“Ένας για όλους και όλοι για έναν”
Το σχέδιο δράσης που επιλέξαμε για τη φετινή χρονιά έχει τίτλο “Ένας για όλους και όλοι για έναν”. Ως σκοπό του σχεδίου δράσης θέσαμε τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, την καλλιέργεια του σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της ομάδας και της αλληλεγγύης. Ταυτόχρονα, μια από τις προτεραιότητες των εκπαιδευτικών του σχολείου μας είναι να δράσουμε βελτιωτικά όσον αφορά την αποδοχή της διαφορετικότητας και να υποστηρίξουμε τους μαθητές στην επίλυση των μεταξύ τους συγκρούσεων.
Μετά από συζήτηση με τα παιδιά κάναμε την καταγραφή των κανόνων συμπεριφοράς στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό έγινε με τη γνωστή μορφή του Συμβολαίου Τάξης, με τη διατύπωση των γνωμών των ίδιων των μαθητών, αλλά κυρίως με την κατανόηση της σημασίας τήρησης των κανόνων που έχουν συμφωνηθεί. Οι κώδικες συμπεριφορές οπτικοποιήθηκαν και τοποθετήθηκαν σε κεντρικό σημείο της τάξης.
Χρησιμοποιήσαμε την τεχνική “Μιλάω – Ακούω”
Υπάρχουν στην τάξη δύο καρέκλες, στη μία είναι κολλημένο ένα στόμα, στην άλλη ένα αυτί. Όποτε υπάρχει μια αντιπαράθεση τα παιδιά χρησιμοποιούν τις καρέκλες και ανταλλάσσουν ρόλους ομιλητή-ακροατή προκειμένου να την λύσουν
Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”, συζητήσαμε και φτιάξαμε την ομαδική μας εργασία σχετική με αυτό το θέμα!
Ξεκινήσαμε τα συμβούλια της τάξης τα οποία έχουν καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση της σχολικής κοινοτικής ζωής και στις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της.
Αποφασίσαμε να γίνονται κάθε Δευτέρα πρωί από τις 9.15 έως τις 10.00. Τα συμβούλια έχουν εκ περιτροπής έναν υπεύθυνο λόγου και ένα γραμματέα που στην περίπτωση του Νηπιαγωγείου είναι η εκπαιδευτικός. Οι μαθητές που έχουν θέμα συζήτησης, σημειώνουν από το πρωί το όνομά τους και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού το θέμα συζήτησης. Εδώ γίνεται συλλογική διαχείριση των σχέσεων ή και των συγκρούσεων της τάξης, διαμορφώνονται και εξελίσσονται οι κανονισμοί της τάξης, οι διάφορες υπευθυνότητες, αποφασίζονται οι συλλογικές δράσεις και ελέγχεται η πρόοδός τους σύμφωνα με τα πλάνα εργασίας. Οι αποφάσεις σημειώνονται από τον γραμματέα στο βιβλίο της ζωής της τάξης.
Τα μαθητικά συμβούλια εδώ δεν αποβλέπουν απλά στην επιβολή της τάξης για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, αλλά υπηρετώντας τις αρχές του διαλόγου, της αλληλοκατανόησης, του αλληλοσεβασμού και της δικαιοσύνης, στοχεύουν στην καλλιέργεια της πολιτειότητας, της ειρήνης και της δημοκρατίας στην πράξη.
(Πηγή: Ιστοσελίδα σκασιαρχείου)
Ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα.
Διαβάσαμε το βιβλίο “Η παλέτα των συναισθημάτων” και συζητήσαμε για τα συναισθήματα.
Μιλήσαμε για τις λέξεις/εκφράσεις που κάνουν τους άλλους χαρούμενους, τις λέξεις που τους πληγώνουν και τις λέξεις που τους βοηθουν. Στη συνέχεια τις κατατάξαμε στις τρεις ομάδες.
Σε συνεργασία με τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Πεταλιδίου επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας η συγγραφέας Παναγιώτα Φλεβάρη και μας αφηγήθηκε την ιστορία της πριγκιπονεραϊδούλας Μελίτη!Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, έκαναν διάφορες ερωτήσεις στη συγγραφέα και σχολίασαν διάφορα σημεία της ιστορίας.
Συμμετείχαμε στον 50 Μαραθώνιο ανάγνωσης με θέμα “Η ζωή στο σχολείο”
Δουλέψαμε σε ομάδες!
Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και φυτέψαμε στην αυλή μας λουλούδια, μυρωδικά και λαχανικά. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα ανέλαβε να φροντίζει συγκεκριμένη ομάδα φυτών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία είδαμε πόσα μπορεί να καταφέρει μία ομάδα όταν τα μέλη της συνεργαστούν αποτελεσματικά αφού η αυλή μας έγινε πολύ πιο όμορφη και πολύχρωμη και παράλληλα μάθαμε πολλά πράγματα για τα φυτά και τη φροντίδα τους.
Ζωγραφίσαμε για τη φιλία και τη συνεργασία και κάναμε έκθεση ζωγραφικής στην αυλή του σχολείου μας!
Επισκεφτήκαμε το κτήμα Φοίφα όπου αφού συζητήσαμε για τους σπόρους και τα φυτά χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε τα δικά μας σπορόφυτα!