Περί Εκπαίδευσης ο Λόγος

Εκπαιδευτικού ενδιαφέροντος

Περί Εκπαίδευσης ο Λόγος

Ποιος ήταν ο Σελεστέν Φρενέ;

Ήταν διακεκριμένος Γάλλος παιδαγωγός και εκπαιδευτικός μεταρρυθμιστής.

Αρχικά στο Bar-sur-Loup και έπειτα στην Βανς, ανέπτυξε με την βοήθεια της συζύγου του Ελίζ Φρενέ, και σε συνεργασία με ένα δίκτυο εκπαιδευτών, μια σειρά παιδαγωγικών τεχνικών που βασιζόταν στην ελεύθερη έκφραση των παιδιών : ελεύθερο κείμενο, ελεύθερο σχέδιο, εσωτερική αλληλογραφία, τυπογραφία και σχολική εφημερίδα, έρευνα, συνάντηση μεταξύ συνεργατών κ.ά. Ένας αφοσιωμένος αγωνιστής, πολιτικός και συνδικαλιστής, σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από έντονες ιδεολογικές συγκρούσεις, ο Φρενέ θεωρεί την εκπαίδευση ως μέσο προόδου και πολιτικής και αστικής χειραφέτησης.

Το όνομά του συνδέεται στενά με την παιδαγωγική Φρενέ, η οποία εφαρμόζεται μέχρι και σήμερα, ειδικά μέσω του κινήματος του Μοντέρνου Σχολείου. Αν και ορισμένες τεχνικές που αναπτύχθηκαν από τον Φρενέ έχουν διεισδύσει στο εκπαιδευτικό σύστημα, έχουν την ίδια στιγμή εμπνεύσει μια θεσμική παιδαγωγική και πιο φιλελεύθερες προσεγγίσεις. Η σχολή Φρενέ στην Βανς, που έγινε κρατική το 1991, αποτελεί κληρονομιά της UNESCO.

Πηγή: Βικιπαίδεια

Τι ήταν το Summerhill του Αλεξάντερ Νιλ;

 

Δημοκρατική Αγωγή

 

Το μοντεσσοριανό εκπαιδευτικό σύστημα

13Montessori 728x533

μοντεσορριανό σύστημα

Στόχος ιστολογίου

Στόχος αυτού του ιστολογίου είναι να ανθίζουν γόνιμες εκπαιδευτικές ιδέες!
Dasiphora fruticosa (L.) Rydb.

“Dasiphora fruticosa (L.) Rydb.” από undefined διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-sa-3.0

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση