Αντιπλημμυρικό έργο στο σχολείο

DSC 3028

Τα εργαστήρια δεξιοτήτων απασχόλησαν ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα το τρέχον σχολικό έτος. Στο σχολείο μας προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε τη λογική τους και να υλοποιήσουμε τα ζητούμενα. Η τάξη μας, λοιπόν, ασχολήθηκε με τη θεματική του περιβάλλοντος, με υποθεματική την κλιματική αλλαγή, τις φυσικές καταστροφές και την πολιτική προστασία.

DSC 3028

Στα πλαίσια διεξαγωγής του προγράμματός μας κατασκευάσαμε ένα βουνό σε σμίκρυνση και προσπαθήσαμε να το προστατέψουμε από τις πλημμύρες… Όπως βλέπετε και στις εικόνες, δημιουργήσαμε ένα ποτάμι το οποίο το οχυρώσαμε με κεραμίδια και τούβλα έτσι ώστε να μην αλλάζει η μορφολογία του εδάφους όταν πέφτει το νερό. Επίσης, τοποθετήσαμε φυτά σε ολόκληρη την επιφάνεια του βουνού μας προκειμένου να συγκρατούν περισσότερο νερό και δημιουργήσαμε ένα αυλάκι γύρω του για να συγκρατεί το πλεονάζον νερό. Έτσι, τα παιδιά αντιλήφθηκαν στην πράξη την προστασία από πλημμύρες, έγιναν μηχανικοί, αρχιτέκτονες, αγρότες κ.λπ., προβληματίστηκαν και συνεργάστηκαν για τη δημιουργία του έργου, επικοινώνησαν τις ιδέες τους και αναζήτησαν πληροφορίες προκειμένου να τις υποστηρίξουν, σκέφτηκαν κριτικά σχετικά με την ευθύνη των ανθρώπων, την κλιματική αλλαγή, τα αίτια και τις λύσεις που μπορούμε να δώσουμε.

Τα παιδιά μας δούλεψαν ακούραστα, παραγωγικά και με μεγάλη ευχαρίστηση και το αποτέλεσμα ήταν ακόμη και για μας που το οργανώσαμε, εντυπωσιακό. Επίσης εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως η κατασκευή των παιδιών άντεξε τον μεγάλο όγκο νερού που έβρεξε τους τελευταίους μήνες στην περιοχή μας κάτι που μας εξέπληξε, καθώς θεωρούσαμε πως επρόκειτο απλά για μια μακέτα και δε θα άντεχε σε πραγματικές συνθήκες. Το μόνο που περιμένουμε πλέον είναι να μεγαλώσουν τα φυτά μας και να αναλάβει η φύση έτσι ώστε να καλυφθεί όλο το βουνό μας με πράσινο…

DSC 3030

 

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αντιπλημμυρικό έργο στο σχολείο

200 χρόνια ελευθερίας

DSC 2787

Το 2021, που οδεύει προς το τέλος του, αποτελεί μια χρονιά ορόσημο για την ελληνική ιστορία. Φέτος συμπληρώθηκαν 200 χρόνια από την έναρξη της ελληνικής Επανάστασης και της έλευσης μιας εποχής ελευθερίας, δημοκρατίας και ανεξαρτησίας.

Τα σχολεία της χώρας μας δε θα μπορούσαν να μην εντάξουν δράσεις, προγράμματα και αναλύσεις στο πλαίσιο αυτού του μεγαλειώδους γεγονότος. Σε αυτή τη λογική δημιουργήσαμε και εμείς ένα πρόγραμμα με τίτλο “1821 ευχές για άλλα 200 χρόνια ελευθερίας”. Πιο κάτω θα δείτε μια παρουσίαση που μας εισάγει στο πνεύμα του εορτασμού, δημιουργία του μαθητή Νικόλα Νικολάου από το 7ο Γυμνάσιο Καβάλας.

Δείτε το στο slideshare.net

Ανάμεσα στις πολλές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια του προγράμματός μας, βρίσκεται και το παρακάτω βίντεο. Οι στίχοι, η μουσική και το τραγούδι δημιουργήθηκαν από τα παιδιά του σχολείου μας.

https://blogs.sch.gr/dimaxilmag/page/2/

Αυτά τα υπέροχα παιδιά κατάφεραν να μας μαγέψουν και να μας εντυπωσιάσουν με τη δημιουργικότητά τους, τη φαντασία τους και το ενδιαφέρον τους. Θερμά συγχαρητήρια μικροί μας ήρωες!!!

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 200 χρόνια ελευθερίας

Ένα αντιπλημμυρικό έργο σε ένα δημοτικό σχολείο

DSC 3028

Φέτος στο δημοτικό μας σχολείο επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τις πλημμύρες και να αναλύσουμε τα αίτια και τις συνέπειες αυτών. Για τον λόγο αυτό επιλέξαμε να ασχοληθούμε με δράσεις σχετικές με το θέμα στα πλαίσια της διδασκαλίας των εργαστηρίων δεξιοτήτων και της θεματικής του περιβάλλοντος.

Αρχικά, επισκεφθήκαμε τον ιστότοπο του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και αναλύσαμε τις οδηγίες που βρήκαμε εκεί για πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια πλημμύρα. Τις οδηγίες αυτές, μπορείτε να τις δείτε και εσείς στο παρακάτω έγγραφο.

Οδηγίες αντιπλημμυρικής προστασίας

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος και σε κομβικά σημεία ακολουθήθηκε η διαδικασία της ιδεοθύελλας προκειμένου τα παιδιά να εκφράσουν τις ιδέες τους, τις απόψεις τους και τις αντιλήψεις τους για τις πλημμύρες.

Στο τέλος, μετά από ενδελεχή ανάλυση του θέματος, συναντήσεις (εξ αποστάσεως και δια ζώσης) με ειδικούς και επιστήμονες, καθηγητές πανεπιστημίου, εκπροσώπους του δασαρχείου κ.λπ. καταφέραμε να κατασκευάσουμε το δικό μας αντιπλημμυρικό έργο στο προαύλιο του σχολείου μας. Ορισμένες φωτογραφίες μερικών εκ των δράσεών μας μπορείτε να δείτε στη συλλογή φωτογραφιών που ακολουθεί.

Τελικά, το πρόγραμμά μας ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία. Το μόνο πρόβλημα ήταν πως οι δράσεις και οι δραστηριότητες χρειάστηκαν πολύ περισσότερο χρόνο από τον προβλεπόμενο. Ωστόσο, θεωρώ πως άξιζε καθώς οι μαθητές και οι μαθήτριες φάνηκαν άκρως ικανοποιημένοι.

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ένα αντιπλημμυρικό έργο σε ένα δημοτικό σχολείο

Η σύγχρονη εκπαίδευση

Viber 2021 12 11 20 57 39 697

Καθημερινά πλέον βλέπουμε και κυρίως ακούμε γύρω μας φράσεις όπως “σύγχρονη εκπαίδευση”, “σύγχρονος και ασύγχρονος τρόπος διδασκαλίας”, “εξ αποστάσεως διδασκαλία” κ.λπ. Βρισκόμαστε μέσα σε έναν κυκεώνα πληροφόρησης και παραπληροφόρησης, ο οποίος πολλές φορές μας αγχώνει και μας δημιουργεί συναισθήματα κατά της τεχνολογίας εν γένει. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε κατάσταση σοκ σχετικά με τη χρήση των νέων τεχνολογιών…

Ηρεμία συνάδελφοι! Είναι αλήθεια πως σας το προτείνει ο πλέον αναρμόδιος αλλά έπρεπε να το πω. Στην αρχή σε τέτοια κατάσταση, μην πω και χειρότερη, βρισκόμουν κι εγώ. Μέχρι που συνειδητοποίησα κάτι που θα ήθελα να το μοιραστώ μαζί σας. Δε χρειάζεται να ξέρουμε τα πάντα, χρειάζεται μόνο να γνωρίζουμε τα παιδιά της τάξης μας. Το πρώτο και κύριο είναι οι μαθητές και οι μαθήτριές μας. Βλέπουμε τις ανάγκες τους, επιλέγουμε το κατάλληλο εργαλείο κάθε φορά και συνεχίζουμε βήμα-βήμα. Συνήθως κάτι που απολαμβάνετε εσείς θα το απολαύσουν και τα παιδιά.

Τελικά η σύγχρονη εκπαίδευση θέλει να μας δώσει ένα μήνυμα τόσο παλιό όσο και η επιστήμη μας. Αγαπήστε τα παιδιά και προωθήστε τη διαφορετικότητα του καθενός από αυτά. Έτσι, οι νέες τεχνολογίες θα βρεθούν δίπλα σας, συνοδοιπόροι και συνταξιδιώτες σας. Έτσι, η τεχνολογία θα σας “λύσει” τα χέρια και θα σας εξυπηρετήσει στο λειτούργημά σας. Κι αν σας μπερδεύει πολύ, ρωτήστε τα παιδιά της τάξης. Σίγουρα γνωρίζουν πολύ περισσότερα σχετικά με τις νέες τεχνολογίες…

Κατηγορίες: Ανησυχίες | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η σύγχρονη εκπαίδευση