Τα Κόμικς (Comics) στην Εκπαίδευση

   Τα τελευταία χρόνια, σε παγκόσμιο επίπεδο και στη χώρα μας, διενεργείται ένας έντονος διάλογος για την πορεία του εκπαιδευτικού συστήματος. Ανταποκρίνεται στις ανάγκες της εποχής και της νέας ψηφιακής πλέον γενιάς; Προσαρμόζεται στις κοινωνικές και πολιτιστικές αλλαγές ή παραμένει στάσιμο; Πόσο κρίσιμη είναι σήμερα η επανεξέταση και η χάραξη νέων πολιτικών στην εκπαίδευση με στόχο την κατάρτιση μιας νέας εκπαιδευτικής εμπειρίας βασισμένης στις αρχές της καινοτομίας και της δημιουργικότητας;    Η ένταξη των comics στην εκπαιδευτική ή καλύτερα στη μαθησιακή διαδικασία μπορεί να οδηγήσει στην ανάπτυξη και καλλιέργεια ερεθισμάτων για την αναζήτηση γνώσης, τόσο για θέματα που σχετίζονται άμεσα με τη σχολική εκπαίδευση, όσο…Συνέχεια ανάγνωσης Τα Κόμικς (Comics) στην Εκπαίδευση

Η Μουσική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο

     Η Μουσική, ως δύναμη με πολλές μορφωτικές και διδακτικές αξίες, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της όλης εκπαιδευτικής προσπάθειας και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην πνευματική, συναισθηματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη του παιδιού.      Αναμφίβολα όμως η μουσική είναι πρώτιστα μια δημιουργική δραστηριότητα που παρέχει μεγάλη χαρά και ευχαρίστηση σ’ όλους μας μ’ ένα ευρύ φάσμα εμπειριών. Ωστόσο, η μουσική δεν είναι μόνο μια ευχάριστη αίσθηση αλλά, επίσης, γνώση και κατανόηση που εξασφαλίζονται μέσα από τις σχέσεις των τριών παραμέτρων της μουσικής που είναι η σύνθεση, η ακρόαση και η εκτέλεση της μουσικής και που η συνεχής αλληλοεπίδραση τους εστιάζεται στην ανάπτυξη της ακουστικής μνήμης και…Συνέχεια ανάγνωσης Η Μουσική Αγωγή στο Δημοτικό Σχολείο

Η Κινηματογραφική Παιδεία στην Εκπαίδευση

     Στην εποχή του θεάματος και των διευρυμένων κωδίκων επικοινωνίας μέσα από τις νέες ψηφιακές μορφές έκφρασης (κινηματογράφος, βίντεο, πολυμέσα, διαδίκτυο), ο ρόλος του κινηματογράφου επαναπροσδιορίζεται, αποκτώντας μια νέα παιδευτική διάσταση, η οποία, αν και εφόσον χρησιμοποιηθεί σωστά από τους «πολιτιστικούς διαχειριστές» του, μπορεί να προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες κοινωνικής μάθησης και αισθητικής καλλιέργειας στους ανήλικους θεατές.      Σε μια απόπειρα εννοιολογικής προσέγγισης, θα λέγαμε ότι η κινηματογραφική παιδεία (film literacy, cine-literacy) αποτελεί έναν από τους θεμελιώδεις άξονες της οπτικοακουστικής παιδείας και της Παιδείας στα Μέσα γενικότερα (media literacy). Κατά συνέπεια, υπακούει στις ίδιες συνισταμένες που αφορούν στην ικανότητα της πρόσβασης (φυσική και τεχνική),…Συνέχεια ανάγνωσης Η Κινηματογραφική Παιδεία στην Εκπαίδευση

Θέατρο – Ένα πολύτιμο Παιδαγωγικό Εργαλείο

  Πολύ συχνά σε μας τους εκπαιδευτικούς, τόσο στους παλιότερους όσο και στους νεότερους, συμβαίνει να αναζητούμε τρόπους και μεθόδους για να κάνουμε τους μαθητές μας πιο ομαδικούς, πιο συνεργατικούς κι εκεί που χρειάζεται, πιο πειθαρχημένους. Συμβαίνει δε να πέφτουμε στην “παγίδα” να θεωρούμε πως η πραγμάτωση των στόχων αυτών μπορεί να λάβει χώρα μόνο στη σχολική αίθουσα και μόνο υπό τη στενότητα του αναλυτικού προγράμματος και της προκαθορισμένης ύλης και να βρίσκουμε συχνά τους εαυτούς μας “δέσμιους” αυτής χάνοντας έτσι αυτό που ονομάζεται παιδαγωγική ουσία.      Αν όμως θελήσουμε να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας και να συλλογιστούμε πέρα από το “ρηχό” εκπαιδευτικό πλαίσιο…Συνέχεια ανάγνωσης Θέατρο – Ένα πολύτιμο Παιδαγωγικό Εργαλείο

Η Αισθητική Αγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα

      Θα ήταν αφοριστικό ή αυθαίρετο να πούμε ότι στη σημερινή σχολική παιδεία τού Ελληνα η επαφή τού μαθητή με την Τέχνη είναι ανεπαρκής έως ανύπαρκτη; Έχει ο Ελληνας μαθητής μέσα από 12 χρόνια σπουδών μια ουσιαστική γνωριμία με το θέατρο; Έχει το ελληνόπουλο, που τελειώνει το Λύκειο μετά από περίπου 11.000 ώρες σπουδών, αποκτήσει κάποια καλλιέργεια στη μουσική; Ή μήπως έχει αποκτήσει μια στοιχειώδη καλλιέργεια και ευαισθησία στη ζωγραφική και στα εικαστικά γενικότερα; Ετοιμάζει το σύγχρονο ελληνικό σχολείο τους αυριανούς θεατές τού θεάτρου; Προετοιμάζει στον τόπο μας τους αυριανούς φίλους τής μουσικής που θα πάνε σε μια συναυλία ή που θα επιλέξουν…Συνέχεια ανάγνωσης Η Αισθητική Αγωγή στο εκπαιδευτικό σύστημα

Οι Τέχνες στην Εκπαίδευση

    Η Εκπαίδευση μέσω της Τέχνης, αλλά και η αξιοποίηση της Τέχνης στην Εκπαίδευση γίνεται ολοένα και συστηματικότερη τα τελευταία χρόνια. Η ένταξη αυτή δεν έχει ασφαλώς στόχο να κατακλύσει το μαθητή με γνώσεις, αλλά τον παρωθήσει να παρατηρήσει, να ερευνήσει, να πειραματιστεί, να φανταστεί και να κάνει τους δικούς του συσχετισμούς, μέσω των συναισθημάτων, με επιθυμητό αποτέλεσμα να ενθαρρύνεται η ανακάλυψη, η σύγκριση, ο στοχασμός, η κριτική και δημιουργική σκέψη, έτσι ώστε τελικά ο μαθητής να διαμορφώσει το δικό του σύστημα αξιών.     Η ενασχόληση με τις διάφορες μορφές Τέχνης συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη τεσσάρων γνωστικών λειτουργιών, που παρέχονται από τις Τέχνες…Συνέχεια ανάγνωσης Οι Τέχνες στην Εκπαίδευση

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση