Feed
Άρθρα
Σχόλια

 

Εμείς σας παρουσιάζουμε τα μέσα αντιμετώπισης του κοινού κρυολογήματος, δηλαδή ό,τι θα αναγκάσει τον ιό να κάνει γρηγορότερα τον κύκλο του, αλλά και ό,τι πρέπει να αποφύγετε
Τα «Ναι» της σωστής αντιμετώπισης…

Ναι στην ξεκούραση
Η σωματική και η ψυχική κόπωση είναι σύμμαχοι των ιών. Σήμερα οι περισσότεροι περνάμε το κρυολόγημα «στο πόδι» (χωρίς να απουσιάσουμε από τη δουλειά μας, ενώ η μύτη μας «τρέχει» και το κεφάλι μας κοντεύει να «σπάσει»). Με αυτό τον τρόπο, όμως, κουραζόμαστε και η άμυνα του ανοσοποιητικού μας συστήματος μειώνεται περισσότερο
Nαι στα υγρά
Όσο περισσότερα υγρά πίνετε, όταν είστε συναχωμένοι, τόσο το καλύτερο. Oι ειδικοί συνιστούν να πίνετε ακόμη και 2 λίτρα νερό την ημέρα (εφόσον δεν έχετε κάποιο χρόνιο πρόβλημα υγείας, όπως η νεφροπάθεια και η καρδιοπάθεια, όπου επιβάλλεται η περιορισμένη κατανάλωση νερού). Τα υγρά συμβάλλουν στη ρευστοποίηση και στην αποβολή των εκκρίσεων από το λαιμό και τη μύτη.
Nαι στα πορτοκάλια
Τα πορτοκάλια, καθώς και τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι πλούσια σε βιταμίνη C (λεμόνια, γκρέιπφρουτ, μαϊντανός, σέλινο, κουνουπίδι), ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού, προφυλάσσουν από τις ιώσεις και συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία των λευκών αιμοσφαιρίων, ο ρόλος των οποίων είναι να μάχονται τους ιούς.
Nαι στις σούπες και στις πρωτεΐνες
Oι σούπες με κοτόπουλο ή μοσχάρι είναι ιδανική επιλογή για τους κρυολογημένους, επειδή συνδυάζουν την απαραίτητη λήψη υγρών με την πρόσληψη πρωτεϊνών από το κρέας ή το κοτόπουλο

Nαι στις εισπνοές
Oι εισπνοές ατμού πάνω από μια λεκάνη με καυτό νερό συμβάλλουν στη ρευστοποίηση και την αποβολή των εκκρίσεων. Oι εισπνοές είναι ιδιαίτερα ανακουφιστικές το βράδυ, επειδή βοηθούν τον ύπνο, που κατά τη διάρκεια του κρυολογήματος είναι δύσκολος.
Nαι στα αποσυμφορητικά σπρέι
Τα μη κορτιζονούχα αποσυμφορητικά σπρέι μπορούν να σας ανακουφίσουν από τη ρινική συμφόρηση, αλλά συνιστάται να μην τα χρησιμοποιήσετε για περισσότερο από μία εβδομάδα, επειδή υπάρχει ο κίνδυνος να τα «συνηθίσει» ο οργανισμός και να προκληθεί φαρμακευτική ρινίτιδα.

Nαι στις γαργάρες
Εάν, εκτός από το συνάχι, έχετε και πονόλαιμο, τότε μπορείτε να κάνετε τρεις φορές την ημέρα γαργάρες με ροδόνερο, αλατόνερο ή χαμομήλι, τα οποία δρουν αντισηπτικά. Εναλλακτικά, μπορείτε να πάρετε αντισηπτικές καραμέλες από το φαρμακείο.

Χρήσιμα… υπό όρους
Oρισμένες κινήσεις για την αντιμετώπιση του κοινού κρυολογήματος δεν προσφέρουν ιδιαίτερο όφελος (π.χ. αναγκάζοντας τον ιό να κάνει γρηγορότερα τον κύκλο του), αλλά δεν είναι και επιβλαβείς, εφόσον δεν γίνεται κατάχρηση!

