Ο Easter Bunny ήρθε στο σχολείο μας!

Tο έθιμο του Λαγού του Πάσχα υπάρχει σε πολλές Βόρειες Ευρωπαϊκές χώρες, στον Καναδά καθώς και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο λαγός πριν το Πάσχα βάφει τα αυγά κόκκινα και τα κρύβει στους κήπους ώστε τα παιδιά το πρωί της Λαμπρής παίζοντας να τα ψάξουν και να τα βρουν. Τόσο το αυγό όσο τα κουνέλια και οι λαγοί είναι σύμβολα γονιμότητας από τους αρχαίους χρόνους. Η έλευση της άνοιξης και η αναγέννηση της φύσης μετά από ένα μακρύ σκληρό χειμώνα σε κτηνοτροφικές και γεωργικές κοινότητες, σηματοδοτείται από τη γέννηση: το αυγό του Πάσχα.

Προτελευταία μέρα σήμερα, λοιπόν, λίγο πριν τις πασχαλινές μας διακοπές! Ο Easter Bunny έκανε την εμφάνισή του, αφήνοντάς μας ένα γράμμα στην πόρτα του σχολείου. Προς έκπληξή μας, το βρήκε η Miss Mary! Η κυρία με την οποία κάνουμε αγγλικά, και το έφερε μέσα για να το διαβάσουμε. Στο γράμμα έλεγε πως ο ζωηρός Πασχαλινός Λαγός έχει κρύψει κάποια αυγά στην αυλή!

IMG 8261

Ευτυχώς τα παιδιά είχαν φτιάξει καλαθάκια με την κα. Γραμματική του ολοήμερου και μπόρεσαν και μάζεψαν αυγουλάκια! Και γέμισαν όλα!!!

IMG 8258

Το Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό έπρεπε να συνεργαστούν, και σε ομάδες να ψάξουμε τα κρυμμένα αυγά! Σημασία στο τέλος, είχε ποιος/ποια διασκέδασε περισσότερο και ποιος/ποια συνεργάστηκε με την ομάδα του/της! Διασκέδασαν όλα τα παιδιά και κέρδισαν Πιστοποιητικό Συμμετοχής σε Πασχαλινό Κυνήγι!

IMG 8255

Οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Μαλώνας, σας εύχονται Καλό Πάσχα & Καλή Ανάσταση!

IMG 8231

 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας – 4 Απριλίου 2024

Σήμερα, 4 Απριλίου 2024 καθιερώνεται για πρώτη φορά η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, η οποία από φέτος και κάθε χρόνο, θα αφιερώνεται στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας.IMG 7413

Οι σύγχρονες απόψεις βιοηθικής συμφωνούν ότι πρέπει να εγκαταλείψουμε τον ανθρωποκεντρισμό και να εκτιμάμε όλα τα έμβια όντα, αναγνωρίζοντας την εγγενή τους αξία. Οι πεποιθήσεις αυτές δημιουργούν ανησυχίες σχετικά με την εκμετάλλευση των έμβιων όντων με μοναδικό σκοπό την ικανοποίηση των ανθρώπινων απαιτήσεων. Ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με επίκεντρο την παγκόσμια βιωσιμότητα, θα πρέπει να περιλαμβάνει τη μείωση του χάσματος ανθρώπου-ζώου και την ανακάλυψη της αλληλεξάρτησης όλων των έμβιων όντων. Σκοπός, λοιπόν, αυτής της ημέρα είναι η προώθηση, η ευαισθητοποίηση και η ανάπτυξη της φιλοζωίας καθώς και η υπεύθυνη κηδεμονία ζώου συντροφιάς από τους/τις μαθητές/-τριες όλων των βαθμίδων.

IMG 7428

IMG 7415

 

Σήμερα, λοιπόν, αφού συζητήσαμε στην τάξη για με έμφαση στην ευημερία και στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον, βγήκαμε στη γειτονιά και τοποθετήσαμε σε διάφορα μέρη της, ταΐστρες για τα πουλιά, ξηρά τροφή για τα αδέσποτα αλλά και μπολάκια με νερό. Καθώς τα τοποθετούσαμε, οι γάτες τις γειτονιάς έκαναν αμέσως την εμφάνισή τους και τα παιδιά εξέφρασαν αμέσως τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους!

Και όπως έχει πει ο Καζαντζάκης… “Όσο θα υπάρχουνε στον κόσμο παιδιά…ζώα και λουλούδια…μην φοβάστε!  Όλα θα πάνε καλά…”

Με αυτό το όμορφο απόφθεγμα αποχαιρετάμε αυτή την ημέρα!

IMG 7422IMG 7410IMG 7431

 

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-25

ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΓΕΙΟ ΜΑΛΩΝΑΣ
ΤΗΛ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 2244029365

Οι αιτήσεις εγγραφών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024 . Για την σχολική χρονιά 2024-25 στο νηπιαγωγείο εγγράφονται μαθητές/τριες που έχουν γεννηθεί το 2020.

Οι εγγραφές πραγματοποιούνται ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ από 1/3 έως 20/3 2024.

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες για το Νηπιαγωγείο που ανήκει το προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β ́ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.

Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών taxisnet.

Κατά την είσοδό τους στο σύστημα, οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνονται για την πορεία της αίτησής τους.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα:

α) τα στοιχεία του προνηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή .

Το σύστημα παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό στο όνομα ενός εκ των δύο γονέων, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στο ίδιο σχολείο ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα,(πιστοποιείται με Βεβαίωση φοίτησης)

δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα,στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής ή/και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από το νηπιαγωγείο και

στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

ΠΡΟΣΟΧΗ: Τα δικαιολογητικά για τα (γ) και (δ) θα πρέπει να προσκομιστούν έως τις 30/3 2024 στο νηπιαγωγείο.

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχουν αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

ζ) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.)

η) Βιβλιάριο Υγείας Εμβολίων, του μαθητή/τριας

θ) Αίτηση εγγραφής για το Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα, το Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής ή/και το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου εφόσον τα έχει επιλέξει

ι) Γνωμάτευση από ΚΕΔΑΣΥ εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται στους ίδιους από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσουν. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Η προσκόμιση των δικαιολογητικών που απαιτούνται θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής συνεννόησης με το Νηπιαγωγείο για ορισμό ραντεβού.

Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.  Η σχολική μονάδα φοίτησης του νηπίου/προνηπίου θα καθοριστεί μετά το πέρας της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων και αφού η αρμόδια Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατανείμει τις αιτήσεις σύμφωνα με τις διαθέσιμες θέσεις κάθε Νηπιαγωγείου.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ,ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ και ΣΤΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Επισημαίνεται ότι η φοίτηση στα τμήματα τα οποία θα επιλέξουν οι γονείς, τηρείται σταθερά για όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.

α. Προϋποθέσεις εγγραφής στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00΄ – 16:00΄)

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται  να εγγράφονται μαθητές/τριες κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων.

Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45΄-8:30΄):

Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45΄-8:00΄.

γ. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου (16.00΄-17.30΄)

Στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Πρόωρη αποχώρηση από το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου δεν προβλέπεται.

Επικοινωνία για ραντεβού τις εργάσιμες ημέρες καθημερινά 08:30-12:00.

Τηλ. επικοινωνίας: 2244029365

 

 

Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου 

Τσακκίρη Κατερίνα 

Δωρεά Βιβλίων στο Νηπιαγωγείο μας από το Ίδρυμα Βασιλείου Γ. Μελά

Ευχάριστη έκπληξη για το νηπιαγωγείο μας η αποδοχή της αίτησής μας στο Ίδρυμα Βασιλείου Γ. Μελά, για δωρεά βιβλίων. Η αποστολή του πακέτου δεν άργησε να έρθει! Το Βιβλιοπωλείο “Πατάκη” ανέλαβε την ενίσχυση της βιβλιοθήκης μας με 22 βιβλία άριστης κατάστασης και είμαστε όλοι/ες ενθουσιασμένοι/ες! Γνωρίζουμε το έργο του Ιδρύματος και αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντική είναι η στήριξή του όλα αυτά τα χρόνια, τόσο για εμάς τους/τις εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. Να ευχαριστήσουμε θερμά το Ίδρυμα Βασιλείου Γ. Μελά για τον εμπλουτισμό της γωνιάς της βιβλιοθήκης μας.IMG 4587IMG 4583

Learning from the Extremes

Το Έργο «Learning from the Extremes» στοχεύει στην αντιμετώπιση των ανισοτήτων πρόσβασης στην ψηφιακή εκπαίδευση, ενισχύοντας την ένταξη και μειώνοντας το ψηφιακό χάσμα που υφίστανται οι σχολικές κοινότητες απομακρυσμένων περιοχών.
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), ως Συντονιστής Εταίρος στο Έργο με τίτλο « Learning from the Extremes ” προέβη σε αξιολόγηση των αιτήσεων που υπεβλήθησαν από σχολικές μονάδες απομακρυσμένων περιοχών της ελληνικής επικράτειας. To Νηπιαγωγείο Μαλώνας επιλέχθηκε και εντάσσεται στο έργο, λαμβάνοντας χρηματοδότηση 2.995 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, ανάμεσα σε 68 υποβληθείσες προτάσεις σχεδίων δράσης για την Ελλάδα.
Με περίσσεια χαρά, και μετά από μεγάλη αναμονή, σήμερα παραλάβαμε το πρώτο και μεγαλύτερο κομμάτι του εξοπλισμού, που ευελπιστούμε να γίνει κοινό κτήμα όλης της τοπικής κοινότητας!1

Ψηφιακά παιχνίδια

Στα πλαίσια του προγράμματος ” Στα Κάστρα της Ρόδου γυρνώ και εξερευνώ” δημιουργήσαμε μια πληθώρα ψηφιακών παιχνιδιών, τα οποία πλαισιώνουν το πρόγραμμά μας. Στόχος είναι οι μαθητές να εκτελέσουν απλές ενέργειες για την ολοκλήρωση μιας εργασίας, να ενισχύσουν την σκέψη τους και τις ικανότητές τους μέσα από ψυχαγωγικά παιχνίδια, να προσεγγίσουν πράξεις πρόσθεσης, της καταμέτρησης αλλά και της φωνολογικής ενημερότητας. Μπορείτε να τα βρείτε στις παρακάτω διευθύνσεις:

Όλο ούζο ούζο…το βαρέθηκα!!!

Γι’ αυτό αποφασίσαμε να μάθουμε τα πάντα για το κρασάκι. Πήραμε το χαρτζιλίκι μας από τη μαμά και ξεκινήσαμε για το εργοστάσιο της CAIR. Εκεί, οι υπεύθυνοι μας καλοδέχτηκαν ( είμαστε και τα καλύτερα παιδιά, μην ξεχνιόμαστε) και μας ξεναγήσανε στους χώρους του εργοστασίου… Από το σημείο που συγκεντρώνονται τα σταφυλάκια μέχρι την εμφιάλωση του κρασιού.

Δεν σταματάμε, όμως, εδώ…  Η χάρη μας έφτασε και στη Ρόδο, στο θέατρο, όπου παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση ” ο μεγαλύτερος θησαυρός του κόσμου” από τη θεατρική ομάδα ΛΩΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΣ. Ο μεγαλύτερος θησαυρός του κόσμου δεν ήταν άλλος από την αγάπη που κρύβουμε μέσα μας…

Χριστούγεννα, η ωραιότερη γιορτή!

Με αφορμή τη μεγάλη θρησκευτική γιορτή των Χριστουγέννων, αναπτύχθηκαν στο νηπιαγωγείο μας δραστηριότητες που σχετίζονται με τη χριστιανική πίστη, τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις του τόπου μας, πάντα, βέβαια, μέσα από το παιχνίδι! Διαβάσαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού, τραγουδήσαμε τα κάλαντα, στολίσαμε χριστουγεννιάτικο δέντρο, ψήσαμε μπισκοτάκια και κουραμπιέδες ( ε δεν είμαστε και ζαχαροπλάστες για να φτιάξουμε μελομακάρονα!!!) Παράλληλα μέσα από καθημερινές δραστηριότητες, το παιχνίδι και τα προσωπικά βιώματα προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε την αγάπη και την αλληλεγγύη προς τους συνανθρώπους μας, αφού τα Χριστούγεννα είναι η ωραιότερη γιορτή που φέρει το μήνυμα της αγάπης, το καλύτερο δώρο για μικρούς και μεγάλους…

Με υπερηφάνεια σας παρουσιάζουμε αγαπησιάρικες, χριστουγεννιάτικες στιγμές μας στο νηπιαγωγείο!!! Και φυσικά φωτογραφικό υλικό από την εκδρομούλα μας στο Κέντρο Λογοτεχνών και Μεταφραστών στη Ρόδο, όπου ακούσαμε παραμύθια για τον αγαπημένο τάρανδο του Αη- Βασίλη, τον Αστερούλη, τραγουδήσαμε τα κάλαντα μαζί με τους φίλους μας από το δημοτικό σχολείο Καλυθιών, παίξαμε ενα φανταστικό επιτραπέζιο και ζωγραφίσαμε ταρανδάκια..αλλά και από την επίσκεψή μας στο ενυδρείο Ρόδου!!!