Συλλογικός προγραμματισμός και δεξιότητες για το σχολικό έτος 2023-2024

Συλλογικός προγραμματισμός 2023-2024

Στο νηπιαγωγείο φοιτούν 14 αγόρια και 6 κορίτσια. Τα περισσότερα έχουν αναπτύξει δεσμούς φιλίας από την προηγούμενη τάξη. Ωστόσο, στο ελεύθερο και οργανωμένο παιχνίδι, στην αρχή της χρονιάς  αγόρια και κορίτσια άρπαζαν αντικείμενα ο ένας από τον άλλο και ενέμεναν στη δική τους άποψη με αποτέλεσμα να δημιουργούνται παρανοήσεις ,παρεξηγήσεις και κλάματα. Κάποιοι νέοι μαθητές εύκολα εντάσσονταν σε παρέες αλλά και αυτοί δεν διαμεσολαβούσαν  όταν δημιουργούνταν εντάσεις με αποτέλεσμα να παρεμβαίνει πάντα η εκπαιδευτικός.

Στόχος της δράσης είναι η καλλιέργεια του προφορικού λόγου, της ενεργητικής ακρόασης, της ανάπτυξης της εμπιστοσύνης και της σχολικής διαμεσολάβησης.

Το πρόγραμμα βασίστηκε στις αξίες του βιβλίου του Εsteve i Pons (χαρά ,δημιουργικότητα, διάλογος, υπευθυνότητα, τάξη, συνεργασία, αλληλοβοήθεια, συμπόνια ,ελευθερία, ειρήνη ,δικαιοσύνη, γενναιοδωρία, φιλία, κοινωνικότητα, ανεκτικότητα, υπομονή, σεβασμός, σταθερότητα, σύνεση, εμπιστοσύνη, ειλικρίνεια).

Τα βιβλία γνώσεις που χρησιμοποιήσαμε ήταν τα ακόλουθα. Μάθετε στα παιδιά σας 20 αξίες της ζωής (Άγκυρα, 2003) , Το σημειωματάριο των συναισθημάτων, τσακωνόμαστε, συμφιλιωνόμαστε!, Παπαδόπουλος,2022) , Ηφαίστεια (Χρυσή πέννα, 2000).

Εικονογραφημένα παιδικά βιβλία: Άννα Πένσα(Καλειδοσκόπιο,2019),Ο σάκος με τις πολλές ανησυχίες(Πατάκης,2013), Ρεντ μπελάς στο δάσος(Καστανιώτης,2012),Ο Σίμος ,η Στέλλα και το Φεγγάρι(Ψυχογιός,2017), Μια στάλα θάρρος(Μεταίχμιο,2019), Η Σταβοκώσταινα (Παπαδόπουλος,2000), Το τείχος μια διαχρονική ιστορία(Sauseta,2022), Το πιο όμορφο κυκνάκι (Διάπλαση 2015), Ένα δώρο για τον καθένα(Ίκαρος,2012), Φίλοι στο λόφο (Ίκαρος,2016), Τα παπούτσια των άλλων(Ίκαρος,2019), Τώρα!(Ίκαρος,2016), Η φάλαινα που βγήκε στη στεριά(Καλειδοσκόπιο,2008), Το αρνάκι που ήρθε για φαγητό(Ρώσσης,2006), Ένα γουρούνι με ταλέντο(Παπαδόπουλος,2003), Η αρπαγή της κότας (Ηλίβατον,2008), Τέλεια μέρα για νεύρα(Παπαδόπουλος,2020), Περπατάμε μαζί Βανέσα; Η ιστορία μιας απλής πράξης καλοσύνης(Ψυχογιός,2023)], Εγώ ήρθα πρώτος(Άγκυρα,2014),

Διαβάσαμε με μια personna doll και συζητήσαμε στην ολομέλεια τα βιβλία που έχω αναφέρει παραπάνω και ψαρεύαμε λέξεις που αναφέρονταν στο παραμύθι παίζοντας το παιχνίδι bingo. Επιπλέον, παίζαμε σε ομάδες με μουσικά όργανα μια σελίδα του βιβλίου προσπαθώντας οι υπόλοιποι να τη βρουν. Άρεσε πολύ στα παιδιά η δραστηριότητα με τα μουσικά όργανα παρόλο που πολλές φορές μερικά αγόρια αυτοσχεδίαζαν με τρόπο ώστε να μην το βρουν οι υπόλοιποι.  Aκολουθήσαμε τη ρουτίνα έκφρασης συναισθημάτων <<Πρώτες βοήθειες για την καρδιά που πληγώνεται>> στον πίνακα της τάξης ώστε να δίνεται προσωπικός χρόνος σε κάθε μαθητή και τα παιδιά να μπορούν ανά πάσα στιγμή να καταλάβουν ότι χρειάζεται κάποιος τη βοήθεια τους. Στην αρχή τα περισσότερα παιδιά χρησιμοποιούσαν τη βαλίτσα με τα συναισθήματα περισσότερο για να δείξουν στους άλλους τι νιώθουν αλλά σε διάστημα δυο μηνών το αντικαθιστούσαν με συζήτηση.

Στα εικαστικά ζωγραφίσαμε με την τεχνική φροτάζ ένα δέντρο με τις αξίες της ζωής και ζωγραφίσαμε σε ομάδες τί θαυμάζουν και τί τους ενοχλεί στους φίλους τους.

Τα αγόρια ήταν έτοιμα να τσακωθούν μόλις ο συμμαθητής τους απεικόνιζε  τι τους ενοχλεί και μερικοί το πήραν πολύ προσωπικά και  δεν έπαιξαν μαζί στο επόμενο διάλειμμα. Όμως μετά από μια συζήτηση, χαλάρωσαν και έπαιξαν σαν να μην είχε γίνει τίποτα  Ζωγραφίσαμε σε χαρτί του μέτρου τα μέρη στα οποία εμφανίζονται οι ανησυχίες σε κάθε παιδί.

Έκανε ιδιαίτερη εντύπωση στα παιδιά αυτή η δραστηριότητα και τα κορίτσια απαντούσαν με περισσότερη ευστοχία και συμμετοχή. Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι χρησιμοποιώντας δυο αυτοσχέδια χάρτινα βιβλία ,τη χρήση ενός κόκκινου πανιού και μιας κιθάρας μαθαίνοντας τις ανοικτού και τις κλειστού τύπου ερωτήσεις. Χαρήκαμε θεατρικά το μύθο του βοριά και του ήλιου και το μύθο του ευτυχισμένου ανθρώπου.

Αγόρια και κορίτσια ήθελαν να συμμετέχουν στη δραματοποίηση. Ωστόσο η πλειοψηφία των αγοριών ήταν πιο διασκεδαστική και εκφραστική. Σχεδόν παρεξηγήθηκαν για τη διανομή των ρόλων καθώς δεν προλάβαν να παίξουν όλα τα παιδιά.

Με βάση τον εννοιολογικό πίνακα της διαμάχης φτιάξαμε ένα animation. Πριν ξεκινήσουμε το animation προσκαλέσαμε ένα γονέα που είναι φωτογράφος και μας έδειξε πως να τραβάμε τις λήψεις στο κινητό και σε φωτογραφική μηχανή. Αnimation φτιάξαμε με πλαστελίνες, κιμωλίες, αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών, playmobile, sensory table και παρομοιάσαμε τις διαμάχες μας με ηφαίστειο και παγόβουνο. Να αναφερθεί ότι τα παιδιά σχεδίασαν σε ομάδες με μαρκαδόρους και ξυλομπογιές τις προσόψεις της γειτονιάς του σχολείου ώστε τα playmobile να φτάνουν στο σχολείο με το σχολικό. Χρησιμοποιήθηκαν τα αγαπημένα παιχνίδια των παιδιών για την τελευταία σκηνή ώστε να φανεί ποιοι μαθητές συμμετείχαν. Τα παιδιά γνώριζαν το φωτογράφο που ήρθε στην τάξη μας δεδομένου ότι είναι ο φωτογράφος του σχολείου για πολλά χρόνια και πατέρας ενός συμμαθητή τους. Του υπέβαλαν ερωτήσεις αγόρια και κορίτσια . Το ηφαίστειο  άρεσε περισσότερο στα παιδιά από το παγόβουνο ωστόσο τους άρεσε που βλέπαμε τα στάδια του κάθε βίντεο στον projectora. Tα κορίτσια είχαν πιο σταθερό χέρι στη λήψη φωτογραφιών και τα αγόρια περισσότερες ιδέες για να φαίνεται καλύτερα το κάδρο της φωτογραφίας.

Παίξαμε κινητικά παιχνίδια με βάση την ανταλλαγή θέσης και της μνήμης αφού πρώτα τα παιδιά χρησιμοποίησαν τις παντόφλες τους. Ξετρελάθηκαν με αυτό το παιχνίδι και μας ζητούσαν να ξαναφέρουνε τις αστείες παντόφλες τους στην τάξη και άλλες μέρες.

Με βάση το δοκό ισορροπίας σε δυάδες και με δυο γεωπίνακες τα παιδιά προσπάθησαν να βοηθήσουν τις ομάδες τους και να πουν την δική τους ιστορία. Παίξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τα συναισθήματα στο οποίο συζητήσαμε και αντικαταστήσαμε το αρνητικό συναίσθημα . Όταν ο παίκτης έπεφτε στο φιδάκι, έλυνε τη διαφωνία του βρίσκοντας λύσεις με βάση μια μικρή ιστορία. Τα περισσότερα αγόρια έβρισκαν πιο εφευρητικές λύσεις στο να βρίσκουν λύσεις αλλά οι πιο δελεαστικές ήταν των κοριτσιών. Επιπλέον, παίξαμε ένα μουσικό κινητικό παιχνίδι με χρώματα και αριθμούς στο οποίο τα παιδιά προσπάθησαν να φτιάξουν μικρές εξισώσεις με χρώματα βοηθώντας ο ένας τον άλλο σε μια εκδρομή στο πάρκο της γειτονιάς όπως επίσης παιχνίδι στη θάλασσα(κρυμμένο θησαυρό) για τα καβούρια που άρπαξαν από τις χελώνες τα αυγά τους. Το παιχνίδι στη θάλασσα ξετρέλανε όλα τα παιδιά και ακολουθούσαν με προθυμία και αγωνία τα στάδια  μέχρι να σκάψουν για  να βρουν το αυγά της χελώνας.

Επειδή πολλά παιδιά φορούσαν παπούτσια με κορδόνια και αγαπούσαν τις χώρες των ποδοσφαιριστών προέκυψε το παιχνίδι θησαυρού. Βοηθώντας ο ένας τον άλλον , σχεδίασαν και έκοψαν τα αποτυπώματα των παπουτσιών τους σε φελλό, τα ζωγράφισαν και τα εκτυπώσαμε από το διαδίκτυο. Η εκπαιδευτικός προσπάθησε να τους μάθει πως να δένουν τα κορδόνια των φίλων τους και έπαιξαν παιχνίδια ταχύτητας ώστε η μια ομάδα να βοηθάει την άλλη. Την επόμενη μέρα το παιχνίδι ξεκίνησε με δυο ανομοιογενείς ομάδες. Τα παιδιά είχαν κρυμμένα τα μάτια τους με μάσκες και πέρασαν μια διαδρομή καθισμένοι στα γόνατα κρατώντας μια ταινία για βοήθεια. Ο πρώτος έδινε οδηγίες για το αν θα συναντούσαν εμπόδια. Μόλις τελείωσε αυτή η δοκιμασία, έπρεπε η κάθε ομάδα να βάλει σε σειρά τα ονόματα των χωρών. Στην τρίτη φάση έπρεπε να βρουν τις χώρες στον παγκόσμιο παιδικό χάρτη στον οποίο η εκπαιδευτικός είχε βάλει για βοήθεια αυτοκόλλητα ανάλογα με τη χώρα που τους είχαν τύχει. Σε τέταρτη φάση τα παιδιά έλυσαν ένα κρυπτόλεξο με σχήματα στο οποίο αναγραφόταν ο θησαυρός. Τέλος, τα παιδιά έψαξαν στην αυλή του σχολείου που έβγαινε το παιδικό τμήμα και εκεί ανακάλυψαν τη μπάλα ποδοσφαίρου (θησαυρός). Περισσότερο τα αγόρια ενθουσιάστηκαν με τις ομάδες των ποδοσφαιριστών και στη φάση με τα αυτοκόλλητα τα κορίτσια βοήθησαν περισσότερο στο να βρει η ομάδα τους τις χώρες των ποδοσφαιριστών. Ωστόσο όλοι τους ξετρελάθηκαν όταν χρησιμοποίησαν τις μάσκες στο πρόσωπό τους ώστε να φτάσουν στο τέρμα(παιχνίδι εμπιστοσύνης).

Το Μάρτιο αποχαιρετήσαμε μια μαθήτρια μας για την Κρήτη και της φτιάξαμε σε ομάδες ζωγραφιές και πιτσάκια καρδούλες . Όλα τα παιδιά ήταν συγκινημένα καθώς ήταν μαζί τους από το βρεφικό τμήμα και της προσφέραμε απλόχερα ατομικά και ομαδικά δώρα τραγουδώντας τα αγαπημένα της τραγούδια. Στη γωνιά της κουζίνας σε πέντε ομάδες τα παιδιά έγραψαν το προσωπικό τους κατάλογο με τα προϊόντα και τα πουλούσε η μια ομάδα στην άλλη. Βρήκαν λύσεις στο αν ήθελαν να αγοράσουν τα ίδια προϊόντα. Επιπλέον, παίξαμε ένα παιχνίδι διαδρομής με μαγνητάκια-ποντικάκια στο οποίο χρειαζόταν η συμβολή δυο ατόμων σε κάθε ομάδα. Tα αγόρια έδειξαν μεγάλη προθυμία στο να παίξουν αυτό το παιχνίδι και συνεργάστηκαν ακόμη και με παιδιά που δεν ήταν παρέα.

Χρησιμοποιήσαμε την κλεψύδρα για την ίση κατανομή του χρόνου και φτιάξαμε ένα πινακάκι προόδου ζωγραφίζοντας τις ενθαρρυντικές πρακτικές των μαθητών σε οργανωμένες δραστηριότητες και στο ελεύθερο παιχνίδι ώστε τα παιδιά να θυμούνται ότι με την προσπάθεια τα καταφέρνουν και μπορούν να λύσουν τις διαφωνίες τους πάνω από μια φορά χωρίς να παρεξηγηθούν, να βάλουν τα κλάματα ή να παρανοήσουν ένα συμβάν. Τα κορίτσια και μερικά αγόρια παρατηρούσαν το πινακάκι προόδου σε μη οργανωμένες δραστηριότητες πριν τη λήψη του φαγητού και έδειχναν με το χαμόγελο τους μια ικανοποίηση.

20240108 121146   20240117 112530 20240119 142158 20240126 103337 20240131 110007 20240131 111559 20240214 142409 20240228 083044 20240228 110632

20240308 092528 20240308 0954090 20240308 095502 20240308 100232 20240328 111133 20240516 115604 20240612 095015 20240612 095138 20240612 095258 20240612 095427 20240612 095655 20240612 09575420240612 095907 20240612 095946 20240612 100024 20240612 100118 20240612 100319 20240612 100729 20240612 101508 20240612 101606 20240612 102021 20240612 102449 20240612 102634 20240612 15292420240618 104504 20240618 105102 20240618 110922 20240619 081228 IMG 1c36fb666d27cebc81fd3f0eee49d8b7 V IMG 1d2052f9881aae1ff5974b42ae6e4331 V IMG 5a68616d3e20c4b0ff7847d9307d3501 V IMG 272cefce40c2d3d6948b9df149029385 V IMG 786ad9e38ef2f8f06452ce2e29202efb V IMG 5496fd40df4e8c45bde414748b578537 V IMG 35036994864d14f1cceb355227c29185 V IMG b37aa9318606d2f9541843ec8a79399e V IMG c15416c6f2229ed490d754ec8c6721a5 V IMG ce6bc0e4ccd9905c3e3cc4333d9fa233 V IMG d930f650773469a08742e47b180fdbdd V IMG e37c0135e2639a0e92a9b4989cff876c V IMG ea51742c5d187f61e575d5d7a344aafe V IMG f22403c2dcb90b2e40753166dddd2ade V Screenshot 20240612 152806 Gallery

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ 2023-2024

1)ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ :Ενσυναίσθηση και Σχολική Διαμεσολάβηση 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πληροφορίες για τη διαμεσολάβηση, για την επίλυση συγκρούσεων και τη διαχείριση θυμού, επικοινωνιακές τεχνικές (λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας), τρόπους με τους οποίους μπορεί να διδαχθεί η ενσυναίσθηση και η διαμεσολάβηση στο σχολείο, το ρόλο του δασκάλου και σύμβουλου διαμεσολάβησης εφόσον γίνει εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης και ενδεικτικές ασκήσεις, σενάρια για παιχνίδια ρόλων κ.α για την εφαρμογή της σχολικής διαμεσολάβησης στο σχολείο.

Αυτή η δεξιότητα δουλεύτηκε παράλληλα με το συλλογικό προγραμματισμό. Η διαμεσολάβηση ξεκίνησε να φαίνεται αισθητή μετά το Μάρτιο καθώς φάνηκε να έχει αναπτυχθεί στα περισσότερα παιδιά ο προφορικός λόγος. Τα παιχνίδια ρόλων άρεσαν σε όλα τα παιδιά και ιδιαίτερα όταν η εκπαιδευτικός έπαιζε στο θεατρικό παιχνίδι ως μαθήτρια και οι μαθητές την εκπαιδευτικό. Τα κορίτσια πιο γρήγορα έβρισκαν εφευρετικούς τρόπους συμφιλίωσης ενώ τα αγόρια χρειάστηκε περισσότερος χρόνος για να εκφράσουν τι ένιωθαν και πως μπορούσαν να διαμεσολαβήσουν στους άλλους. Στο σχολείο  μας επισκέφτηκε η θεατρική ομάδα <<Το πυροτέχνημα>> και παίξαμε ομαδικά παιχνίδια. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με πολύ ενθουσιασμό. 

20231017 14173520230920 14291820240612 094143 1

 

2)ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ: STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική»

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «STEM και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού και την Υδροδυναμική», έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του Δημοτικού Σχολείου με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία. Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Αυτή η δεξιότητα ενθουσίασε τα παιδιά και η χρήση της beebot σε ομάδες πέντε ατόμων διευκόλυνε τη διαδικασία. Αγόρια και κορίτσια εκδήλωναν ενθουσιασμό για τη διαδικασία. Τους άρεσε ιδιαίτερα η ενασχόλησή τους με τον υπολογιστή και αποτύπωση του κύκλου του νερού όπως επίσης τα πειράματα με τα χρώματα.

20240110 140824 20240112 102800 20240112 133450 20240118 152017 20240119 145443 20240612 101346 20240612 101606 1 20240612 101634 20240612 101952 20240612 102100 20240612 10212120240109 14035520240109 141152

20240119 142158

3)ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/-ήτριες του Νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου με τα αρχαία ελληνικά θέατρα. Επιμέρους στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι να αναγνωρίσουν τα στάδια δημιουργίας και τους συντελεστές μιας θεατρικής παράστασης, να μάθουν τα βασικά μέρη ενός αρχαίου θεατρικού οικοδομήματος και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές με τα σύγχρονα θέατρα. Η παραγωγή μιας θεατρικής παράστασης με δυνατότητα παρουσίασης σε κοινό αποτελεί ένα εκπαιδευτικό εργαλείο που διαπερνά όλα τα γνωστικά αντικείμενα του προγράμματος σπουδών και βασίζεται στις αρχές της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης.  Τέλος, προτείνεται η δημιουργία ενός χώρου μουσείου μέσα στην τάξη, με σκοπό να εκθέσουν το παραχθέν υλικό (προσωπεία, κουστούμια, σκηνικά, θεατρικό οικοδόμημα από τουβλάκια κ.τ.λ.).

Τα παιδιά χάρηκαν που φτιάξαμε το αρχαίο θέατρο με ξυλάκια και συνέδεσαν στη μνήμη τους τη παράσταση που έκαναν τα ίδια στο θέατρο Μινωτής. Τους εξήγησα τις διαφορές του αρχαίου θεάτρου με το σύγχρονο και ήταν πιο εύκολο σε αυτά καθώς γνώριζαν βιωματικά τα μέρη του θεάτρου.

20240216 125543 20240612 103023 20240612 154123 20240612 154223 20240612 15432420240229 101100 1

 

4)ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ Ασφάλεια στη θάλασσα και την πισίνα-Safe Water Sports

Τα βασικότερα πλεονεκτήματα του προγράμματος αυτού είναι τα εξής: · Tα παιδιά αποκτούν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν μέσω της εικονογράφησης τους βασικούς κανόνες ασφαλείας από πολύ μικρή ηλικία. · Είναι διαδραστικό, γιατί τα παιδιά συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες και συνδιαμορφώνουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα · Είναι πολυδιάστατα γιατί συνδυάζει διαφορετικά είδη δραστηριοτήτων. · Είναι βιωματικό και όχι μόνο θεωρητικό. · Βάζει τους μαθητές στο επίκεντρο του προγράμματος και δεν τους καθιστά θεατές μιας παρουσίασης με σκοπό να εξοικειωθούν με το υγρό στοιχείο. · Συνδυάζει την μάθηση με την ψυχαγωγία.

Χάρηκαν πολύ τη δεξιότητα για τη θάλασσα και επισκεφτήκαμε τη θάλασσα για ένα παιχνίδι θησαυρού παντρεύοντας το συλλογικό με τις δεξιότητες και βγήκε ένα αποτέλεσμα πολύ ενθαρρυντικό . Αγόρια και κορίτσια χάρηκαν την επαφή με τη φύση και συνδύασαν το παιχνίδι για την ασφάλεια με τη διαμεσολάβηση.

