Χριστουγεννιάτικα τραγούδια

0

Συγγραφέας: ΜΙΧΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 21-12-2019

Χιόνια στο Καμπαναριό

Η γοργόνα της Μεσογείου

0

Συγγραφέας: ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΟΛΓΑ | Κατηγορία Περιβαλλοντική Αγωγή | , στις 15-12-2019

Η ΓΟΡΓΟΝΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ 

Eνεργοί Πολίτες………

Αναλαμβάνουν Δράση

Το 4ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος στα πλαίσια Ευρωπαϊκού, eTwinning, Περιβαλλοντικού προγράμματος , «Η γοργόνα της Μεσογείου» , συμμετέχει στην Πανελλαδική δράση του Let’s do it Greece, σε συνεργασία με το Δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος. Την Κυριακή 29/4/2018, γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί, καθαρίζουμε την παραλία Αρτέμιδος.

Δημιουργία αφίσας-πρόσκλησης από τα παιδιά για τους γονείς τους.

Κοινωνική -Συναισθηματική Μάθηση

0

Συγγραφέας: ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΟΛΓΑ | Κατηγορία Αγωγή Υγείας | , στις 15-12-2019

Ευτυχισμένο σχολείο μέσω Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης

Happy School Through SEL

 

Πρόγραμμα ανάπτυξης ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων και διαχείρισης συναισθημάτων.

ETwinning project κοινωνικοσυναισθηματικού χαρακτήρα μέσω του οποίου ενισχύονται και βελτιώνονται οι ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών, ενδυναμώνεται η αυτοεκτίμησή τους και η αυτοπεποίθησή τους, μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους και  αναπτύσσουν δεξιότητες ενσυναίσθησης. Ενισχύεται η βιωματική και συνεργατική μάθηση,  προωθείται η αλληλεπίδραση και η επικοινωνία με μαθητές άλλων σχολείων, καλλιεργούνται δεξιότητες των παιδιών και γίνεται ανταλλαγή πληροφοριών μέσω της τεχνολογίας. Επίσης καλλιεργείται ο σεβασμός προς τη διαφορετικότητα και την ποικιλομορφία αφού τα παιδιά επικοινωνούν με μαθητές άλλων σχολείων, αναγνωρίζουν, κατανοούν και σέβονται τις πολιτισμικές διαφορές και την ποικιλομορφία που είναι ένας από τους βασικούς στόχους της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης του παιδιού και αναπτύσσουν  διαπολιτισμικές δράσεις. Στο έργο παίρνουν μέρος σχολεία από την Ελλάδα, Εσθονία, Ισπανία, Πολωνία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τουρκία και Τσεχία.

Οι τεχνολογίες στην προσχολική εκπαίδευση

0

Συγγραφέας: ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΟΛΓΑ | Κατηγορία Τεχνολογίες | , στις 11-12-2019

Η συστηματική εισαγωγή των ΤΠΕ στα αναλυτικά προγράμματα του νηπιαγωγείου ξεκινά το 2003 με την έκδοση του Διαθεματικού Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων Σπουδών και Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο
(ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ) και από τότε εμφανίζεται σε όλα τα αναλυτικά προγράμματα
σπουδών. Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, διεθνώς πολύ νωρίτερα, η ψηφιακή αφήγηση εισάγεται δυναμικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, ως ένα πολύ χρήσιμο και ευέλικτο εργαλείο μάθησης, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλες τις
βαθμίδες εκπαίδευσης.
Ιδιαίτερα, μάλιστα, όσον αφορά στην αφήγηση εκ μέρους των νηπίων τα οφέλη
είναι πολλαπλά. Ενδεικτικό αυτού είναι ότι στο πρόγραμμα σχεδιασμού και ανάπτυξης δραστηριοτήτων γλώσσας, του ΔΕΕΠΣ ΑΠΣ αναφορικά με την προφορική
επικοινωνία, η πρώτη ικανότητα που επιδιώκεται να αναπτυχθεί από τα νήπια είναι
«να διηγούνται/αφηγούνται» (ΔΕΕΠΣ, 2003:4313).
Παράδειγμα ψηφιακής αφήγησης από μαθητές νηπιαγωγείου με θέμα :                                            ” Το χρυσό ελάφι της Άρτεμης”

Παρουσίαση με Slide Share. Καρτούν για τη χρήση των τεχνολογιών στην εκπαίδευση

Δείτε το στο slideshare.net

Μυστήρια στα Μουσεία

0

Συγγραφέας: ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΟΛΓΑ | Κατηγορία Πολιτιστικά | , στις 04-12-2019

Το 4ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος συμμετέχει στο eTwinning project: ‘’Tα μυστήρια των μουσείων’’, με την παρουσίαση του Αρχαιολογικού χώρου της Βραυρώνας, ο οποίος περιλαμβάνει το Μουσείο της Βραυρώνας και τον αρχαίο ναό αφιερωμένο στην Θεά Άρτεμη.

Με το σχολείο μας επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο της Βραυρώνας για να γνωρίσαμε από κοντά το μουσείο και τον ναό της Θεάς Άρτεμης. Στη συνέχεια ενημερώσαμε τα συνεργαζόμενα σχολεία   με στοχευμένες παρουσιάσεις για τα εκθέματα του Μουσείου και για τον μύθο του Ναού της Αρτέμιδος σύμφωνα με τον οποίο η Ιφιγένεια και ο Ορέστης αφού έφυγαν από την χώρα των Ταύρων μαζί με το ξόανο της Θεάς Άρτεμης, έφτασαν στην  Αττική, στην περιοχή της  Βραυρώνας και  έχτισαν ναό αφιερωμένο στην Θεά.

Παρουσίαση του Αρχαιολογικού χώρου και του Μουσείου της Βραυρώνας

Αρχαιολογικός χώρος Βραυρώνας

 

 

Η σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης

0

Συγγραφέας: ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ ΟΛΓΑ | Κατηγορία Προσχολική εκπαίδευση | , στις 03-12-2019

Ο Bertrand Russel έγραψε ότι ‘’το Νηπιαγωγείο εάν η παρακολούθησή του λάβει καθολικό χαρακτήρα , θα μπορούσε μέσα σε μια γενιά να εξαλείψει τις βαθιές διαφορές στην εκπαίδευση που τώρα χωρίζουν τις κοινωνικές τάξεις, θα μπορούσε να παράγει έναν πληθυσμό και να χαίρεται τη διανοητική και φυσική ανάπτυξη χωρίς αυτή να περιορίζεται στους πιο τυχερούς, και θα μπορούσε να εξαλείψει τις ανεπανόρθωτες συνέπειες της ασθένειας, της επιπολαιότητας και της κακοβουλίας που καθιστούν την πρόοδο τόσο δύσκολη.” Τα λόγια του είναι τόσο επίκαιρα ακόμη και σήμερα.

Η Προσχολική Εκπαίδευση διεθνώς έχει αντισταθμιστικό χαρακτήρα και έχει πολύ σημαντικό ρόλο στη διαδικασία της πρώιμης ανίχνευσης πιθανών δυσκολιών του παιδιού. Παρέχει σε παιδιά από διαφορετικές πολιτισμικές, μορφωτικές και κοινωνικές αφετηρίες ερεθίσματα ικανά να τα βοηθήσουν στην προσωπική τους ανάπτυξη και ιδιαίτερα στην πορεία τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα. Αντισταθμίζει τις ποικίλες ανισότητες και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και οι οικογένειες τους των λιγότερο προνομιούχων κοινωνικών ομάδων. Μέσα σε ένα πλαίσιο κοινωνικής δικαιοσύνης και με σεβασμό στη διαφορετικότητα, εμπλουτίζονται τα ερεθίσματα, τα βιώματα, οι πληροφορίες και οι γνώσεις των παιδιών που ανήκουν σε κοινωνικά στρώματα με περιορισμένα εκπαιδευτικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά, μειώνοντας στο μέτρο του δυνατού τις κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση.

Οι Παιδαγωγικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η Προσχολική Εκπαίδευση είναι οι εξής:

1. H μάθηση θα πρέπει να στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού

2. Tα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τη διερεύνηση, το παιχνίδι και τη συζήτηση

3. Tο κάθε παιδί είναι μοναδικό με ατομικούς μηχανισμούς μάθησης και ρυθμούς

4. Η συγκεκριμένη περίοδος έχει αυτόνομη αξία και ταυτόχρονα θέτει τις βάσεις για τα μετέπειτα χρόνια

5. H διαδικασία μάθησης θα πρέπει να ξεκινά από τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά

6. Oι σχέσεις μεταξύ ενηλίκων και παιδιών αποτελούν ορόσημο της ανάπτυξης των παιδιών.

Η σχέση οικογένειας και σχολείου είναι ζωτικής σημασίας και οι γονείς θεωρούνται συνεργάτες του σχολείου.

Οδηγός Νηπιαγωγού

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση