Υλικό μου για τη σωστή διατροφή των παιδιών μας απο τα 2 βιβλία μου της Κυράς Διατροφής

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΤΙ

ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΜΟΓΕΛΟ

κυρα διατροφη εικασ 1 1

ΤΙΤΛΟΙ ΒΙΒΛΙΩΝ ΣΩΣΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΕ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ ΑΠΟ ΛΗΤΩ  ΤΣΑΚΙΡΗ -ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΖΙΑΜΠΙΡΗΣ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ ΤΟΥ ΟΜΙΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ :
Η ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΡΩΤΗ ΣΤΗ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ & ΟΙ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΤΙ
Στο κανάλι μου στο youtube ΛΗΤΩ ΤΣΑΚΙΡΗ υπάρχουν ελεύθερα τα τραγούδια μου

https://youtu.be/RG6599CkHdAΒΙΤΑΜΙΝΕΣ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΡΤΥ ΝΟ 2

https://youtu.be/D2RNrkxc4O

https://youtu.be/8mHr2zgiuvQ

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΛΗΤΩ – ΤΣΑΚΙΡΗ ΘΕΟΚΛΗ 2021-22

2



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Η πολύτιμη αδελφική σχέση

FB IMG 1644506527717

Τις τελευταίες μέρες ένας συμμαθητής μας απέκτησε αδερφάκι, έτσι μας δόθηκε η ευκαιρία να κουβεντιάσουμε με τα παιδιά την πολύτιμη αξία της αδελφικής σχέσης. Ο Γιώργος, ο Χρήστος, η Εύα, ο μπέμπης είναι τα αδελφάκια μας, άλλοι πάνε στο μεγάλο σχολείο και άλλοι δε γνωρίζουν καν τι είναι σχολείο. Όμως εμείς τους γνωρίζουμε όλους καλά. Ξέρουμε τα αγαπημένα τους χρώματα, τα αγαπημένα τους φαγητά και τις συνήθειές τους. Μιλάμε γι’ αυτούς στην παρεούλα και όταν παίζουμε παιχνίδια. Άλλωστε υπάρχει και η Παγκόσμια Ημέρα Αδελφών (25/06 ) Εμείς ετοιμάσαμε τα πορτρέτα των αδελφών μας καλωσορίζοντας το νέο αδερφάκι που μόλις έφτασε. Μέσα απ’ τα δικά μας μάτια, με τα χεράκια μας φτιάξαμε και το δώρο του μωρού! Μια ζωγραφιά κι ένα σ’ αγαπώ είναι αρκετά! Γιατί τα αδέρφια μας είναι το ακριβότερο δώρο που μας έκαναν οι γονείς μας!

Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ

ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ ΛΗΤΟΥΣ ΤΣΑΚΙΡΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ

Η πολύτιμη αξία του παραμυθιού, αποδεικνύεται από την αδιαμφισβήτητη και λυτρωτική χρησιμότητα του στα βάθη των αιώνων. Πως όμως φτιάχνουμε ένα παραμύθι, ποια είναι τα απαραίτητα υλικά που θα το κάνουν να αγαπηθεί από τα παιδιά μας; Αναζητώντας την ετοιμολογία της λέξης βλέπουμε ότι μας παραπέμπει στη λέξη παρηγοριά, αν και στα σύγχρονα χρόνια παραμύθι σημαίνει, φανταστική ιστορία με απαραίτητα συστατικά τη διασκέδαση, τους συμβολισμούς, την ταύτιση με τους ήρωες  και φυσικά τη δημιουργική φαντασία.

Τι αποκομίζουν τα παιδιά μέσα από τις παραμυθένιες διαδρομές;ΕΚΔΟΣΗ ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Α.Mαθαίνουν με ασφαλή παραδείγματα τα κατατόπια της ζωής,

Β. Mαθαίνουν να μπαίνουν στη θέση των ηρώων και αργά αλλά σταθερά διαμορφώνουν σωστά δομημένες προσωπικότητες,  με οδηγό τη μαγεία της γνωριμίας με το άπιαστο, το μακρινό ή το δυσνόητο.

Γ. Tα παραμύθια μπορούν  να είναι παράλληλα  τέρψη  αλλά και διδαχή, οδηγοί κοινωνικοποίησης και πολιτιστικά μονοπάτια.

