Θέματα Μαθηματικών στις “ΠανΙταλικές” 2024



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Δημιουργία κωδικού ασφαλείας για την ηλεκτρονική υποβολή Μηχανογραφικού Δελτίου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Μαθηματικά Ημερήσιων & Εσπερινών Γενικών Λυκείων, Τρίτη 4 Ιουνίου 2024

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79 ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 2103616532 – 3617784 mail : info@hms.gr

www.hms.gr

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ – ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΓΕΝΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Τρίτη 4 Ιουνίου 2024

Μαθηματικά Προσανατολισμού

Θέμα Α: Θεωρία

Θέμα Β: Το θέμα έχει αφετηρία άσκηση του σχολικού βιβλίου και ελέγχονται βασικές γνώσεις Ανάλυσης

Θέμα Γ: Τα ερωτήματα καλύπτουν μεγάλο μέρος του Διαφορικού Λογισμού

Θέμα Δ: Τα ερωτήματα του θέματος και ειδικότερα το Δ4 αναμένεται να καθορίσουν την κατανομή της βαθμολογίας στην υψηλή κλίμακα.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ: Τα θέματα έχουν σαφή αναφορά στο σχολικό βιβλίο και προϋποθέτουν καλή γνώση της ύλης των προηγούμενων ετών
Τα θέματα παρουσιάζουν κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία. Τα ερωτήματα που θα προβληματίσουν περισσότερο τους/τις υποψήφιους/ες είναι το Γ4 και το Δ4. Είναι ανάλογης δυσκολίας με τα αντίστοιχα περσινά.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ηλεκτρονική Πηγή: Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία



Λήψη αρχείου

Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία – Μαθηματικά Ημερήσιων & Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων, Σάββατο 1 Ιουνίου 2024

ΕΛΛΗΝΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ  ΕΤΑΙΡΕΙΑ

Πανεπιστημίου (Ελευθερίου Βενιζέλου) 34
106 79   ΑΘΗΝΑ
Τηλ. 2103616532 – 3617784  mail : info@hms.gr

www.hms.gr

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ –  ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ

Σάββατο 1 Ιουνίου 2024

Μαθηματικά (Άλγεβρα)

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Τα θέματα καλύπτουν μεγάλο μέρος της ύλης και παρουσιάζουν ανάλογη δυσκολία με τα αντίστοιχα περσινά.

Στο Θέμα Γ διαπιστώνουμε αστοχία στη διατύπωση. Ειδικότερα υπάρχει πρόβλημα συμβατότητας μεταξύ των τιμών των δεδομένων και των ζητουμένων. Επισημαίνουμε ότι οι δυνατές τιμές του άγνωστου “κ” μπορούν να προκύψουν ανεξάρτητα, τόσο από την τυπική απόκλιση, όσο και από τη μέση τιμή που υπολογίζεται με τη βοήθεια του συντελεστή μεταβολής, και δεν συμφωνούν μεταξύ τους.

Προτείνεται να ληφθεί ως σωστή οποιαδήποτε από τις δύο προσεγγίσεις, για να μην αδικηθούν οι υποψήφιοι.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Ηλεκτρονική Πηγή: Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ – ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΛΥΚΕΙΩΝ, ΣΑΒΒΑΤΟ 1 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024, ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΑΛΓΕΒΡΑ)



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

Ειδικότητες παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή καταρτιζόμενων στις Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ

1. Ο υποψήφιος μπορεί να δηλώσει μέχρι τριάντα (30) συνολικά προτιμήσεις Σ.Α.Ε.Κ. και ειδικοτήτων κατά τη συμπλήρωση του παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου.

2. Ο τρόπος κατάρτισης των πινάκων κατάταξης και τα κριτήρια επιλογής καθορίζονται στον «Κανονισμό Λειτουργίας Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) που υπάγονται στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων» (Β’ 5837/2021) όπως ισχύει. Σε περίπτωση ισοβαθμίας εισάγονται όλοι οι υποψήφιοι που ισοβαθμούν.

3. Οι εγγραφές των επιτυχόντων θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο Σεπτεμβρίου 2024. Λεπτομέρειες για την διαδικασία εγγραφής και οι ημερομηνίες εγγραφών θα ανακοινωθούν από τη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. για τις Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και από τις αντίστοιχες Διευθύνσεις των Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας άλλων Υπουργείων, μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων των εισακτέων στα Α.Ε.Ι. και στις Σ.Α.Ε.Κ.



Λήψη αρχείου

Σημεία Κλειδιά για την Επιτυχία στο Μάθημα των Μαθηματικών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις

Οι πανελλήνιες εξετάσεις αποτελούν μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις για τους/τις μαθητές/μαθήτριες. Το μάθημα των Μαθηματικών είναι από τα πιο απαιτητικά, καθώς απαιτεί καλή κατανόηση των βασικών εννοιών, αναλυτική σκέψη και δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων.

Παρακάτω παρουσιάζονται τα βασικά σημεία που θα βοηθήσουν τους/τις μαθητές/μαθήτριες να επιτύχουν στις απαιτητικές εξετάσεις των Μαθηματικών:

Κατανόηση των Βασικών Θεωρητικών Εννοιών

Η καλή γνώση της θεωρίας αποτελεί τη βάση για την επιτυχία στα Μαθηματικά. Οι μαθητές/μαθήτριες πρέπει να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες και θεωρήματα, όπως και τους τρόπους εφαρμογής τους σε διάφορες ασκήσεις. Η θεωρία δεν πρέπει να αποστηθίζεται μηχανικά, αλλά να κατανοείται βαθιά ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποτελεσματικά.

Συστηματική Μελέτη και Επανάληψη

Η συστηματική μελέτη και η συνεχής επανάληψη είναι κλειδιά για τη μακροχρόνια μνήμη και την εξοικείωση με το υλικό. Οι μαθητές/μαθήτριες πρέπει να οργανώνουν τον χρόνο τους, να δημιουργούν ένα πρόγραμμα μελέτης και να το τηρούν αυστηρά. Η επανάληψη των προηγούμενων θεμάτων είναι εξαιρετικά σημαντική για την εδραίωση της γνώσης.

Επίλυση Πολλών και Διάφορων Ασκήσεων

Η πρακτική μέσω της επίλυσης ασκήσεων είναι απαραίτητη για την κατανόηση της ύλης των Μαθηματικών. Οι μαθητές/μαθήτριες πρέπει να λύσουν πολλές ασκήσεις, διαφορετικού επιπέδου δυσκολίας και από διάφορες πηγές, όπως σχολικά βιβλία, βοηθήματα, αλλά και προηγούμενες εξετάσεις. Η εξάσκηση βοηθά στην αναγνώριση προτύπων και τεχνικών επίλυσης προβλημάτων.

Διαχείριση Χρόνου

Η σωστή διαχείριση του χρόνου κατά τη διάρκεια των εξετάσεων είναι κρίσιμη. Οι μαθητές/μαθήτριες πρέπει να μάθουν να κατανέμουν τον χρόνο τους σωστά ανάμεσα στις ασκήσεις, να μην σπαταλούν πολύ χρόνο σε μία μόνο άσκηση και να επιστρέφουν σε δύσκολες ερωτήσεις αφού ολοκληρώσουν τις ευκολότερες.

Κατανόηση και Ανάλυση των Εκφωνήσεων

Η σωστή κατανόηση των εκφωνήσεων είναι ζωτικής σημασίας για την επίλυση των ασκήσεων. Οι μαθητές/μαθήτριες πρέπει να διαβάζουν προσεκτικά τις εκφωνήσεις, να υπογραμμίζουν τις σημαντικές πληροφορίες και να διασφαλίζουν ότι κατανοούν πλήρως το ερώτημα πριν ξεκινήσουν την επίλυση. Αφού ολοκληρώσουν την απάντησή τους, καλό είναι να επιστρέφουν πάντα μία ακόμη φορά στην εκφώνηση, ώστε να επιβεβαιώνουν το βαθμό ολοκλήρωσής της απάντησής τους.

Συμβουλές από Καθηγητές/Καθηγήτριες

Η καθοδήγηση από έμπειρους/έμπειρες καθηγητές/καθηγήτριες μπορεί να βοηθήσει σημαντικά τους/τις μαθητές/μαθήτριες. Οι καθηγητές/καθηγήτριες μπορούν να παρέχουν εξατομικευμένη υποστήριξη, να εξηγήσουν δυσνόητες έννοιες και να προσφέρουν χρήσιμες στρατηγικές επίλυσης προβλημάτων. Επιπλέον, οι προσομοιώσεις εξετάσεων βοηθούν τους/τις μαθητές/μαθήτριες να εξοικειωθούν με τις συνθήκες των εξετάσεων.

Ψυχολογική Προετοιμασία και Αντιμετώπιση Άγχους

Η ψυχολογική προετοιμασία και η διαχείριση του άγχους είναι εξίσου σημαντικά με τη γνωστική προετοιμασία. Οι μαθητές/μαθήτριες πρέπει να αναπτύξουν τεχνικές χαλάρωσης και να διατηρούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής με επαρκή ύπνο και ισορροπημένη διατροφή.

Εν κατακλείδι, η επιτυχία στις πανελλήνιες εξετάσεις στα Μαθηματικά δεν είναι μόνο ζήτημα ταλέντου ή φυσικής κλίσης, αλλά κυρίως αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, επιμονής και στρατηγικής προετοιμασίας. Ακολουθώντας τα παραπάνω σημεία κλειδιά, οι μαθητές/μαθήτριες μπορούν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους και να πετύχουν τους στόχους τους.

Συμβουλές για Υποψηφίους/Υποψήφιες των Πανελληνίων Εξετάσεων

Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις αποτελούν μία από τις πιο σημαντικές στιγμές στη ζωή ενός/μίας μαθητή/μαθήτριας. Είναι η “τελευταία σκηνή” μιας πολύχρονης προσπάθειας και το κλειδί για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η σωστή προετοιμασία και η ψυχολογική υποστήριξη είναι κρίσιμα στοιχεία για την επιτυχία!

Ακολουθούν μερικές χρήσιμες συμβουλές για να σας βοηθήσουν να περάσετε αυτήν τη δοκιμασία με αυτοπεποίθηση και επιτυχία:

Οργανώστε το Διάβασμά σας

  • Η οργάνωση είναι το κλειδί της επιτυχίας.
  • Δημιουργήστε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα μελέτης που να περιλαμβάνει όλα τα μαθήματα και τους στόχους σας.
  • Καθορίστε συγκεκριμένες ώρες για κάθε μάθημα και προσπαθήστε να τις τηρείτε πιστά.

Κάντε Τακτικά Διαλείμματα

  • Η συνεχής μελέτη μπορεί να οδηγήσει σε κόπωση και μειωμένη απόδοση.
  • Κάντε τακτικά διαλείμματα για να ξεκουράζεστε και να αναζωογονείτε το μυαλό σας.
  • Ένα διάλειμμα 10-15 λεπτών κάθε 1-2 ώρες είναι ιδανικό.

Διατηρήστε Υγιεινές Συνήθειες

  • Η σωστή διατροφή, η επαρκής ενυδάτωση και ο καλός ύπνος είναι θεμελιώδη στοιχεία για τη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας και της συγκέντρωσής σας.
  • Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης και ζάχαρης, και προσπαθήστε να κοιμάστε τουλάχιστον 7 – 8 ώρες κάθε νύχτα.

Χρησιμοποιήστε Ενεργητικές Μεθόδους Μελέτης

  • Αντί να διαβάζετε απλώς τις σημειώσεις σας, δοκιμάστε να τις εξηγήσετε σε κάποιον άλλο ή να τις γράψετε με δικά σας λόγια.
  • Οι ενεργητικές μέθοδοι μελέτης, όπως η δημιουργία καρτελών, η λύση προβλημάτων και η αυτοαξιολόγηση, μπορούν να ενισχύσουν την κατανόηση και την απομνημόνευση.

Μην Υποτιμάτε την Ψυχολογική Προετοιμασία

  • Οι εξετάσεις δεν είναι μόνο θέμα γνώσης, αλλά και ψυχολογίας.
  • Αξιοποιήστε όποιες τεχνικές χαλάρωσης σας βοηθούν να μειώσετε το άγχος σας.
  • Επίσης, συζητήστε με φίλους/φίλες, οικογένεια ή έναν/μία σύμβουλο, αν νιώθετε υπερβολική πίεση.

Εξασκηθείτε με Τεστ Προσομοίωσης

  • Τα τεστ προσομοίωσης θα σας βοηθήσουν να εξοικειωθείτε με τη μορφή και τη δυσκολία των εξετάσεων.
  • Κάντε προσομοιώσεις εξετάσεων υπό συνθήκες πραγματικού χρόνου για να αξιολογήσετε την πρόοδό σας και να βελτιώσετε τη διαχείριση του χρόνου σας.

Μείνετε Ενημερωμένοι για τις Απαιτήσεις των Εξετάσεων

  • Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε τις απαιτήσεις και τις κατευθυντήριες γραμμές των εξετάσεων για κάθε μάθημα.
  • Ενημερωθείτε για τις τελευταίες αλλαγές στο πρόγραμμα και τις οδηγίες των εξετάσεων από την επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας.

Διατηρήστε μια Θετική Στάση

  • Η θετική σκέψη μπορεί να κάνει τη διαφορά.
  • Πιστέψτε στις δυνατότητές σας και μην αφήνετε τις αρνητικές σκέψεις να σας καταβάλουν.
  • Θυμηθείτε ότι οι Πανελλήνιες είναι μια δοκιμασία, όχι το τέλος του κόσμου.

Οι Πανελλήνιες Εξετάσεις είναι μια μεγάλη πρόκληση, αλλά με τη σωστή προετοιμασία και την κατάλληλη υποστήριξη, μπορείτε να τις αντιμετωπίσετε με επιτυχία.

Καλή επιτυχία σε όλους/όλες τους/τις υποψηφίους/υποψήφιες!

Εξ Αποστάσεως και Δια Ζώσης εκπαίδευση στις ηλικίες 6 – 18 ετών

Η σύγκριση της εξ αποστάσεως και της δια ζώσης εκπαίδευσης για τις ηλικίες 6-18 ετών περιλαμβάνει διάφορες παραμέτρους όπως την αλληλεπίδραση, την προσαρμοστικότητα, τις τεχνολογικές απαιτήσεις και τις εκπαιδευτικές επιδόσεις.

Παρακάτω παρουσιάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μεθόδου:

Δια Ζώσης Εκπαίδευση

Πλεονεκτήματα:

  1. Άμεση Αλληλεπίδραση:
    • Οι μαθητές/τριες έχουν άμεση επικοινωνία με τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις συμμαθητές/τριές τους, γεγονός που διευκολύνει την κατανόηση και την ανταλλαγή απόψεων.
    • Η άμεση ανατροφοδότηση και η δυνατότητα επίλυσης αποριών επιτόπου βελτιώνουν τη μαθησιακή διαδικασία.
  2. Κοινωνικοποίηση:
    • Η φυσική παρουσία στο σχολείο προωθεί την κοινωνικοποίηση των μαθητών/τριών, την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και την αίσθηση κοινότητας.
    • Οι δραστηριότητες ομάδας και οι εξωσχολικές δραστηριότητες συμβάλλουν στην ολοκληρωμένη ανάπτυξη του παιδιού.
  3. Δομή και Πειθαρχία:
    • Η καθημερινή ρουτίνα και η τήρηση ενός σταθερού ωραρίου βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν πειθαρχία και συνέπεια.

Μειονεκτήματα:

  1. Περιορισμένη Προσαρμοστικότητα:
    • Η διδασκαλία μπορεί να είναι λιγότερο ευέλικτη και να μην προσαρμόζεται στις ατομικές ανάγκες κάθε μαθητή.
    • Σε περιπτώσεις απουσίας (λόγω ασθένειας ή άλλων λόγων), οι μαθητές/μαθήτριες μπορεί να χάσουν σημαντικό υλικό.
  2. Γεωγραφικοί και Χρονικοί Περιορισμοί:
    • Οι μαθητές/τριες πρέπει να μετακινούνται καθημερινά στο σχολείο, κάτι που μπορεί να είναι χρονοβόρο και κουραστικό.

Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση

Πλεονεκτήματα:

  1. Ευελιξία:
    • Οι μαθητές/τριες μπορούν να παρακολουθούν μαθήματα από οπουδήποτε και οποτεδήποτε, αρκεί να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.
    • Η εκπαίδευση μπορεί να προσαρμοστεί στις ατομικές ανάγκες και τον ρυθμό μάθησης του/τις κάθε μαθητή/τριας.
  2. Τεχνολογική Εξοικείωση:
    • Οι μαθητές/τριες εξοικειώνονται με τις νέες τεχνολογίες και αναπτύσσουν ψηφιακές δεξιότητες που είναι απαραίτητες για το μέλλον.
  3. Πρόσβαση σε Πλούσιο Υλικό:
    • Οι εκπαιδευτικοί πόροι μπορούν να περιλαμβάνουν βίντεο, διαδραστικές ασκήσεις και άλλες μορφές πολυμέσων, κάνοντας τη μάθηση πιο ενδιαφέρουσα και ποικίλη.

Μειονεκτήματα:

  1. Περιορισμένη Άμεση Αλληλεπίδραση:
    • Η έλλειψη φυσικής παρουσίας μπορεί να μειώσει την άμεση αλληλεπίδραση με τους/τις εκπαιδευτικούς και τους/τις συμμαθητές/τριες, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την κοινωνική ανάπτυξη και την αίσθηση κοινότητας.
  2. Τεχνολογικές Απαιτήσεις:
    • Απαιτείται καλή σύνδεση στο διαδίκτυο και κατάλληλος εξοπλισμός, κάτι που μπορεί να μην είναι διαθέσιμο σε όλες τις οικογένειες.
    • Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να επιβαρύνει γονείς και κηδεμόνες, οι οποίοι πρέπει να βοηθήσουν τα παιδιά τους με τεχνικά ζητήματα και τη διαχείριση του χρόνου.
  3. Αυτοπειθαρχία και Κίνητρο:
    • Οι μαθητές/τριες χρειάζονται υψηλό επίπεδο αυτοπειθαρχίας και κινήτρου για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα και να ολοκληρώσουν τις εργασίες τους χωρίς την άμεση επίβλεψη.

Συμπεράσματα

Και οι δύο μέθοδοι έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Η δια ζώσης εκπαίδευση προσφέρει άμεση αλληλεπίδραση και κοινωνικοποίηση, ενώ η εξ αποστάσεως εκπαίδευση προσφέρει ευελιξία και πρόσβαση σε ψηφιακούς πόρους. Η επιλογή της κατάλληλης μεθόδου εξαρτάται από τις ανάγκες και τις συνθήκες των μαθητών/τριών και του οικογενειακού και κοινωνικού περιβάλλοντος.

Υβριδικό Μοντέλο: Σε έναν ιδανικό κόσμο, ο συνδυασμός των δύο μορφών εκπαίδευσης μπορεί να προσφέρει μια ολοκληρωμένη και προσαρμοσμένη μαθησιακή εμπειρία.

Πώς πρέπει να διατυπώνω τις απαντήσεις μου στην Άλγεβρα (ΕΠΑ.Λ.) στις Πανελλήνιες;



Λήψη αρχείου

cropped logo 2011 1 GR 1

Φιλικά Ιστολόγια

  • Link 1 - 2ο ΓΕΛ Ελευσίνας - Πυρουνάκειο
  • Link 2 - ΣΑΕΚ Μεγάρων
  • Link 3 - 1ο ΕΠΑΛ Ασπροπύργου
  • Link 4 - Γυμνάσιο με ΛΤ Γενναδίου Ρόδου
  • Link 5 - ΕΠΑΛ Παραδεισίου Ρόδου
  • Link 6 - Γυμνάσιο Παραδεισίου Ρόδου
  • Link 7 - Μαθηματικός Περιηγητής, Ιωάννης Καραγιάννης - Σύμβουλος Εκπαίδευσης

Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα

  • Link 1 - Μαθηματικά Θετικών Σπουδών/Οικονομίας και Πληροφορικής
  • Link 2 - Μαθηματικά Γ΄ Λυκείου (Άλγεβρα Γ΄ ΕΠΑΛ)

Ευκλείδη “Στοιχεία”

Ευκλείδη "Στοιχεία"
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση