Πρόγραμμα Διατροφή

f3c50cc16c498a65030c9ed345f4127a

Μαθαίνω να τρώω ή τρώω και μαθαίνω; Και τα δύο! Εκπαιδεύουμε τα παιδιά νηπιακής ηλικίας στη σωστή σημασία της ισορροπημένης διατροφής στο νηπιαγωγείο και στο σπίτι με στόχο την υγιή τους ανάπτυξη. Πώς; Μέσα χειροτεχνίες και παιχνίδια που θα τα βοηθήσουν να ανακαλύψουν το κόσμο των τροφίμων.

Δραστηριότητες

Κόβουμε από περιοδικά και διαφημιστικά φυλλάδια μαναβικής, φωτογραφίες τροφίμων που ανήκουν σε διαφορετικές ομάδες.

Δίνουμε στο παιδί 5 κομμάτια χαρτί, καθένα από τα οποία γράφει:

  • Λίπη, έλαια & γλυκά
  • Κρέας, ψάρι & αβγό
  • Γάλα & γαλακτοκομικά
  • Φρούτα & λαχανικά
  • Δημητριακά & Όσπρια

Το παιδί θα πρέπει να αντιστοιχίσει τις φωτογραφίες με τις ομάδες τροφίμων.

Αφήνουμε τα παιδιά να γνωρίσουν όλα τα χρωματιστά φρούτα και λαχανικά που έχουμε στην κουζίνα μας ή στον πάγκο του μανάβη. Απλώνουμε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά και τους ζητάμε να πουν τι χρώματα βλέπουν: κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, πράσινο και μωβ.

Χριστουγεννιάτικα έθιμα.

christmas tree socks 696x392

Τα χριστουγεννιάτικα έθιμα ποικίλουν από χώρα σε χώρα. Ο εορτασμός των Χριστουγέννων για αρκετά έθνη περιλαμβάνει το στήσιμο και το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δέντρου, το κρέμασμα των χριστουγεννιάτικων στεφανιών, χριστουγεννιάτικα στολίδια, ζαχαρωτά και την δημιουργία της σκηνής της Γέννησης που περιγράφει την γέννηση του Ιησού Χριστού. Ψάλλονται τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα και διηγούνται ιστορίες με θέμα τους το μωρό Ιησού, τον Άγιο Νικόλαο, τον Άγιο Βασίλη και τον Πατέρα των Χριστουγέννων. Επίσης τα Χριστούγεννα πραγματοποιείται η ανταλλαγή χριστουγεννιάτικων ευχετήριων καρτών, το κάψιμο των κούτσουρων και η ανταλλαγή δώρων.

Ας παίξουμε και ένα παιχνίδι!!!


Μετάβαση στο scratch.mit.edu.

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων

Το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου περιλαμβάνει τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα οποία στοχευουν  να εφοδιασουν τους μαθητές με δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού (δεξιότητες του 21ου αιώνα), με την ικανότητα να σκέφτονται πιο σφαιρικά, να αξιοποιούν καλύτερα την παρεχόμενη γνώση, να αλληλεπιδρούν πιο ενεργά και δημιουργικά με τον κοινωνικό τους περίγυρο. τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων υλοποιούνται κατά την πρωινή λειτουργία και στο χρονικό διάστημα (διδακτικές ώρες) που ορίζεται για τις «Οργανωμένες Δραστηριότητες και διερευνήσεις με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ», σε τρεις (3) διδακτικές ώρες, κατανεμημένες δύο (2) με τρεις (3) φορές την εβδομάδα. Ο/Η νηπιαγωγός έχει την ευελιξία να επιλέγει ανάλογα με το πλαίσιο, τη δυναμική της ομάδας και τα ενδιαφέροντα των νηπίων, τη θεματική που θα διαπραγματεύεται στην τάξη. Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων περιλαμβάνουν θεματολογία που προέχεται από τέσσερις άξονες  και αφορούν α) το ευ ζην, β) τη φροντίδα του περιβάλλοντος, γ) την κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη και δ) τη δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία.