“Ένας για όλους και όλοι για έναν”

Το σχέδιο δράσης που επιλέξαμε για τη φετινή χρονιά έχει τίτλο “Ένας για όλους και όλοι για έναν”. Ως σκοπό του σχεδίου δράσης θέσαμε τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, την καλλιέργεια του σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της ομάδας και της αλληλεγγύης. Ταυτόχρονα, μια από τις προτεραιότητες των εκπαιδευτικών του σχολείου μας είναι να δράσουμε βελτιωτικά όσον αφορά την αποδοχή της διαφορετικότητας και να υποστηρίξουμε τους μαθητές στην επίλυση των μεταξύ τους συγκρούσεων.

Μετά από συζήτηση με τα παιδιά κάναμε  την καταγραφή των κανόνων συμπεριφοράς στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό έγινε με τη γνωστή μορφή του Συμβολαίου Τάξης, με τη διατύπωση των γνωμών των ίδιων των μαθητών, αλλά κυρίως με την κατανόηση της σημασίας τήρησης των κανόνων που έχουν συμφωνηθεί. Οι κώδικες συμπεριφορές  οπτικοποιήθηκαν και τοποθετήθηκαν σε κεντρικό σημείο της τάξης.

IMG 20240528 095309

Χρησιμοποιήσαμε την τεχνική “Μιλάω – Ακούω”

Υπάρχουν στην τάξη δύο καρέκλες, στη μία είναι κολλημένο ένα στόμα, στην άλλη ένα αυτί. Όποτε υπάρχει μια αντιπαράθεση τα παιδιά χρησιμοποιούν  τις καρέκλες  και  ανταλλάσσουν ρόλους ομιλητή-ακροατή προκειμένου να την λύσουν

IMG 20240529 102917 IMG 20240529 103250 IMG 20240529 103336 IMG 20240529 103406 IMG 20240529 103438

Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”, συζητήσαμε και φτιάξαμε την ομαδική μας εργασία σχετική με αυτό το θέμα!

IMG 20240528 095624 IMG 20240528 105352

 

Ξεκινήσαμε τα συμβούλια της τάξης τα οποία έχουν καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση της σχολικής κοινοτικής ζωής και στις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της.
Αποφασίσαμε να γίνονται κάθε Δευτέρα πρωί από τις 9.15 έως τις 10.00. Τα συμβούλια έχουν εκ περιτροπής έναν υπεύθυνο λόγου και ένα γραμματέα που στην περίπτωση του Νηπιαγωγείου είναι η εκπαιδευτικός. Οι μαθητές που έχουν θέμα συζήτησης, σημειώνουν από το πρωί το όνομά τους και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού το θέμα συζήτησης. Εδώ γίνεται συλλογική διαχείριση των σχέσεων ή και των συγκρούσεων της τάξης, διαμορφώνονται και εξελίσσονται οι κανονισμοί της τάξης, οι διάφορες υπευθυνότητες, αποφασίζονται οι συλλογικές δράσεις και ελέγχεται η πρόοδός τους σύμφωνα με τα πλάνα εργασίας. Οι αποφάσεις σημειώνονται από τον γραμματέα στο βιβλίο της ζωής της τάξης.
Τα μαθητικά συμβούλια εδώ δεν αποβλέπουν απλά στην επιβολή της τάξης για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, αλλά υπηρετώντας τις αρχές του διαλόγου, της αλληλοκατανόησης, του αλληλοσεβασμού και της δικαιοσύνης, στοχεύουν στην καλλιέργεια της πολιτειότητας, της ειρήνης και της δημοκρατίας στην πράξη.
(Πηγή: Ιστοσελίδα σκασιαρχείου)

IMG 20240528 095208 IMG 20240528 095159

Ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Η παλέτα των συναισθημάτων” και συζητήσαμε για τα συναισθήματα.

IMG 20230517 102854

Μιλήσαμε για τις λέξεις/εκφράσεις που κάνουν τους άλλους χαρούμενους, τις λέξεις που τους πληγώνουν και τις λέξεις που τους βοηθουν. Στη συνέχεια τις κατατάξαμε στις τρεις ομάδες.

IMG 20230517 110607 IMG 20230517 110614

Σε συνεργασία με τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Πεταλιδίου επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας η συγγραφέας Παναγιώτα Φλεβάρη και μας αφηγήθηκε την ιστορία της πριγκιπονεραϊδούλας Μελίτη!Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, έκαναν διάφορες ερωτήσεις στη συγγραφέα και σχολίασαν διάφορα σημεία της ιστορίας.

