ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Στο νηπιαγωγείο, η αναγνώριση των συναισθημάτων αποτελεί έναν βασικό πυλώνα της συναισθηματικής αγωγής. Όταν τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους, αυτό τους βοηθά να ακούν, να ακολουθούν οδηγίες και να συμμορφώνονται με τους κανόνες της τάξης. Επιπλέον, η συναισθηματική νοημοσύνη τους ενισχύεται. Στο νηπιαγωγείο, μπορούμε να εργαστούμε την αναγνώριση συναισθημάτων με διάφορους τρόπους:

  1. Αναγνώριση των συναισθημάτων τους: Μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους.
  2. Διάχωριση αρνητικών από θετικά συναισθήματα: Μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αναγνωρίσουν τη διαφορά μεταξύ αρνητικών και θετικών συναισθημάτων.
  3. Κατανόηση των συναισθημάτων των άλλων: Μπορούμε να συζητήσουμε πώς οι άλλοι έχουν διαφορετικά συναισθήματα από εμάς.
  4. Διαχείριση των συναισθημάτων: Μπορούμε να μάθουμε πώς τα συναισθήματα τα νιώθουν όλοι και πώς τα διαχειρίζονται με διαφορετικό τρόπο.

Επιπλέον, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορες δραστηριότητες για να ενισχύσουμε αυτές τις δεξιότητες.

IMG 20240523 121450 IMG 20240523 121515 IMG 20240523 121630

Διαβάσαμε

IMG 20240517 111552 IMG 20240517 111505 IMG 20240517 111606 IMG 20240517 111417 Παίξαμε αναγνωρίζοντας και ταυτίζοντας τα συναοσθήματα

IMG 20240521 101428 IMG 20240521 101206 IMG 20240521 095926 IMG 20240521 095709   ασχοληθήκαμε με ρομποτική και συναισθήματα μαζί!

IMG 20240522 101204 IMG 20240522 095938 Φτιάξαμε διαφορετικές εκφράσεις από πλαστελίνη μαντεύοντας τι νιώθει το κάθε πρόσωπο!

IMG 20240523 095953 IMG 20240523 095533 IMG 20240523 095507 Γνωρίσαμε και τοποθετήσαμε τις σωστές εικόνες σε πίνακα διπλής εισόδου!

IMG 20240523 121658 IMG 20240523 121713 Η αξιολόγηση του προγράμματος πραγματοποιήθηκε δημιουργώντας πίνακα αναφοράς για τα συναισθήματα!

Γιορτή της Μητέρας!

Η γιορτή της μητέρας στην  γιορτάζεται τη δεύτερη Κυριακή του Μαΐου. Είναι μια ημέρα αφιερωμένη στις μητέρες και συνήθως τις τιμάμε με δώρα, λουλούδια και εκδρομές. Είναι μια όμορφη ευκαιρία να εκφράσουμε την αγάπη και την εκτίμησή μας προς τις μητέρες μας και να τους δείξουμε πόσο σημαντικές είναι στη ζωή μας. Είδαμε εικόνες με μαμάδες και παιδιά από όλο τον κόσμο. Μιλήσαμε για τις συνήθειες που έχουμε με τις μητέρες μας και γιατί είναι τόσο σημαντική η παρουσία τους στη ζωή μας.

 

IMG 20240513 101915 IMG 20240513 103319
IMG 20240513 104600 IMG 20240513 104609

Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου 2 Απριλίου

Μιλήσαμε για τα βιβλία και πόσα πολλά πράγματα μας προσφέρουν. Αναφερθήκαμε στα μέρη ενός βιβλίου και καλέσαμε μια συγγραφέα στο σχολείο μας να μας κάνει παρουσίαση του καινούργιου της βιβλίου. Η δράση μας πραγματοποιήθηκε μαζί με το Δημοτικό Σχολείο Ραχώνας! Τέλος αναφερθήκαμε στους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο και φτιάξαμε του δικούς μας σελιδοδείκτες!

 

IMG e38f8c7fe955b2a5b4c9c6f0c6f8eda5 V IMG 20240402 145200
IMG 20240402 153355 IMG 20240402 131344

ΑΠΟΚΡΙΕΣ 2024

Μάθαμε τι σημαίνει η λέξη Απόκριες και ποια η σημασία της! Γνωρίσαμε τα ηθη και τα έθιμα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδος και του εξωτερικού. Παίξαμε με τις στολές των καρναβαλιών, τραγουδήσαμε και χορέψαμε στους ρυθμούς του καρναβαλιού. Μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης και απολαύσαμε τσικνισμένα κρέατα χορηγία από το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου μας. Τέλος διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου και κατασκευάσαμε τη στολή του. Φτιάξαμε τις δικές μας στολές και παίξαμε παιχνίδια με αυτές.

Και του χρόνου με υγεία!!!

IMG 20240322 211248

1711375682238 1711375273330
1711374425070

 

Παγκόσμια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας

Μίλησαμε για τη Βία και με τους τρόπους που μπορεί να εμφανιστεί στα σχολεία. Διαβάσαμε και είδαμε τα συναισθήματα που προκαλεί στον αποδέκτη αλλά και τους λόγους που οδηγεί κάποιον στο να λύσει κάποιο πρόβλημα του με τη Βία. Αναφερθήκαμε στη Σχολική Βία και κατασκευάσαμε ένα καδράκι που να μας θυμίζει τα όσα μάθαμε!

IMG 20240306 111212

Εγγραφές μαθητών/τριών στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2024-2025

Οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο, για το σχολικό έτος 2024- 2025 θα πραγματοποιηθούν

από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Πέλλας. Εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-2025, μαθητές γεννημένοι το 2019 και το 2020. 

 

Τα προνήπια που κατά το σχολικό έτος 2024-2025 θα φοιτήσουν ως νήπια, εγγράφονται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ 79/2017 (Α’ 109). Ενημερώστε τη Σχολική Μονάδα σε περίπτωση επιθυμίας εγγραφής ή διαγραφής από το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.

 

 1ο ΒΗΜΑ  

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της  εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του. Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:
    α) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
    β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
    γ) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.
    δ) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,
    ε) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και
    στ) επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

 

Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.

2ο ΒΗΜΑ       

 

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΤΕΙ:

  1. Αίτηση εγγραφής,  αν επιθυμείτε το Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα (13:00 -16:00) ή στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου (13:00 – 17:30) ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής.
  2. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, (Α.Δ.Υ.Μ.), συμπληρωμένο από τον γιατρό του παιδιού
  3. Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου,  από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του Π.Δ 79/2017 (Α ́ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 4 α του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α ́ 25).
  4. Υπεύθυνη δήλωση συναίνεσης του ετέρου γονέα
  5. Βεβαίωση Φοίτησης από τον/την Διευθυντή/ρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας εάν φοιτά σε αυτή άλλο τέκνο
  6. Πιστοποιητικό γέννησης του/της μαθητή/τριας, επίσημα μεταφρασμένο (μόνο για τους αλλοδαπούς μαθητές).
  7. Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

 

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13.00 – 16.00) δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.

 

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

 

 

 Πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται

 

Παρακάτω παρατίθεται η Εγκύκλιος με αριθμό Φ.6/21380/Δ1 και θέμα : «Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25»



Λήψη αρχείου

Η Βιβλιοθήκη μας!

Μιλήσαμε για την ευκαιρία που έχουμε στο σχολείο να δανειζόμαστε και να διαβάζουμε πολλά βιβλία. Συμφωνήσαμε να δανειζόμαστε ένα βιβλίο κάθε Παρασκευή και να το επιστρέφουμε κάθε Δευτέρα. Επιλέξαμε ποια βιβλία θέλουμε να συμμετέχουν στην δανειστική μας βιβλιοθήκη. Φτιάξαμε καρτέλες δανεισμού για το κάθε βιβλίο και το κάθε παιδί αποφασίσε που θα τοποθετήσαμε στη βιβλιοθήκη βάζοντας τη φωτοτυπία του εξωφύλλου του. Επίσης συμφωνήσαμε για τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούμε, ώστε να μην στεναχωρούμε τα βιβλία μας!   Τέλος παίξαμε παιχνίδι με τα εξώφυλλα των βιβλίων σε ζευγάρια. Τα εξώφυλλα έγιναν παζλ και κάθε ομάδα έπρεπε να τα φτιάξει.

IMG 20240117 115818 IMG 20240117 111739
IMG 20240117 111727 IMG 20240117 111708