Δ. Όπως μας λέει ο Wilson ¨Μέσω του παραμυθιού τα παιδιά αναγνωρίζουν και αποδέχονται  τα συναισθήματά τους και  κατανοούν καλύτερα τις σχέσεις με τους συνανθρώπους τους¨.ΚΥΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ

Ε. Ο Wang το 2011 είπε πως το παραμύθι προάγει τη δημιουργικότητα και τις δεξιότητες στη σκέψη, διεγείρει το μυαλό του παιδιού και συντελεί στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, ενώ συντελεί στην καλύτερη  ικανότητα αφήγησης, ανάγνωσης και γραφής

Ζ. Το Παραμύθι έχει τη δυνατότητα να θεραπεύει  τις ανησυχίες του παιδιού, αφού του χαρίζει με ευχάριστο τρόπο, λύσεις αντιμετώπισης των προβληματισμών του

Η. Η μοναδικότητα του κάθε μικρού αναγνώστη, συντελεί στον ιδιαίτερο τρόπο να βιώσει ξεχωριστά τις αγωνίες και τα μηνύματα του κάθε παραμυθιού .

Θ. Το παραμύθι υφαίνει την αντίληψη των παιδιών, ενώ προάγει το πνεύμα και τις ηθικές αξίες τους.

Ι. Τα παραμύθια «χτίζουν» τους χαρακτήρες των παιδιών μας, με τον πιο ευχάριστο τρόπο ενώ τους μαθαίνουν την κριτική σκέψη

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ

Ως ενεργή συγγραφέας και παιδαγωγός, προάγοντας τον αναπόσπαστο ρόλο του παραμυθιού ως εργαλείο στην εκπαιδευτική διαδικασία, χαρίζω στα παιδιά το τραγουδάκι μου για την αξία των παραμυθιών και τους προτείνω παραμυθένια παιχνίδια που μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν παίζοντας τα, στην τάξη ή στη φιλική συντροφιά με συνομηλίκους,  προτρέποντάς τα να εκφράζονται και να  δημιουργικά μέσα από αυτά.

Στίχοι Λητώ Τσακίρη Παπαθανασίου και Μουσική Ελένη Σαμαρίνα

«ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΤΑ ΠΑΛΑΤΙΑ»

Πλέκω λέξεις, παραμύθια,

που μας λένε την αλήθεια.

Έλα κάθισε κοντά μου

για να ζεσταθεί η καρδιά μου.ιντερνετουλη

Απ’ τα παραμύθια κλέβω

τη ζωή να γαληνεύω.

Φτιάχνω όμορφα στιχάκια,

να σας πλέξω τα λογάκια.

ALFA VHTA ΕΧΟ page 0001 ΕΞ

Με μολύβι και χαρτί

ζωγραφίζω μονοπάτια.

Νότες ντύνω την ψυχή,

στης ζωής μας τα παλάτια.

Θα ‘ρχομαι να ιστορώ

για να γλυκοκοιμάστε.Cover H Rallou twn asteriwn front 1

Ταξιδάκια θα σας πάω

ποτέ να μη φοβάστε.

Με μολύβι και χαρτί

ζωγραφίζω μονοπάτια

Νότες ντύνω την ψυχή,

στης ζωής μας τα παλάτια

οι καλυτεροι γονεις του κοσμου 1 εικονες

 

Η ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ1.ΡΑΛΛΟΥ

Όταν  σκεφτείτε να αγοράσετε ένα ακόμη δώρο στο παιδί σας, επιλέξτε  και διαβάστε του ένα ακόμη παραμύθι. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να έρθετε πιο κοντά του συναισθηματικά, δυναμώνοντας τη σχέση σας και ξεκλειδώνοντας τα συναισθήματα του. Τα νοερά ταξίδια σας στη φαντασία, να είστε σίγουροι πως θα τα θυμάστε για πάντα

  1. Ένα παραμύθι μπορεί να αξιοποιηθεί για την παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου
  1. Να συντελέσει στην κατανόηση της ‘Μαθηματικής Σκέψης’ του παιδιού
  1. Στη Νοητική, ‘Ψυχοσωματική Ανάπτυξη΄ καθώς και στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του
  1. Ξεδιπλώνει την «Καλλιτεχνική Έκφραση» του παιδιού

 

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΕΝΙΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

Αρχικά θα πρέπει να διαβάσουν οι μικροί μου φίλοι ένα παραμύθι .Προτείνω να επιλέξουν κάποιο από τα τελευταία μου βιβλία που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα με τίτλους, «Η κυρά Διατροφή πρώτη στη μαγειρική»2019 «Ο Ιντερνετούλης στην παρέα μας»2019, «Η Ραλλού των αστεριών» 2020 και «Η Αλφαβήτα της Μανούλας»2021

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ:

  • Να παράγουν προφορικό λόγο δίνοντας τη δική τους εκδοχή στη λήξη της ιστορίας που άκουσανΕΡΓΑΣΤ. 3
  • Να αναπαραστήσουν σκηνές του παραμυθιού
  • Δίνουμε το έναυσμα να κάνουν πραγματογνωσία με το υλικό του βιβλίου πχ από το παραμύθι της Κυράς Διατροφής να μιλήσουμε για τις βιταμίνες, τις ομάδες τροφών και τη διατροφική πυραμίδα
  • Να αφήσουμε τα παιδιά να επιλέξουν τις σκηνές του παραμυθιού και τους ήρωες που τους έκαναν περισσότερο εντύπωση
  • Να ζωγραφίσουν τους ήρωες του παραμυθιού, να κόψουνε τις φιγούρες τους αφού τις κολλήσουν πρώτα πάνω σε χαρτονάκια για να είναι σταθερές και μετά σε καλαμάκια έτσι ώστε να γίνουν κούκλες κουκλοθεάτρου
  • Να δημιουργήσουν όπως αυτά μπορούν τη δική τους κουκλοθεατρική εκδοχή του παραμυθιού παίζοντας όλα με τη σειρά. Αν δεν έχουμε σκηνή κουκλοθεάτρου δημιουργούμε μια αυτοσχέδια και ανεβάζουμε τα παιδιά να παίξουν, σε μικρές ομάδες το πολύ 2-3 ατόμων.
  • Αφού δημιουργήσουμε κάρτες με όλες σκηνές του παραμυθιού, ζητάμε από τα παιδιά να τις τοποθετήσουν με τη σειρά που αυτά επιλέγουν ώστε να δημιουργήσουν δίκες τους εκδοχές του παραμυθιού που άκουσαν.
  • Να κουβεντιάσουν στην παρεούλα των συνομηλίκων τις δύσκολες έννοιες της ιστορίας, που πιθανά τους έκαναν εντύπωση και να τις κατανοήσουν.
  • Προτρέπουμε να αναδιηγηθούν το παραμύθι που άκουσαν.
  • Στη δραστηριότητα αυτή κάθε φορά ένα παιδί αποδίδει μια σκηνή της ιστορίας του βιβλίου χωρίς λόγια, ζητάμε οι λέξεις να αντικαθίστανται από κινήσεις και τα υπόλοιπα παιδιά θα πρέπει να βρουν ποια είναι η σκηνή που παρακολουθούν
  • Από τα προτεινόμενα παραμύθια μου, έχω κοινοποιημένα στο κανάλι μου στο YOUTUBE: Λητώ Τσακίρη τα τραγούδια των ιστοριών. Προτείνω όλες οι δραστηριότητες των παιδιών να κλείνουν πάντα με τρόπο ζωντανό και ευχάριστο. Κάνουμε ομαδικά ρυθμικά παιχνίδια με τη χρήση των τραγουδιών. Μπορούμε να ξεκινάμε ή να κλείνουμε μια παραμυθένια διαδρομή τραγουδώντας και χορεύοντας ρυθμικά το τραγουδάκι «Της Ζωής μας τα Παλάτια»

Τελικά τα παραμύθια κρύβουν της ζωής μας όλη την αλήθεια, είναι οι μικροί θησαυροί που μαθαίνουν στο παιδί να εκφράζεται, να ξεδιπλώνει την προσωπικότητα του και να κοινωνικοποιείτε αλληλοεπιδρώντας ευχάριστα με τους συνομηλίκους

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Αναγνωστόπουλος Βασίλης – Λιάπης Κώστας: Λαϊκό παραμύθι και παραμυθάδες στην

Ελλάδα, εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα 1995

Αναγνωστόπουλος Βασίλης: Τέχνη και τεχνική του παραμυθιού, εκδ. Καστανίωτη, Αθήνα 1997

 

Τα παιδικά δικαιώματα μέσα απο ένα βιβλίο που η ΛΗΤΩ ΤΣΑΚΙΡΗ προετοίμασε μαζί με τους μαθητές της

. ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΑΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ;

Αυτό είναι το θέμα απο  το νέο βιβλίο της συγγραφέα Λητώς Τσακίρη Παπαθανασίου, με τίτλο “Οι  καλύτεροι γονείς του κόσμου” (Ιανουάριος 2022) εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα.  Το παραμύθι αποτελεί προϊόν έρευνας και είναι αποτέλεσμα καταγραφών των συναισθημάτων μικρών παιδιών σε διάφορες στιγμές της καθημερινής τους ζωής. Μέσα απο τις σελίδες του μας αποκαλύπτει το μυστικό για μία ευτυχισμένη οικογένεια. Με την πλοκή του, εντοπίζουμε όμορφους τρόπους να επικοινωνήσουμε καλύτερα γονείς και παιδιά χτίζοντας σχέση εμπιστοσύνης. Η οικογένειά αυτής της ιστορίας, κάνει τα δικά της λάθη αγάπης, όμως προχωρά με σεβασμό σε όλα της τα μέλη και στο τέλος κατακτά μια υπέροχη σχέση ουσιαστικής επικοινωνίας που θα τους συντροφεύει για μία ολόκληρη ζωή. Εικονογράφος του είναι η Λιάνα Δενεζάκη  που απέδωσε υπέροχα με εικόνες τα συναισθήματα των ηρώων. Τα 14 υπέροχα τραγούδια  που ακολουθούν το βιβλίο σε στίχους της συγγραφέα και μουσική του Χρήστου Γκόρτσου, ερμηνεύει ο ηθοποιός Δημήτρης Φωτίου, με φωνητικά  Έλενας Γκατζά.καλυτεροι γονεις του κοσμου 4

Στις σελίδες του βιβλίου, αναλύει  προτάσεις καλής επικοινωνίας, η ψυχολόγος Αιμιλία Αξιωτίδου. Στο οπισθόφυλλο σχολιάζει ο πρόεδρος του Ομίλου για την Unesco Πειραιώς και Νήσων και της International Action Art  κος Ιωάννης Μαρωνίτης. Η συγγραφέας  διευθύντρια του Νηπιαγωγείου ΛΗΤΩ είναι ενεργό μέλος των ομίλων και τα βιβλία της κυκλοφορούν υπό την αιγίδα τους. Ακολουθώντας τους σκοπούς και τους στόχους της Unesco και του ΟΗΕ η ιστορία που προετοίμασε μαζί με τους μαθητές της, προάγει αξίες για ένα καλύτερο μέλλον στον θεσμό της οικογένειας. Το βιβλίο αυτό συμπληρώνει την όμορφη προηγούμενη δουλειά της συγγραφέα «Η  Αλφαβήτα της Μανούλας» που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο του 2021. Η κα Τσακίρη υλοποιεί πανελλαδικά δράσεις διαδικτυακές και δια ζώσης με τα βιβλία της, είναι παιδαγωγός με εξειδίκευση στην ψυχική υγεία,  μέλος της Γυναικείας Λογοτεχνικής Συντροφιάς και της Ibby, Κύκλου Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και επιτελεί πλήθος δράσεων εθελοντισμού.

ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ https://youtu.be/iPGDDC-muJg

Υπο την αιγίδα

international action art unesco

Το Νηπιαγωγείο ΛΗΤΩ γιόρτασε την 8η Φεβρουαρίου 2022 Μέρα Ασφαλούς Διαδικτύου

Με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου, συναντήσαμε τον φίλο μας τον Σεβαστιανό και τον Τούλη τον Ιντερνετούλη μέσα απο τις σελίδες του μουσικού Παραμυθιού μου Ο ΙΝΤΕΡΝΕΤΟΥΛΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ -Εκδόσεις Τζιαμπίρης Πυραμίδα μιλήσαμε για τα θετικά και τα αρνητικά στη χρήση internet 8του διαδικτύου, τις δικές μας συνήθειες και τι θα πρέπει νinternet3α προσέχουμε. Καλέσαμε σε βιντεοκλήση τους φίλους μας από τη διπλανή τάξη και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον Σεβαστιανό και τον Τούλη στην οθόνη του υπολογιστή μας για να θυμόμαστε πως  “Με τον Ιντερνετούλη συντροφιά σερφάρω με ασφάλεια”.Οι μικροί μας μαθητές τραγούδησαν τα όμορφα τραγούδια του βιβλίου σε μουσική Ελένης Σαμαρίνα.

 

 

 

Οι μαθητές μας δημιούργησαν και  το δέντρο της ασφαλούς χρήσης του διαδικτύου. Τοποθετήσαμε εικόνες αντί για φύλλα που τις συναντάμε όταν χρησιμοποιούμε το διαδίκτυο και σήμερα αυτό το δέντρο μας γίνεται το μολύβι που μας μεταφέρει τις γνώσεις που internet10οφείλουμε όλοι να αποκτάμε όσο ασχολούμαστε με τον μαγευτικό κόσμο του διαδικτύου. Γι αυτόν τον λόγο παράλληλα μαθαίνουμε για τα προσωπικά μας δεδομένα ποια είναι και που επιτρέπεται να τα κοινοποιήσουμε, ορίζουμε κανόνες  ασφαλείας γιατί καταλάβαμε ότι πρέπει να  χρησιμοποιούμε το ίντερνετ συνετά για να μαθαίνουμε τα πράγματα σωστά και ακίνδυνα

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στοinternet2Διαδίκτυο κάνουμε και παράσταση στη σκηνή  κουκλοθέατρου μας το παραμύθι της διευθύντριας μας πρωταγωνιστής μας φυσικά είναι ” Ο Ιντερνετουλης” και τα τραγούδια του. Συζητάμε για τα οφέλη αλλά και τις παγίδες που κρύβει το διαδίκτυο και προτείνουμε τρόπους για να χρησιμοποιούμε το ίντερνετ με ασφάλεια. Στο μάθημα των αγγλικών μαθαίνουμε λέξεις σχετικές με το θέμα μας. Τέλος, κάνουμε εικαστικό με το δικό μας μήνυμα.

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ LINK

https://youtu.be/ZG1MiIs_jLY

 

“ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΜΕΙΣ” ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ & ΔΡΑΣΕΙΣ

20210603 105006

ΛΗΤΩ 1

Φόρμα Αποτύπωσης Σχεδίου Δράσης

σχολική χρονιά 2021-22
Σχολική Μονάδα: ΛΗΤΩ- ΤΣΑΚΙΡΗ ΘΕΟΚΛΗ

  • ΣΥΣΤΕΓΑΖΟΜΕΝΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ –
    7311033
    Στόχος Βελτίωσης:
    Στοχεύουμε να βοηθήσουμε τους μικρούς μας μαθητές να κατανοήσουν καλά τα παρακάτω:
    Α. Μαθαίνω τι σημαίνει να περιμένω τη δική μου σειρά
    Β. Αποδέχομαι εξίσου καλά τη νίκη μου, αλλά και την ήττα μου σε ένα ομαδικό παιχνίδι.
    Γ. Μαθαίνω να σέβομαι τα θέλω των άλλων ώστε κι αυτοί να σεβαστούν τα δικά μου θέλω
    Δ. Μαθαίνω την αξία του διαλόγου
    Ε. Όταν σε κάποιο συμμαθητή μια συγκεκριμένη πράξη μας δεν του αρέσει ή τον ενοχλεί φροντίζουμε να μη
    φέρουμε τον φίλο μας σε δύσκολη θέση
    Ζ. Αναγνωρίζω την αξία του ‘μαζί δημιουργούμε και μαθαίνουμε καλύτερα’Κατακτούμε τα παραπάνω παίζοντας τακτικά επιτραπέζια παιχνίδια, μουσικοκινητικό παιχνίδι, παιχνίδια
    ρόλων, θεατρικά παιχνίδια αλλά και στα ελεύθερα παιχνίδια μας στην αυλή ή στην τάξη μας
  • Σχέδιο Δράσης: “ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΩ ΣΤΟ ΕΜΕΙΣ” ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΕΙΣ
    Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
    Συντονιστής Δράσης: ΤΣΑΚΙΡΗ ΛΗΤΩ – ΘΕΟΚΛΗ
    Α. Σχεδιασμός της Δράσης
    Αναγκαιότητα – Στόχοι
    Η αναγκαιότητα της συγκεκριμένης δράσης είναι μεγάλη και ο ρόλος της σημαντικός για τη μετέπειτα πορεία
    των παιδιών στη ζωή. Τα παιδιά έρχονται για πρώτη φορά στο σχολείο με ανεπτυγμένο το εγωκεντρικό
    στοιχείο, εδώ μαθαίνουν να μοιράζονται και έρχονται από το “Εγώ στο Εμείς”.
    Η συστηματική διερεύνηση του σχολείου μας κατέληξε στο ότι όσο πιο σύντομα ένα παιδί μάθει να μοιράζεται
    και να συνυπάρχει τόσο πιο ομαλή είναι η εκπαιδευτική του διαδικασία. Οι μηχανισμοί μάθησης μέσω των
    ομαδικών δράσεων λειτουργούν πιο εύκολα και η αφομοίωση των γνωστικών πεδίων που δουλεύει ο
    εκπαιδευτικός γίνεται καλύτερα μέσω συλλογικών διαδικασίων αλληλοβοήθειας και συνεργασίας των παιδιών
    μεταξύ τους.
  • https://youtu.be/6VldB8ZuzvE
    Στόχοι: οι στόχοι του σχεδίου δράσης
  • Από το Εγώ στο Εμείς, είναι οι παρακάτω:
    Τα παιδιά με οργανωμένες δράσεις θα κατανοήσουν τι σημαίνει να περιμένουν τη σειρά τους.
    Θα αποδέχονται εξίσου καλά τη Νίκη τους αλλά και την Ήττα τους
    Μέσα απο ομαδικά παιχνίδια θα μαθαίνουν να σέβονται τα θέλω των άλλων
    μαθητών ώστε και αυτοί με τη σειρά τους να σεβαστούν εκείνους
    Τα παιδιά μέσα με συμμετοχή σε όμορφα διδακτικά progect θα κατανοήσουν
    την αξία του διαλόγου, θα αντιλαμβάνονται ότι έστω και αν μία συγκεκριμένη
    πράξη συμμαθητή τους δεν τους αρέσει ή τους ενοχλεί πρέπει να φροντίζουν να
    το εξηγήσουν με ωραίο τρόπο, να αντιληφθούν ότι δεν φερόμαστε ποτέ εκδικητικά.
    Τα παιδιά μέσα στη χρονιά αναγνωρίζουν την αξία του μαζί, δημιουργούν και
    μαθαίνουν καλύτερα, μοιράζονται τα παιχνίδια τους, αλλά και το εκπαιδευτικό υλικό. Μαθαίνουν να οργανώνουν μουσικοκινητικά δρώμενα, τακτοποιούν τα υλικά, κάνουν όμορφα παιχνίδια ρόλων.
  • ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΑΠΡΙΛΗΣ 2019
  • Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
    Διαδικασίες υλοποίησης. Κριτήρια επιτυχίας:
    Σχεδιάζουμε και εφαρμόζουμε καλές πρακτικές για τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των παιδιών
    Εμπλέκουμε τους γονείς στη διαδικασία.
    Χρήση ομαδοσυνεργατικής μεθόδου διδασκαλίας στοχεύοντας στην καλύτερη κοινωνικοποίηση των παιδιών και την ανάπτυξη της ευγενούς άμιλλας και αλληλοβοήθειας μεταξύ των παιδιών.Κατά τη διάρκεια των 3 τριμήνων προγραμματίζουμε παιχνίδια εμπιστοσύνης, ενσυναίσθησης και για να νιώσουν τη χαρά της κοινής επιτυχίας θα λάβουμε μέρος σε αρκετούς διαγωνισμούς που οργανώνει το ΥΠΕΠΘ για τα νηπιαγωγεία
    Υλοποιούμε συνάντηση επιμορφωτική για τους γονείς προσκαλώντας ψυχολόγο.