IMG 20231212 103547 IMG 20231212 103536 IMG 20231212 103534 1 IMG 20231212 103534 IMG 20231212 103522 IMG 20231212 103444 IMG 20231212 114800

Συμμετείχαμε στον 50 Μαραθώνιο ανάγνωσης με θέμα “Η ζωή στο σχολείο”

IMG 20240528 105736 IMG 20240411 114856 IMG 20240411 114849 IMG 20240411 114833

Δουλέψαμε σε ομάδες!

Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και φυτέψαμε  στην αυλή μας λουλούδια, μυρωδικά και λαχανικά. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα ανέλαβε να φροντίζει συγκεκριμένη ομάδα φυτών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία είδαμε πόσα μπορεί να καταφέρει μία ομάδα όταν τα μέλη της συνεργαστούν αποτελεσματικά αφού η αυλή μας έγινε πολύ πιο όμορφη και πολύχρωμη και παράλληλα μάθαμε πολλά πράγματα για τα φυτά και τη φροντίδα τους.

IMG 20240524 091411 IMG 20240524 091404 IMG 20240524 090903 IMG 20240524 090511 IMG 20240524 090455 IMG 20240524 085758 IMG 20240524 102739 IMG 20240524 102749

Ζωγραφίσαμε για τη φιλία και τη συνεργασία και κάναμε έκθεση ζωγραφικής στην αυλή του σχολείου μας!

IMG 20240528 091504 IMG 20240528 091513 IMG 20240528 091517 IMG 20240528 091523 IMG 20240528 091529

Επισκεφτήκαμε το κτήμα Φοίφα όπου αφού συζητήσαμε για τους σπόρους και τα φυτά χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε τα δικά μας σπορόφυτα!

IMG 20240530 100927 IMG 20240531 084813 IMG 20240531 084705 IMG 20240531 084646 IMG 20240531 084623 IMG 20240531 084547

 

Κηπουρικές εργασίες!

Συνεχίζοντας τη δράση μας από την προηγούμενη σχολική χρονιά, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και φυτέψαμε στην αυλή μας διάφορα είδη φυτών τα οποία στη συνέχεια κάθε ομάδα ανέλαβε να τα φροντίζει!

IMG 20240524 085758 IMG 20240524 090455 IMG 20240524 090511 IMG 20240524 090903 IMG 20240524 091404 IMG 20240524 091411 IMG 20240524 102739 IMG 20240524 102749

Εορτασμός 25ης Μαρτίου 1821

IMG 20240319 092620 IMG 20240319 092639

Την ημέρα του εορτασμού της 25ης Μαρτίου επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Σχολείο Πεταλιδίου! Εκεί παρακολουθήσαμε τη γιορτή των μαθητών του Δημοτικού, είδαμε τους ήρωες και συζητήσαμε μαζί τους!

IMG 20240322 091651

Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο μας!

Σε συνεργασία με τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Πεταλιδίου επισκέφτηκε το Νηπιαγωγείο μας η συγγραφέας Παναγιώτα Φλεβάρη και μας αφηγήθηκε την ιστορία της πριγκιπονεραϊδούλας Μελίτη!Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, έκαναν διάφορες ερωτήσεις στη συγγραφέα και σχολίασαν διάφορα σημεία της ιστορίας.

IMG 20231212 103534 IMG 20231212 103534 1 IMG 20231212 103536

IMG 20231212 114743 IMG 20231212 114800

Εκδρομή στο κτήμα Φοίφα!

Στις 23 Μαΐου πήγαμε εκδρομή στο κτήμα Φοίφα στην Καλαμάτα! Οργανώσαμε την εκδρομή με δύο στόχους. Ο ένας ήταν να παρακολουθήσουμε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη σπορά, το φύτεμα, τη φροντίδα των φυτών και την κομποστοποίηση. Ο άλλος ήταν να συναντηθούμε και να γνωρίσουμε από κοντά τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Λεΐκων με τα οποία αλληλογραφούσαμε από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο!

Όταν φτάσαμε στο κτήμα φάγαμε το δεκατιανό μας!

IMG 20230525 165041 IMG 20230525 165017 IMG 20230525 164940 IMG 20230525 164909

Ακολούθησαν ψυχοκινητικά παιχίδια

IMG 20230525 164822 IMG 20230525 164757 IMG 20230525 164736IMG 20230523 095225

Στη συνέχεια τα παιδιά είδαν την τράπεζα σπόρων και ενημερώθηκαν σχετικά.

IMG 20230523 100053 IMG 20230525 164705IMG 20230523 100349 IMG 20230523 100341 IMG 20230523 100807 IMG 20230523 100816 IMG 20230523 100907

Φυτέψαμε λουλούδια και μαρούλια στον κήπο!

IMG 20230525 164413IMG 20230525 164446   IMG 20230525 164132IMG 20230525 164115 IMG 20230525 164033 IMG 20230525 163920 IMG 20230525 163725 IMG 20230525 163803 IMG 20230525 163836 IMG 20230523 105739 IMG 20230523 105744 1 IMG 20230523 110043 IMG 20230525 164006 IMG 20230523 110117

Κάναμε διάλειμμα για παιχνίδι!

IMG 20230523 094309 IMG 20230523 094257 IMG 20230523 094239 IMG 20230523 094225

Περπατήσαμε στο κτήμα και παρατηρήσαμε τον λαχανόκηπο

IMG 20230523 103331 IMG 20230525 164225 IMG 20230525 164248 IMG 20230525 164309 IMG 20230525 164328

Φάγαμε φράουλες

IMG 20230525 164205

Είδαμε τον κομποστοποιητή και συζητήσαμε για την κομποστοποίηση

IMG 20230523 101443 IMG 20230523 101451 IMG 20230525 164508

Φυτέψαμε ντομάτες και άλλα φυτά σε γλαστράκια για τον κήπο του σχολείου μας!!

 

IMG 20230525 163243IMG 20230523 114431 IMG 20230523 114439 IMG 20230523 120448 IMG 20230523 120548 IMG 20230523 120630 IMG 20230523 120806 IMG 20230523 120830 IMG 20230525 163010 IMG 20230525 163028 IMG 20230525 163048 IMG 20230525 163110 IMG 20230525 163133 IMG 20230525 163225

Στη συνέχεια ήρθε η ώρα που περιμέναμε με ανυπομονησία! Συναντηθήκαμε με τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Λεΐκων, συστηθήκαμε, συζητήσαμε ανταλλάξαμε τα δώρα μας!

IMG 20230525 163552 1IMG 20230525 161813 IMG 20230525 161905 IMG 20230525 163410 IMG 20230525 163450 IMG 20230525 163638 IMG 20230525 163410 1

IMG 20230523 111105IMG 20230523 111115

Φύγαμε από το κτήμα πολύ χαρούμενοι και γεμάτοι αφού περάσαμε καταπληκτικά!

IMG 20230523 122734 IMG 20230523 122737 IMG 20230525 162058 IMG 20230525 162217 IMG 20230525 162334 IMG 20230525 162440 IMG 20230525 162521 IMG 20230525 162608 IMG 20230525 162719 IMG 20230525 162817 IMG 20230525 162920

 

Μια τάξη,μια αγκαλιά!

Το σχέδιο δράσης που επιλέξαμε για τη φετινή χρονιά έχει τίτλο “Μία τάξη,μια αγκαλιά”. Ως σκοπό του σχεδίου δράσης θέσαμε τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων των μαθητών, την καλλιέργεια του σεβασμού ανάμεσα στα μέλη της ομάδας και της αλληλεγγύης. Ταυτόχρονα, μια από τις προτεραιότητες των εκπαιδευτικών του σχολείου μας είναι να δράσουμε βελτιωτικά όσον αφορά την αποδοχή της διαφορετικότητας και να υποστηρίξουμε τους μαθητές στην επίλυση των μεταξύ τους συγκρούσεων.

Μετά από συζήτηση με τα παιδιά κάναμε  την καταγραφή των κανόνων συμπεριφοράς στο σχολικό πλαίσιο. Αυτό έγινε με τη γνωστή μορφή του Συμβολαίου Τάξης, με τη διατύπωση των γνωμών των ίδιων των μαθητών, αλλά κυρίως με την κατανόηση της σημασίας τήρησης των κανόνων που έχουν συμφωνηθεί. Οι κώδικες συμπεριφορές  οπτικοποιήθηκαν και τοποθετήθηκαν σε κεντρικό σημείο της τάξης.

IMG 20230510 113150 IMG 20230510 092558 IMG 20230510 093000 IMG 20230510 112200 IMG 20230510 112256 IMG 20230510 112310 IMG 20230510 112329 IMG 20230510 090918 IMG 20230510 091005 IMG 20230510 091158 IMG 20230510 091717

Χρησιμοποιήσαμε την τεχνική “Μιλάω – Ακούω”

Υπάρχουν στην τάξη δύο καρέκλες, στη μία είναι κολλημένο ένα στόμα,στην άλλη ένα αυτί. Όποτε υπάρχει μια αντιπαράθεση τα παιδιά χρησιμοποιούν  τις καρέκλες  και  ανταλλάσσουν ρόλους ομιλητή-ακροατή προκειμένου να την λύσουν

350354351 818981923187094 260559607126358753 n350195773 1019541525879102 2539417602981844195 n350147679 590171499847597 8164766408356736886 n 350181003 621435006681334 5616231321907938007 n350335878 556269630014097 2666862105558820402 n 350378169 790275566030942 6499976013676938392 n 350375373 1102811483851283 8481237475762039666 n 350245143 1464760707668478 5844086284953099463 n350362105 3608180489468295 8303439080823814612 n 350350897 1195878461076686 4215689576314115363 n 349265741 803325441139962 3421541657223647436 n350244918 918493822777690 8866848741976953815 n350323404 6248804618537729 5135480775479276664 n

Διαβάσαμε το βιβλίο “Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε”, συζητήσαμε και φτιάξαμε την ομαδική μας εργασία σχετική με αυτό το θέμα!

IMG 20230526 105859 IMG 20230526 105843

Ξεκινήσαμε τα συμβούλια της τάξης τα οποία έχουν καθοριστικό ρόλο στην οργάνωση της σχολικής κοινοτικής ζωής και στις σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της.
Αποφασίσαμε να γίνονται κάθε Δευτέρα πρωί από τις 9.15 έως τις 10.00. Τα συμβούλια έχουν εκ περιτροπής έναν υπεύθυνο λόγου και ένα γραμματέα που στην περίπτωση του Νηπιαγωγείου είναι η εκπαιδευτικός. Οι μαθητές που έχουν θέμα συζήτησης, σημειώνουν από το πρωί το όνομά τους και με τη βοήθεια της εκπαιδευτικού το θέμα συζήτησης. Εδώ γίνεται συλλογική διαχείριση των σχέσεων ή και των συγκρούσεων της τάξης, διαμορφώνονται και εξελίσσονται οι κανονισμοί της τάξης, οι διάφορες υπευθυνότητες, αποφασίζονται οι συλλογικές δράσεις και ελέγχεται η πρόοδός τους σύμφωνα με τα πλάνα εργασίας. Οι αποφάσεις σημειώνονται από τον γραμματέα στο βιβλίο της ζωής της τάξης.
Τα μαθητικά συμβούλια εδώ δεν αποβλέπουν απλά στην επιβολή της τάξης για την επίτευξη των μαθησιακών στόχων, αλλά υπηρετώντας τις αρχές του διαλόγου, της αλληλοκατανόησης, του αλληλοσεβασμού και της δικαιοσύνης, στοχεύουν στην καλλιέργεια της πολιτειότητας, της ειρήνης και της δημοκρατίας στην πράξη.
(Πηγή: Ιστοσελίδα σκασιαρχείου)

IMG 20230515 084249 IMG 20230515 084318 IMG 20230517 120612 IMG 20230517 120648 IMG 20230517 120815

Ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα.

Διαβάσαμε το βιβλίο “Η παλέτα των συναισθημάτων” και συζητήσαμε για τα συναισθήματα.

IMG 20230517 102854

Μιλήσαμε για τις λέξεις/εκφράσεις που κάνουν τους άλλους χαρούμενους, τις λέξεις που τους πληγώνουν και τις λέξεις που τους βοηθουν. Στη συνέχεια τις κατατάξαμε στις τρεις ομάδες.

IMG 20230517 110607 IMG 20230517 110614 IMG 20230517 111926 IMG 20230517 111942 IMG 20230517 111954 IMG 20230517 112032 IMG 20230517 112112 IMG 20230517 112010

Επισκεφτήκαμε τη βιβλιοθήκη Πεταλιδίου και διαβάσαμε το βιβλίο “Η χώρα της χαμένης αγάπης”.

Επίσης δανειστήκαμε ακόμη δύο βιβλία σχετικά με τα συναισθήματα για να τα διαβάσουμε στην τάξη μας!

IMG 20230518 092112IMG 341939b1ebe3374953e12b795e8777be V IMG 20230526 120342 IMG 20230526 120249 IMG 20230526 120100 IMG 20230526 120001 IMG 8a90225441ce90dd2054f7c5ddf339b7 V  IMG 27ac78007927d2074b0cdd352bd5f45f V

Δουλέψαμε σε ομάδες!

Χωριστήκαμε σε τρεις ομάδες και φυτέψαμε  στην αυλή μας λουλούδια, μυρωδικά και λαχανικά. Στη συνέχεια η κάθε ομάδα ανέλαβε να φροντίζει συγκεκριμένη ομάδα φυτών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία είδαμε πόσα μπορεί να καταφέρει μία ομάδα όταν τα μέλη της συνεργαστούν αποτελεσματικά αφού η αυλή μας έγινε πολύ πιο όμορφη και πολύχρωμη και παράλληλα μάθαμε πολλά πράγματα για τα φυτά και τη φροντίδα τους.

IMG 20230428 115817 IMG 20230510 123931 IMG 20230510 124325 IMG 20230510 124318

Επίσης, ξεκινώντας από τον Ιανουάριο, αλληλογραφήσαμε με το Νηπιαγωγείο Λεΐκων. Δουλέψαμε σε ομάδες ώστε να γράφουμε κάθε φορά το γράμμα και να ζωγραφίσουμε τις ζωγραφιές που θέλαμε να στείλουμε στα παιδιά του Νηπιαγωγείου Λεΐκων. IMG 20230315 121955 IMG 20230315 122243 IMG 20230315 122258

IMG 20230406 113423 IMG 20230406 113441 IMG 20230406 113528 1IMG 20230406 113533 1

IMG 20230320 134318

IMG 20230502 125310 IMG 20230502 125318 IMG 20230502 125327 IMG 20230502 125332 IMG 20230502 125341

Στις 23 Μαΐου κανονίσαμε τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Πεταλιδίου και τα παιδιά από το Νηπιαγωγείο Λεΐκων να βρεθούν και να γνωριστούν από κοντά! Ως τόπο συνάντησης επιλέξαμε το κτήμα Φοίφα που βρίσκεται στην Καλαμάτα.Τα παιδιά συναντήθηκαν, συστήθηκαν, συνομίλησαν και έπαιξαν μαζί!

IMG 20230525 163552 1 IMG 20230525 161813 IMG 20230525 161718

Επίσης οι μαθητές του κάθε Νηπιαγωγείου είχαν ετοιμάσει από μία ομαδική εργασία την οποία αντάλλαξαν!

IMG 20230525 163450 IMG 20230525 163638IMG 20230525 163410 1 IMG 20230523 111115 IMG 20230523 111105

Με τις παραπάνω δράσεις και άλλες που υλοποιήσαμε, το σχέδιο δράσης είχε θετικά αποτελέσματα. Οι δραστηριότητες δεσίματος της ομάδας ενθουσίασαν τα παιδιά, που με χαρά συμφώνησαν για τη σημασία της αρμονικής συνύπαρξης όλων στο πλαίσιο της τάξης. Αυτό που κυρίως παρατηρήθηκε ήταν η προσπάθεια των νηπίων να επιλύουν τις διαφορές και τις μικροσυγκρούσεις τους με τα λόγια και με εξήγηση των συναισθημάτων τους, για τα οποία ανέπτυξαν πλούσιο λεξιλόγιο. Προσπαθούσαν να ελέγξουν τον θυμό ή τον εκνευρισμό τους, επιλέγοντας την ειρηνική διευθέτηση ενός προβλήματος, ενώ παρατηρήθηκε να ζητούν σταδιακά λιγότερο συχνά τη βοήθεια της εκπαιδευτικού, προκειμένου να λειτουργήσει ως μεσολαβητής στη διευθέτηση μίας κρίσης. Η σημαντική μείωση της γκρίνιας ακόμα και για ασήμαντα θέματα, η ωριμότερη εκτίμηση των καταστάσεων συνολικά, η σταδιακά αυξημένη αυτονομία των παιδιών στο πλαίσιο διαχείρισης μιας κρίσης, η συνολικά αρμονικότερη συνύπαρξη και το συνεργατικό παιχνίδι, ήταν ανάμεσα στα σημαντικότερα αποτελέσματα του Σχεδίου Δράσης. Το ουσιαστικότερο, ωστόσο, αποτέλεσμα κρίνουμε πως είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών μέσα από το συγκεκριμένο Σχέδιο Δράσης για τη σημασία έκφρασης των συναισθημάτων τους με ήρεμο και πολιτισμένο τρόπο, η κατανόηση της σημασίας της συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης για την επίτευξη του βέλτιστου δυνατού αποτελέσματος και η ανάγκη αποφυγής αποκλεισμού ή  περιθωριοποίησης κάποιου ή κάποιων από τα μέλη της ομάδας της τάξης. Αξίες που θα συνοδεύουν τα παιδιά στη ζωή τους και θα τα βοηθούν να επαναπροσδιορίζουν συμπεριφορές και στάσεις στις δύσκολες καταστάσεις….

349285012 199727502975682 4411828520224832617 n     350355424 792116798898788 7355845944407796808 n