ΤΗ ΠΟΛΗ ΜΟΥ ΑΓΑΠΩ … ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΗ ΒΡΩΜΙΖΩ ΕΓΩ!!!

Πίνακας διπλής εισόδου

Και οι φωτογραφίες μας από τις καθαρές και βρώμικες πόλεις που ζωγραφίσαμε!

 

Μια από τις καθημερινές ρουτίνες του νηπιαγωγείου είναι η παρατήρηση και η καταγραφή των καιρικών συνθηκών,  χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις  και σχετικούς πίνακες αναφοράς, που τα νήπια καλούνται να συμπληρώσουν με λέξεις, εικόνες ή τοποθετώντας το βέλος στην σωστή θέση. Με την διαδικασία αυτή, τα παιδιά γνωρίζουν και εξοικειώνονται με το φυσικό περιβάλλον, τον γραπτό λόγο και διαδικασίες συγκέντρωσης, παρατήρησης  και καταγραφής.

Επιδιώκοντας η παραπάνω διεργασία να αποκτήσει ψηφιακό χαρακτήρα, να ενισχυθούν οι διερευνητικού και ανακαλυπτικού τύπου μαθησιακές καταστάσεις  και να ευνοηθούν οι δραστηριότητες επίλυσης προβλήματος, λήψης απόφασης και ανάπτυξης της κριτικής σκέψης, χρησιμοποιήθηκε ένα από τα συνηθισμένα λογισμικά «εφαρμογών γραφείου»,  τα υπολογιστικά φύλλα. Συνέχεια

ΣΕΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΗΦΑΙΣΤΕΙΑ

Στα πλαίσια του σχεδίου εργασίας που αφορά στους σεισμούς και στα ηφαίστεια θα  μιλήσουμε για τα δύο φυσικά φαινόμενα με τα παιδιά και θα διακρίνουμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις των παιδιών. Κατόπιν πάνω  στο θέμα φτιάχνουμε τη Γη και το εσωτερικό της από πλαστελίνη   ώστε να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά πως είναι διαμορφωμένο το εσωτερικό της γης. Επίσης κάνουμε το πείραμα με τα βιβλία και τις ξύλινες κατασκευές και βλέπουμε τι συμβαίνει όταν τα βιβλία συγκρούονται ή όταν απομακρύνονται.

Σε συνέχεια του σχεδίου εργασίας αναζητούμε στο διαδίκτυο πώς εξηγούσαν στην αρχαιότητα τα φυσικά φαινόμενα.

Παρακάτω παραθέτουμε συνδέσμους που θα αξιοποιήσουμε:

Μύθος 1ος:Ο φυλακισμένος γίγαντας
Μύθος 2ος: Ο γενναίος Κασίμα  και το γατόψαρο

Μύθος 3ος: Οι χελώνες που σηκώνουν τη γη

Μύθος 4ος: Το ψάρι, η πέτρα και η αγελάδα

Με αφορμή τα βίντεο θα εντοπίσουμε και τις περιοχές στο παγκόσμιο χάρτη.

Τα βίντεο αυτά είναι ειδικά διαμορφωμένα με βάση το κείμενο των μύθων, όπως αυτό παρουσιάζεται στο βιβλίο «Η Γη χορεύει»

Με αφορμή τους μύθους που θα παρακολουθήσουν τα παιδιά θα ακολουθήσουν δραστηριότητες για την κατανόηση και την εμβάθυνση  τους . Θα εμπλέξουμε στη όλη αυτή διαδικασία την δραματοποίηση, τη γλώσσα, τα μαθηματικά, το ιχνογράφημα και άλλους τομείς .