    Συλλέγουμε πληροφορίες σχετικά με τις αιτίες που προκαλούν τις διενέξεις μεταξύ των παιδιών χρησιμοποιούμε το εργαλείο καρέκλες επίλυσης συγκρούσεων.
  • Μεθοδολογία- χρονοδιάγραμμα Πραγματοποίηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών κατά το πρώτο
    τρίμηνο της σχολικής χρονιάς 2021-22, ώστε να προσεγγίσουμε με τον καλύτερο τρόπο τα παιδιά, να χτίσουμε
    μία σχέση εμπιστοσύνη.
    Μαζί με τους μαθητές θα δημιουργήσουν ένα πρωτόκολλο με τους κανόνες της τάξης, το οποίο θα
    κληθούμε να ακολουθήσουμε όλοι. Υπάρχουν υποχρεώσεις και δικαιώματα και των δύο πλευρών.
    Ενεργοποιώντας το μηχανισμό από το Εγώ στο Εμείς το σχολείο στέλνει ενημερωτικό έντυπο τους γονείς και
    τους προτρέπει και αυτοί να λειτουργήσουν με τρόπο που θα υποβοηθήσει την ομαλή μετάβαση στην
    κοινωνικοποίηση των παιδιών τους. Να ενθαρρύνουν τα παιδιά σε ότι αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία.
    Να μην είναι επικριτικοί για το περιβάλλον του σχολείου.
    Να συμμετέχουν στους διαλόγους γονέων της εκπαιδευτικής μονάδας ώστε να μπορέσουν και οι ίδιοι χτίζοντας μία όμορφη σχέση συνεργασίας με το σχολείο να βοηθήσουν τα παιδιά τους να ανοίξουν πιο εύκολα τα φτερά τους στο μαγευτικό κόσμο της εκπαίδευσης.Η πρώτη συνάντηση γονέων και εκπαιδευτικών θα υλοποιηθεί κατά το 1ο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς 2021-22
    Θα μας βοηθήσει η συνεργασία με υποστηρικτικούς φορείς όπως είναι η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, μία Κοινωνική Λειτουργός και η συνάντηση μας με μία παιδοψυχολόγο
    Κατά την διάρκεια των τριών τριμήνων σχεδιάζουμε δραστηριότητες για την προώθηση των κοινωνικών
    δεξιοτήτων των παιδιών που θα συντελέσουν στο θετικό κλίμα της τάξης.
    Χρησιμοποιούμε υλικό και παίζουμε τα παιχνίδια συναισθημάτων του βιβλίου της διευθύντριας του σχολείου
    “Σεβαστιανός ο φοβερός”που μιλά για την παρενόχληση στο περιβάλλον του σχολείου.
    Παίζουμε το επιτραπέζιο των συναισθημάτων μας και ο καθένας διατυπώνει τα συναισθήματα που του
    δημιουργούνται στη συνύπαρξη με τους συμμαθητές Το παιχνίδι παίζεται σε διαφορετικούς χρόνους και
    καταγράφουμε τα σχόλια των παιδιών. Έτσι αξιολογούμε την πορεία των δράσεων μας.
  • Παρακολούθηση και ανατροφοδότηση των ενεργειών μας
    Καταγραφή των δραστηριοτήτων και αποτυπώσεις το έντυπο εβδομαδιαίου σχεδιασμού δραστηριοτήτων και στο ημερολόγιο σχολικής ζωής
    Υλοποίηση δραστηριοτήτων σύσφιξης κοινωνικών σχέσεων των μικρών μας μαθητών και βελτίωσης της ψυχικής τους υγείας Καταγραφή των δράσεων που εφαρμόσαμε.
    Κατά τη διάρκεια των τριών τριμήνων Θα υπάρξουν συναντήσεις διαδικτυακές και δια ζώσης με τους παραπάνω φορείς. Τουλάχιστον μία κάθε τρίμηνο
    Το τελευταίο τρίμηνο τον Μάιο του 2022 θα υλοποιηθεί στην αυλή του σχολείου ανοιχτή εκδήλωση.Τα παιδιά θα παρουσιάσουν όλα όσα κατέκτησαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αποδεικνύοντας περίτρανα το ότι ξεπέρασαν τον εγωκεντρισμό τους και έμαθαν να λειτουργούν με οδηγό το εμείς.
  • 20190212 105119
  • Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
    Πόροι :το κόστος των δράσεων βαρύνει εξ ολοκλήρου τη σχολική μονάδα και θα καλυφθεί από αυτήν.
  • Τα μέσα που θα χρησιμοποιηθούν:
    Υπολογιστής, διαδραστικός πίνακας, εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης, ημερολόγιο σχολικής ζωής,
    έντυπο εβδομαδιαίου σχεδιασμού των δράσεων μας, εκπαιδευτικό υλικό, επιτραπέζια παιχνίδια, παραμύθι για
    την παρενόχληση, υλικό θεατρικού παιχνιδιού, παιχνίδια αυλής, αερόστατο, κορίνες, στεφανία, απλό θεατρικό υλικό, κουκλοθεατρικό υλικό, μουσικοκινητικά παιχνίδια, τραγούδια, κάνουμε ψηφιακές καταγραφές χρησιμοποιώντας το εργαλείο Καρέκλες επίλυσης συγκρούσεων κλπ.
  • Ανθρώπινο δυναμικό:
    Εκπαιδευτικοί,
    Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων,
    εθελοντές ιδιώτες,
    ειδικοί επιστήμονες,
    Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου.
  • Χρόνος διεξαγωγής Οκτώβριος 2021 Μάιος 2022
    Υλικοτεχνικός εξοπλισμός σχολείου
  • Ερευνητικά εργαλεία
    Φόρμα καταγραφής των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του κάθε μαθητή μας την οποία συμπληρώνει ο γονέας
    κατά την προσέλευσή του παιδιού στην αρχή της σχολικής χρονιάς.
    Καταγραφή των ερωτημάτων που κάνουν οι γονείς στην ψυχολόγο κατά την πρώτη συνάντηση γονέων
    εκπαιδευτικών Καταγραφή των αποτελεσμάτων του παιχνιδιού επιτραπέζιο συναισθημάτων το οποίο επιτρέπει στα παιδιά να αναγνωρίσουν όλα τους τα συναισθήματα και να κουβεντιάσουν κι αυτά. Το υλικό υπάρχει μέσα στο παραμύθι της κυρίας Τσακίρη “Σεβαστιανός ο φοβερός” έχει δουλευτεί και σε δράσεις του Υπουργείου Παιδείας και της ΙΒΒΥ με τίτλο “Με σύμμαχο σου τα βιβλία διώξε τη βία από τα σχολεία”
    Καταγράφουμε στο ημερολόγιο σχολικής ζωής όλες τις κοινές προσπάθειες των παιδιών
    Καταγράφουμε στις εβδομαδιαίες φόρμες σχεδιασμού Οι μαθητές στη λήξη του σχεδίου δράσης δημιουργούν από κοινού σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό τραγούδι για το σεβασμό στη μοναδικότητα του άλλου.
    Καταγράφουμε την προσπάθεια των παιδιών και την αναρτούμε στο YouTube με εγγραφή βεβαίωση των γονέων ότι αποδέχονται
  • Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
    Βασικό κριτήριο είναι η καλή συνεργασία σχολείου οικογένειας, που θα μας βοηθήσει να ξεδιπλώσουμε τις
    δεξιότητες των παιδιών, η καλή αλληλεπίδραση μας θα οδηγήσει στην επιτυχία του σχεδίου δράσης μας.
    Θα πρέπει να έχουμε ενημερωθεί πλήρως για τις μικρές τους αδυναμίες, για τις συνήθειές των μαθητών μας, τις πιθανές ιδιαίτερες συνθήκες που μπορεί να υπάρχουν στις οικογένειες τους και να ξεχωρίσουμε όλα αυτά που κάνουν τα παιδιά να ξεχωρίζουν.
    Η καλή ψυχολογία της εκπαιδευτικού και η διάθεσή της για εποικοδομητικό διάλογο με γονείς και
    παιδιά , η κατανόηση, υπομονή και επιμονή της στις δύσκολες συμπεριφορές των μικρών της μαθητών είναι
    ένα ακόμη βασικό κριτήριο για την επιτυχία του σχεδίου δράσης. Η νηπιαγωγός του τμήματος έχει λάβει
    εξειδίκευση στην ψυχική υγεία του παιδιού
    Η επιμόρφωση της εκπαιδευτικού είναι επίσης βασικό κριτήριο ώστε να πάρει τα απαραίτητα εφόδια για να
    μπορέσει να λειτουργήσει εξισορροπητικά στην ομάδα των μαθητών.
    Η συνεργασία με ειδικό ψυχικής υγείας σε όλη τη διάρκεια υλοποίησης των παραπάνω δράσεων είναι
    απαραίτητη και θα συντελέσει στην επίτευξη του σχεδίου δράσης μας
  • Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
    Παρακολουθούμε και ανατροφοδοτούμε τις ενέργειές μας
    Συλλέγουμε πληροφορίες από τους γονείς με το φυλλάδιο καταγραφής των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών
    των μαθητών μας στην αρχή της χρονιάς.Οργανώνουμε συνάντηση με ειδικό ψυχικής υγείας για να γίνει επιμόρφωση γονέων και εκπαιδευτικού. Καταγράφουμε όλες μας τις δραστηριότητες που υλοποιούμε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα σχεδιασμού δραστηριοτήτων καθώς και στο ημερολόγιο σχολικής ζωής
    Χρησιμοποιούμε εγκεκριμένο εποπτικό υλικό και δουλεύουμε με τα παιδιά για την εκμάθηση μη βίαιης
    επίλυσης των συγκρούσεων τους. Κάνουμε διαδικτυακές συναντήσεις μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών μια κάθε μήνα για τη μας.Οι συναντήσεις καταγράφονται στο ημερολόγιο σχολικής ζωής και εκπαίδευσης
    Με τη λήξη του προγράμματος θα παραθέσουμε έκθεση αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης όπου θα
    είναι καταγεγραμμένα όλα όσα υλοποιήσαμε στη διάρκεια της χρονιάς όπως διαδικασίες σχεδιασμού οργάνωσης συνεργασίες και επικοινωνίες αναθεωρήσεις σχεδιασμού επιδράσεις από άλλους δείκτες καθώς και γενική αποτίμηση της επιτυχίας του σχεδίου αυτού. Μία ανοιχτή παράσταση των παιδιών τον Μάιο στην αυλή μας , θα παρουσιάζει σε όλους τα όσα κατακτήσαμε αν υπάρχει απαγόρευση λόγω covid θα δημιουργήσουμε βίντεο με τη δράση αυτή
  • Ανατροφοδότηση – Προτάσεις ΣΕΕ