20240618 104654 20240618 182632 20240621 162558

Συλλογικός προγραμματισμός και δεξιότητες 2022-2023

Tα παιδιά χάρηκαν τα παιχνίδια εμπιστοσύνης (κόκκινο πανί, κώνοι/στεφάνια) και σωματοποίησαν αντίθετες έννοιες με μουσική, φως και προτζέκτορα. Έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να πειραματίζονται και να συνεργάζονται με το ζευγάρι τους ακόμη κι αν δεν ήταν φίλοι. Ένα αγόρι που δυσκολευόταν να δείξει τη λέξη φιλία, ένα κορίτσι τον βοηθούσε με κινήσεις στο σώμα και έτσι οργανώθηκε . Έπαιξαν  ψυχοκινητικό παιχνίδι συνεργασίας σε δυάδες με τα γεωμετρικά σχήματα (επιδαπέδιο χαλί με πατούσες). Κατασκεύασαν το βασιλικό θρόνο και το χρησιμοποιούσαν στο διάλειμμα. Αν κάποια μέρα ξεχνούσα ως νηπιαγωγός να το βγάλω στο διάλειμμα, ένα κορίτσι το έπαιρνε μαζί της. Και όταν την ρώτησα γιατί το θυμάται πάντα, εκείνη μου απάντησε <<Δεν θέλω να είναι κάποιος μοναχούλης>>. Το παραμύθι (Ο φίλος μου ο Τζίμ, Μάρτης), χρησιμοποιήθηκε ως διασκευή για την καλοκαιρινή γιορτή και έγιναν πειραματισμοί χορού (λαικό, έντεχνο, πόλκα). Περιμέναμε μικροί, μεγάλοι με ανυπομονησία την καλοκαιρινή γιορτή και επειδή οι χοροί ήταν σε ζευγάρια πολλά παιδιά έκαναν παρέα στο διάλειμμα με εκείνα που τους είχε βάλει η εκπαιδευτικός για να γνωριστούν καλύτερα ή χόρευαν (τα κορίτσια).Το καλαθάκι της αγάπης χρησιμοποιήθηκε ώστε κάθε παιδί να διαλέγει ένα καρτελάκι με το όνομα ενός συμμαθητή του ή της εκπαιδευτικού και βρίσκει έναν τρόπο ώστε να τον κάνει χαρούμενο. Υπήρχε και ένα μικρό δωράκι και ένα μετάλλιο ευγενείας που δίναμε στους μαθητές αφού πρώτα υπήρχε ψηφοφορία. Σε μεγάλο ποσοστό τα κορίτσια έδειξαν με μεγαλύτερη ευκολία την αγάπη τους ενώ τα αγόρια χρειάστηκαν λίγο χρόνο αλλά βελτιώθηκαν αρκετά. Το βιβλίο (Πρωταθλητές του κόσμου στην ευγένεια, Άγκυρα) συνδυάστηκε με τη δημιουργία ενός δώρου/ ζωγραφιά. Η γνωριμία και η ευγένεια των ιπποτών, τα αντίστοιχα κάστρα της Ελλάδας έγινε αντιληπτή μέσα από βιβλία γνώσης (Τα κάστρα, Σαββάλας) και (Οι ιππότες, μοντέρνοι καιροί). Επιπλέον, παίξαμε memory σε powerpoint και ψηφιακό Puzzle και πρόγραμμα:tuxpaint για τη ζωγραφική των αλόγων και το Πάζλ ιπποτών σε δυο ομάδες (ελληνοεκδοτική). Παίξαμε ομαδικό παιχνίδι με τετραγωνισμένα περιβάλλοντα: άλογα και χρώματα και κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού με τα σύμβολα των ιπποτών-μαθηματικές έννοιες (αρίθμηση). Στα παιδιά άρεσε πολύ η ιδέα των ιπποτών και έπαιζαν και στο ελεύθερο παιχνίδι του διαλείμματος.  Κατασκευάσαμε δυο κάστρα με χαρτιά υγείας, και πληκτρολογήσαμε στο επιδαπέδιο πληκτρολόγιο το όνομά τους. Υπήρχαν παιδιά που βοηθούσαν τους συμμαθητές τους και έλεγαν κάθε φορά τα γράμματα με βάση τα ονόματά τους.  Χρησιμοποιήσαμε τον καταιγισμό ιδεών στο πρόγραμμα https://cmapcloud.ihmc.us με βάση το βιβλίο (Οι καλοί και οι κακοί ιππότες, Παπαδόπουλος) και παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι με τη γέφυρα της φιλίας(στο χαρτόνι ευγενικές λέξεις ώστε να δημιουργηθεί μια μικρή συνομιλία). Γράψαμε κάλεσμα των ιπποτών σε δείπνο και φτιάξαμε υγιεινά brownies. Τους έκανε ιδιαίτερη εντύπωση πως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την κολοκύθα για κάτι πολύ νόστιμο. Χρησιμοποιήσαμε τα playmobile για τη δημιουργία ενός παιχνιδιού στρατηγικής με την πανοπλία ενός ιππότη (κάθε ομάδα έπρεπε να χρησιμοποιήσει όλα τα σχήματα ώστε να καλυφθούν οι θέσεις χωρίς να μείνει κανένα κυκλάκι ακάκλυπτο). Υπήρχαν παιδιά που δυσκολεύτηκαν να καταφέρουν να ολοκληρωθεί η διαδικασία. Ωστόσο ,υπήρχαν άλλα στην ομάδα τους που τους συντόνιζαν και έβρισκαν τη θέση των σχημάτων. Με βάση το βιβλίο (Το πείσμα ενός ιππότη, Μεταίχμιο) χρησιμοποιήσαμε τα 6 καπέλα σκέψης του DeBono και φτιάξαμε σύννεφα λέξεων με την ψηφιακή πλατφόρμα:tagxedo.Γενικά γελούσαν όταν είδαν τα καπέλα γιατί τους θύμησε τις απόκριες αλλά σιγά σιγά συγκεντρώθηκαν. Στη γιορτή του Πολυτεχνείου χρησιμοποιήσαμε το τραγούδι( ο μέρμηγκας, Λοΐζος) και παίξαμε το θεατρικό παιχνίδι μαζί με το ερώτημα τί θα συμβεί αν ο μέρμηγκας της τάξης γίνω εγώ. Έδειξαν χαρά να κάνουν ότι όλοι μαζί καταφέρνουν να διώξουν τον μέρμηγκα. Τα Χριστούγεννα χρησιμοποιήσαμε το βιβλίο γνώσης (365 λέξεις έμπνευση, μια για κάθε μέρα του χρόνου, Δεσύλλας) και δημιουργήσαμε ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο με χαρτάκια και αριθμούς. Κάθε μέρα ο κάθε μαθητής άνοιγε ένα πράσινο φακελάκι. Αν η τάξη άνοιγε το κίτρινο κυκλάκι, παίζαμε ένα παιχνίδι εμπιστοσύνης-αγάπης π.χ. ευγενικές μουσικές καρέκλες ή καλημέρα καλησπέρα καληνύχτα με μαξιλάρια ή νερό φωτιά φωτίτσα ή τυφλοί και πατούσες ή τραυματιοφορείς και μπαλόνια. Με το ροζ κυκλάκι ανακαλύπταμε ως ομάδα μια ευγενική νέα λέξη παίζοντας την με μικρές ιστορίες και  με το γαλάζιο κυκλάκι μάθαμε  παροιμίες με κινητικές εκφράσεις.  Γνωρίσαμε διάφορα είδη αναπηρίας (Επίσκεψη στο μουσείο αφής και παίξαμε το twister αγάπης. Ένα αγόρι μου είπε <<Πώς γίνεται να μας βάζεις όλο σε ζευγάρια και να μην νικάω μόνος μου>>. Με το βιβλίο ΄΄Η Αργυρώ γελάει΄΄ χρησιμοποιήσαμε και βίντεο(Ο Νικόλας ένα <<αλλιώτικο>>αγόρι και η Μαρία γίνονται φίλοι )με σκοπό την ενίσχυση των θετικών χαρακτηριστικών με άτομα με αναπηρία και με το (Το αρνάκι με το σπασμένο ποδαράκι, Έαρ ) συζητήσαμε βγαίνοντας έξω από το σχολείο τί θα έκανε το κάθε παιδί  εάν έβλεπε να παρκάρουν σε μέρη που περνούν άτομα με αναπηρία και συζητήσαμε διαδικτυακά με νηπιαγωγό ειδικής αγωγής για τη νοηματική και λέξεις αγάπης. Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι (Ο αδερφός μου έχει αυτισμό) και συζητήσαμε τι κάνουμε όταν δεν καταλαβαίνουμε τί μας λέει ο φίλος μας με αυτισμό. Χρησιμοποιήσαμε βίντεο, κατασκευάσαμε αυτοσχέδια μουσικά όργανα με άχρηστα υλικά και χορέψαμε σε ζευγάρια δείχνοντας μια φιγούρα στο ζευγάρι . Ζωγραφίσαμε μια ομαδική φωτογραφία της τάξης σε χαρτί του μέτρου και μετά φτιάχνοντας το σε παλζ συζητούσαμε πως ένιωθαν αν γινόταν να βγάζαμε ένα κομμάτι. Παίξαμε ιπποδρομίες αγάπης με κύβους και πολύχρωμα χαλιά.Με βάση το παραμύθι (Το αυγό,Πατάκης) τα παιδιά έπαιξαν θεατρικό παιχνίδι ΄΄δάσκαλος σε ρόλο ΄΄και βοηθούσαν συμπληρωματικά οι δασκάλες παράλληλης στήριξης. Με το εικονογραφημένο βιβλίο (Όλες μου οι ρίγες, Κλειδάριθμος) τα παιδιά φωτογράφησαν σε δυάδες τι μπορούν να κάνουν καλά με τα χέρια και τί με τα πόδια. Με τις παραμυθοκάρτες (κίτρινο πατίνι) τα παιδιά αφηγήθηκαν μια ιστορία με το ζευγάρι τους. Με βάση το βιβλίο (Ο λύκος ξαναγύρισε, Παπαδόπουλος) τα παιδιά δραματοποίησαν με κουστούμια την ιστορία στο Μπαρουτάδικο στο Αιγάλεω. Τέλος, παίξαμε διαφορετική μέρα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού (Το σπαθί του ιππότη) στο ίδιο μέρος. Είναι παιχνίδι τριών σταθμών με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης. Κάθε δασκάλα αναλαμβάνει ένα κορμό δέντρου και τα παιδιά χρησιμοποιούν το χάρτη σταδιακά με τρεις εικόνες. Στο πρώτο σταθμό τα παιδιά βρίσκουν 4 λέξεις αγάπης και ευγενείας στο επιδαπέδιο σταυρόλεξο. Στο δεύτερο σταθμό βρίσκουν τα κάστρα της Ελλάδας στο χάρτη. Στον τρίτο σταθμό η κούκλα persona αναπαριστά 4 αρνητικές συμπεριφορές και η ομάδα καλείται να αντιπροτείνει μια ευγενική θέση. Στη συνέχεια, φορούν στο κεφάλι καπέλα με αριθμούς και κρύβονται ο ένας πίσω από τον άλλο με την ασπίδα της ομάδας τους. Τρέχουν σε ένα συγκεκριμένο χώρο. Αν η απέναντι ομάδα αναγνωρίσει τον αριθμό που έχουν στα κεφάλια τους τότε πέφτουν κάτω. Όποια νικήσει παίρνει ένα μικρό χάρτη που τους αναπαριστά με σύμβολα που βρίσκεται το σπαθί του ιππότη. Εκεί κοντά βρίσκεται και ο κρυμμένος θησαυρός (κέικ/ τα γενέθλια της εκπαιδευτικού). Γύρισαν στο σχολείο με πολλή χαρά και την επόμενη μέρα πολλοί γονείς μας ανέφεραν ότι τα παιδιά συζητούσαν στο σπίτι για αυτή την εκδρομή και για το παιχνίδι με τους αριθμούς.20230616 150502 120230618 121558 120230618 121440 1 20230618 120757 120230524 080106 1 20230618 121524 1 20230618 121703 1   20221101 105142 2 20221108 105150 2 20221114 110011 1 20221114 120005 1 20221118 145039 2 20221118 152328 2 20221118 152410 2 20230112 110113 1 20230618 121051 20230618 121739 1 20230618 121953 1 20230618 122023 1 20230618 122102 1 20230618 122139 1 20230618 122227 1 20230618 122257 1 20230618 122319 120230618 123338 120221202 091828 220220915 104809 120221220 0939070 120230110 120244 120230618 161504 120230618 120628 120230618 122431 120230217 11195020230619 19451320230619 19443920230618 122431 120230618 120628 120230201 114658 120230201 120136 120230618 1628041 120230619 202808120230619 202721120230619 202907120230619 2028321IMG 11f2c96e701fd27d87bcf1383c762957 VIMG fc5e4a00c9323f067e48b3f07a582ba7 V120230619 2027391IMG 54e1a9d38b7807a2f25196a0c8522efd VIMG fc5e4a00c9323f067e48b3f07a582ba7 V120230619 2030501 120230525 102517 120230618 120656 120230618 161244 1

