ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

image2

Κάναμε μία ομαδική εργασία βάφοντας με πινέλο και τέμπερες τις παλάμες μας στο χρώμα της επιλογής μας, αφήνοντας το τύπωμά μας στο χαρτόνι. Συνεχίζοντας, το κάθε παιδί έγραψε από ένα δικαίωμά του. image5

Υλικό μου για τη σωστή διατροφή των παιδιών μας απο τα 2 βιβλία μου της Κυράς Διατροφής

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΤΙ

ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΟ

κυρα διατροφη εικασ 1 1

ΤΙΤΛΟΙ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΩΣΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΕ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΑΠΟ ΛΗΤΩ  ΤΣΑΚΙΡΗ -ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΖΙΑΜΠΙΡΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΟΜΙΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ :
Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΡΩΤΗ ΣΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ & ΟΙ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΤΙ
Στο κανάλι μου στο youtube ΛΗΤΩ ΤΣΑΚΙΡΗ υπάρχουν ελεύθερα τα τραγούδια μου

https://youtu.be/RG6599CkHdAΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΤΥ ΝΟ 2

https://youtu.be/D2RNrkxc4O

https://youtu.be/8mHr2zgiuvQ

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΛΗΤΩ – ΤΣΑΚΙΡΗ ΘΕΟΚΛΗ 2021-22

2



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Η πολύτιμη αδελφική σχέση

FB IMG 1644506527717

Τις τελευταίες μέρες ένας συμμαθητής μας απέκτησε αδερφάκι, έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να κουβεντιάσουμε με τα παιδιά την πολύτιμη αξία της αδελφικής σχέσης. Ο Γιώργος, ο Χρήστος, η Εύα, ο μπέμπης είναι τα αδελφάκια μας, άλλοι πάνε στο μεγάλο σχολείο και άλλοι δε γνωρίζουν καν τι είναι σχολείο. Όμως εμείς τους γνωρίζουμε όλους καλά. Ξέρουμε τα αγαπημένα τους χρώματα, τα αγαπημένα τους φαγητά και τις συνήθειές τους. Μιλάμε γι’ αυτούς στην παρεούλα και όταν παίζουμε παιχνίδια. Άλλωστε υπάρχει και η Παγκόσμια Ημέρα Αδελφών (25/06 ) Εμείς ετοιμάσαμε τα πορτρέτα των αδελφών μας καλωσορίζοντας το νέο αδερφάκι που μόλις έφτασε. Μέσα απ’ τα δικά μας μάτια, με τα χεράκια μας φτιάξαμε και το δώρο του μωρού! Μια ζωγραφιά κι ένα σ’ αγαπώ είναι αρκετά! Γιατί τα αδέρφια μας είναι το ακριβότερο δώρο που μας έκαναν οι γονείς μας!

Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΛΗΤΟΥΣ ΤΣΑΚΙΡΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Η πολύτιμη αξία του παραμυθιού, αποδεικνύεται από την αδιαμφισβήτητη και λυτρωτική χρησιμότητα του στα βάθη των αιώνων. Πως όμως φτιάχνουμε ένα παραμύθι, ποια είναι τα απαραίτητα υλικά που θα το κάνουν να αγαπηθεί από τα παιδιά μας; Αναζητώντας την ετοιμολογία της λέξης βλέπουμε ότι μας παραπέμπει στη λέξη παρηγοριά, αν και στα σύγχρονα χρόνια παραμύθι σημαίνει, φανταστική ιστορία με απαραίτητα συστατικά τη διασκέδαση, τους συμβολισμούς, την ταύτιση με τους ήρωες  και φυσικά τη δημιουργική φαντασία.

Τι αποκομίζουν τα παιδιά μέσα από τις παραμυθένιες διαδρομές;ΕΚΔΟΣΗ ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Α.Mαθαίνουν με ασφαλή παραδείγματα τα κατατόπια της ζωής,

Β. Mαθαίνουν να μπαίνουν στη θέση των ηρώων και αργά αλλά σταθερά διαμορφώνουν σωστά δομημένες προσωπικότητες,  με οδηγό τη μαγεία της γνωριμίας με το άπιαστο, το μακρινό ή το δυσνόητο.

Γ. Tα παραμύθια μπορούν  να είναι παράλληλα  τέρψη  αλλά και διδαχή, οδηγοί κοινωνικοποίησης και πολιτιστικά μονοπάτια.

Δ. Όπως μας λέει ο Wilson ¨Μέσω του παραμυθιού τα παιδιά αναγνωρίζουν και αποδέχονται  τα συναισθήματά τους και  κατανοούν καλύτερα τις σχέσεις με τους συνανθρώπους τους¨.ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ

Ε. Ο Wang το 2011 είπε πως το παραμύθι προάγει τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες στη σκέψη, διεγείρει το μυαλό του παιδιού και συντελεί στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, ενώ συντελεί στην καλύτερη  ικανότητα αφήγησης, ανάγνωσης και γραφής

Ζ. Το Παραμύθι έχει τη δυνατότητα να θεραπεύει  τις ανησυχίες του παιδιού, αφού του χαρίζει με ευχάριστο τρόπο, λύσεις αντιμετώπισης των προβληματισμών του

Η. Η μοναδικότητα του κάθε μικρού αναγνώστη, συντελεί στον ιδιαίτερο τρόπο να βιώσει ξεχωριστά τις αγωνίες και τα μηνύματα του κάθε παραμυθιού .

Θ. Το παραμύθι υφαίνει την αντίληψη των παιδιών, ενώ προάγει το πνεύμα και τις ηθικές αξίες τους.

Ι. Τα παραμύθια «χτίζουν» τους χαρακτήρες των παιδιών μας, με τον πιο ευχάριστο τρόπο ενώ τους μαθαίνουν την κριτική σκέψη

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ

Ως ενεργή συγγραφέας και παιδαγωγός, προάγοντας τον αναπόσπαστο ρόλο του παραμυθιού ως εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία, χαρίζω στα παιδιά το τραγουδάκι μου για την αξία των παραμυθιών και τους προτείνω παραμυθένια παιχνίδια που μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν παίζοντας τα, στην τάξη ή στη φιλική συντροφιά με συνομηλίκους,  προτρέποντάς τα να εκφράζονται και να  δημιουργικά μέσα από αυτά.

Στίχοι Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου και Μουσική Ελένη Σαμαρίνα

«ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΛΑΤΙΑ»

Πλέκω λέξεις, παραμύθια,

που μας λένε την αλήθεια.

Έλα κάθισε κοντά μου

για να ζεσταθεί η καρδιά μου.ιντερνετουλη

Απ’ τα παραμύθια κλέβω

τη ζωή να γαληνεύω.

Φτιάχνω όμορφα στιχάκια,

να σας πλέξω τα λογάκια.

ALFA VHTA ΕΧΟ page 0001 ΕΞ

Με μολύβι και χαρτί

ζωγραφίζω μονοπάτια.

Νότες ντύνω την ψυχή,

στης ζωής μας τα παλάτια.

Θα ‘ρχομαι να ιστορώ

για να γλυκοκοιμάστε.Cover H Rallou twn asteriwn front 1

Ταξιδάκια θα σας πάω

ποτέ να μη φοβάστε.

Με μολύβι και χαρτί

ζωγραφίζω μονοπάτια

Νότες ντύνω την ψυχή,

στης ζωής μας τα παλάτια

οι καλυτεροι γονεις του κοσμου 1 εικονες

 

Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ1.ΡΑΛΛΟΥ

Όταν  σκεφτείτε να αγοράσετε ένα ακόμη δώρο στο παιδί σας, επιλέξτε  και διαβάστε του ένα ακόμη παραμύθι. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να έρθετε πιο κοντά του συναισθηματικά, δυναμώνοντας τη σχέση σας και ξεκλειδώνοντας τα συναισθήματα του. Τα νοερά ταξίδια σας στη φαντασία, να είστε σίγουροι πως θα τα θυμάστε για πάντα

  1. Ένα παραμύθι μπορεί να αξιοποιηθεί για την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου
  1. Να συντελέσει στην κατανόηση της ‘Μαθηματικής Σκέψης’ του παιδιού
  1. Στη Νοητική, ‘Ψυχοσωματική Ανάπτυξη΄ καθώς και στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του
  1. Ξεδιπλώνει την «Καλλιτεχνική Έκφραση» του παιδιού

 

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΕΝΙΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Αρχικά θα πρέπει να διαβάσουν οι μικροί μου φίλοι ένα παραμύθι .Προτείνω να επιλέξουν κάποιο από τα τελευταία μου βιβλία που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα με τίτλους, «Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική»2019 «Ο Ιντερνετούλης στην παρέα μας»2019, «Η Ραλλού των αστεριών» 2020 και «Η Αλφαβήτα της Μανούλας»2021

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ:

  • Να παράγουν προφορικό λόγο δίνοντας τη δική τους εκδοχή στη λήξη της ιστορίας που άκουσανΕΡΓΑΣΤ. 3
  • Να αναπαραστήσουν σκηνές του παραμυθιού
  • Δίνουμε το έναυσμα να κάνουν πραγματογνωσία με το υλικό του βιβλίου πχ από το παραμύθι της Κυράς Διατροφής να μιλήσουμε για τις βιταμίνες, τις ομάδες τροφών και τη διατροφική πυραμίδα
  • Να αφήσουμε τα παιδιά να επιλέξουν τις σκηνές του παραμυθιού και τους ήρωες που τους έκαναν περισσότερο εντύπωση
  • Να ζωγραφίσουν τους ήρωες του παραμυθιού, να κόψουνε τις φιγούρες τους αφού τις κολλήσουν πρώτα πάνω σε χαρτονάκια για να είναι σταθερές και μετά σε καλαμάκια έτσι ώστε να γίνουν κούκλες κουκλοθεάτρου
  • Να δημιουργήσουν όπως αυτά μπορούν τη δική τους κουκλοθεατρική εκδοχή του παραμυθιού παίζοντας όλα με τη σειρά. Αν δεν έχουμε σκηνή κουκλοθεάτρου δημιουργούμε μια αυτοσχέδια και ανεβάζουμε τα παιδιά να παίξουν, σε μικρές ομάδες το πολύ 2-3 ατόμων.
  • Αφού δημιουργήσουμε κάρτες με όλες σκηνές του παραμυθιού, ζητάμε από τα παιδιά να τις τοποθετήσουν με τη σειρά που αυτά επιλέγουν ώστε να δημιουργήσουν δίκες τους εκδοχές του παραμυθιού που άκουσαν.
  • Να κουβεντιάσουν στην παρεούλα των συνομηλίκων τις δύσκολες έννοιες της ιστορίας, που πιθανά τους έκαναν εντύπωση και να τις κατανοήσουν.
  • Προτρέπουμε να αναδιηγηθούν το παραμύθι που άκουσαν.
  • Στη δραστηριότητα αυτή κάθε φορά ένα παιδί αποδίδει μια σκηνή της ιστορίας του βιβλίου χωρίς λόγια, ζητάμε οι λέξεις να αντικαθίστανται από κινήσεις και τα υπόλοιπα παιδιά θα πρέπει να βρουν ποια είναι η σκηνή που παρακολουθούν
  • Από τα προτεινόμενα παραμύθια μου, έχω κοινοποιημένα στο κανάλι μου στο YOUTUBE: Λητώ Τσακίρη τα τραγούδια των ιστοριών. Προτείνω όλες οι δραστηριότητες των παιδιών να κλείνουν πάντα με τρόπο ζωντανό και ευχάριστο. Κάνουμε ομαδικά ρυθμικά παιχνίδια με τη χρήση των τραγουδιών. Μπορούμε να ξεκινάμε ή να κλείνουμε μια παραμυθένια διαδρομή τραγουδώντας και χορεύοντας ρυθμικά το τραγουδάκι «Της Ζωής μας τα Παλάτια»

Τελικά τα παραμύθια κρύβουν της ζωής μας όλη την αλήθεια, είναι οι μικροί θησαυροί που μαθαίνουν στο παιδί να εκφράζεται, να ξεδιπλώνει την προσωπικότητα του και να κοινωνικοποιείτε αλληλοεπιδρώντας ευχάριστα με τους συνομηλίκους

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Αναγνωστόπουλος Βασίλης – Λιάπης Κώστας: Λαϊκό παραμύθι και παραμυθάδες στην

Ελλάδα, εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα 1995

Αναγνωστόπουλος Βασίλης: Τέχνη και τεχνική του παραμυθιού, εκδ. Καστανίωτη, Αθήνα 1997

 

Τα παιδικά δικαιώματα μέσα απο ένα βιβλίο που η ΛΗΤΩ ΤΣΑΚΙΡΗ προετοίμασε μαζί με τους μαθητές της

. ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ;

Αυτό είναι το θέμα απο  το νέο βιβλίο της συγγραφέα Λητώς Τσακίρη Παπαθανασίου, με τίτλο “Οι  καλύτεροι γονείς του κόσμου” (Ιανουάριος 2022) εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα.  Το παραμύθι αποτελεί προϊόν έρευνας και είναι αποτέλεσμα καταγραφών των συναισθημάτων μικρών παιδιών σε διάφορες στιγμές της καθημερινής τους ζωής. Μέσα απο τις σελίδες του μας αποκαλύπτει το μυστικό για μία ευτυχισμένη οικογένεια. Με την πλοκή του, εντοπίζουμε όμορφους τρόπους να επικοινωνήσουμε καλύτερα γονείς και παιδιά χτίζοντας σχέση εμπιστοσύνης. Η οικογένειά αυτής της ιστορίας, κάνει τα δικά της λάθη αγάπης, όμως προχωρά με σεβασμό σε όλα της τα μέλη και στο τέλος κατακτά μια υπέροχη σχέση ουσιαστικής επικοινωνίας που θα τους συντροφεύει για μία ολόκληρη ζωή. Εικονογράφος του είναι η Λιάνα Δενεζάκη  που απέδωσε υπέροχα με εικόνες τα συναισθήματα των ηρώων. Τα 14 υπέροχα τραγούδια  που ακολουθούν το βιβλίο σε στίχους της συγγραφέα και μουσική του Χρήστου Γκόρτσου, ερμηνεύει ο ηθοποιός Δημήτρης Φωτίου, με φωνητικά  Έλενας Γκατζά.καλυτεροι γονεις του κοσμου 4

Στις σελίδες του βιβλίου, αναλύει  προτάσεις καλής επικοινωνίας, η ψυχολόγος Αιμιλία Αξιωτίδου. Στο οπισθόφυλλο σχολιάζει ο πρόεδρος του Ομίλου για την Unesco Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art  κος Ιωάννης Μαρωνίτης. Η συγγραφέας  διευθύντρια του Νηπιαγωγείου ΛΗΤΩ είναι ενεργό μέλος των ομίλων και τα βιβλία της κυκλοφορούν υπό την αιγίδα τους. Ακολουθώντας τους σκοπούς και τους στόχους της Unesco και του ΟΗΕ η ιστορία που προετοίμασε μαζί με τους μαθητές της, προάγει αξίες για ένα καλύτερο μέλλον στον θεσμό της οικογένειας. Το βιβλίο αυτό συμπληρώνει την όμορφη προηγούμενη δουλειά της συγγραφέα «Η  Αλφαβήτα της Μανούλας» που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2021. Η κα Τσακίρη υλοποιεί πανελλαδικά δράσεις διαδικτυακές και δια ζώσης με τα βιβλία της, είναι παιδαγωγός με εξειδίκευση στην ψυχική υγεία,  μέλος της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς και της Ibby, Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και επιτελεί πλήθος δράσεων εθελοντισμού.

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ https://youtu.be/iPGDDC-muJg

Υπο την αιγίδα

international action art unesco

Το Νηπιαγωγείο ΛΗΤΩ γιόρτασε την 8η Φεβρουαρίου 2022 Μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου, συναντήσαμε τον φίλο μας τον Σεβαστιανό και τον Τούλη τον Ιντερνετούλη μέσα απο τις σελίδες του μουσικού Παραμυθιού μου Ο ΙΝΤΕΡΝΕΤΟΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ -Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα μιλήσαμε για τα θετικά και τα αρνητικά στη χρήση internet 8του διαδικτύου, τις δικές μας συνήθειες και τι θα πρέπει νinternet3α προσέχουμε. Καλέσαμε σε βιντεοκλήση τους φίλους μας από τη διπλανή τάξη και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον Σεβαστιανό και τον Τούλη στην οθόνη του υπολογιστή μας για να θυμόμαστε πως  “Με τον Ιντερνετούλη συντροφιά σερφάρω με ασφάλεια”.Οι μικροί μας μαθητές τραγούδησαν τα όμορφα τραγούδια του βιβλίου σε μουσική Ελένης Σαμαρίνα.

 

 

 

Οι μαθητές μας δημιούργησαν και  το δέντρο της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου. Τοποθετήσαμε εικόνες αντί για φύλλα που τις συναντάμε όταν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και σήμερα αυτό το δέντρο μας γίνεται το μολύβι που μας μεταφέρει τις γνώσεις που internet10οφείλουμε όλοι να αποκτάμε όσο ασχολούμαστε με τον μαγευτικό κόσμο του διαδικτύου. Γι αυτόν τον λόγο παράλληλα μαθαίνουμε για τα προσωπικά μας δεδομένα ποια είναι και που επιτρέπεται να τα κοινοποιήσουμε, ορίζουμε κανόνες  ασφαλείας γιατί καταλάβαμε ότι πρέπει να  χρησιμοποιούμε το ίντερνετ συνετά για να μαθαίνουμε τα πράγματα σωστά και ακίνδυνα

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στοinternet2Διαδίκτυο κάνουμε και παράσταση στη σκηνή  κουκλοθέατρου μας το παραμύθι της διευθύντριας μας πρωταγωνιστής μας φυσικά είναι ” Ο Ιντερνετουλης” και τα τραγούδια του. Συζητάμε για τα οφέλη αλλά και τις παγίδες που κρύβει το διαδίκτυο και προτείνουμε τρόπους για να χρησιμοποιούμε το ίντερνετ με ασφάλεια. Στο μάθημα των αγγλικών μαθαίνουμε λέξεις σχετικές με το θέμα μας. Τέλος, κάνουμε εικαστικό με το δικό μας μήνυμα.

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ LINK

https://youtu.be/ZG1MiIs_jLY