ΑΜΕΣΟ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ

Να βρείτε το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο στις παρακάτω προτάσεις

 

Οι αρχαίοι Αθηναίοι δίδασκαν στα παιδιά μουσική

Ο Νίκος μου χάρισε το στυλό του

Η μητέρα μου μας φόρεσε στρατιωτικά ρούχα

Η πεθερά μου φόρτωσε τη νύφη χρυσαφικά

Στο σπίτι της η γιαγιά μου κερνάει τους επισκέπτες κρασί

Οι εργάτες του εργοστασίου φόρτωσαν το αμάξι κιβώτια

 

Με ρώτησε ο καθηγητής για το αντικείμενο

Άλλη φορά μη μου πεις ψέματα

Τον Πέτρο μαθαίνει ο δάσκαλος κιθάρα

Σου απαγορεύω την είσοδο στο χώρο του σχολείου

 

Να βρείτε το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο στις παρακάτω προτάσεις

 

Στη γιορτή μου ο θείος Κώστας μου δώρισε έναν υπολογιστή

Του το εξηγώ τόσην ώρα κι αυτός τίποτα!

Η Αιμιλία παραχώρησε το γραφείο της στο Νίκο

Συμπληρώστε τα κενά στα ράφια με νέα προϊόντα

Σύμφωνοι! Θα σου διαθέσουμε λίγο χώρο

Να μεταβιβάσεις όλη την περιουσία μας στο Νίκο

Σ’ το λέω ξεκάθαρα

Μ’ έπρηξε τόσην ώρα η Ελένη με τα προβλήματα της

Ο γιατρός της ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της εξέτασης

Πρόσφερε στον κύριο μια καρέκλα

Να βρείτε το άμεσο και το έμμεσο αντικείμενο

 

Εμείς χαρίσαμε τα βιβλία στη βιβλιοθήκη

Ο αστυνομικός πέρασε στο ληστή τις χειροπέδες

Οι φρουροί τού απαγόρευσαν την είσοδο

Η δασκάλα με ρώτησε κάτι

Αύριο η καθηγήτρια θα εξετάσει τους απόντες Ιστορία

Η Ελπινίκη γνώρισε τον αγαπημένο της στη μητέρα της

Οι γονείς δίνουν στα παιδιά αγάπη

Ο παππούς δώρισε του εγγονού του ένα παιχνίδι

 

Την αγάπη δίδαξε ο Χριστός στους ανθρώπους

Ο Γιώργος τής έδειξε τους βαθμούς του

 

Η Εύα μου είπε ότι θα φύγει

Η Εύα τους ανακοίνωσε την επιθυμία της να φύγει

Η Νίκη γέμισε με τρόφιμα το ντουλάπι της κουζίνας

Επειδή χάλασε η τηλεόρασή τους οι γείτονες τούς δάνεισαν τη δική τους

Επιτέλους, δώσε μου εκείνο το κλειδί

Μη με αναγκάζεις να φύγω

Σου αφιερώνω αυτό το τραγούδι

Ο διευθυντής της εταιρείας με υποχρέωσε να παραιτηθώ

Μ’ αυτόν τον τρόπον σας επέβαλαν την ομοιομορφία στην αμφίεση

Μη με υποχρεώνεις να σ’ ακούσω

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΜΕΤΟΧΕΣ

ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΜΕΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΕ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΠΑΘΗΤΙΚΗΣ ΦΩΝΗΣ

ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΤΕ ΤΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΡΟΛΟ

1

Έφυγε από το σπίτι τρέχοντας

2

Πηγαίνοντας το πρωί στη δουλειά συνάντησα τον ξάδελφο σου

3

Ζώντας για πολλά χρόνια στο περιθώριο διψούσε για αναγνώριση

4

Διαβάζοντας συστηματικά θα γράψεις καλά στις εξετάσεις

5

Δουλεύοντας σκληρά στην εταιρεία  δεν είχε τη δέουσα αναγνώριση

6

Είναι ένας προβεβλημένος πολιτικός

7

Τον κοίταξε με τα μάτια δακρυσμένα

8

Ο κήπος του είναι πάντα περιποιημένος

9

Το ταξίδι αυτό μπορεί να κάνει κακό στην ήδη επιβαρυμένη  υγεία του

10

Αποθαρρημένος από την πρώτη αποτυχία  σταμάτησε κάθε προσπάθεια

11

Τον τελευταίο καιρό είναι πολύ αφηρημένος

12

Κυριευμένος από τον θυμό του  δεν ήξερε τι έλεγε και τι έκανε

13

Το σκυλί τον κοίταζε με βλέμμα παραπονεμένο

14

ήταν από τους πιο εμπνευσμένους λόγους που έχω ακούσει

15

Αφήνοντας τη δουλειά στη μέση  δεν θα κερδίσεις τίποτα

16

Νομίζοντας πως είχε δίκιο  άρχισε να διαμαρτύρεται

17

Ρώτα τους καλεσμένους μας τι θέλουν να πιούν

18

Διαβάζει ακούγοντας μουσική

19

Κανονίσαμε τελειώνοντας τη δουλειά να βρεθούμε στο γνωστό μέρος

20

Ταξιδεύοντας πολλά χρόνια στο εξωτερικό  δεν κατάφερε να αποβάλλει το άγχος που νιώθει μπαίνοντας σε αεροπλάνο

21

Ξέροντας πόσο ισχυρογνώμων είναι  δεν έκανα καμία προσπάθεια να τον μεταπείσω

22

Οι προσπάθειες μου δεν είχαν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα

23

Γνωρίζοντας πως θα συναντούσε αντιδράσεις  δεν υποχώρησε

24

Θα έρθεις μαζί μας θέλοντας και μη

25

Μια παρέα νεαρών περπατούσε στο δρόμο τραγουδώντας και γελώντας

26

Κρατώντας μέσα σου αυτά που σε στενοχωρούν  δεν κάνεις καλό στον εαυτό σου

27

Εγκαταλείποντας τα σχέδια σου με τις πρώτες δυσκολίες  δεν θα καταφέρεις τίποτα στη ζωή σου

28

Μπαίνοντας στο σπίτι  άκουσα κάποιον να με φωνάζει με το όνομα μου

29

Βραδιάζοντας δυναμώνει το κρύο

30

Παίρνοντας την προαγωγή που περιμένει  ο μισθός του θα αυξηθεί σημαντικά

να γράψετε τη μετοχή του ενεργητικού ενεστώτα και του παθητικού παρακειμένου

                            Ενεργητικού ενεστώτα   Παθητικού παρακειμένου

1

εμπνέω

__________________

_____________________

2

κρύβω

3

καλύπτω

4

δεσμεύω

5

ανοίγω

6

διώχνω

7

σφίγγω

8

κηρύσσω

9

μοιράζω

10

αλλάζω

11

γδέρνω

12

πλένω

13

μολύνω

14

ντύνω

15

κλείνω

16

δηλώνω

17

ζεσταίνω

18

απολυμαίνω

19

χορταίνω

20

αγαπώ

21

οδηγώ

22

γελώ

23

ξεχνώ

24

καλώ

25

πετυχαίνω

26

επιβαρύνω

27

αποθαρρύνω

28

γράφω

29

καλύπτω

30

μαζεύω

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΙ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΙ

ΝΑ ΕΝΤΟΠΙΣΕΤΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΤΕ ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ

  • Δεν βρίσκω πουθενά τα κλειδιά μου

  • Πηγαίνουμε συχνά   εκδρομές

  • Πρέπει να διαβάζεις περισσότερο  προσεκτικά

  • Διαβάζει για τις εξετάσεις

  • Θα το  κάνω για σένα

  • Θα έρθω στις δύο

  • Από δω και πέρα το μονοπάτι γίνεται δύσβατο

  • Έφυγε χωρίς να πει κουβέντα

  • Είναι ικανός στο να βρίσκει γρήγορα λύσεις

  • Κάθε πρωί ξυπνάει πολύ  νωρίς

  • Έμεινε εκεί  αρκετή ώρα

  • Πάω σχολείο  με τα πόδια

  • Θα μείνω σπίτι

  • Βγήκε βόλτα  με τους φίλους του

  • Του χρόνου θα πάμε διακοπές

  • Πεθαίνω της πείνας

  • Θα φύγουμε  μόλις είστε έτοιμοι

  • Θύμωσε  γιατί του μίλησαν άσχημα

  • Διαβάζει  για να βελτιώσει το βαθμό του

  • Μιλά τόσο  σιγά            ώστε μόλις που  ακούγεται

  • Θα πάμε εκδρομή   αν έχει καλό καιρό

  • Δεν έγραψε καλά   στο διαγώνισμα    μολονότι ήταν διαβασμένος

  • Μπορείτε να πάτε  όπου θέλετε

  • Περνούσε την ώρα του μαγειρεύοντας

  • Βραδιάζοντας πήραμε το δρόμο της επιστροφής

  • Μη μπορώντας να περπατήσουν άλλο  κάθισαν στο παγκάκι

  • Φεύγοντας   από δω δεν θα έχεις πού να μείνεις

  • Τόσα χρόνια                δουλεύοντας  σκληρά και δεν κατάφερε να αποκτήσει δικό του σπίτι

  • Τα βιβλία σου είναι πάνω στο γραφείο

  • Ο δρόμος περνά μπροστά από το σπίτι μας

  • Δίπλα στο σχολείο μας υπάρχει ένα μικρό πάρκο

  • Έφυγε από το σπίτι τρέχοντας

  • Πηγαίνοντας το πρωί στη δουλειά συνάντησα έναν παλιό συμμαθητή μου

  • Μένοντας σε μία υποβαθμισμένη περιοχή  ήθελε την κοινωνική καταξίωση

  • Διαβάζοντας συστηματικά θα γράψεις καλά στις εξετάσεις

  • Δουλεύοντας σκληρά στην εταιρεία  δεν είχε την αναγνώριση που του άξιζε

  • Κανονίσαμε τελειώνοντας τη δουλειά να βρεθούμε στο γνωστό μέρος

  • Διαβάζει ακούγοντας μουσική

  • Νομίζοντας πως είχε δίκιο  άρχισε να διαμαρτύρεται

  • Αφήνοντας τη δουλειά στη μέση  δεν θα κερδίσεις τίποτα

  • Ταξιδεύοντας πολλά χρόνια στο εξωτερικό  δεν κατάφερε να αποβάλλει το άγχος που νιώθει μπαίνοντας σε αεροπλάνο

  • Εγκαταλείποντας τα σχέδια σου με τις πρώτες δυσκολίες  δεν θα καταφέρεις τίποτα στη ζωή σου

  • Κρατώντας μέσα σου αυτά που σε στενοχωρούν  δεν κάνεις καλό στον εαυτό σου

  • Μπαίνοντας στο σπίτι  άκουσα κάποιον να με φωνάζει με το όνομα μου

  • Μια παρέα νεαρών περπατούσε στο δρόμο τραγουδώντας και γελώντας

  • Θα έρθεις μαζί μας θέλοντας και μη

  • Ξέροντας πόσο ισχυρογνώμων είναι  δεν έκανα καμία προσπάθεια να τον μεταπείσω

  • Γνωρίζοντας πως θα συναντούσε αντιδράσεις  δεν υποχώρησε

  • Βραδιάζοντας δυναμώνει το κρύο

  • Παίρνοντας την προαγωγή που περιμένει  ο μισθός του θα αυξηθεί σημαντικά

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

 

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

 

Ποιοι συμμετείχαν στην οπλιτική φάλαγγα και ποια ήταν η σημασία της για την κοινωνική ζωή

 

Ποια η βασική διαφορά ανάμεσα στην αριστοκρατία και την ολιγαρχία

 

Ποιες συνθήκες οδήγησαν τη Σπάρτη στην πολιτική της απομόνωσης

 

Ποια ήταν η κοινωνική διαστρωμάτωση του σπαρτιατικού κράτους

 

Ποιοι ήταν οι πολιτειακοί θεσμοί του σπαρτιατικού κράτους

 

Να συσχετίσετε το εκπαιδευτικό σύστημα στη Σπάρτη με τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες

 

Να επισημάνετε τα προβλήματα που προκαλούσαν κοινωνικές εντάσεις στην Αθήνα την εποχή του αριστοκρατικού πολιτεύματος

 

Ποια ήταν η συμβολή του Σόλωνα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλούσαν κοινωνικές εντάσεις στην Αθήνα

 

Να αξιολογήσετε τον οστρακισμό ως μέτρο ενισχυτικό της δημοκρατίας

Εμπεριείχε κινδύνους στην εφαρμογή του

 

Ποια ήταν τα αίτια και ποια η έκβαση την Ιωνικής επανάστασης

 

Ποια ήταν τα αίτια και ποια τα αποτελέσματα την νίκης των Ελλήνων επί των Περσών

 

 

Κάτω από ποιες συνθήκες δημιουργήθηκε η Συμμαχία της Δήλου και πώς ήταν οργανωμένη

 

Ποια γεγονότα σηματοδοτούν την μεταβολή της Συμμαχίας της Δήλου από συνασπισμό ελευθέρων πόλεων σε όργανο επιβολής της αθηναϊκής ηγεμονίας

 

Με ποια μέτρα προχώρησε ο Περικλής στον εκδημοκρατισμό του πολιτεύματος της Αθήνας

 

Ποιος ήταν ο ρόλος της Εκκλησίας του Δήμου στο πολίτευμα της Αθήνας

 

Ποιοι ήταν οι κυριότεροι πολιτειακοί θεσμοί της αθηναϊκής δημοκρατίας

 

Ποιο σκοπό εξυπηρετούσε ο θεσμός των λειτουργιών στην αρχαία Αθήνα

 

Να συγκρίνετε τη θέση των δούλων στην Αθήνα με τη θέση των ειλώτων στη Σπάρτη

 

Ποια είναι η θέση των Αθηναίων πολιτών, των μετοίκων και των δούλων μέσα στο πλαίσιο της αθηναϊκής κοινωνίας

 

Ποια είναι η θέση της γυναίκας μέσα στο πλαίσιο της αθηναϊκής κοινωνίας

 

Ποιες ήταν οι αιτίες του Πελοποννησιακού πολέμου

 

Ποιους όρους επέβαλαν οι Σπαρτιάτες στη συνθηκολόγηση με τους Αθηναίους κατά τη λήξη του Πελοποννησιακού πολέμου; Να τους αξιολογήσετε

 

Πώς θα χαρακτηρίζατε από τη δράση του την προσωπικότητα του Αλκιβιάδη

 

Ποια ήταν τα σπουδαιότερα πολεμικά γεγονότα που σφράγισαν την εκστρατεία του Αλέξανδρου

 

Ποια ήταν η σημασία της ίδρυσης της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο

 

Ποιες ήταν οι βασικές συνισταμένες του πολιτισμικού έργου του Αλέξανδρου

 

Ποια ήταν τα κύρια σημεία της αντιρατσιστικής πολιτικής του Αλέξανδρου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β: Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ

  1. Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός
  2. Ο Μινωικός Πολιτισμός
  3. Ο Μυκηναϊκός κόσμος

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ: ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ (800-479 π.Χ.)

  1. Αποικιακή εξάπλωση
  2. Η πόλη-κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος
  3. Η Σπάρτη
  4. Αθήνα: Από τη Βασιλεία στην Αριστοκρατία
  5. Αθήνα; Πορεία προς τη Δημοκρατία
  6. ΠΕΡΣΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ: Δύο κόσμοι συγκρούονται
  7. Η οριστική απομάκρυνση της περσικής επίθεσης

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ε: Η ΗΓΕΜΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (479-431 π.Χ.)

  1. Η Συμμαχία της Δήλου – Η Συμμαχία όργανο της Αθηναϊκής Ηγεμονίας
  2. Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται – Ο Περικλής και το δημοκρατικό πολίτευμα
  3. Η λειτουργία του πολιτεύματος. Οι λειτουργίες
  4. Η συγκρότηση της Αθηναϊκής κοινωνίας – Η καθημερινή ζωή

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΣΤ: ΗΓΕΜΟΝΙΚΟΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΚΑΜΨΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ (431-362 π.Χ.)

  1. Τα αίτια και οι αφορμές του Πελοποννησιακού πολέμου – Ο Αρχιδάμειος πόλεμος (431-421 π.Χ.)
  2. Η εκστρατεία στη Σικελία (415-413 π.Χ.) – Ο Δεκελεικός πόλεμος (413-404 π.Χ.)

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ: Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

  1. Αλέξανδρος. Η κατάκτηση της Ανατολής
  2. Το έργο του Αλέξανδρου

 

 

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

 

Ποιοι συμμετείχαν στην οπλιτική φάλαγγα και ποια ήταν η σημασία της για την κοινωνική ζωή

 

Ποια η βασική διαφορά ανάμεσα στην αριστοκρατία και την ολιγαρχία

 

Ποιες συνθήκες οδήγησαν τη Σπάρτη στην πολιτική της απομόνωσης

 

Ποια ήταν η κοινωνική διαστρωμάτωση του σπαρτιατικού κράτους

 

Ποιοι ήταν οι πολιτειακοί θεσμοί του σπαρτιατικού κράτους

 

Να συσχετίσετε το εκπαιδευτικό σύστημα στη Σπάρτη με τις πολιτικές και κοινωνικές συνθήκες

 

Να επισημάνετε τα προβλήματα που προκαλούσαν κοινωνικές εντάσεις στην Αθήνα την εποχή του αριστοκρατικού πολιτεύματος

 

Ποια ήταν η συμβολή του Σόλωνα στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλούσαν κοινωνικές εντάσεις στην Αθήνα

 

Να αξιολογήσετε τον οστρακισμό ως μέτρο ενισχυτικό της δημοκρατίας

Εμπεριείχε κινδύνους στην εφαρμογή του

 

Ποια ήταν τα αίτια και ποια η έκβαση την Ιωνικής επανάστασης

 

Ποια ήταν τα αίτια και ποια τα αποτελέσματα την νίκης των Ελλήνων επί των Περσών

 

 

Κάτω από ποιες συνθήκες δημιουργήθηκε η Συμμαχία της Δήλου και πώς ήταν οργανωμένη

 

Ποια γεγονότα σηματοδοτούν την μεταβολή της Συμμαχίας της Δήλου από συνασπισμό ελευθέρων πόλεων σε όργανο επιβολής της αθηναϊκής ηγεμονίας

 

Με ποια μέτρα προχώρησε ο Περικλής στον εκδημοκρατισμό του πολιτεύματος της Αθήνας

 

Ποιος ήταν ο ρόλος της Εκκλησίας του Δήμου στο πολίτευμα της Αθήνας

 

Ποιοι ήταν οι κυριότεροι πολιτειακοί θεσμοί της αθηναϊκής δημοκρατίας

 

Ποιο σκοπό εξυπηρετούσε ο θεσμός των λειτουργιών στην αρχαία Αθήνα

 

Να συγκρίνετε τη θέση των δούλων στην Αθήνα με τη θέση των ειλώτων στη Σπάρτη

 

Ποια είναι η θέση των Αθηναίων πολιτών, των μετοίκων και των δούλων μέσα στο πλαίσιο της αθηναϊκής κοινωνίας

 

Ποια είναι η θέση της γυναίκας μέσα στο πλαίσιο της αθηναϊκής κοινωνίας

 

Ποιες ήταν οι αιτίες του Πελοποννησιακού πολέμου

 

Ποιους όρους επέβαλαν οι Σπαρτιάτες στη συνθηκολόγηση με τους Αθηναίους κατά τη λήξη του Πελοποννησιακού πολέμου; Να τους αξιολογήσετε

 

Πώς θα χαρακτηρίζατε από τη δράση του την προσωπικότητα του Αλκιβιάδη

 

Ποια ήταν τα σπουδαιότερα πολεμικά γεγονότα που σφράγισαν την εκστρατεία του Αλέξανδρου

 

Ποια ήταν η σημασία της ίδρυσης της Αλεξάνδρειας στην Αίγυπτο

 

Ποιες ήταν οι βασικές συνισταμένες του πολιτισμικού έργου του Αλέξανδρου

 

Ποια ήταν τα κύρια σημεία της αντιρατσιστικής πολιτικής του Αλέξανδρου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Λ Ε Ξ Ι Κ Α

ΛΕΞΙΚΟ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

 

ΛΕΞΙΚΟ ΣΥΝΩΝΥΜΩΝ

 

ΛΕΞΙΚΟ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ

 

 

 

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο