Εορτασμός της 25ης Μαρτίου στο νηπιαγωγείο μας!

Η 25η Μαρτίου είναι θρησκευτική και εθνική εορτή. Οι Έλληνες τιμούν τους προγόνους τους και γιορτάζουν την έναρξη της επανάστασης του 1821. Παράλληλα, τιμάται η ορθόδοξη πίστη, γιορτάζοντας την επέτειο αναγγελίας της γέννησης του Ιησού.

Στο νηπιαγωγείο μας γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου μαθαίνοντας για την ιστορία της χώρας μας,τους ήρωες της επανάστασης και τον ευαγγελισμό της Θεοτόκου μέσα από ποικίλες κατασκευές, ανάγνωση παραμυθιών και παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο.

Οργανώσαμε επίσης μια μικρή γιορτούλα όπου τα παιδιά απήγγειλαν ποιήματα και τραγούδησαν τραγούδια ενώ παράλληλα συμμετείχαν και στην παρέλαση.

Χρόνια πολλά Ελλάδα, χρόνια πολλά Ελευθερία!

486039917 4121256888155203 7481575065410575070 n        486608356 1020044996672767 4853171366680925418 n          486150137 1365317041071283 4259798438253472508 n 485209713 1178696863647418 2872897262800489711 n! 485302115 465282956579079 8389690343679026820 n 486549593 1708267773111792 2848082162003925376 n 486078836 997956311851246 6793973871497692488 n                       486561667 514843818345087 7956200541328679925 n              486019089 1178266900426395 2837125973309593521 n

6 Μαρτίου 2024-Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Σήμερα μιλήσαμε με τα παιδιά για τον εκφοβισμό στο σχολείο και τις μορφές βίας.

Διαβάσαμε το παραμύθι “Η μέρα που έγινα και εγώ λύκος” και  συζητήσαμε πάνω σε αυτό.  Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τα συναισθήματα που βιώνει το άτομο που δέχεται τον εκφοβισμό και εξηγήσαμε  πως είναι σημαντικό αν συμβεί σε εμάς ή αν δούμε να συμβαίνει σε άλλο παιδί,  πρέπει αμέσως να το αναφέρουμε. Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι. Ζωγραφίσαμε στο ένα χέρι του κάθε παιδιού μια καρδιά (ναι στη φιλία) και στο άλλο χέρι το συμβολο Ø (stop στη βία). τα παιδιά άκουγαν διάφορα σενάρια και ανάλογα το τι συνέβαινε στο κάθε σενάριο σήκωνε το χέρι με το αντίστοιχο σύμβολο. Στη συνέχεια φτιάξαμε μια αφίσα για την τάξη μας για να θυμόμαστε πως η βία σε κάθε της μορφή πληγώνει και στεναχωρεί τους άλλους ενώ οι η φιλία φέρνει το χαμόγελο στα χείλη μικρών και μεγάλων.

483210294 9438956882830974 5809475481252922593 n 483152295 1373729763981623 5878550416984132072 n 482610978 4038694333040440 4875825495272247504 n 482772203 1805374323640806 7764219276884229290 n 482713930 1310378470239290 3966793805021998169 n483142364 1504371357137902 7265036401970755957 n483139900 1068406641987913 6830144380727370393 n

Εγγραφές στο νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2025-2026.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2025-2026

εγγραφές2021 750x520 1

  • Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής εκπαίδευσης, για το σχολικό έτος 2025-2026 θα πραγματοποιηθούν από 5 έως 24 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 24η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες.
  • Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
  • Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2025-2026, θα φοιτήσουν μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2025-26, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2021

Για την εγγραφή του προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου, μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.
  • Παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/νη του Νηπιαγωγείου.

Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :

 α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. (δίνεται από το Νηπιαγωγείο)

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.) (δίνεται από το Νηπιαγωγείο)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, (φωτοτυπία τις σελίδες των εμβολίων)

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!

  • Πριν την τελική υποβολή της αίτησης (οριστικοποίηση) απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

Η υποβολή των δικαιολογητικών στο σχολείο θα γίνεται κατόπιν ραντεβού. Τηλέφωνο σχολείου: 2371071185

Δωρεά στο νηπιαγωγείο.

Το νηπιαγωγείο μας είχε τη χαρά να δεχτεί δωρεά από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου και Μαρίνας Μαρτίνου. Η δωρεά αφορά έναν έγχρωμο εκτυπωτή και αναλώσιμα, την πίστα “Κυκλοφορώ με ασφάλεια στην πόλη μου”, για την χρήση των bee bot μελισσών στα πλαίσια της ρομποτικής, μαγνητικά τουβλάκια και μια κάμπια για την αυλή.479734733 610901204902415 7017063679169663874 n

 

.476407322 2029452604198896 3507208561578404073 n 476412585 999304822052266 4409818712255557260 n 476757392 1299816671286355 2599364164149212361 n

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2024-2025

1ος θεματικός κύκλος. Ζω καλύτερα-Ευ ζην. 

Θέμα: Διατροφή. “Υγιή παιδιά, υγιής πλανήτης.”

Αρχικά ξεκινήσαμε την ενασχόληση μας με το θέμα της διατροφής παρακολουθώντας ένα βίντεο το οποίο αποτέλεσε την αφορμή για να συζητήσουμε  τις καθημερινές διατροφικές μας συνήθειες  και να διαπιστώσουμε κατά πόσο είναι υγιεινές ή όχι. Μιλήσαμε για τα οφέλη της υγιεινής διατροφής, κατατάξαμε τα τρόφιμα σε κατηγορίες και φτιάξαμε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. Έπειτα, κατασκευάσαμε τον Υγιεινούλη και τον Ανθυγιεινούλη τους οποίους τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να τους ταϊσουν με υγιεινά και ανθυγιεινά “τρόφιμα” και τονίσαμε την αξία της διατροφής για την υγεία . Στη συνέχεια μάθαμε το τραγούδι για τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της διατροφής. Σε άλλη δραστηριότητα κατηγοριοποιήσαμε τα συστατικά των τροφών και προσδιορίσαμε την αναλογία τους στο πιάτο μας. Επίσης  δραματοποιήσαμε το παραμύθι “Τα θυμωμένα λαχανικά”. Τέλος φτιάξαμε με τα χεράκια μας υγιεινά μπισκότα βρώμης χωρίς ζάχαρη και τα φάγαμε σε ένα πικ-νικ στην αυλή.

εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 48 401 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 48 378 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 41 881 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 48 341 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 48 316 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 42 095 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 42 252 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 48 187 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 48 277 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 48 239 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 48 211 εικόνα Viber 2025 02 07 09 34 42 797

 

 

2ος θεματικός κύκλος. Φροντίζω το περιβάλλον.

Θέμα: Οικολογική συνείδηση. “Το παράπονο των ζώων.”

Στα πλαίσια του Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Το Παράπονο των ζώων” ασχοληθήκαμε με την Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των ζώων και φτιάξαμε μια αφίσα. Στη συνέχεια, τα παιδιά γνώρισαν και εντόπισαν στο χάρτη τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα καθώς και τους κινδύνους, από τους οποίους απειλούνται.

 

εικόνα Viber 2025 02 07 11 09 14 728 Αντιγραφή εικόνα Viber 2025 02 07 11 09 14 614 εικόνα Viber 2025 02 07 11 09 14 564

zwa eksafanisi2zwa eksafanisi1

Στη συνέχεια μιλήσαμε συγκεκριμένα για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι αρκούδες όταν βρίσκονται σε χειμερία νάρκη και φτιάξαμε αντίστοιχες κατασκευές. Γνωρίσαμε τις οργανώσεις που ασχολούνται με την προστασία των ζώων και το έργο τους. Επίσης, διαβάσαμε το παραμύθι “Που πας χελωνάκι;” και το δραματοποιήσαμε. Παράλληλα είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε διαδικτυακά την οργάνωση “ΚΑΛΛΙΣΤΩ” η οποία ασχολείται με την προστασία άγριων ζώων της Ελλάδας. Παρακολουθήσαμε μια παρουσίαση, μάθαμε για την ζωή των λύκων και τα “μυστικα” τους, ακούσαμε την ιστορία του “Λυκούλη” και του δώσαμε μορφή μέσα απο την ζωγραφική. Τέλος, ασχοληθήκαμε με ποικίλα φύλλα εργασίας σχετικά με το θέμα.

εικόνα Viber 2025 02 07 11 09 14 652ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ Σελίδα 3 0908 τε476913150 640719101969906 8664241287690852207 n 1479513130 491894423974617 1534613417714737172 n 1477739827 1425725981926341 2918076798755197919 n

 

3ος θεματικός κύκλος. «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη.

Θέμα: Εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα

Στον 3ο κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τα ανθρώπινα δικαιώματα  και συγκεκριμένα με τα δικαιώματα των παιδιών. Κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η πρώτη επαφή και γνωριμία των μικρών μαθητών με την έννοια και το λόγο ύπαρξης των «δικαιωμάτων».

Η αρχική μας ενασχόληση με το θέμα είχε πραγματοποιηθεί κατά την αντίστοιχη παγκόσμια ημέρα όπου τα παιδιά πρωτογνώρισαν την έννοια των δικαιωμάτων και έφτιαξαν μια αφίσα. Στο εργαστήριο προσπαθήσαμε να αποσαφηνίσουμε έννοιες όπως ο σεβασμός, η ενσυναίσθηση, η διαφορετικότητα, η αποδοχή κλπ. Τα παιδιά μέσα από βίντεο παρακολούθησαν πως ζουν τα παιδιά σε άλλες χώρες του κόσμου ώστε να κατανοήσουν ότι κάποια πράγματα που θεωρούμε εμείς δεδομένα ενδεχομένως για κάποια άλλα παιδιά να είναι ¨πολυτέλεια¨. Έπειτα παρακολουθήσαμε την ταινία «Ειρήνη», η ιστορία ενός μικρού παιδιού που έχει διαφύγει από έναν πόλεμο και ψάχνει να βρει ένα καταφύγιο-μια καινούργια ζωή. Συζητήσαμε για τις έννοιες «δικαίωμα», «υποχρέωση» «ανάγκες». Τα παιδιά προβληματίστηκαν αρκετά και διατύπωσαν υποθέσεις για τους λόγους που σε κάποιες περιοχές τα δικαιώματα των ανθρώπων κινδυνεύουν. Διαβάσαμε επίσης το παραμύθι «Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα», το οποίο μας αφηγείται την ιστορία ενός κοριτσιού πρόσφυγα και μιλήσαμε για έννοιες όπως ο ρατσισμός και η ενσυναίσθηση. Στη συνέχεια τα παιδιά έφτιαξαν μια ομαδική εργασία για  τα παιδιά όλου του κόσμου, με σύνθημα «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».

Προσδιορίσαμε επίσης ποια είναι τα δικαιώματα που έχει ένα παιδί και το πόσο σημαντικά είναι ώστε να αναπτύσσεται σωστά τόσο ψυχικά όσο και σωματικά και φτιάξαμε ομαδικά το παζλ των δικαιωμάτων του παιδιού. Παίξαμε επίσης  πολλά παιχνίδια για τα δικαιώματα των παιδιών  για να τα κατανοήσουν ακόμη καλύτερα και ολοκληρώσαμε το εργαστήριο με ποικίλα φύλλα εργασιών.

 

482713930 1310378470239290 3966793805021998169 n 2 483205792 1831239487642163 124986303834013092 n 2 483237837 927929106087643 1430102123279014929 n 1 483274334 1007706197937871 1196087297196321554 n 1 483346397 655928673788612 32904644477184357 n 1 483731878 1020353306629619 7359811299395583733 n 1 484003556 1329097444964926 8610839642144702633 n 1 484093460 1154258602684272 2318392200988049343 n 1 484380133 674844198303993 7303433880272565385 n 1

 

Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς- 21 Ιανουαρίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Ιανουαρίου για να θυμίσει σε όλους μας τα οφέλη της για την υγεία και την ψυχική μας ισορροπία.

Στο νηπιαγωγείο μας διαβάσαμε το παραμύθι: “Να σε κάνω μια αγκαλιά;” και μιλήσαμε για τα οφέλη της αγκαλιάς αλλά και για όλα εκείνα τα συναισθήματα που μας γεννά μια αγκαλιά. Παράλληλα συζητήσαμε και για κάποιες διαφορετικές αγκαλιές οι οποίες ενδεχομένως να μην μας γεμίζουν όμορφα συναισθήματα, αλλά αντίθετα δίνουν την θέση τους στο φόβο, την αμηχανία, την ντροπή κλπ. Επομένως συζητήσαμε για την σημασία της συναίνεσης και το δικαίωμα μας να αρνηθούμε μια αγκαλιά που δεν μας είναι ευχάριστη. Στη συνέχεια, τα παιδιά ρωτούσαν τους συμμαθητές τους αν επιθυμούν να αγκαλιαστούν, και μοίρασαν αγκαλιές απλόχερα μεταξύ τους.

Έπειτα, το κάθε παιδί έκανε μια ατομική κάρτα για να την προσφέρει σε εκείνα τα πρόσωπα που θα ήθελε να αγκαλιάζει συχνότερα και τέλος, φτιάξαμε ένα χαρτί που γράφει “Δωρεάν αγκαλιές” και έχει κολληθεί σε εμφανές σημείο στην τάξη, όπου τα παιδιά όποια στιγμή νιώσουν την ανάγκη μπορούν να κόψουν ένα χαρτάκι και να ζητήσουν ή να προσφέρουν μια αγκαλιά από τους συμμαθητές τους.

εικόνα Viber 2025 01 24 09 42 15 001 εικόνα Viber 2025 01 24 09 42 14 513 εικόνα Viber 2025 01 24 09 42 14 307

 

 

Καλώς Ήρθες 2025!

Τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, καλώς όρισαν το 2025 με πολλές ευχές και όμορφες δραστηριότητες.  Φτιάξαμε ένα ατομικό καπελάκι και μια ομαδική εργασία στην οποία διατυπώσαμε τους στόχους μας για το νέο έτος.

εικόνα Viber 2025 01 17 11 47 41 493

Χριστούγεννα στο νηπιαγωγείο!

Τα Χριστούγεννα αποτελούν μια από τις πιο όμορφες περιόδους του χρόνου, την οποία αναμένουν με ανυπομονησία μικροί και μεγάλοι. Με τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας μιλήσαμε για την ιστορία της γέννησης του Χριστού, καθώς και τις παραδόσεις και τα έθιμα  Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς στην Ελλάδα και σε όλο τον κόσμο. Στολίσαμε την τάξη μας με λαμπάκια και χριστουγεννιάτικο δέντρο και δημιουργήσαμε πολλές κατασκευές, κάρτες, χειροποίητα στολίδια για το δέντρο, ημερολόγια, γούρια, χιονόμπαλες  κλπ.  Τέλος, παρουσιάσαμε στους γονείς την θεατρική παράσταση: “Η μπουγάδα του Αη-Βασίλη” και στη συνέχεια ακολούθησε πάρτυ με χριστουγεννιάτικα εδέσματα που έφεραν οι γονείς.

εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 58 168 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 58 111 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 58 065 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 58 022 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 57 978 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 57 932 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 56 877 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 56 407 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 56 358 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 56 300 εικόνα Viber 2025 01 29 11 47 54 651 εικόνα Viber 2025 01 30 07 38 23 233εικόνα Viber 2025 01 30 07 38 23 661εικόνα Viber 2025 01 30 07 38 23 462

3 Δεκεμβρίου 2024-Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με αναπηρία.

Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί από το 1992, με πρωτοβουλία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, να γιορτάζεται ως η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία. Με αφορμή την ημέρα αυτή, η προσοχή μας στράφηκε στα δικαιώματα, στις δυνατότητες των ατόμων αυτών και στην αποδοχή τους, μέσα από βιωματικές δράσεις που καλλιεργούν τις αξίες της ισότητας και του σεβασμού στη διαφορετικότητα. Στο τέλος κατασκευάσαμε ομαδικά μια αφίσα, την κολλήσαμε σε εμφανές σημείο της τάξης για να μας υπενθυμίζει όλα όσα συζητήσαμε και μάθαμε για την ημέρα αυτή.