Δεξιότητες

Στη δεξιότητα << Τον ΚΟΚ αγαπώ με ασφάλεια κυκλοφορώ>> ανακαλέσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών και στη συνέχεια κάναμε ανάγνωση παραμυθιού «Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ>>. Συζητήσαμε για την συμπεριφορά μας στο δρόμο ως πεζοί  και παίξαμε ένα γλωσσικό παιχνίδι με σύνθετες λέξεις με την λέξη δρόμος. Διαβάσαμε το παραμύθι: Ο Φίλος μου ο Ποδηλατάκιας. Φωτογραφίσαμε τη γειτονιά του σχολείου μας και φτιάξαμε μια κατασκευή με ποδήλατο. Στα παιδιά άρεσε που φτιάξανε το δρόμο-κατασκευή με βάση το γράμμα του ονόματός τους και στον περίπατό μας που ανακάλυψαν τι υπήρχε γύρω από το σχολείο . Δημιουργήσαμε μια φανταστική  ιστορία με τη βοήθεια των φωτογραφιών που βγάλαμε στον περίπατο ΄΄Το μικρό βιβλίο΄΄(ομαδική εργασία). Επιπλέον, παίξαμε θεατρικό παιχνίδι με την οδική κυκλοφορία στην αυλή του σχολείου και συζήτησαμε για την πρόληψη των τροχαίων. Στον περίπατο μας γύρω από το σχολείο φωτογραφίσαμε τις  πινακίδες, τα φανάρια, τις διαβάσεις και τα πεζοδρόμια. Κατασκευάσαμε χάρτινο φανάρι «ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης» και μάθαμε τους  κανόνες του σωστού πεζού και παίξαμε θεατρικό παιχνίδι με το φανάρι. Κάναμε τα προτεινόμενα φύλλα εργασίας με τα σήματα/σταυρόλεξο. Τέλος, επισκεφτήκαμε  το πάρκο οδικής κυκλοφορίας Jumicar στη Ν. Μάκρη (ξετρελάθηκαν που οδήγησαν τα αυτοκινητάκια ειδικά τα αγόρια) και στο τέλος κάναμε τα προτεινόμενα φύλλα εργασίας ως αξιολόγηση.

20220919 122320 1 20220920 115224 1 20220921 102234 1 20220928 113002 1 20220928 121413 1 20220928 121429 1 20220928 1214320 1 20220928 154315 1 20221005 114926 1 20230618 124043 1 20230618 124151 1 20230618 124253 1 20230618 124328 1 20230618 124442 1 20230618 124520 1 20230618 124556 1 20230618 124700 1 20230618 130000 1 20230618 130300 1 20230618 130533 1 20230618 130724 1 20230618 130952 1 20230618 131205 1

Στην δεξιότητα ΄΄Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα στο σχολείο΄΄ παίξαμε θεατρικό παιχνίδι (φρουτοσαλάτα, το δέντρο της ομάδας ζωγραφίζουν και κρύβουν τα μπαλόνια),χαρίσαμε στον εαυτό μας και στον άλλον κάτι θετικό, παίξαμε κινητική δραστηριότητα και δραστηριότητα παρατήρησης στην ολομέλεια. Δώσαμε έμφαση σε στάσεις σώματος, εκφράσεις προσώπου, συναισθήματα, ομοιότητες διαφορές. Επεξεργαστήκαμε παραμύθια και τα βιβλίο γνώσεις :Τα πορτέτα, Ο Picasso και η Margaret –Πρόσωπα και συναισθήματα και Το Κάτι Άλλο» «Είμαι ο εαυτός μου και μπορώ να πω όχι!» . Παίξαμε κουκλοθέατρο με το ερώτημα «Τι θα συνέβαινε σε έναν κόσμο όπου όλα θα ήταν διαφορετικά; Επισκεφτήκαμε  το  μουσείο αφής στην Καλλιθέα όπου παίξαμε παιχνίδια με την αφή και συζητήσαμε για τα άτομα με οπτικές αναπηρίες. Όταν έπαιξαν τα παιδιά σε ζευγάρια και ο ένας έκανε τον τυφλό και ο άλλος τον οδηγό παρατήρησα ότι μιλούσαν με περισσότερη ευγένεια στον άλλο. Συζητήσαμε μέσω τηλεδιάσκεψης για τη νοηματική με την κ. Τετζεράκη ειδική παιδαγωγό και νηπιαγωγό και μας έμαθε ένα τραγούδι και λέξεις για τους γονείς μας. Την επόμενη βδομάδα τα παιδιά έλεγαν συνεχώς λέξεις που είχαν μάθει με τη νοηματική και προσπαθούσαν να φτιάξουν κινήσεις με τα γνωστά τραγούδια που λέγαμε στην τάξη. Στο τέλος κάναμε ένα φύλλο εργασίας με αξιολόγηση και φατσούλα.20230619 194725 120221214 162834 3 20221215 110719 2 20221215 113450 2 20221215 121908 220220916 120607 2 20221103 154937 20221103 154948 20221103 154953 20221103 154957 20221103 155000 20221103 155004 20221103 155007 20221103 155012 20230618 125202 20230618 125442 20230618 131557

 

Στη δεξιότητα΄΄Προστατεύστε το δάσος΄΄ κάναμε το συμβόλαιο δράσης και επισκεφτήκαμε ένα δασάκι όπου μαζέψαμε ξερά χόρτα ,κλαδιά, ξερά φύλλα, πευκοβελόνες. Παρατηρήσαμε  και συζητήσαμε για τους κάδους καλαθάκια και ιδιαίτερα για τα πλαστικά μπουκάλια και τα χάρτινα κουτιά.Πήραμε συνέντευξη από ένα παιδί (δέντρο)και φτιάξαμε μακέτα του δασικού συστήματος. Παίξαμε με το παιχνίδι του φωτόδεντρου, είδαμε βίντεο, παίξαμε τη μουσικοκινητική δραστηριότητα με τα ζώα και διαβάσαμε το παραμύθι <<στο δάσος>>. Παίξαμε θεατρικό παιχνίδι με τις αιτίες που μπορεί να προκληθεί πυρκαγιάκαι γράψαμε πρόσκληση σε ένα πυροσβέστη. Επιπλέον, φτιάξαμε τον ψηφιακό εννοιολογικός χάρτης του καλού επισκέπτη του δάσους. Πήραμε συνέντευξη με ένα πυροσβέστη και φτιάξαμε ψηφιακή αφίσα. Στη συνέντευξη του πυροσβέστη είχαν πολλές απορίες ιδιαίτερα όταν τους ανέφερε για τους ανιχνευτές(μικρές κάμερες) μέσα στα δέντρα. Μερικά παιδιά μας ανέφεραν πως ο γονιός τους προσπάθησε να σβήσει το καμμένο τηγάνι και τί έκαναν όταν παρατήρησαν καπνό μέσα στο δικό τους σπίτι.Τέλος. φτιάξαμε ένα ψηφιακό βιβλίο από ζωγραφιές των παιδιών για την προστασία των δασών και αξιολογήσαμε τη δεξιότητα μέσω  ζωγραφικής: τότε νόμισα ,τώρα ξέρω.

20230421 110433 20230428 142835 20230428 142839 20230428 142856 20230428 142900 20230428 142906 20230428 142910 20230428 142916 20230428 142920 20230428 142932 20230428 142938 20230428 142941 20230428 142944 20230428 142948 προστατέψτε το δάσος 220230619 215732120230614 110135 120230511 12070420230505 100749

Στη δεξιότητα <<Οι μικροί εξερευνητές>> παίξαμε ένα παιχνίδι ανακάλυψης με αφορμή ένα γράμμα που  παροτρύνει τους μαθητές να συμμετέχουν σε ένα και εξερεύνησης μνημείων της Ευρώπης. Ανιχνεύσαμε τις προϋπάρχουσες γνώσεις των μαθητών για τα μνημεία με βάση φωτογραφίες που έφεραν από τους γονείς τους. Αξιοποίησαμε τα ψηφιακά μέσα (εκπαιδευτικές ιστοσελίδες, εικόνες, βίντεο). Συγκρίναμε τη  χρονική περίοδος κατασκευής, το χώρο και τη  χώρα στην οποία βρίσκεται το μνημείο μέσω μια ιστοριογραμμής. Είχαμε μια πρώτη γνωριμία με το επάγγελμα του ξεναγού και το αντίστοιχο ηχογραφημένο μήνυμα (voki) για τους μαθητές. Πιο συγκεκριμένα, η Αφροδίτη, η οποία είναι ξεναγός και είναι μια ομιλούσα μορφή avata παροτρύνει τους μαθητές μέσα από μια σειρά διαδικασιών επίλυσης ασκήσεων και εύρεσης των απαντήσεων σε γρίφους (inquriry based learning), να κερδίσουν το δίπλωμα του «Βοηθού ξεναγού» και να υλοποιήσουν ένα σχέδιο παρουσίασης και διαφήμησης των μνημείων. Η  Αφροδίτη στέλνει μια σειρά δράσεων για την αναγνώριση σημαντικών μνημείων, όπως: -έναν λαβύρινθο, στην έξοδο του οποίου υπάρχει ένας κώδικας (QR code) και το μνημείο αποκαλύπτεται, όταν σκαναριστεί από τους μαθητές, -να ξύσουν ψηφιακά μια εικόνα (scratch off image) -να φτιάξουν on line ένα παζλ για να συνθέσουν την εικόνα του μνημείου -να κάνουν σειραθέτηση αριθμημένων λωρίδων της εικόνας ενός μνημείου -να ακολουθήσουν τον αλγόριθμο, ώστε να συλλέξουν τα γράμματα του ονόματος ενός μνημείου σε ένα ψηφιακό mat με το bee-bot. Στη συνέχεια, παίξαμε θεατρικό παιχνίδι, για τη βιωματική αναπαράσταση του επαγγέλματος του ξεναγού, υποδυόμενοι τον ρόλο του βοηθού ξεναγού, των ταξιδιωτών, των υπαλλήλων που εξυπηρετούν τη λειτουργία ενός μνημείου και των κατοίκων της περιοχής. Περιηγηθήκαμε σε διαδικτυακές εφαρμογές (google earth, google map) τα μνημεία της Ευρώπης και εξοικειωθήκαμε  με τα σύμβολα και τα εργαλεία των χαρτών σε ψηφιακό περιβάλλον (σμίκρυνση, μεγέθυνση, εντοπισμός θέσης), αναγνωρίσαμε στο χάρτη τα ονόματα των πόλεων και των χωρών, τα οποία είναι γραμμένα σε κάρτες και συγκρίναμε τις διαδρομές μεταξύ των μνημείων. Μετρήσαμε τα μήκη των αποστάσεων μεταξύ των μνημείων μέσω ενός  χάρτη. Κάναμε πείραμα του φυσικού φαινομένου της τριβής ολίσθησης των σωμάτων με αφορμή την κατασκευή του Παρθενώνα και του προβληματισμού της μετακίνησης των ογκόλιθων μαρμάρου και  κατασκεύασαν τρισδιάστατα τα μνημεία με πλαστικά τουβλάκια και jenga. 20230618 123531 1 20230618 123702 1 20230618 123723 1 20230618 131918 1 20230618 131947 2 20230618 132038 2 20230618 132137 2

 

 

Eργαστήρια δεξιοτήτων και συλλογικός περογραμματισμός(Σχολικό έτος: 2021-2022)

To ιδιωτικό σχολείο του Στρουμφοχωριού ολοκλήρωσε το πρόγραμμα του συλλογικού προγραμματισμού και τα εργαστήρια των δεξιοτήτων για το σχολικό έτος 2021-2022 που αφορούσαν τέσσερις περιοχές:

1.Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα_ Ευ ζειν: Υγεία διατροφή αυτοέρευνα

Το πρόγραμμα «Ο Ρούλης ο Τροφούλης  κι οι περιπέτειές του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής» πραγματοποιήθηκε από τον Οκτώβρη του 2021 έως το Νοέμβρη του ίδιου έτους. Ανήκει στα πλαίσια της θεματικής: « Ζω καλύτερα- Ευ ζην- Υγεία». Επιγραμματικά, αναπτύχθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες : 1) Κανόνες – Συμβόλαιο τάξης 2) Εισαγωγή του Ρούλη  ( αρκουδάκι που τρώει καρότα) στην τάξη 3)Παρουσίαση του βιβλίου  « Η κυρά Διατροφή – πρώτη στη μαγειρική» 4) Παρουσίαση αγαπημένου φαγητού του κάθε παιδιού στην ολομέλεια μέσα από ζωγραφική 5) Αξιολόγηση ( αποτύπωση χαρούμενης/λυπημένης φατσούλας ) 6) Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη μέσω της εφαρμογής « kidspiration» για τις υγιεινές και μη τροφές 7) Άσκηση για το διαχωρισμό των υγιεινών και μη τροφών ( δημιουργία των παιδιών) 8) Δημιουργία μηνυμάτων για την ισορροπημένη διατροφή χρησιμοποιώντας χαρτάκια post-it 9) Δημιουργία τρισδιάστατης ατομικής κατασκευής διατροφικής πυραμίδας 10) Συζήτηση στην ολομέλεια για τη σπουδαιότητα της υγιεινής διατροφής, των βιταμινών, της υψηλής διατροφικής αξίας των τροφών, της άσκησης, της φυσικής δραστηριότητας και του νερού 11) Πραγματοποίηση μουσικοκινητικού παιχνιδιού : «ο Τάκης ο Ρομποτάκης» με εντολές σχετικές με τη διατροφή 12) Εκτύπωση και διαμοιρασμός παιδικής πυραμίδας μεσογειακής διατροφής 13) Άσκηση ομαδικής διατροφής από το αποθετήριο του Αισώπου ( εκπαιδευτικά ψηφιακά σενάρια ) 14) Ακρόαση κι εκμάθηση τραγουδιών που κάνουν χρήση λέξεις από τη διατροφή μας, όπως: « Αβοκάντο», «Μήλο μου κόκκινο», «Χοντρό μπιζέλι», « Για πατάτα τα πα τα», « Ντομάτα καμικάζι» και άλλα 15) Ομαδικό κολάζ τάξης : « Η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής» 16) Δημιουργία ατομικού «πιάτου υγιεινής διατροφής» από τα παιδιά 17) Σύνταξη ημερήσιου διατροφολογίου  18) Εκπαιδευτικά λογισμικά, διαδραστικές ασκήσεις, σταυρόλεξα ( εμπλοκή Η/Υ) 19) Σχετικά φύλλα εργασίας προς εμπέδωση κι αξιολόγηση γνώσεων 20) Εκπαιδευτική εκδρομή σε βιωματικό πρόγραμμα με θέμα τη μεσογειακή διατροφή στην «Τροφούπολη».

Συμπερασματικά, το συγκεκριμένο εργαστήριο δεξιοτήτων πλαισιώθηκε από ποικίλες δραστηριότητες, ώστε να προσεγγιστεί ολόπλευρα, με στόχο τόσο την κινητοποίηση και το ενδιαφέρον των παιδιών για το θέμα, όσο και για την περαιτέρω γνώση τους σε αυτό.

 

2.Θεματική ενότητα :Ενδιαφέρομαι και ενεργώ_ Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη <<Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία>>.

Σε αυτή την ενότητα παίξαμε ομαδικά παιχνίδια ενεργοποίησης της ομάδας, χαρήκαμε εικαστικές δημιουργίες, παίξαμε παιχνίδια ρόλων και δραματοποιήσεις μιας κοινωνικής ιστορίας με τη βοήθεια της persona doll (κούκλα της τάξης-ο Ορέστης), συζητήσαμε για το θερμόμετρο συναισθημάτων με αφορμή το παραμύθι <<Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια>> και εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ μας παίζοντας θεατρικό παιχνίδι. Επιπλέον, παρακολουθήσαμε video για την εχθρόπιτα, φτιάξαμε την αφίσα <<η πίτα της φιλίας>> και κόψαμε μια αληθινή πίτα συζητώντας για τα συστατικά της φιλίας των μελών της τάξης μας. Με αφορμή το παραμύθι του Έλμερ κατασκευάσαμε μια αφίσα για τη διαφορετικότητα, φτιάξαμε τις ταυτότητες μας, δημιουργήσαμε το γενεολογικό δέντρο της οικογένειάς μας και παίξαμε κουκλοθέατρο με θέμα το Ζαρμπντερφίλιο και δημιουργήσαμε ψηφιακούς νοητικούς χάρτες. Με αφορμή τα συναισθήματα και τη φιλία είχαμε μια εκπαιδευτική παρέμβαση από  μια μη κερδοσκοπική εταιρεία με τα lego   και δουλέψαμε τις παραμυθοκάρτες με θέμα τα συναισθήματα δημιουργώντας τις δικές μας ιστορίες.

 

Αυτή τη θεματική ενότητα τη συνδυάσαμε με το συλλογικό προγραμματισμό. Στόχος της συγκεκριμένης δράσης είναι η διαμόρφωση του κλίματος αλληλοσεβασμού προς όλα τα μέλη της τάξης. Επιδιώκεται η καλλιέργεια της εμπιστοσύνης ώστε να ενισχυθεί η μεταξύ τους συνεργασία. Τέλος, επιδιώκεται μια συστημικού τύπου προσέγγιση ώστε οι οικογένειες των παιδιών να ενημερωθούν και να στηρίξουν τις δράσεις με θέμα τον αυτισμό.

3.Θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ_ Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία<<Steam και η γη γυρίζει>>.

Σε αυτό το εργαστήρι διερευνήσαμε τις γνώσεις τους, παρακολουθήσαμε διάφορα βίντεο στον προτζέκτορα, παίξαμε τα προτεινόμενα ψηφιακά και θεατρικά παιχνίδια, χαρήκαμε το μύθο του Φαέθωντα, κωδικοποιήσαμε τις εικόνες του παραμυθιού βάζοντας τους στη σειρά, ζωγραφίσαμε, γράψαμε και ψηφιοποιήσαμε την ιστορία μας με το εργαλείο storyjumper. Στη συνέχεια, παίξαμε με τη beebot ,δυο πειράματα με το φως και διασκεδάσαμε με ένα ομαδικό παιχνίδι για την εποχές στην αυλή. Επιπλέον, παρακολουθήσαμε την ιστορία του Φεγγαροσκεπαστή χρησιμοποιώντας μπισκότα για να απεικονίσουμε τις φάσεις της Σελήνης και δημιουργήσαμε το σεληνιακό τοπίο με υλικά της κουζίνας. Παίξαμε κινητικά παιχνίδια με τον πύραυλο αφού πρώτα κατασκευάσαμε ένα ατομικό και παίξαμε ένα πύραυλο σε πείραμα και παίξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τον Καραγκιόζη στο διάστημα. Τέλος, δημιουργήσαμε μια ψηφιακή αφίσα με το λογισμικό postermywall αφού πρώτα κατασκευάσαμε μια μακέτα με πλαστελίνες και παίξαμε με τους πλανήτες.

20220408 0941380 20220408 132943 20220408 133152 20220408 134046 20220408 142625 20220408 142637 20220408 143642 20220426 151216 20220427 100533 20220427 102210 20220428 101755 20220428 111541 20220428 123946 20220429 075227 20220429 153321 20220604 174729 20220604 174818 20220604 174842 20220604 174932 20220604 175012 20220604 175054 20220604 175209

4.Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον <<Φύλαξέ το ,μην πετάς, ανακύκλωσε με μας>>.

 

Σε αυτή την ενότητα χρησιμοποιήσαμε την ιδεοθύελλα,τις εικαστικές δημιουργίες, το θεατρικό παιχνίδι, τα κινητικά παιχνίδια, τη ζωγραφική, τον περίπατο στη γειτονιά και συζητήσαμε για τις καλές πρακτικές διαχείρησης των απορριμάτων. Ταξινομήσαμε τα οργανικά και ανακυκλώσιμα είδη, παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια και δημιουργήσαμε τον τοίχο των προβλημάτων και λύσεων. Με αφορμή μια συζήτηση για τον εθελοντισμό επισκεφτήκαμε την παραλία της Φρεαττύδας, παίξαμε παιχνίδια, ταξινομήσαμε και μαζέψαμε τα σκουπίδια. Στο τέλος, φτιάξαμε μια καρδούλα από ανακυκλώσιμο χαρτί και μια ψηφιακή αφίσα με το λογισμικό postermywall.

20220505 102341 20220505 103401 20220511 110605 20220511 112156 20220516 111348 20220604 182319 20220604 182339 20220604 182418 20220604 182547 20220604 182615 20220604 182645 20220604 182708 20220604 182733 20220604 222032 20220604 222943