ή την Ελλάδα » σελ. 144
3. Πώς αντιμετώπισε το τουρκικό κράτος τους Έλληνες αιχμαλώτους και ποια ήταν η τύχη των κατοίκων της Ανατολικής Θράκης και της Καλλίπολης;
Απάντηση: «Μετά την καταστροφή … έφυγαν αργότερα » σελ. 144 – 146
4. Τι γνωρίζετε για το συνολικό αριθμό των προσφύγων που κατέφυγαν στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες περιοχές μέχρι και το 1925;
Απάντηση: « Συνολικά, το Φθινόπωρο …κατέφυγε στη Ρωσία » σελ. 146
5. Να παρουσιάσετε τις πορείες των διαφόρων προσφυγικών ρευμάτων από την Οθωμανική αυτοκρατορία προς την Ελλάδα κατά το διάστημα 1922 – 1925.
Απάντηση: «Ήδη, πριν από τον Αύγουστο …(Προποντίδα και αλλού)» σελ. 144, «Στους κατοίκους της Ανατολικής Θράκης … κατέφυγε στη Ρωσία» σελ. 146.
Το πρώτο διάστημα
1. Αφού αναφερθείτε στον αριθμό των προσφύγων στην Ελλάδα, όπως αυτός καταγράφηκε με τις σχετικές απογραφές, να περιγράψετε τις συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων και τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν.
Απάντηση: « Οι πρώτες απογραφές…όπου είχαν ζήσει » σελ. 146 – 147
2. Να καταγράψετε τα πρώτα κυβερνητικά μέτρα που στόχευαν στην κάλυψη των στοιχειωδών αναγκών των προσφύγων την περίοδο 1922 – 1923.
Απάντηση: «Στην αρχή το κράτος … ειδών πρώτης ανάγκης»
3. Ποιοι φορείς ανέλαβαν το έργο της προσωρινής στέγασης των προσφύγων και πώς αντιμετώπισαν το πρόβλημα;
Απάντηση: « Με την άφιξη των προσφύγων … την κατοικία τους με τους πρόσφυγες » σελ. 148 – 149
4. Ποιο ρόλο έπαιξαν το κράτος, οι ιδιωτικοί φορείς και οι ξένες φιλανθρωπικές οργανώσεις στην αντιμετώπιση των άμεσων και πιο πιεστικών προβλημάτων των προσφύγων του Μικρασιατικού πολέμου;
Απάντηση: «Στην αρχή το κράτος … με τους πρόσφυγες» σελ. 148 – 149
5. Ποια ήταν η στάση και οι προσδοκίες των προσφύγων το πρώτο διάστημα της παραμονής τους στην Ελλάδα.
ή Πώς αντιμετώπιζαν οι πρόσφυγες του Μικρασιατικού πολέμου τις συνθήκες διαβίωσής τους κατά το πρώτο διάστημα μετά την άφιξή τους στην Ελλάδα και πώς διαφοροποιήθηκε η στάση τους μετά την υπογραφή της Συνθήκης της Λοζάνης;
ή Να ερμηνεύσετε την αίσθηση προσωρινότητας που διακατείχε τους πρόσφυγες του Μικρασιατικού πολέμου σε σχέση με την εγκατάστασή τους στην Ελλάδα. Πώς αυτή η αίσθηση επιδρούσε στη διάθεσή τους να ενταχθούν στην κοινωνία;
Απάντηση: « Το πρώτο διάστημα … στη νέα πατρίδα » σελ. 149
Συμβουλές για τους νέους
Το διαδίκτυο μορφώνει και ψυχαγωγεί. Ωστόσο, μπορεί να δημιουργηθούν και προβλήματα αν υπάρξει ασυδοσία στον τρόπο που χρησιμοποιείται.
Για αυτό:
1. Μη δίνεις σε κανέναν, ακόμα και στον καλύτερό σου φίλο, τον κωδικό πρόσβασης σου στο Διαδίκτυο. Τα μόνα άτομα που θα πρέπει να γνωρίζουν τον κωδικό είναι οι γονείς σου.
2. Μην απαντάς σε ηλεκτρονικά μηνύματα που σε κάνουν να αισθανθείς «άβολα». Σε περίπτωση που λάβεις ένα τέτοιο μήνυμα, μη διστάσεις να το πεις στους γονείς σου ή σε κάποιο πρόσωπο που εμπιστεύεσαι.
3. Αν αισθανθείς άβολα την ώρα που συνομιλείς μέσω chatroom, διάκοψε αμέσως τη συνομιλία.
4. Απόφυγε να στείλεις τη φωτογραφία σου και τα προσωπικά στοιχεία σου μέσω διαδικτύου σε άγνωστο.
5. Σκέψου πολύ καλά πριν αποφασίσεις να συναντηθείς με κάποιο άτομο που γνώρισες στο διαδίκτυο. Ζήτησε την άποψη των γονιών σου σχετικά με αυτό το θέμα.
6. Σε περίπτωση που αποφασίσεις να συναντηθείς με το «διαδικτυακό σου φίλο», ενημέρωσε τους γονείς σου ή κάποιο άτομο που εμπιστεύεσαι και φρόντισε αυτή η συνάντηση να γίνει σε δημόσιο χώρο.
7. Ανάπτυξε κριτική διάθεση σε ό, τι διαβάζεις στο Διαδίκτυο. Μην εμπιστεύεσαι αμέσως ό, τι δεις στο Internet.
8. Μίλησε στους γονείς σου για τα όσα βλέπεις και ζεις όταν «σερφάρεις» στο Internet.
Ο εθισμός στο Διαδίκτυο (internet addiction) μια σχετικά νέα μορφή εξάρτησης.
Aποτελεί μια κατάσταση, που προκαλεί σημαντική έκπτωση στην κοινωνική και επαγγελματική ή ακαδημαϊκή λειτουργικότητα του ατόμου. Το Διαδίκτυο έχει την ικανότητα να καλύψει συγκεκριμένες ψυχολογικές ανάγκες ενός ατόμου, καθώς μπορεί να δημιουργήσει μια «ιδανική κατάσταση εαυτού», όπου το άτομο μπορεί να εξερευνήσει διάφορες πτυχές της προσωπικότητας του χωρίς να έχει περιορισμούς και συνέπειες. Στο Διαδίκτυο δεν υπάρχουν άμεσες συνέπειες των πράξεων, ο χρήστης μπορεί να μπει και να βγει όποτε θέλει, ενώ μπορεί να καλύψει την όποια εξωτερική εμφάνιση, αφού δεν υπάρχει οπτική επαφή. Ταυτόχρονα, μπορεί να ενσαρκώσει διαφορετικούς ρόλους, ή να υιοθετήσει διαφορετικές ταυτότητες ανάλογα με την εκάστοτε διαδικτυακή εμπειρία, εξαιτίας της ανωνυμίας, που συνιστά κατεξοχήν χαρακτηριστικό του Διαδικτύου.
Ο εθισμός των ατόμων στο διαδίκτυο μπορεί, επίσης να είναι το αποτέλεσμα άλλων ψυχικών διαταραχών, όπως κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διαταραχές προσωπικότητας, υπερκινητικότητα και κοινωνική φοβία. Συχνά όμως η ανάπτυξη καταθλιπτικού συναισθήματος ή άγχους έπεται της εμφάνισης του εθισμού.
Το φαινόμενο συνήθως εμφανίζεται αρχικά σε εφήβους κατά την πρώιμη εφηβεία (10-14 ετών) ή και σε μικρότερη ακόμη ηλικία. Είναι πιο έντονο κατά την μέση εφηβεία (15-17 ετών), κατά την οποία οι έφηβοι πειραματίζονται και σταδιακά αυτονομούνται, καθώς και κατά την όψιμη εφηβεία (> 17 ετών). Οι περισσότεροι εξαρτημένοι έφηβοι ασχολούνται με ηλεκτρονικά διαδικτυακά παιχνίδια στο σπίτι ή τα internet cafe. Ένας ακόμα πληθυσμός υψηλού κινδύνου είναι αυτός των φοιτητών, οι οποίοι καλούνται πολλές φορές για πρώτη φορά να οριοθετήσουν οι ίδιοι τη χρήση Διαδικτύου στην οποία προβαίνουν, μακριά από οικογενειακό έλεγχο αλλά και χωρίς το ξεκάθαρα δομημένο πλαίσιο υποχρεώσεων του σχολείου μέσης εκπαίδευσης. Σποραδικά εμφανίζεται το πρόβλημα και σε μεγαλύτερες ηλικίες όπου κυρίως αφορά περιπτώσεις υπέρμετρης ενασχόλησης με κοινωνική δικτύωση αλλά και διαδικτυακό τζόγο, όπως και διαδικτυακή πορνογραφία.
Τα συμπτώματα που προκαλούνται μπορεί να συνοψιστούν ως εξής:
1. Συμπτώματα συνδρόμου απόσυρσης, όπως ψυχοκινητική διέγερση, εκούσια ή ακούσια κίνηση δακτυλογράφησης των δακτύλων του χεριού,άγχος, έμμονη σκέψη για το διαδίκτυο και όνειρα για το διαδίκτυο.
2. Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το διαδίκτυο (λογισμικά, σκληροί δίσκοι κ.λ.π)
3. Έκπτωση λειτουργικότητας του ατόμου σε κοινωνικό, οικογενειακό αλλά και προσωπικό επίπεδο.
4. Μειωμένη επίδοση στο σχολείο λόγω των πολλών ωρών που περνάει ο έφηβος στο διαδίκτυο.
5. Σε προχωρημένες περιπτώσεις ο έφηβος δεν κοιμάται, απομονώνεται από την οικογένεια και τους φίλους του, γίνεται επιθετικός, μπορεί να κλέβει χρήματα από του γονείς για να παίζει.
Το να διδάσκεις είναι να δείχνεις αυτό που είναι δυνατό.
Το να μαθαίνεις είναι να το κάνεις δυνατό για τον εαυτό σου.
Paulo Coelho, «Το ημερολόγιο ενός μάγου»
Καλώς ήρθατε στο ηλεκτρονικό μου σπίτι! Εύχομαι και ελπίζω να το γεμίσω με χρήσιμο υλικό…
Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το “Ιστολογείν”!
Συμβουλευτείτε τα αρχεία βοήθειας για την διαχείριση του ιστολογίου σας.