Feed
Άρθρα
Σχόλια
rvore de Lpis

Είναι ορατή η  διαβάθμιση ανάμεσα στις τρεις έννοιες. Η ανάγνωση με προέλευση από το αρχαίο ελληνικό ρήμα  αναγιγνώσκω   βρίσκεται σε ένα πρώτο επίπεδο της γνωστικής διαδικασίας καθώς δηλώνει  κυρίως την αναγνώριση  των βασικών γραμματικών και συντακτικών λειτουργιών της γλώσσας, αλλά και αναγνώριση της νοηματοδότησης των λέξεων. Η ανάγνωση αποτελεί ουσιαστική κατάκτηση για τους μαθητές των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου. Υπάρχουν  πολλών ειδών και επιπέδων αναγνώσεις.

Το διάβασμα με προέλευση από το μεσαιωνικό ρήμα διαβάζω το οποίο προήλθε από την απλοποίηση του αρχαίου ελληνικού ρήματος διαβιβάζω ανεβάζει το επίπεδο την γνωστικής διαδικασίας καθώς τα νοήματα των εννοιών μεταφέρονται και  αποθηκεύονται στη μνήμη  δημιουργώντας τη γνώση.

Η μελέτη με προέλευση από το αρχαίο ελληνικό ρήμα μελετώ δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για εξατομικεύσεις, καθώς εστιάζει στην ουσιαστική διερεύνηση των εννοιών, στην αναζήτηση των συσχετισμών, στην ανακάλυψη ακόμη και των λανθανόντων νοημάτων. Απαιτεί προσήλωση,  πειθαρχία, κριτικό και διαυγές νου.

unnamed

Το τελευταίο διάστημα  έχουν δει το φως της δημοσιότητας πληροφορίες  που αναφέρονται σε ένα κίνημα που εκδηλώνεται στις ΗΠΑ και που στρέφεται κατά των κλασικών κειμένων  μεταξύ των οποίων βρίσκονται και τα Ομηρικά έπη. Σύμφωνα λοιπόν με το  κίνημα #DisruptTexts  έργα των κλασικών γραμμάτων  όπως ο Βασιλιάς Ληρ ή η Οδύσσεια, θεωρούνται πως προωθούν τη βία και τον ρατσισμό και γι αυτό δεν πρέπει να διδάσκονται.  Μάλιστα ένα σχολείο στη Μασαχουσέτη έβγαλε την «Οδύσσεια» εκτός ύλης, καθώς όπως υποστηρίζουν  οι οπαδοί του κινήματος δεν έχουν καμία παιδαγωγική αξία  και αναφέρονται σε κοινωνίες ξεπερασμένες, σε αντιλήψεις και αξίες μιας άλλης εποχής που δεν έχουν ουδεμία σχέση με το σήμερα. Το κίνημα βέβαια δέχεται σφοδρές επικρίσεις!

Απ την άλλη πλευρά, πάλι στις ΗΠΑ, μεγάλα πανεπιστήμια, όχι μόνο συνεχίζουν να προσφέρουν  προγράμματα κλασικών  ελληνικών σπουδών αλλά   επιπλέον το πανεπιστήμιο  του Τέξας  προωθεί την μελέτη των Ομηρικών έργων διοργανώνοντας μαραθώνιους ανάγνωσης, γνωστοί και ως «Homerathons» που μπορεί να διαρκούν έως και 15 ώρες! Οι συμμετέχοντες συχνά ντύνονται με χλαμύδες και φορούν δάφνινα στεφάνια ενώ συνοδεύουν τις δραστηριότητες τους με μουσική, παράλληλα η διοργάνωση προωθείται με μπλουζάκια και αφίσες!!

Και οι δύο δραστηριότητες χαρακτηρίζονται από υπερβολή, που ωστόσο επιβεβαιώνει την επίδραση που ασκούν τα ομηρικά έργα, τις συζητήσεις και αντιπαραθέσεις που πυροδοτούν  χιλιάδες χρόνια μετά τη δημιουργία τους. Το ζήτημα είναι ότι κάποιος όσες φορές και να διαβάσει την Ιλιάδα και την Οδύσσεια πάντα θα ανακαλύπτει πρωτόγνωρες ομορφιές και συγκινήσεις!  Όμως  κάθε φορά!
                                                                                                                              Με πληροφορίες από  www.lifo.gr-  iefimerida.gr 

Θεωρώ ότι η αναμονή των Χριστουγέννων, η προσμονή αυτών των ξεχωριστών ημερών,  ενίοτε έχουν μεγαλύτερη ένταση και σημασία από την   ίδια τη μέρα των Χριστουγέννων.  Οι προετοιμασίες, οι σκέψεις. οι προγραμματισμοί, τα συναισθήματα που δημιουργούνται στις ημέρες της αναμονής  περιπλέκονται και δημιουργούν ένα μοναδικό συνονθύλευμα, που δεν επαναλαμβάνεται κατά τη διάρκεια του υπόλοιπου  έτους και που θα το ονόμαζα Χριστουγεννιάτικη Ευφορία. (https://blogs.sch.gr/tsiatsika/files/2020/12/Βιβλία-για-τα-Χριστουγεννα.pdf)

 

Δείτε το στο slideshare.net

 

 

ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

 Αν θα έπρεπε να κάνουμε έναν απολογισμό  για την πραγματοποίηση και η διδακτική διαδικασία των φιλολογικών μαθημάτων στο Γυμνάσιο θα μπορούσαμε να πούμε ότι παρατηρούνται δύο αντίθετές οπτικές. Από τη μια πλευρά υπάρχει το θετικό μέρος της επικοινωνίας με τους μαθητές, μόνο που αυτή η επικοινωνία περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα και χάνεται όλη εκείνη η μαγεία της αλληλεπίδρασης που υπάρχει στην τάξη….

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων