Παράταση υποβολής Σχεδίων Δράσης 2020-2021του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”

Το ΝΟΗΣΙΣ αντιλαμβάνεται τις αντικειμενικές δυσκολίες που προκύπτουν στη σχολική κοινότητα από την άρση της δια ζώσης εκπαίδευσης. Ο Φορέας μας, λοιπόν, θα συνεχίσει να δέχεται τα Σχέδια Δράσης σας έως τη Δευτέρα 5 Απριλίου 2021.

Σκοπός μας είναι η χρηματοδότηση του συνόλου των ΕΠΑ.Λ. της χώρας με σεβασμό στις Αρχές που διέπουν τα Σχέδια Δράσης, από τον Σχεδιασμό μέχρι την Υλοποίηση και Παρουσίασή τους.

Η ημερομηνία ολοκλήρωσης των Έργων παραμένει η Παρασκευή 4 Ιουνίου 2021, ενώ η τακτοποίηση των πληρωμών θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως την Παρασκευή 11 Ιουνίου 2021.

Η Ομάδα Έργου, στηρίζει κάθε σχολική μονάδα που έχει τη διάθεση να εμπλακεί δημιουργικά και να εντάξει Δράσεις που αναβαθμίζουν την τυπική εκπαιδευτική διαδικασία, εμπλέκουν τους μαθητές και προβάλλουν το Έργο των ΕΠΑ.Λ..

Στην επίσημη ιστοσελίδα του Προγράμματος https://mnae.noesis.edu.gr/ ,θα βρείτε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που χρειάζεστε, υλοποιημένα  Έργα μαθητών https://mnae.noesis.edu.gr/blog/ και Παράδειγμα Τεχνικού Δελτίου με υλοποιήσιμες υποδράσεις εξ’ αποστάσεως.

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις | Ετικέτες: , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παράταση υποβολής Σχεδίων Δράσης 2020-2021του έργου “Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ”

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ: ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ ΜΕ ΜΟΣΧΕΥΜΑΤΑ

Τα μοσχεύματα είναι μέρη βλαστού, ρίζας ή φύλλου τα οποία, μετά την κοπή τους από το μητρικό φυτό, όταν τοποθετηθούν σε κατάλληλο εδαφοκλιματικό περιβάλλον (κατάλληλες συνθήκες θερμοκρασίας, υγρασίας, αερισμού, εδάφους), σχηματίζουν ρίζες και βλαστούς, δίδοντας πλήρη φυτά εντελώς όμοια με τα μητρικά. Ο πολλαπλασιασμός με μοσχεύματα είναι ο πιο διαδεδομένος τρόπος αγενούς πολλαπλασιασμού των φυτών. Είναι σχετικά εύκολη και γρήγορη μέθοδος και δίνει φυτά που διατηρούν τους ακριβείς χαρακτήρες του μητρικού φυτού, καθώς τα νέα φυτά προκύπτουν χωρίς τη σύμπραξη των γενετικών κυττάρων, αλλά με κυτταροδιαίρεση.

 

 

 

Κατηγορίες: Προτάσεις διδασκαλίας | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΕ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ: ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΦΥΤΩΝ ΜΕ ΜΟΣΧΕΥΜΑΤΑ

Διδακτικό σενάριο με χρήση ψηφιακών μέσων: Αγροτικοί Συνεταιρισμοί, επιχειρηματικότητα και τοπική ανάπτυξη

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ_ΤΑΓΚΑΛΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ _Μαθητεία 

Τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας, η ιδέα και η αξία του «συνεταιρίζεσθαι», φαίνεται να είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Ειδικότερα, οι αγροτικοί συνεταιρισμοί, η πιο παλιά μορφή φορέων κοινωνικής οικονομίας (Καλδής κ.ά., 2005), παρέχουν τη δυνατότητα στους παραγωγούς αγροτικών προϊόντων να αναπτύσσουν βιώσιμες επιχειρηματικές δραστηριότητες σε μια προοπτική ανάπτυξης και βελτίωσης της ποιότητας ζωής στις τοπικές κοινωνίες. Ο συνεταιρισμός, σύμφωνα με τους Κιτσοπανίδη & Καμενίδη (2003), αποτελεί μια αυτόνομη συλλογική οικονομική οργάνωση, η οποία προκύπτει από την εθελοντική ένωση προσώπων και η οποία με την αποδοτική λειτουργία της επιδιώκει να βελτιώσει την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική θέση των μελών της. Οι συνεταιρισμοί δεν αποβλέπουν στη δημιουργία κερδών αλλά στο να ωφελήσουν τα μέλη τους με τη μεγιστοποίηση της διαπραγματευτικής δύναμης και με την επίτευξη μεγαλύτερων «οικονομιών μεγέθους» (Καμενίδης, 1985). Παράλληλα, η συλλογικότητα στη δράση και στην ευθύνη καλλιεργεί τους προσωπικούς δεσμούς και τονώνει το κοινωνικό πνεύμα προς διεργασίες κοινωνικά ωφέλιμες.

Ο ατομικισμός υποχωρεί και τη θέση του παίρνει η συναίσθηση της κοινωνικής υποχρέωσης, μέσα από την οποία εξυπηρετείται και το ατομικό συμφέρον (Παπαγεωργίου, 1986). Ο Κλήμης (1980) αναφέρει ότι ο συνεργατισμός είναι «ένα οικονομικοκοινωνικό σύστημα που εάν εφαρμοστεί σωστά, τόσο σε βάθος, όσο και σε έκταση, τότε θα μπορέσει ο άνθρωπος ή καλύτερα ολόκληρη η ανθρωπότητα να ζήσει πολύ καλύτερα».

Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητευόμενοι/-ες μέσα από διερευνητικού τύπου διαδικασίες που υποστηρίζονται από τη χρήση των νέων τεχνολογιών, προσεγγίζουν εξελικτικά θέματα που αφορούν στην επιχειρηματική δραστηριοποίηση των αγροτικών συνεταιρισμών, με σκοπό την ενεργητική κατανόηση του τρόπου λειτουργίας των συνεταιρισμών καθώς και του ρόλου τους στην αγροτική ανάπτυξη. Απώτερος στόχος είναι η ευαισθητοποίηση και ο προβληματισμός τους για έννοιες και ζητήματα γεωργικής επιχειρηματικότητας, καθώς στους σκοπούς του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας, περιλαμβάνεται η παροχή ολοκληρωμένων επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων για την πρόσβαση στην αγορά εργασίας.

Κατηγορίες: Προτάσεις διδασκαλίας | Ετικέτες: , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διδακτικό σενάριο με χρήση ψηφιακών μέσων: Αγροτικοί Συνεταιρισμοί, επιχειρηματικότητα και τοπική ανάπτυξη

ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ 2020-2021

Άρχισε η υποβολή αιτήσεων για το “Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας”  (Ε’ φάση) για το Σχολικό Έτος 2020-2021.

Η εφαρμογή του «Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας» που υλοποιείται στα ΕΠΑ.Λ., βασίζεται στο μοντέλο του «δυϊκού συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης» (Dual Vocational Education and Training System) όπου ο μαθησιακός χρόνος εναλλάσσεται μεταξύ σχολείου και επιχείρησης. Το «δυϊκό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης» θεωρείται ως το πλέον επιτυχημένο για την αποτελεσματική μετάβαση των μαθητευομένων από το σχολικό περιβάλλον στην εργασία και για την αντιμετώπιση της νεανικής ανεργίας.

Η συνολική διάρκεια του προγράμματος της μαθητείας είναι εννέα (9) μήνες και η υλοποίησή του βασίζεται σε Προγράμματα Σπουδών (Π.Σ.) Μαθητείας που καταρτίζει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) και περιλαμβάνει:

Α. «Πρόγραμμα εργαστηριακών μαθημάτων της ειδικότητας» συνολικής διάρκειας διακοσίων τριών (203) ωρών. Το πρόγραμμα αυτό διδάσκεται μία (1) ημέρα την εβδομάδα για επτά (7) διδακτικές ώρες στη σχολική μονάδα.

Β. «Πρόγραμμα εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας Μαθητεία σε εργασιακό χώρο» διάρκειας είκοσι οκτώ (28) ωρών εβδομαδιαίως, επιμερισμένο σε τέσσερις (4) ημέρες  ή συνολικής διάρκειας  εκατόν πενήντα έξι (156) ημερών.

 

Κατηγορίες: Ανακοινώσεις, Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ 2020-2021