Χριστουγεννιάτικο Δέντρο

Χριστουγεννιάτικο δέντρο

Πρόγραμμα etwinning “Friends with Nature”- Συνεργατική δραστηριότητα

Γιορτάσαμε την Ημέρα Υπαίθριας Τάξης στις 18 Μαίου με συνεργατικά παιχνίδια.
Τα σχολεία που συμμετέχουμε στο Πρόγραμμα etwinning “Friends with Nature”, χωριστήκαμε σε ζευγάρια και προτείναμε το αγαπημένο υπαίθριο παιχνίδι των παιδιών μας.  Ανεβάσαμε τις οδηγίες και τις φωτογραφίες για το παιχνίδι  σε ένα padlet και στις 18 Μαίου Ημέρα Υπαίθριας Τάξης ,παίξαμε το παιχνίδι που μας έστειλε το σχολικό μας ζευγάρι.

Το παιχνίδι που προτείναμε εμείς ήταν ” Άρπαξε  την ουρά”
Όλα τα παιδιά έχουν για ουρά, ένα μαντήλι ή χαρτί από γκοφρέ που κρέμεται από το παντελόνι τους. Σκορπίζονται στον χώρο και με το ένα χέρι προστατεύουν την ουρά, αρχίζουν να κυνηγούν ο ένας τον άλλον για να αρπάξουν όσες περισσότερες ουρές μπορούν από τ΄ άλλα παιδιά. Νικητής είναι το παιδί που όταν τελειώσει το παιχνίδι θα έχει τις περισσότερες ουρές στην κατοχή του.

παιχνίδι ουρίτσες

Το σχολικό μας ζευγάρι ήταν το νηπιαγωγείο GPP Luminisul Padurii Pitesti από την Ρουμανία που μας πρότεινε το παιχνίδι  “Country, country, we want a soldier”
Οι παίκτες χωρίζονται σε δύο ομάδες, πιασμένοι χέρι-χέρι για να σχηματίσουν δύο γραμμές, ο ένας απέναντι στον άλλο. Η μία από τις δύο ομάδες φωνάζει  “Χώρα, χώρα, θέλουμε στρατιώτη”.  Η άλλη ομάδα απαντά: Ποιον; Η πρώτη ομάδα θα απαντήσει λέγοντας …..ένα  όνομα και επιλέγει έναν παίκτη από τη δεύτερη ομάδα. Ο επιλεγμένος παίκτης πρέπει να τρέξει και να προσπαθήσει να σπάσει την αλυσίδα των χεριών που σχηματίζει η πρώτη ομάδα. Αν καταφέρει να σπάσει την αλυσίδα, σημαίνει ότι έχει σωθεί και επιστρέφει στην ομάδα του. Αν δεν καταφέρει να σπάσει την αλυσίδα, θα πάει στην ομάδα που τον κάλεσε. Η ομάδα στην οποία παραμένει μόνο ένας παίκτης χάνει το παιχνίδι.

Εμείς παίξαμε το παιχνίδι που μας πρότειναν ,μας άρεσε πολύ ! Ευχαριστούμε το νηπιαγωγείο  GPP Luminisul Padurii Pitesti από την Ρουμανία γι’ αυτό το διασκεδαστικό παιχνίδι!
παιχνιδι

 

Πρόγραμμα etwinning “Friends with Nature” -Συνάντηση μαθητών

Στα πλαίσια του etwinning προγράμματος με τίτλο “Friends with Nature” στο οποίο συμμετέχουμε, συναντηθήκαμε διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM με το νηπιαγωγείο της Vila Franca das Naves στην Πορτογαλία, με το 2ο Νηπιαγωγείο Μεσσήνης, με το 29ο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων και με το Νηπιαγωγείο Χατζήβεη .
Τα παιδιά ανυπομονούσαν να γνωρίσουν τους φίλους τους από τ’ άλλα σχολεία και έμαθαν να λένε  καλημέρα-bom dia  στα Πορτογαλικά .
Στη συνάντηση καλημερίσαμε τους φίλους μας στα αγγλικά και πορτογαλικά και τους τραγουδήσαμε την “Αλεπού “, που είναι το αγαπημένο μας τραγούδι.
Συνάντηση μαθητών

Πρόγραμμα etwinning “Friends with Nature” – Πουλιά & ζωύφια

Τους μήνες Μάρτιο & Απρίλιο, ασχοληθήκαμε με τα πουλιά και τα ζωύφια της αυλής!
Φτιάξαμε ταΐστρες για τα πουλιά χρησιμοποιώντας  πορτοκάλια!

Ψάξαμε στην αυλή του σχολείου μας για ζωύφια! Κοιτάξτε τι βρήκαμε…
bugs1 collage
Χρησιμοποιήσαμε παλιά λάστιχα αυτοκινήτων , φυτέψαμε λουλούδια σε αυτά για να προσελκύσουμε στην αυλή μας περισσότερα ζωύφια!
bugs2
Διασκεδάσαμε παίζοντας με το παιχνίδι “βρες τα κρυμμένα αυγά”

 

Friends with Nature-Νερό

Τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο  εστιάσαμε  στο νερό, στο πόσο σημαντικό είναι και στην ανάγκη προστασίας των υδάτινων πόρων.
Παίξαμε παιχνίδια με το νερό!
Το αγαπημένο των παιδιών ήταν το “Πότισε το δεντράκι”. Τα παιδιά στη σειρά κρατούσαν ποτήρια και με ιδιαίτερη προσοχή να μην χυθεί το νερό πότισαν το διψασμένο μας δεντράκι!

 Κάναμε πειράματα με το νερό.
Με το ψηφιακό εργαλείο storyjumper , δημιουργήσαμε ένα βιβλίο, όπου το κάθε σχολείο έβαλε ένα πείραμα σχετικά με το νερό.
Η δική μας συμμετοχή ήταν…
Στιγμιότυπο οθόνης 2023 05 27 230634
Δημιουργήσαμε μία  αφίσα ευαισθητοποίησης για το νερό, σε συνεργασία με τους μαθητές του 2ου και 4ου  νηπιαγωγείου Μεσσήνης, που συμμετέχουν στο ίδιο πρόγραμμα eTwinning “Friends with Nature”.

save water collaborative poster 2

 

Friends with Nature – Συνεργατικές δραστηριότητες

Επισκεφτήκαμε και  ανακαλύψαμε μερικά υπέροχα μέρη, που μας πρότειναν οι συνεργάτες μας από τις άλλες χώρες, χρησιμοποιώντας το  διαδικτυακό εργαλείο GOOGLE EARTH.
Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο  ενθουσιασμό και  ήθελαν να επισκεφτούν τα μέρη που έβλεπαν .
Είδαμε  τη  Λίμνη Παμβώτιδα  των Ιωαννίνων, το Φαράγγι  Χα  της Κρήτης, το Βόσπορο, το Ενετικό Γεφύρι Ντεμπρίζ  στο Στρέφι,  τη Serra da Estrela την ψηλότερη οροσειρά της ηπειρωτικής Πορτογαλίας, το  χωριό Lipica  της Σλοβενίας, κοντά στα σύνορα με την Ιταλία, που είναι γνωστό για το Lipica Stud Farm και τα αλόγα Lipizzan.

 

Μια άλλη συνεργατική δραστηριότητα ήταν “Πως θα είναι το άλλο μισό”. Κάθε συνεργάτης βγάζει μια φωτογραφία ενός τοπίου και μοιράζεται μόνο τη μισή εικόνα. Οι υπόλοιποι επιλέγουν μία μισή φωτογραφία την εκτυπώνουν  και με τους μαθητές τους συμπληρώνουν το άλλο μισό όπως αυτοί το φαντάζονται.
Η δική μας φωτογραφία ήταν ένα δέντρο ελιάς.

το άλλο μισο 3
Για να δούμε πως συμπλήρωσαν τη φωτογραφία  μας οι φίλοι μας
από το νηπιαγωγείο Tallinn Pääsusilm της Εσθονίας μισό Εσθονία

από τις Αζόρες  μισό Πορτογαλία

από το  νηπιαγωγείο της Ιεράπετρας στην Κρήτη μισό Κρήτη

από το νηπιαγωγείο Vila Franca das Naves της Πορτογαλίαςμισό villafranca

 

elia1 1

Εμείς αφού είδαμε όλες τις φωτογραφίες, επιλέξαμε να συμπληρώσουμε το τοπίο  του νηπιαγωγείου Väätsa της Εσθονίαςτο άλλο μισό

και να το αποτέλεσμα…..το άλλομισό 1

Friends with Nature – Our land

Το Νοέμβριο και Δεκέμβριο ασχοληθήκαμε με τη Γη μας.
Δημιουργήσαμε έναν  εννοιολογικό χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για το θέμα.
Τα παιδιά είπαν ότι γη είναι δέντρα, ζώα, ποτάμι, σπίτια, λουλούδια, άνθρωποι, βουνά, πέτρες…

Στιγμιότυπο οθόνης 2023 05 02 210242
Στις 3 Νοεμβρίου το σχολείο μας συμμετείχε στον Παγκόσμιο  Εορτασμό “Outdoor Classroom Day”(Ημέρα Υπαίθριας Τάξης), παίζοντας παιχνίδια και διαβάζοντας βιβλία στην αυλή  μας.
Blank 5 Grids Collage
Μιλήσαμε για την  σπουδαιότητα της ανακύκλωσης και της επανάχρησης των υλικών.
Χρησιμοποιήσαμε
ποτηράκια που είχαν περισσέψει από κάποιο πάρτυ, τα κάναμε γλαστράκια και φυτέψαμε σποράκια . Ξεχορταριάσαμε τον κήπο μας και φυτέψαμε λουλούδια σε τσιμεντόλιθους . Παίξαμε παραδοσιακά παιχνίδια (τσουβαλοδρομίες , περνά-περνά η μέλισσα κ.ά) , παίξαμε με λάστιχα αυτοκινήτων με δημιουργικό τρόπο.
outdoor φωτό
Ολοκληρώσαμε τη θεματική με ένα χριστουγεννιάτικο εργαστήρι με τη συμμετοχή και των γονέων, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα και φυσικά υλικά (καπάκια, χάρτινα πιάτα, χάρτινα ρολά, κουκουνάρια…)και δημιουργήσαμε κάρτες, στεφανάκια, στολίδια)
3R

 

 

Πρόγραμμα eTwinning “Friends with Nature”

Το eTwinning πρόγραμμα Friends with Nature ξεκίνησε το μήνα Οκτώβριο με την πρώτη συνάντηση των δασκάλων από τα συνεργαζόμενα σχολεία.
Στιγμιότυπο οθόνης 2023 05 01 220942
Ετοιμάσαμε το Logo μας για το πρόγραμμα και το θέσαμε σε ψηφοφορία ανάμεσα στα logo όλων των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
4 5 7

Το δικό μας  logo 
9

Τα παιδιά  αφού είδαν τα logo όλων των σχολείων, ψήφισε το καθένα αυτό που του άρεσε περισσότερο.
εικόνα Viber 2023 05 01 22 24 28 514

Το νικητήριο logo ήταν από την  Stefania Villa και το νηπιαγωγείο Capoluogo Pontecorvo  της Ιταλίας

866

 

Το μήνα αυτό είχαμε και το πρώτο ερωτηματολόγιο για τους μαθητές του κάθε σχολείου.

31 2
11 12

 

 

Πρόγραμμα eTwinning

etwining LOGO

Τη φετινή χρονιά το σχολείο μας συμμετέχει στο εγκεκριμένο ευρωπαϊκό  πρόγραμμα eTwinning με τίτλο: «Friends with Nature». Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα συμμετέχουν 24 νηπιαγωγεία από διαφορετικές  χώρες της Ευρώπης όπως την Εσθονία, την Πορτογαλία, την Ελλάδα, την Ιταλία, την Πολωνία, την Γαλλία, την Βουλγαρία και την Τουρκία.

Σκοπός του προγράμματος είναι τα νηπιαγωγεία να συνεργαστούν μεταξύ τους ,να συναντηθούν διαδικτυακά και να μοιραστούν εκπαιδευτικές εμπειρίες και υλικό, ανακαλύπτοντας τα οφέλη του eTwinning και της συνεργατικής μάθησης.

Σε αυτό  το πρόγραμμα θα επικεντρωθούμε σε 3 περιοχές μάθησης:

  • Τη γη
  • Το νερό
  • Τα έντομα και τα πουλιά

Βασικοί στόχοι είναι οι μαθητές:

  • Να μάθουν να φροντίζουν τη φύση γύρω τους
  • Να γνωρίσουν γιατί είναι σημαντική η ανακύκλωση και η επαναχρησιμοποίηση
  • Να γνωρίσουν τα φυτά, τα έντομα και τα πουλιά
  • Να συνεργαστούν με τους συνομηλίκους τους
  • Να ενισχύσουν την επαφή τους με τη φύση