Το αναλυτικό πρόγραμμα της Β γυμνασίου έλεγε μάθημα Στατιστική . Έτσι μας δόθηκε μια εξαιρετική ευκαιρία να συνδυάσουμε τη θεωρία με την πράξη στα τμήματα Β1 , Β2 και Β3 του σχολείου μας. Πραγματοποιήσαμε μια στατιστική έρευνα, διαφορετική σε κάθε τμήμα , με την αρχική ιδέα, τη συλλογή, καταγραφή και ανάλυση των δεδομένων να γίνεται από τους ίδιους τους μαθητές/τριες.
Αξιοσημείωτο είναι ότι, ενώ τα δύο από τα τρία τμήματα περιόρισαν τη στατιστική τους έρευνα εντός του σχολικού πλαισίου, επικεντρώνοντας τις ερωτήσεις και την ανάλυσή τους στους συμμαθητές τους, ένα τμήμα επέλεξε να επεκτείνει το πεδίο της έρευνας στην τοπική κοινότητα. Συγκεκριμένα, οι μαθητές πραγματοποίησαν συλλογή δεδομένων από κατοίκους πολυκατοικιών της περιοχής τους, γεγονός που όχι μόνο εμπλούτισε το δείγμα και το ενδιαφέρον των ευρημάτων, αλλά ανέδειξε και την ικανότητα των μαθητών να εφαρμόσουν τις γνώσεις τους πέρα από τα όρια της σχολικής τάξης.
Οι έρευνες ήταν οι εξής:
Το Β1 θέλησε να μάθει γιατί κάποιος/α ανεβάζει στόρυ στο ίνσταγκραμ. Ρωτήθηκαν όλοι οι μαθητές της Α γυμνασίου.
Το Β2 ρώτησε κατοίκους των πολυκατοικιών σχετικά με την ακρίβεια στα προϊόντα του σούπερ μάρκετ.
Τέλος, το Β3 έψαξε να βρει το ποσοστό των μαθητών της Γ γυμνασίου του σχολείου μας που διάλεξαν ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ για τη συνέχιση των σπουδών τους στην επόμενη βαθμίδα.
Στην ανάλυση των δεδομένων οι πρώτες συζητήσεις έγιναν στο Β3, που οι μαθητές που διάλεξαν ΕΠΑΛ έδειξαν ότι γνωρίζουν τι θέλουν να σπουδάσουν . Ενώ το ποσοστό του ΓΕΛ έδειξε πως «πάμε και θα δούμε»…
Στο Β1 τα παιδιά είδαν πως η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών της Α γυμνασίου έχει ίνσταγκραμ και ανεβάζει στόρυ για να μοιραστεί τις στιγμές του!
Οι πιο ενδιαφέρουσες συζητήσεις έγιναν με το Β2 που σχολίασαν την εμπειρία να πηγαίνουν πόρτα πόρτα ως γνήσιοι δημοσκόποι και είδαν τελικά πως οι άνθρωποι του σήμερα πάνε σε παραπάνω από ένα σούπερ μάρκετ προκειμένου να βρουν καλύτερες τιμές…
Η εμπειρία αυτή καλλιέργησε δεξιότητες συνεργασίας και παρουσίασης , ενώ ανέδειξε τη δύναμη της μαθηματικής σκέψης στην ερμηνεία του κόσμου γύρω μας.
αν θέλετε να δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας στο τμήμα Β3 πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο