Τον μήνα Μάιο ασχοληθήκαμε στο νηπιαγωγείο μας με το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο ”Οι νερο..εξερευνητές” που αφορά στη σημασία της σωστής διαχείρισης του νερού. Αρχικά, οι μαθητές περιεργάστηκαν φωτογραφίες από λίμνες, ποτάμια, θάλασσες και αντιλήφθηκαν την μεγάλη ποσότητα του νερού στον πλανήτη μας.
Ωστόσο, έγινε συζήτηση και διαπιστώσαμε ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε όλο αυτό το νερό γιατί είναι αλμυρό ή μολυσμένο. Έπειτα, είδαμε διάφορα εκπαιδευτικά βίντεο, μάθαμε για τον κύκλο του νερού, βάλαμε εικόνες στη σειρά και ζωγραφίσαμε.
Επίσης, δημιουργήσαμε την δική μας αφίσα για τον κύκλο του νερού και την τοποθετήσαμε στον τοίχο της τάξης μας.
Στη συνέχεια, διαβάσαμε διάφορα βιβλία και προσεγγίσαμε από πολλές οπτικές το θέμα.
Μιλήσαμε για τα παλιά τα χρόνια, όταν ακόμα δεν υπήρχαν συστήματα ύδρευσης και μεταφοράς του νερού στα σπίτια των ανθρώπων. Μάθαμε για την ύπαρξη πηγαδιών στις αυλές των σπιτιών και βρύσες σε κεντρικά σημεία. Καθώς, το πλύσιμο των ρούχων γινόταν στα ρυάκια, στα ποτάμια, στις λίμνες ή στη θάλασσα. Αφορμή όλων αυτών ήταν τα παραδοσιακά τραγούδια που ακούσαμε και αναλύσαμε ‘’Γερακίνα’’ (https://youtu.be/s1ID4OPa2Ik?si=umS5o2cPVo9uB2Nr) και ‘’Κάτω στο γιαλό’’ (https://youtu.be/YrYMs_M9OLo?si=xzNoZU8X11zbfThS).
Στη συνέχεια, ασχοληθήκαμε με πειράματα διαλυτότητας και πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά όπως αλάτι, ζάχαρη, ρύζι, μακαρόνια, κουμπιά, όσπρια. Κάναμε προβλέψεις και διαπιστώσαμε ποια υλικά διαλύονται στο νερό και ποια όχι. Επιπλέον, κατηγοριοποιήσαμε τα υλικά ανάλογα με τη διαλυτότητά τους.
Δημιουργήσαμε μια μικρή λίμνη μέσα σε ένα μπολ και φτιάξαμε ένα σύννεφο που βρέχει με τη βοήθεια βαμβακιού. Όλα τα παιδιά έφτιαξαν το δικό τους σύννεφο που φέρνει βροχή.
Μάθαμε για τις 3 καταστάσεις της ύλης, βράσαμε νερό και είδαμε τους υδρατμούς, πιάσαμε παγάκι και σκεφτήκαμε να φτιάξουμε παγάκια από τέμπερες.
Βάλαμε τα παγάκια στην κατάψυξη και αφού πέρασε ώρα αποφασίσουμε να ζωγραφίσουμε με αυτά. Τα παιδιά το διασκέδασαν ιδιαίτερα.
Έπειτα, μιλήσαμε για τη μόλυνση του νερού από τον άνθρωπο και κάναμε ένα πείραμα για να το αντιληφθούμε. Σε μία διάφανη λεκάνη προσθέσαμε άμμο, κοχύλια, απορρυπαντικά, χαρτιά και διάφορα σκουπίδια. Είπαμε ότι η λύση της μόλυνσης των υδάτων είναι να τα καθαρίσουμε. Βάλαμε γάντια και βγάλαμε τα σκουπίδια αλλά το νερό ήταν ακόμα βρώμικο. Κανένας δεν θα ήθελε να κολυμπήσει σε μια τέτοια θάλασσα.
Οπότε σκεφτήκαμε διάφορους τρόπους εξοικονόμησης νερού και είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και πίνακες αναφοράς.
Στη συνέχεια ακούσαμε το τραγούδι “Από πού είσαι ποταμάκι” του Ζαχαρία Παπαντωνίου. Είδαμε εικονόλεξο και κάναμε ανάλυση του ποιήματος αλλά και βιωματική εκμάθηση με τη βοήθεια της δραματοποίησης του σε δύο μικρές ομάδες. Η μια ομάδα ανέλαβε την ερώτηση και η άλλη ομάδα ανέλαβε τον ρόλο του ποταμιού δίνοντας την απάντηση στην ερώτηση της πρώτης.
Ακόμη, οι μαθητές ρύθμισαν τη μελισσούλα τοποθετώντας την σε διάφορα σημεία ώστε να κάνει τον κύκλο του νερού.
Τέλος, δόθηκε βραβείο στους μαθητές για τη συμμετοχή τους στο εργαστήριο, όπου ζωγράφισαν τον πλανήτη και υποσχέθηκαν να τον προστατεύουν από την άσκοπη χρήση νερού και τη μόλυνσή των υδάτων.