Τα αντιπυρετικά: Ένα παυσίπονο αντιπυρετικό (π.χ. ασπιρίνη, παρακεταμόλη) μπορεί να σας ανακουφίσει σε περίπτωση που νιώθετε μεγάλη καταπόνηση και ο πυρετός σας είναι άνω των 38ο C. Καλό θα ήταν όμως να αποφεύγετε τα αντιπυρετικά, επειδή η άνοδος της θερμοκρασίας του σώματος βοηθά στην εξόντωση των ιών του αναπνευστικού συστήματος, οι οποίοι «μισούν» τη ζέστη!
Τα συμπληρώματα βιταμίνης C: Oι ειδικοί εξηγούν ότι από τη στιγμή που ένας ιός προσβάλει τον οργανισμό, η λήψη της βιταμίνης C δεν έχει αποδειχτεί ότι μειώνει τη διάρκεια της ίωσης (επιπλέον, αν το παρακάνετε με τη βιταμίνη C, μπορεί να νιώσετε και γαστρεντερικές ενοχλήσεις). Σύμφωνα με τους ειδικούς, η λήψη συμπληρωμάτων βιταμίνης C αποτελεί μια εναλλακτική λύση όταν δεν προσλαμβάνετε βιταμίνη C μέσω της διατροφής σας.
Τα συμπληρώματα ψευδαργύρου: Αν και τα συμπληρώματα ψευδαργύρου έχουν τη φήμη ότι καταπολεμούν το κρυολόγημα, χάρη στην ιδιότητα του ψευδαργύρου να ενισχύει την άμυνα του ανοσοποιητικού συστήματος, εντούτοις δεν έχει αποδειχτεί ότι η λήψη τους μπορεί να επιταχύνει τον κύκλο μιας ίωσης.
Oι πολυβιταμίνες: Η λήψη πολυβιταμινούχων σκευασμάτων για τις 3-4 ημέρες που διαρκεί το κοινό κρυολόγημα δεν προσφέρει κάποια ουσιαστική βοήθεια στη μάχη του οργανισμού κατά των ιών. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα σκευάσματα αυτά ενδείκνυνται κυρίως για εκείνους που κατά κανόνα δεν τρέφονται ισορροπημένα.

… και τα «Όχι»!

Στα «όχι» της αντιμετώπισης του κοινού κρυολογήματος ανήκουν ορισμένες εσφαλμένες κινήσεις, όπως η λήψη ακατάλληλων φαρμάκων, καθώς και συμπεριφορές που καταπονούν τον οργανισμό.

Όχι στην αντιβίωση
Η αντιβίωση δεν καταπολεμά τους ιούς αλλά τα μικρόβια. Κατά συνέπεια, δεν χρησιμεύει για την αντιμετώπιση των ιώσεων. Oι ειδικοί εξηγούν ότι η αντιβίωση μπορεί να χορηγηθεί μόνο για την αντιμετώπιση τυχόν επιπλοκών μιας ίωσης (π.χ. ιγμορίτιδας, πνευμονίας), καθώς και σε ορισμένες ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού (ασθενείς με χρόνιες αναπνευστικές ή καρδιολογικές παθήσεις, διαβητικούς κλπ.).

Όχι στα κορτιζονούχα σπρέι
Τα κορτιζονούχα ρινικά σπρέι ενδείκνυνται για την αλλεργική ρινίτιδα και όχι για το συνάχι που προκαλείται εξαιτίας της εισβολής ενός ιού στο αναπνευστικό σύστημα. Επιπλέον, η κορτιζόνη μειώνει τοπικά (στη μύτη) την άμυνα του οργανισμού. Από την άλλη μεριά, τα από του στόματος χορηγούμενα κορτιζονούχα σπρέι συνιστώνται για τους ασθματικούς, που σε περίπτωση κοινού κρυολογήματος κινδυνεύουν να παρουσιάσουν βρογχόσπασμο.

Όχι στο τσιγάρο
Καλό είναι να ξεχάσετε το τσιγάρο όταν είστε συναχωμένοι. Oι ειδικοί επισημαίνουν ότι στους καπνιστές οι μηχανισμοί άμυνας και αποκατάστασης των πνευμονικών κυττάρων είναι «ελαττωματικοί», γι’ αυτό και ο κύκλος μιας αναπνευστικής ίωσης μπορεί να διαρκέσει το διπλάσιο χρόνο από το συνηθισμένο, που είναι 3-4 ημέρες. Επιπλέον, λόγω της μειωμένης άμυνας του αναπνευστικού συστήματος, ένα απλό κρυολόγημα μπορεί να οδηγήσει σε έξαρση της χρόνιας βρογχίτιδας (από την οποία πάσχουν πολλοί καπνιστές), με κυριότερο σύμπτωμα τον έντονο παραγωγικό βήχα -που μπορεί να διαρκέσει ακόμη και 30 ημέρες- και τη δυσχέρεια της αναπνοής.

Όχι στα αντιβηχικά σιρόπια
Εάν το κρυολόγημά σας συνοδεύεται από παραγωγικό βήχα (με φλέματα), τότε αυτό που πραγματικά θα σας βοηθήσει δεν είναι ένα αντιβηχικό σιρόπι, αλλά η λήψη άφθονων υγρών που συμβάλλουν στην απόχρεμψη. Τα αντιβηχικά σιρόπια μειώνουν την αποβολή των πτυέλων, προκαλώντας συσσώρευση των φλεμάτων στους πνεύμονες. Χορηγούνται μόνο στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού (ηλικιωμένους, καρδιοπαθείς, υπερτασικούς, ασθματικούς) ή στην περίπτωση που ο βήχας είναι ξηρός (χωρίς φλέματα).

Όχι στο γυμναστήριο
Αποφύγετε την άσκηση, καθώς και κάθε είδους σωματική κόπωση, για 3-4 ημέρες, ούτως ώστε να δώσετε στον οργανισμό σας την ευκαιρία να εξοικονομήσει δυνάμεις για την καταπολέμηση του ιού.

 

Αφήστε μια απάντηση

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων