ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΑΡΑΒΑΛΙΟΥ

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 2023-2024



Λήψη αρχείου

Συλλογικός Προγραμματισμός Σχολικής Μονάδας 2023-24

Σχολική Μονάδα: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΑΡΑΒΑΛΙΟΥ
Στόχος Βελτίωσης:
Η βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των παιδιών και η ειρηνική επίλυση των συγκρούσεων τους, επιδεικνύοντας σεβασμό στην ομάδα, τηρώντας τους συμφωνημένους “κανόνες” από τα ίδια τα παιδιά και η αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σχέδιο Δράσης: Είμαστε ομάδα, είμαστε φίλοι!
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέδιο δράσης 2023-2024



Λήψη αρχείου

Καλό Καλοκαίρι



Λήψη αρχείου

Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας 2022-2023



Λήψη αρχείου

Εργαστήρια δεξιοτήτων 2022-2023

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-

Νηπιαγωγείου Σαραβαλίου

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ2022-2023
Σχολική μονάδα Νηπιαγωγείο Σαραβαλίου
Αριθμός τμημάτων 2
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας 28
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας 2
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων 2

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην Φροντίζω το Περιβάλλον Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Δημιουργώ και Καινοτομώ–Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

1.Ψυχική υγεία « Εγώ κι εσύ δυναμώνουμε μαζί»
2.Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση «Οι Νερο…εξερευνητές! η σημασία της σωστής διαχείρισης νερού»
3 Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα. «Κάνε πράξη τη συνεργασία και την προσφορά Ανθρώπινα»
4.«STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική» ή «Η μικρή σταγόνα ταξιδεύει»

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματα)

Το όραμά μας Με την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, στη σχολική μας μονάδα ,το βασικό όραμά μας διαμορφώνεται σύμφωνα με το θεωρητικό πλαίσιο που διατρέχει το σύνολο του συγκεκριμένου αυτού προγράμματος. Στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η επιδίωξη επιτυχούς καλλιέργειας των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στις 3 βασικές κατηγορίες, στις οποίες αυτές διακρίνονται: α. δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία) , β. δεξιότητες αλφαβητισμού (ιδιαιτέρως ψηφιακού εγγραμματισμού) και γ. δεξιότητες ζωής (ευελιξία, ηγεσία, ανάληψη πρωτοβουλίας και παραγωγικότητα). Παράλληλα, στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Στόχος των δράσεών μας είναι τα παιδιά να σέβονται και να αγαπούν τον εαυτό τους, τον συνάνθρωπό τους , και να του αναγνωρίζουν την διαφορετικότητά σαν στοιχείο της μοναδικότητας.

Στα σημαντικά πλεονεκτήματα, που πιστεύουμε ότι θα συνδράμουν ουσιαστικά στην επιτυχία του προγράμματος, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων α. το κοινό όραμα και οι κοινοί στόχοι των εκπαιδευτικών του σχολείου β. η διάθεση ουσιαστικής συνεργασίας των εκπαιδευτικών για την επίτευξη των στόχων των εργαστηρίων, γ. η προθυμία και η θετική διάθεση συνεργασίας των γονέων του σχολείου μας δ. η ύπαρξη ενεργούς ιστοσελίδας του σχολείου για την ευκολότερη και άμεση διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων και ε. η καλή συνεργασία με τα νηπιαγωγεία της περιοχής μας.

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες Αναφέρουμε
Α) τις δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν
• Δεξιότητες του 20ου αιώνα (4C’s): Κριτική σκέψη, Επικοινωνία Συνεργασία, Δημιουργικότητα
• Δεξιότητες ζωής : Κοινωνική εν συναίσθηση και ευαισθησία, υπευθυνότητα, υπεύθυνος πολίτης
• Δεξιότητες του νου: Κατασκευές, επίλυση προβλήματος
• Ψηφιακές Δεξιότητες: Ρομποτική, εξοικείωση με ψηφιακά εργαλεία, ψηφιακός εγγραμματισμός
Β) τους στόχους που καλλιεργούνται ως προς το θέμα
• στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και γόνιμης συνεργασίας τόσο μεταξύ των νηπίων όσο και μεταξύ των εκπαιδευτικών.
• στην ανάπτυξη και εδραίωση αξιών όπως ο σεβασμός στη γνώμη του άλλου, η αγάπη για τον πλησίον, η αλληλεγγύη και η αποδοχή της διαφορετικότητας ώστε να επιλύουν τα όποια προβλήματα χρειαστεί να αντιμετωπίσουν με ειρηνικό τρόπο με γνώμονα την αλληλοβοήθεια και τον αλληλοσεβασμό.
• στην ευαισθητοποίηση των νηπίων για θέματα σχετικά με το φυσικό μας περιβάλλον και την προστασία του πλανήτη μας αποκτώντας οικολογική συνείδηση που την εκφράζουν μέσα και έξω από το σχολείο.
• στην κινητοποίηση των μαθητών και μαθητριών και την ανάληψη δράσης για το κοινό καλό
• στην εξοικείωση των νηπίων με τις Νέες Τεχνολογίες και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων
ως προς τη Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:
ψυχική υγεία Τίτλος: « Εγώ κι εσύ δυναμώνουμε μαζί»
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ :κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία ,επικοινωνία.
ΖΩΗΣ :ανθεκτικότητα, ενσυναίσθηση, ευαισθησία ,κοινωνικές δεξιότητες, προσαρμοστικότητα, πρωτοβουλία, υπευθυνότητα.
ΝΟΥ: μελέτη περίπτωσης, στρατηγική και πλάγια σκέψη, επίλυση προβλημάτων.
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ: ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο-να έρθουν σε επαφή με τον εαυτό τους-να ενισχυθεί η αυτοεκτίμησή τους-να γνωριστούν μεταξύ τους-να ενδυναμωθούν-να εστιάσουν στα θετικά και δυνατά χαρακτηριστικά τους-να καλλιεργηθεί η εμπιστοσύνη μεταξύ τους-να εξοικειωθούν με την έννοια της ενσυναίσθησης-να εξασκήσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες-να βρουν τρόπους συνεργασίας-να διευρυνθεί η δυναμική της ομάδας-να βρίσκουν λύσεις σε προβλήματα να αναπτυχθεί η προσωπική ευθύνη-να αναπτυχθεί μέσα στην τάξη ένα κλίμα αποδοχής, αγάπης, εμπιστοσύνης, ισοτιμίας-να ενημερωθούν για τη βία, να αναζητήσουν τις αιτίες και τις λύσεις-αποδοχή της διαφορετικότητας-αναγνώριση δυσκολιών συμπεριφοράς και συνύπαρξης και εκμάθησης τρόπων επίλυσης και ελέγχου-αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση μέσα από βιωματική εμπειρία-αποδοχή, κατανόηση και έκφραση θετικών και αρνητικών συναισθημάτων και τρόποι διαχείρισης αυτών.
Διάρκεια:7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος – Νοέμβριος
ως προς τη Θεματική Ενότητα

Φροντίζω το Περιβάλλον Υποθεματική: Αειφόρος Ανάπτυξη, Οικολογική Συνείδηση
Τίτλος: «Οι Νερο…εξερευνητές! η σημασία της σωστής διαχείρισης νερού»

. να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για σωστή διαχείριση του νερού, αναγνωρίζοντας ως λύσεις του περιβαλλοντικού προβλήματος την προσέγγιση Σωστή Διαχείριση, Σημασία για τη Βιοποικιλότητα, Προστασία του περιβάλλοντος.

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
ως προς τηΘεματική Ενότητα

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Θεματική: Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Υποθεματική: «Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα» Τίτλος: Κάνε πράξη τη συνεργασία και την προσφορά Ανθρώπινα» και δίνει έμφαση στην επιμέρους θεματική ενότητα της προώθησης του αλληλοσεβασμού και της διαφορετικότητας.
Δεξιότητες Μάθησης: κριτική σκέψη / επικοινωνία /συνεργασία / δημιουργικότητα
• Δεξιότητες Ζωής: κοινωνικές δεξιότητες/ ενσυναίσθηση και ευαισθησία/ προσαρμοστικότητα/ ανθεκτικότητα/ υπευθυνότητα/ πρωτοβουλία
• Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες/ Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας
• Δεξιότητες του νου: Επίλυση προβλημάτων/ Μελέτη περιπτώσεων
Kατανόηση από τα παιδιά των εννοιών του σεβασμού, της διαφορετικότητας και η έμπρακτη υιοθέτηση στάσεων που αναπτύσσουν και εξελίσσουν τις έννοιες αυτές ως τρόπο ζωής και καθημερινής συμπεριφοράς.

Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος – Μάρτιος
ως προς τη Θεματική Ενότητα

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία . Θέμα: «STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική» ή «Η μικρή σταγόνα ταξιδεύει»
Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι να μπορέσουν τα παιδιά να προσεγγίσουν τη νέα γνώση μέσα από διαδικασίες κριτικής σκέψης και προβληματισμού, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες
προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική. Η προσέγγιση της θεματικής θα είναι κατά κύριο λόγο διαθεματική και θα γίνει προσπάθεια να εμπλακούν σε αυτή όλα τα γνωστικά αντικείμενα του Νηπιαγωγείου (γλώσσα, μαθηματικά, φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον, πληροφορική και αγγλικά).
Διάρκεια: 7 εβδομάδες. Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος – Μάιος

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Εισαγωγή
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).
Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου Κετσετζή Σοφία, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων κος Αθανασόπουλος Χάρης καθώς και εκπροσώπου του Δήμου/Δημοτικής κοινότητας κος Κοντογεωργόπουλος.
Εγκρίνεται από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κ. Ελένη Κοϊδου. Προέκυψε η ανάγκη προσωρινής ανάθεσης των σχολικών μονάδων επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης της ΚΟΪΔΟΥ ΕΛΕΝΗΣ -Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ60 (Νηπιαγωγών) στο ΠΕΚΕΣ Δυτικής Ελλάδας στην ΚΟΥΖΕΛΗ ΧΑΡΑ Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου κλάδου ΠΕ60 (Νηπιαγωγών), λόγω σοβαρών λόγων υγείας της πρώτης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης κ. Νικόλαο Κλάδη.
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται με κάθε πρόσφορο μέσο στους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Νηπιαγωγείου.
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός, όταν κριθεί αναγκαίο, αναπροσαρμόζεται, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του

Σύμφωνα με την πράξη 3 / 23- 9-2022 του Συλλόγου Διδασκόντων του 2/θέσιου Νηπιαγωγείου Σαραβαλίου με θέμα: «Σύνταξη και έγκριση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας», συντάχθηκε και εγκρίθηκε ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας για το σχολικό έτος 2022-2023.
Ταυτότητα του Σχολείου
Στο 2/θέσιο Νηπιαγωγείο Σαραβαλίου φοιτούν για την σχολική χρονιά 2022-2023 28 μαθητές, 13 προνήπια και 15 νήπια. Λειτουργούν 2 κλασσικά τμήματα στο 1ο φοιτούν 14 μαθητές( 7 προνήπια 7 νήπια) και στο 2ο 14 (6 προνήπια 8 νήπια). Υπεύθυνες για το κάθε τμήμα αντίστοιχα είναι οι Νηπιαγωγοί Κετσετζή Σοφία και Μουρτίκα Μαρία.
Άξονας 1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό.
Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/μαθητριών στο νηπιαγωγείο καθώς και η τακτική και ανελλιπής φοίτηση αποτελούν βασικά στοιχεία της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές/μαθήτριες δεν επιτρέπεται να αποχωρήσουν από το Σχολείο πριν από τη λήξη των μαθημάτων, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να παραλάβει το παιδί του. Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από την Προϊστάμενη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους. Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.
Διδακτικό ωράριο νηπιαγωγείου
Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του βασικού υποχρεωτικού προγράμματος, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας ανά διδακτική ώρα καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο.
Για το σχολικό έτος 2022-2023 το πρόγραμμα του σχολείου, διαμορφώνεται ως εξής:
Υποχρεωτικό πρόγραμμα
o Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8.15-8:30.
o Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος-αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00
Διάλειμμα
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές παραμένουν εντός των σχολικών αιθουσών με ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές δραστηριοτήτων .
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.
Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών
Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών του Νηπιαγωγείου είναι 08:15 έως 08:30.
Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα και διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.
Για λόγους ασφαλείας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου/οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:30 ώστε να μην παρακωλύεται το παιδαγωγικό έργο του σχολείου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δεν αποχωρούν από το σχολείο πριν τη λήξη του ωραρίου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (υπεύθυνη δήλωση).
Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν άμεσα. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.
-Η μία εκπαιδευτικός υποδέχεται τους μαθητές στην είσοδο της σχολικής μονάδας (πλαϊνή είσοδος) και η άλλη στην είσοδο της αίθουσας .
Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι μεταφέρονται με ταξί. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.
Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Προϊστάμενου /Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στον Προϊστάμενο/ Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για τα συστεγαζόμενα νηπιαγωγεία ισχύουν οι διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
Προκειμένου να διευκολυνθεί, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών δύναται να εφαρμόζεται ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο κατά τις πρώτες δύο εβδομάδες λειτουργίας (παρ.7, άρθρο2, Π.Δ.79/2017). Επίσης, προβλέπεται η μεταφορά ωραρίου εργασίας σε απογευματινές ώρες έως δύο φορές κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους για την οποία ενημερώνονται η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και ο Προϊστάμενος εκπαιδευτικών θεμάτων (άρθρο16, παρ.10 Π.Δ.79/2017).

Άξονας 2. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός Έλεγχος (Διαχείριση τάξης)
Δημοκρατική συμπεριφορά- κανόνες του σχολείου- ισότιμη συμμετοχή στη ζωή του Σχολείου- σεβασμός στον/στην εκπαιδευτικό, στη σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια.
Η Προϊσταμένη
• Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνος/υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.
• Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.
• Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
• Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
• Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο, για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Οι εκπαιδευτικοί
• Καθοδηγούν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης, μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την υποστήριξη των Στελεχών της Εκπαίδευσης.
• Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/μαθητριών.
• Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά και συν διαμορφώνουν μαζί με τους μαθητές και τις μαθήτριες, το συμβόλαιο της τάξης.
• Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.
• Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών/μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.
• Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
• Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες ,ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
• Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
• Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής, προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους. Στη σχολική μας μονάδα δεν λειτουργεί Τμήμα Ένταξης. Όταν κριθεί απαραίτητο, ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεργάζεται με το ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ),
• Συνεργάζονται με τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια, Προϊστάμενο/Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.
• Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

Οι μαθητές/μαθήτριες
• Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
• Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.
• Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.
• Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.
• Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).
• Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:
1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.
2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.
3. Απευθύνονται στον Διευθυντή/τη Διευθύντρια, στον/στην Προϊστάμενο/Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.
• Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η ανακύκλωση υλικών.
• Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
Γονείς και κηδεμόνες
– Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.
– Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.
– Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους, τις μαθητές/μαθήτριες.
– Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.
Πρακτικές διαχείρισης τάξης
Τα ζητήματα διαχείρισης τάξης στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με την εκπαιδευτικό, υπεύθυνο της τάξης, την Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και την Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την συμπεριφορά των παιδιών τους. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.
Άξονας 3. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά.
Για την αντιμετώπιση των περιπτώσεων όπου μαθητές παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες ή προβλήματα συμπεριφοράς, η εκπαιδευτικός και Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, συνεργάζεται με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών, τους ΣΕΕ Γενικής & Ειδικής Αγωγής και τις Υποστηρικτικές Δομές Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΕΔΕΑΥ, ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ).
Άξονας4. Σχολικές εκδηλώσεις – δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
Εκπαιδευτικές επισκέψεις:
Οργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων οι οποίες στόχο θα έχουν την ενίσχυση των θεματικών ενοτήτων που θα αναπτυχθούν την τρέχουσα σχολική χρονιά. Επιγραμματικά κάποιες από τις εκπαιδευτικές επισκέψεις που προγραμματίσαμε χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα προκύψουν και κάποιες στην πορεία της σχολικής χρονιάς είναι: Παρακολούθηση δύο θεατρικών παραστάσεων, επίσκεψη στο εκπαιδευτικό πάρκο Πατρών, συμμετοχή σε εκπαιδευτικά εργαστήρια.
Εορταστικές εκδηλώσεις:
Οργάνωση σχολικών εορτών-εκδηλώσεων σε συνεργασία και με τα δύο τμήματα .
Επιγραμματικά 28η Οκτωβρίου, 25η Μαρτίου, επέτειος Πολυτεχνείου, την γιορτή των Τριών Ιεραρχών, Χριστούγεννα και τελετή λήξης
Καινοτόμα προγράμματα:
Από την περσινή σχολική χρονιά 2021-2022 στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα (ΕΩΠ) του Νηπιαγωγείου και στα πλαίσια των «Οργανωμένων Δραστηριοτήτων με βάση το ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ», εντάσσονται τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων».
Στο ΕΩΠ του Νηπιαγωγείου εντάσσεται επίσης η εφαρμογή δραστηριοτήτων στην Αγγλική γλώσσα. Οι δραστηριότητες αυτές υλοποιούνται στην πρωινή ζώνη.
Άξονας5. Συνεργασία σχολείου – οικογένειας – Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων
Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/συγκεκριμένη μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.
Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων
Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:
o Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
ο Μια φορά τουλάχιστον τον μήνα σε προκαθορισμένη από την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα συγκεκριμένα την πρώτη Παρασκευή του μήνα μετά το διδακτικό ωράριο, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Κάθε φορά που η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση.
o Κατά την ενημέρωση προόδου με το πέρας κάθε τριμήνου, όπου πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
o Τηλεφωνικές επικοινωνίες για λόγους έκτακτης ανάγκης. Καθημερινή επαφή όταν παραλαμβάνουν τα παιδιά τους.
o Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στον σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων προαιρετικά με χρήση Μάσκας.
Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου, ή να αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσο επικοινωνίας που παρέχεται από το Νηπιαγωγείο και να ενημερώνονται για τα θέματα του Νηπιαγωγείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι.

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή/Διευθύντρια, Προϊστάμενο/Προϊστάμενη, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του οικείου Δήμου.
Σχολικό Συμβούλιο
Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.To Σχολικό Συμβούλιο στη σχολική μας μονάδα, είναι κοινό με το Δημοτικό Σχολείο Σαραβαλίου .
Η σημασία της συνέργειας όλων
Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας − μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθύντριας, ή Προϊσταμένης, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης − προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.
Άξονας 6. Ποιότητα του σχολικού χώρου
Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/στις μαθήτριες σε ότι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Τεράστια συμβολή σε αυτό έχει και η υπεύθυνη καθαριότητας του νηπιαγωγείου. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Σε περίπτωση φθοράς στην περιουσία του Σχολείου, η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του μαθητή.
Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.
Η απρόβλεπτη ή περιστασιακή κρίση είναι αυτή που συνδέεται ευθέως με την ανάγκη εκπόνησης ενός σχεδίου διαχείρισής της. Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η έγγραφη και οργανωμένη αποτύπωση αυτών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, συνιστά το πρωτόκολλο – σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου:
Οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:
1. Προσδιορισμός της κρίσης – γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά).
2. Επίπεδο αντιμετώπισης.
3. Ειδοποίηση – ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.
4. Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.
5. Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.
Στην κατεύθυνση αυτή, πρέπει σε κάθε σχολική μονάδα να δημιουργηθεί μια Ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, που συνήθως είναι ο Σύλλογος Διδασκόντων με επικεφαλής την Διευθύντρια Προϊσταμένη και αρχικώς να αναπτυχθεί ένα γενικό σχέδιο προετοιμασίας του σχολείου για την αντιμετώπιση κρίσεων.
Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.
Άλλα θέματα
Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών
Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.
Προετοιμασία προγεύματος
Το πρόγευμα των μαθητών/μαθητριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Η κάθε νηπιαγωγός υπεύθυνη του τμήματος του νηπιαγωγείου, βοηθά και καθοδηγεί τους μαθητές και τις μαθήτριες ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του προγεύματος και να εξυπηρετούνται αυτόνομα. Σε κάθε περίπτωση δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στους μαθητές μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.
Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας της δια ζώσης λειτουργίας της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τις οδηγίες του Υ.ΠΑΙ.Θ. παρέχεται :
– Σύγχρονη τηλεκπαίδευση μέσω ειδικής πλατφόρμας (Webex)
– Ασύγχρονη μέσω ανταλλαγής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ή eclass , σύμφωνα πάντα με τις παιδαγωγικές αρχές που διέπουν το αναλυτικό πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου.
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Νηπιαγωγείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν στην εκπαιδευτική καθημερινότητα και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την προϊσταμένη και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης Κι την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, σχετικά με τον κανονισμό του Νηπιαγωγείου.

Εσωτερική αξιολόγηση 2021-2022



Λήψη αρχείου

Καλωσήρθατε

Στον ιστότοπο αυτό θα βρείτε νέα, ανακοινώσεις και πληροφορίες για το σχολείο μας.
Επισκεφτείτε τις διάφορες σελίδες μας για να μάθετε περισσότερα.

Εκεί μπορείτε να βρείτε διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τους εκπαιδευτικούς που πλαισιώνουν το σχολείο μας, την προσβασιμότητα στο σχολείο μας, τον κανονισμό λειτουργίας και τα νέα του σχολείου μας.

Υποστηριζόμενο από blogs.sch.gr & Θέμα βασισμένο στο Lovecraft από τον Anders Norén

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση