Σκέψεις για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις στα Μαθηματικά: Μία Σύγκριση με Ιταλία και Κύπρο

Με αφορμή τις Πανελλήνιες εξετάσεις στο μάθημα των Μαθηματικών, παρατηρώντας τα θέματα των εξετάσεων του 2024 σε Ιταλία και Κύπρο, μπορούμε να διαπιστώσουμε σημαντικές διαφορές τόσο στην έκταση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης όσο και στο ύφος των θεμάτων σε σχέση με τα θέματα των Πανελληνίων στα Μαθηματικά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (Άλγεβρα).

Συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν ως πρώτο θέμα ερωτήσεις που αφορούν την αξιολόγηση θεωρίας, οι οποίες περιλαμβάνουν ερωτήσεις ανάπτυξης και κλειστού τύπου. Αντίθετα, στην Ιταλία και την Κύπρο, δεν υπάρχει εξέταση ορισμών, τύπων ή αποστήθισης αποδείξεων, ενώ αποφεύγονται και οι ερωτήσεις κλειστού τύπου, με εξαίρεση ένα ερώτημα στην Κύπρο, το οποίο όμως απαιτεί αιτιλόγηση.

Επιπλέον, οι υποψήφιοι στην Ιταλία έχουν τη δυνατότητα επιλογής θεμάτων από ένα πλήθος προβλημάτων και ερωτημάτων που καλύπτουν το σύνολο της διδακτέας και εξεταστέας ύλης. Επιπρόσθετα, οι μαθητές στην Ιταλία μπορούν να χρησιμοποιούν επιστημονική αριθμομηχανή, ενώ στην Κύπρο παραλαμβάνουν μαζί με τα θέματα και ένα πλήρες Τυπολόγιο.

Τέλος, να σημειωθεί πως η εξέταση στην Ιταλία διαρκεί 6 ώρες, ενώ η δυνατή αποχώρηση είναι στις 3 ώρες.

Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι ποια θα πρέπει να είναι η κατεύθυνση του ύφους των θεμάτων στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια, σε έναν κόσμο που μεταβάλλεται δυναμικά και όπου οι τεχνολογικές καινοτομίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και τα συστήματα μηχανικής μάθησης, καταλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο μέρος της καθημερινότητάς μας.

Θέματα Μαθηματικών στις “Παγκύπριες” 2024



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Ημέρα Λειτουργίας ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ. και Π.ΕΠΑ.Λ. κατά τους μήνες θερινών διακοπών



Λήψη αρχείου

Ενημέρωση για την Ηλεκτρονική Αίτηση εγγραφής, ανανέωσης εγγραφής ή μετεγγραφής μαθητών/τριών, για το σχολικό έτος 2024-2025



Λήψη αρχείου

Για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Θέματα Μαθηματικών στις “ΠανΙταλικές” 2024



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Δημιουργία κωδικού ασφαλείας για την ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Μαθηματικά Ημερήσιων & Εσπερινών Γενικών Λυκείων, Τρίτη 4 Ιουνίου 2024

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 2103616532 – 3617784 mail : info@hms.gr

www.hms.gr

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ – ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Τρίτη 4 Ιουνίου 2024

Μαθηματικά Προσανατολισμού

Θέμα Α: Θεωρία

Θέμα Β: Το θέμα έχει αφετηρία άσκηση του σχολικού βιβλίου και ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης

Θέμα Γ: Τα ερωτήματα καλύπτουν μεγάλο μέρος του Διαφορικού Λογισμού

Θέμα Δ: Τα ερωτήματα του θέματος και ειδικότερα το Δ4 αναμένεται να καθορίσουν την κατανομή της βαθμολογίας στην υψηλή κλίμακα.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ: Τα θέματα έχουν σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο και προϋποθέτουν καλή γνώση της ύλης των προηγούμενων ετών
Τα θέματα παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Τα ερωτήματα που θα προβληματίσουν περισσότερο τους/τις υποψήφιους/ες είναι το Γ4 και το Δ4. Είναι ανάλογης δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ηλεκτρονική Πηγή: Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία



Λήψη αρχείου

Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία – Μαθηματικά Ημερήσιων & Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων, Σάββατο 1 Ιουνίου 2024

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79   ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 2103616532 – 3617784  mail : info@hms.gr

www.hms.gr

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ –  ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Σάββατο 1 Ιουνίου 2024

Μαθηματικά (Άλγεβρα)

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και παρουσιάζουν ανάλογη δυσκολία με τα αντίστοιχα περσινά.

Στο Θέμα Γ διαπιστώνουμε αστοχία στη διατύπωση. Ειδικότερα υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας μεταξύ των τιμών των δεδομένων και των ζητουμένων. Επισημαίνουμε ότι οι δυνατές τιμές του άγνωστου “κ” μπορούν να προκύψουν ανεξάρτητα, τόσο από την τυπική απόκλιση, όσο και από τη μέση τιμή που υπολογίζεται με τη βοήθεια του συντελεστή μεταβολής, και δεν συμφωνούν μεταξύ τους.

Προτείνεται να ληφθεί ως σωστή οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις, για να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ηλεκτρονική Πηγή: Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ – ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ, ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024, ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΑΛΓΕΒΡΑ)



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

cropped logo 2011 1 GR 1

Φιλικά Ιστολόγια

  • Link 1 - 2ο ΓΕΛ Ελευσίνας - Πυρουνάκειο
  • Link 2 - ΣΑΕΚ Μεγάρων
  • Link 3 - 1ο ΕΠΑΛ Ασπροπύργου
  • Link 4 - Γυμνάσιο με ΛΤ Γενναδίου Ρόδου
  • Link 5 - ΕΠΑΛ Παραδεισίου Ρόδου
  • Link 6 - Γυμνάσιο Παραδεισίου Ρόδου
  • Link 7 - Μαθηματικός Περιηγητής, Ιωάννης Καραγιάννης - Σύμβουλος Εκπαίδευσης

Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα

  • Link 1 - Μαθηματικά Θετικών Σπουδών/Οικονομίας και Πληροφορικής
  • Link 2 - Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου (Άλγεβρα Γ΄ ΕΠΑΛ)

Ευκλείδη “Στοιχεία”

Ευκλείδη "Στοιχεία"
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση